Je idool op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Je idool op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanaf zaterdag 31 maart zendt SBS 6 het nieuwe spelprogramma 'Je idool op het spoor' uit. Elke zaterdag avond zie je om 19.00 uur een spannend duel tussen twee teams die strijden om het prive concert van hun idool.

http://www.ns.nl/reizigers/blind/je-ido ... spoor.html

Dit is toch een 1 april grap heh?
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Fles »

http://www.sbs6.nl/programmas/je-idool-op-het-spoor

Het lijkt erop dat het serieus is. Ik mis ook een beetje wat er grappig aan zou zijn troouwens, maar okee :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Jef400 »

Welk misbaksel gaat überhaupt meedoen aan dit gelul in de ruimte. Die tekst van de NS vind ik overigens ook wel grappig.
"onze perfecte service van onze medewerkers" misschien kwets ik Dexter maar volgens mij is niemand in staat tot perfecte service. Kijk bijvoorbeeld maar naar die 50-Cent toiletten langs de Autobahn in Deutschland. Daar word tegenwoordig bij Mönchengladbach 70 cent voor gevraagd en die dingen zijn nog niet smetteloos.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Suus »

Voor geen enkele van de genoemde artiesten zou ik een treinspeurtocht gaan houden trouwens :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Fles »

Bee schreef:Voor geen enkele van de genoemde artiesten zou ik een treinspeurtocht gaan houden trouwens :lol:
Nee, ik ook niet :D Maar dat is een ander verhaal natuurlijk :P
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Je idool op het spoor

Bericht door hidihi »

ik had van enkele BNers zelfs nog nooit gehoord. trouwens SBS had toch al meerdere programma's met de NS gedaan. je had toch in het spoor van en dat programma waarbij geliefde in een prive trein zaten en een 5 gangen maaltijd kregen?
In het spoor van liepen ze geloof ik met NS personeel mee, ik vondt het programma geen goed beeld geven want bij sommige reizigers kreeg je het gevoel dat ze expres gek deden omdat de camara er bij was. dat tweede programma waar ze twee geliefde in een trein stopte om een 5 gangen maaltijd te nuttigen heb ik nooit begrepen. Want waarom doet NS mee aan zo'n programma als ze bijna al 10 jaar niet meer aan catering in de trein doen?

Het waren iedergeval geen programma's die het lang vol hielden en het zou me niks verbazen als dit programma ook snel van de buis gaat verdwijnen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Anne »

JeffreyMeijer schreef:Kijk bijvoorbeeld maar naar die 50-Cent toiletten langs de Autobahn in Deutschland. Daar word tegenwoordig bij Mönchengladbach 70 cent voor gevraagd en die dingen zijn nog niet smetteloos.
Wat hebben deze toiletten met de service van NS te maken?????

En over de service; wat is perfect.
Ik kom toch regelmatig mensen tegen die flink hun best doen om het de klant naar hun zin te maken.
Ook bij de vervoersbedrijven (incl NS)!!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Je idool op het spoor

Bericht door VIRM »

Hidihi: de reden dat NS meedoet is heel erg simpel: PR. Je komt zo op een positieve manier in beeld en het kost je niet of nauwelijks iets.
En waarom SBS het doet? Samen met RTL hebben ze inmiddels alle denkbare reality-concepten uitgemolken en uitgeprobeerd, dus moeten ze weer iets nieuws bedenken. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Joshua »

Daar waren ze laatst ook al in Nijmegen voor aan het filmen vertelde me collega. Helaas kwam ik weer net te laat op het station om het mee te krijgen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Je idool op het spoor

Bericht door M57 »

Heb hier onlangs mijn medewerking aan 'moeten' verlenen. Weet nu meteen dat in ieder geval een deel van het spelelement doorgestoken kaart is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Je idool op het spoor

Bericht door webguy »

Meh, alleen de grote programma's als Wie is de mol of Expeditie Robinson (en zelfs dat niet) worden niet qua spelement gemanipuleerd...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Je idool op het spoor

Bericht door marvinkok »

Over spelelement manipuleren, we deden ooit met onze vereniging mee aan Lekker Slim, daar zijn gewoon 2 of 3 opgaves nooit uitgezonden. Overigens wel grappig om eens mee te maken, opnames voor zo'n show.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Fles »

NS zal er wel weer dikke centen voor krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze niks beters te doen hebben anders...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Je idool op het spoor

Bericht door hidihi »

VIRM schreef:Hidihi: de reden dat NS meedoet is heel erg simpel: PR. Je komt zo op een positieve manier in beeld en het kost je niet of nauwelijks iets.
En waarom SBS het doet? Samen met RTL hebben ze inmiddels alle denkbare reality-concepten uitgemolken en uitgeprobeerd, dus moeten ze weer iets nieuws bedenken. :mrgreen:
Het gaat altijd om de PR maar als ik PR man bij de NS was geweest en de SBS had me gevraagt om deel te nemen aan een programma waarin geliefde een 5 sterren maaltijd in een trein kregen had ik aangedrongen op een ander concept. Ik als NS zou gevraagt hebben om de geliefde op een treinstation te laten ontmoeten en per trein naar een ander station te laten reizen waar het stel hand in hand naar een restaurant op wandel afstand van het station laat lopen. Op deze manier toon je dat je dat de trein een goed alternatief kan zijn als je een avondje uit gaat, terwijl als je een geliefd stel in een prive trein neer laten ploffen toon je niet de mogelijkheden die de NS bied want iedereen weet dat een prive trein die speciaal alleen voor jouw rijdt bijna nooit voorkomt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Hidihi: de reden dat NS meedoet is heel erg simpel: PR. Je komt zo op een positieve manier in beeld
Ja klopt ja. De reiziger kan barsten maar SBS heeft camera's. Lekker positief *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Je idool op het spoor

Bericht door Vinny »

terwijl als je een geliefd stel in een prive trein neer laten ploffen toon je niet de mogelijkheden die de NS bied want iedereen weet dat een prive trein die speciaal alleen voor jouw rijdt bijna nooit voorkomt.
Er rijden wel regelmatig trienen in Nederland "voor gezelschapsvervoer". Als je dat zelf wil reserveren, dan ben je wel een hoop geld kwijt dus je moet wel heel veel voor je huwelijk over hebben om een privétreintje te laten rijden. Mwah, anders neem je eens op zondagmiddag de trein van Stavoren naar Sneek, dan kom je ook niemand anders tegen :lol:
(ow wacht dat is geen NS)

Verder is dit natuurlijk weer een "feel good" pr-stunt. Ik zou maar eens zeggen dat de basisdienstverlening eens op orde moet komen. En gewoon weer iemand in de trein die koffie en gevulde koeken verkoopt. Om mee te beginnen alvast. Bier, bratwurst en salade, dat komt dan wel weer als de DB de toko hier heeft overgenomen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten