Het Grote Blundertopic #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Nog een andere blunder van mij van afgelopen week:

Ik kreeg onlangs bezoek en ging lekker koken, had me er goed op uitgeleefd. Gourmetten, met vlees wat ik zelf had gemarineerd, eigen gemaakte sausjes etc. Na afloop nog een dessert gemaakt met bramen, aardbeien, roomijs en slagroom. Als finishing touch daaroverheen nog wat kaneel poeder gestrooid. Althans dat dacht ik.

Had me vergist; het kaneel bleek chilipoeder te zijn, en het dessert was zo wel heel erg scherp geworden.
Toen de eerste hap was gegeten liep ik zo ongeveer paars aan van schaamte.
Dineren in kaarslicht heeft zo zijn risico's... :@
Ja die was mooi! :lol: Ik proefde het en vroeg nog: "Heb je nou chilipoeder op het ijs en de slagroom gedaan?" (Caspar probeert weleens wat uit in de keuken en dat wordt altijd lekker, dus je kan alles verwachten.) Dus ik dacht nog: "Hee pittig ijs, misschien is het wel een probeersel." Toen hij knalrood aanliep, zag ik dat het een foutje was. :lol:

(Overigens heb ik jaren terug zelf weleens kaneelpoeder over de aardappelpartjes gestrooid) :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Net zag ik een stelletje wat elkaar op de fiets probeerde te kussen. Alleen verloor de ene haar evenwicht, waardoorze tegen de ander botste waardoor die ook bijna zijn evenwicht verloor. Uiteindelijk vielen ze nog net niet.
Dus dat was een leuk stukje leedvermaak ( :mrgreen: ) en gelijk een goede les, namelijk: niet zoenen op de fiets. :P
Daar heb ik helaas ervaring mee (let wel: we hadden allebei teveel gedronken). Het resulteerde in een gebroken stuurpen van een fiets, een heleboel gigantische bloeduitstortingen en om 3.00 uur 's nachts een uur naar huis lopen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door deadlock »

Waar je overdag een half uurtje over doet? ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Daantje »

Fietsend overdag tien minuten/kwartiertje ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Echt mensen, is het zo moeilijk om personeel achter de kassa van De Keet neer te zetten als je wasgoed wil afrekenen :N

Voor de was wordt een aparte kassa bijgehouden inclusief papieren administratie. Ik moest zes euro betalen en had alleen een briefje van twintig. In de kassa zat slechts een briefje van twintig, een briefje van tien en een munt van twee euro. Dus dan moet de kassier geld wisselen uit de kassa voor de boodschappen.

Wat doen die meneer achter de kassa: Die wisselt het briefje van 10 om voor een briefje van vijf, twee munten van 2 en een munt van één. Maar kan hij mij daarmee wisselgeld geven? Neeeeeeee. De man raakte hiervan zo in de war dat hij zijn collega erbij haalde, die er echter ook niet wijzer van werd waarna we uiteindelijk weer bij de beginsituatie uitkwamen

Dan maar even zelf ingegrepen: Tegen de meneer gezegd: Pak mijn briefje van 20, open de kassalade en leg het briefje erin. Vervolgens pak je: 1 briefje van 10, 1 briefje van 5, 2 munten van 2 en 1 munt van 1. Vervolgens geef je mij het briefje van 10 en de twee munten van 2. De rest leg je in het kistje van het wasgoed :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Daantje »

Altijd eerst wisselgeld teruggeven en daarna pas het geld wat je ontvangen hebt in de kassa doen hè!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

_O-

Hee maar Dex, jij houdt toch wel van scherp ende pittig? Meen ik me te herinneren?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Dexter »

Ja zeker weten, hoe heter hoe beter! :D Maar heet ijs was ook voor mij een primeur. :lol:

Overigens had ik pas geleden zelf ook een blunder, in het Duits nog wel. Vorig weekend zat ik met Caspar in de IC van Osnabrück naar Hamburg, toen dame naast me (die blijkbaar een grappig boek zat te lezen, want op een gegeven moment zat ze te gieren van de lach) in Bremen wilde aussteigen.

Ze zei al tien minuten van te voren: "Ich muss gleich aussteigen!" Dus ik stond meteen op, maar de vrouw bleef nog even zitten. Dus ik plof weer neer, waarop ze me een beetje vreemd aankeek. Ik vroeg: "Jetzt?" en stond weer op. Waarop ze weer antwoordde: "Gleich!" Dus ik wil weer gaan zitten, maar toen maakte ze toch aanstalten en ik vroeg weer: "Gleich oder Jetzt?" Dus na 3 schijnbewegingen en gleich-jetzt-gleich-jetz-gleich-toch maar jetzt, stond ze op. Ondertussen lagen zij en de heren in het viertje tegenover me en Caspar aan de andere kant van het gangpad in een deuk.

Verdammt. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Ardan »

Blundertje op het werk, niet van mij, maar van mijn collega.
Ik verzorg 'het transport'. Dat betekent dat mijn collega met een handy de bestellingen opneemt. Dan komt er aan de bar een bonnetje uit het apparaatje rollen, het barpersoneel maakt het klaar, en zet het op de bar neer met het bonnetje erbij zodat ik het kan bezorgen. Maar mijn collega had dus het verkeerde tafelnummer ingevoerd, waardoor ik dus op het zijterras stond met twee biertjes die dood stonden te gaan op mijn dienblad bij de verkeerde tafel.
'U had echt geen twee bier besteld?'
'Nee hoor, maar we willen wel graag een cappuccino en een koffie!'
'Ik zal het aan mijn collega doorgeven..'
Dus ik mijn collega opzoeken, 'Ja, waar moet ik hier nou mee naartoe? Ik sta bij tafel 74 maar die hadden dit niet besteld!'
'Oh ja sorry, dat was geloof ik van 47...' Nota bene op het vóórterras.
Hoe moeilijk kan het wezen als je zo'n logisch tafelnummersysteem hebt als wij :')
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door STF »

Ik stond gisteren eindeloos aan het startkoord van de kleine grasmaaier te trekken, vreemd waarom wil hij nou toch niet aanslaan? Ik had hem een week eerder (het kleine strookjes gras dat direct aan het gebouw grenst groeit stevig door, terwijl het grote veld nauwelijks groeit) nog gebruikt dus stond echt niet al de hele winter stil ofzo. Na een tijdje toch maar eens de dop van de benzinetank eraf gedraaid; tot de laatste druppel toe leeg... Raar, normaal gesproken begint de motor erg onregelmatig te lopen als de tank nagenoeg leeg is, ik heb daar een week geleden niets van gemerkt.

Een klasgenoot van de middelbare school was altijd hopeloos met zijn scooter; stond ie voor de zoveelste keer in een paar maanden tijd ergens in de velden tussen Uitgeest en Castricum stil zonder benzine...

Er rijden hier trouwens twee bussen van MAN rond die een waardeloze brandstofmeter hebben; als de laag brandstofniveau-waarschuwing al bijna moet komen staat de meter nog altijd op driekwart-vol. :?
Je kunt weliswaar een volledige dag rondrijden als je met een volle tank vertrokken bent, maar bij dit vervoersbedrijf weet je als chauffeur wat je de komende tien dagen voor wagennummers meekrijgt, als je dus ziet dat je twee of drie dagen achtereen dezelfde wagen hebt hoef je pas na afloop van die twee of drie dagen te tanken (bij overdracht aan je collega moet de tank van de bus vol zijn). Met een Mercedes bus kan dat prima, met een Setra kan het absoluut niet (die komen elke avond het stallingsterrein op rijden met het waarschuwingslampje al tientallen kilometers aan) met een MAN lijkt het ook te kunnen want na de eerste werkdag staat de meter nog op driekwart, nou je staat aan het einde van de tweede ochtend mooi stil... Behoorlijk misleidend dus...

Laatst sprak ik een chauffeur die had geprobeerd om ook nog een vierde dag te rijden zonder de Mercedes bus te tanken, hij was net het stallingsterrein afgereden en toen ging het waarschuwingslampje aan. :lol:
Toen was er echter geen tijd om te tanken, pas na vier ritten kon het.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

Fles schreef:
Bee schreef:De nieuwe nieuwsbrief van de facilitaire dienst heeft een nieuwe rubriek "Melding van de maand" waarbij de grappigste melding van de maand wordt geplaatst. En deze maand is het:

De receptie van het Universiteitstheater maakte 13 maart in de ochtend de volgende melding:

'Koffie automaat 117573 geeft koffie zonder bekers.'


:lol:
Bee schreef:Ik ging koffie halen bij de automaat.

Ik toets de code in van de koffie en er komt koffie uit... Maar geen beker :')
Tsja, je was gewaarschuwd :mrgreen:
Bee schreef:Grmbl, er kwam wel soep uit de automaat maar geen bekertje. Geneuzel ook altijd met die automaten -o-
Hardleers tiepje ben je, dat is het :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Hey, ik had een mail gekregen dat het probleem was verholpen :evil:
AFSLUITING
Meldingsnummer: 553564
Meldingsdatum: 3/24/2012 11:10:21 AM
Afgesloten op: 3/26/2012 1:13:27 PM
Betreffende: AUTOMATEN

Omschrijving:
Automaat 117607 geeft drank zonder bekers.

Beste Bas,

De melding die je bij ons hebt aangemeld is afgehandeld. Als je vragen hebt of niet tevreden bent over de oplossing kun je met het meldingsnummer contact op nemen met Klantenservice.

Oplossing:
Storing verholpen

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Geert »

Bee schreef:Oplossing:
Storing verholpen
Dat is nog eens een informatieve toevoeging aan het bericht ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Klaasje »

Het leuke is dat als je het eenmaal weet, je er op de HVA de klok op gelijk kunt zetten wanneer de bekers op zijn. Best triest eigenlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Geert schreef:
Bee schreef:Oplossing:
Storing verholpen
Dat is nog eens een informatieve toevoeging aan het bericht ;)
Ik kan met de oplossingen kwartetten, slechts zelden heb ik het idee dat er echt iets staat dat iets toevoegt aan het bericht. Slechts zeer zelden krijg je persoonlijk antwoord omdat je een serieus lastige vraag hebt gesteld. En soms krijg je gewoon antwoorden die je niet verwacht.

Deze heb ik bewaard in het mapje "Archief/Droevige toestanden". Ik kon er geen betere plek voor vinden :cry:
AFSLUITING

Meldingsnummer: 524327
Meldingsdatum: 8/26/2011 4:51:16 PM
Afgesloten op:
Betreffende: HVA DESKTOP

Omschrijving:
Opac computers geven problemen met inloggen ( inlogscherm blijft hangen) Graag zsm naar kijken.

Geachte Bas,

De melding die u bij ons heeft aangemeld is afgehandeld. Als u vragen heeft of niet tevreden bent over de oplossing kunt u met uw meldingsnummer contact op nemen met Klantenservice IT&V.

Oplossing:
Vooralsnog is er nog geen definitieve oplossing.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice IT&V
Deze is uiteindelijk twee maanden na afsluiting opgelost toen ik eens de stoute schoenen heb aangetrokken en de klantenservie ben gaan bellen met de eis dat ik zou blijven hangen totdat er een oplossing was. Uiteindelijk heb ik tussen wat pauzes en een aantal doorschakelingen contact gehad met een medewerker "AD-beheer" die uiteindelijk het probleem in twee minuten had opgelost. Na afloop kreeg ik trouwens nog wel een mailtje dat ik telefonisch contact had gehad met een meldingsnummer :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

Ik wacht nog even tot Bee komt met "Ik draaide de kraan open, en er kwam geen bekertje :evil: "

:lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

De automaat geeft zelf bekertjes. Vooraf kan ik niet zien of er wel of geen bekertje uitkomt. Als je er zelf een mok in zet kan de automaat dat niet herkennen, dus dan zal deze alsnog een bekertje uitwerpen. Als er geen bekertjes beschikbaar zijn zal de automaat in principe de melding "Plaats beker" geven, maar ook dan worden mokken niet herkend. De automaat heeft echter een probleem met een sensor als er wel koffie/thee uit komt maar er geen beker wordt uitgeworpen.

Kortom, ik ga niet met mokken rondlopen als je 99 van de 100 keer wel een bekertje krijgt uit de automaat en de mok toch de werking van de automaat niet kan beïnvloeden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

Goed visweer :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Stefan »

Bij mij op 't werk is het armpje waar de koffie en dergelijke uit komt een beetje kaduuk. Dan krijg je een bekertje maar komt dat armpje niet ver genoeg naar voren, waardoor je spulletje vol gas die automaat in loopt. :P Hoop voor de gene die de automaten moet onderhouden dat het niet te vaak gebeurd op een dag. :') :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

gruwelijke dubbelklappende koffiefilterzakjes knetter bliksem :x
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Gekko123 »

Ik wou vanochtend bij mij op school een warme chocolademelk halen uit een automaat, toont het display: Dank u Wel. Hmm beetje raar, maar heel eigenwijs mijn chipkaart erin gestoken. Volgende probleem: chipkaart niet herkend. Krijg nou wat...

Die automaten op de Haagse Hogeschool moeten helaas regelmatig uit- en weer aangezet worden met de stekker, anders doen ze het niet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Vandaag besloot de koffieautomaat uit zichzelf defect te gaan. De verlichting van het reclamepaneel knipperde en op het scherm stond STORING! Uiteraard de juiste maatregelen getroffen door het briefje op het apparaat om te draaien en een melding aan te maken bij de klantenservice (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door STF »

Vanmorgen kwam de drankenhandel slechts 1 krat bier leveren, waar zijn de andere 8 kratten vroeg m'n vader?
Zijn ze maar weer 30 km terug gereden om 8 kratten extra te halen en daarna weer 30 km terug naar ons te rijden.
Aantallen kloppen vaak niet bij die firma, regelmatig krijg je een krat meer of minder dan je besteld hebt, maar 8 is wel een erg groot verschil.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Vinny »

Ze zei al tien minuten van te voren: "Ich muss gleich aussteigen!" Dus ik stond meteen op, maar de vrouw bleef nog even zitten. Dus ik plof weer neer, waarop ze me een beetje vreemd aankeek. Ik vroeg: "Jetzt?" en stond weer op. Waarop ze weer antwoordde: "Gleich!" Dus ik wil weer gaan zitten, maar toen maakte ze toch aanstalten en ik vroeg weer: "Gleich oder Jetzt?" Dus na 3 schijnbewegingen en gleich-jetzt-gleich-jetz-gleich-toch maar jetzt, stond ze op. Ondertussen lagen zij en de heren in het viertje tegenover me en Caspar aan de andere kant van het gangpad in een deuk.
Aha :) Dat is een vorm van beleefdheid in Duitstalige landen waar ik ook aan moest wennen. Men kondigt vaak enige minuten van te voren aan dat men "zodadelijk" (gleich) wil uitstappen. Als je dat dan prompt doet, krijg je te horen: blijf maar even zitten hoor, de trein is er nog lang niet... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Daan »

STF schreef:Vanmorgen kwam de drankenhandel slechts 1 krat bier leveren, waar zijn de andere 8 kratten vroeg m'n vader?
Zijn ze maar weer 30 km terug gereden om 8 kratten extra te halen en daarna weer 30 km terug naar ons te rijden.
Aantallen kloppen vaak niet bij die firma, regelmatig krijg je een krat meer of minder dan je besteld hebt, maar 8 is wel een erg groot verschil.
Kunnen ze daar dan nog niet tot 10 tellen of zo? :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten