MEGABUS komt naar Nederland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door midnet »

MEGABUS is een engelse busmij die al heel lang aldaar nogal basic goedkope busdiensten rijdt, onderdeel van Stagecoach. Sinds vorig jaar ook in Polen-als Polskibus-al zijn dat splinternieuwe vanHools-ook naar Berlin en Praha. Ben zelf nog eens met hun voor 1,50 GBP van LONdon naar BIrmingham gereden-met een Londense dubbeldekkerstadsbus en over de motorway.
Vanaf 16/4 nemen ze ook AMSterdam in hun netwerk op-met diensten naar LONdon en Paris (via BRUssel)-beide met dag+nachtritten. ALs je er supersnel bijbent (boeken tot 6 weken vooruit) kan je tickets scoren voor 1 GBP+ 50p. boeking (bij elk aantal ritten)., al is 10 GBP (11,60 eur) ook not bad. Vanaf camping Zeeburg (waarvan al enkele andere lijndiensten afgaan, zoals orangeways naar Bpest/HU en Studentagency naar Praha/CZ).
Merkwaardig is dat je voor deze ritten gewoon de engelse kant moet kiezen en alles in het engels gaat op hun site (er is ook een deel USA+CAN) en je dus in ponden betaalt met cred-card-zonder zo'n ding gaat het niet-al hoef je hem niet te tonen. Enkel dat lange code nr dat je per @mail krijgt is genoeg-printen hoeft ook al niet-de sjofeur heeft dat in zijn lijst-en klopt het niet-pech!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Thom91 »

Ik dacht dat het ging over een driedubbelgelede bus :')
Anyways, soort eurolines?
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Stefan »

Zoiets ja. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door hidihi »

De prijs is wel erg scherp want voor 10 euro moet je de bus echt tjok vol krijgen om uberhapt break even te spelen. De prijs zal later wel omhoog gaan net zoals de engelse binnenlandse lijnen van Megabus. Bijvoorbeeld je betaald ook rond de 10 euro voor een engels binnenlands ritje van 4,5 uur. Nog niet duur maar mat is een prijs die wel wat realistischer is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Fles »

Mja, 10 uur voor Amsterdam Amstel - Londen?

Dat is voor mij gewoon op geen enkele manier aantrekkelijk :N
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door hidihi »

Fles schreef:Mja, 10 uur voor Amsterdam Amstel - Londen?

Dat is voor mij gewoon op geen enkele manier aantrekkelijk :N
Misschien zal ik het wel overwegen. Ik heb wel eens een reisje Rotterdam kopenhage met de bus gemaakt. Was iets van 9 a 10 uur en ik had een computer en een boek bij en een bank voor me zelf en het ging wel aardig.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door webguy »

Leuke van die bussen naar Londen is dat meestal de bus helemaal leeggepluisd wordt bij de grens omdat er nogal wat drugs mee worden gesmokkeld...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Fles »

hidihi schreef:
Fles schreef:Mja, 10 uur voor Amsterdam Amstel - Londen?

Dat is voor mij gewoon op geen enkele manier aantrekkelijk :N
Misschien zal ik het wel overwegen. Ik heb wel eens een reisje Rotterdam kopenhage met de bus gemaakt. Was iets van 9 a 10 uur en ik had een computer en een boek bij en een bank voor me zelf en het ging wel aardig.
Dan doe ik er echt honderd keer liever 14 uur over met de CityNightLine in mijn eigen 1 persoons slaapcoupe met wat biertjes en een fatsoenlijk bed _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Suus »

Met een bus in 9 tot 10 uur van Rotterdam naar Kopenhagen? Zelfs met een auto is dat maar net haalbaar, ik kan mij niet voorstellen dat een bus, die sowieso minder snel mag dan een auto dat dan haalt. Eurolines geeft voor Rotterdam - Kopenhagen een reistijd van 16 uur bijvoorbeeld. En dan wordt je er om half zes 's ochtends uitgetrapt in Kopenhagen -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Fles »

Bee schreef:En dan wordt je er om half zes 's ochtends uitgetrapt in Kopenhagen -o-
Ook zo lekker ideaal ja :N

CNL komt rond half tien aan :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Vinny »

De bus is natuurlijk een stuk goedkoper dan de trein. Studenten die op elke stuiver bezuinigen kunnen zo wel redelijk goedkoop allerlei buitenlandse steden bezoeken :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Suus »

44 euro voor een enkele reis laagste kortingstarief Kopenhagen met de bus versus 29 euro enkele reis laagste kortingstarief met de trein. Mwa, zo goedkoop is de bus ook weer niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Vinny »

Mijn ervaring is dat de trein goedkoper kan zijn (zo ben ik ooit voor 10 euro enkele reis van Amsterdam naar Parijs geweest) maar dat meestal niet is. De goedkope vanaf prijzen zijn meestal uitverkocht, terwijl die bij de bus (eurolines) iig. nog wel voorradig zijn.

Afijn de tijd dat ik met de nachtbus naar Berlijn ging op vrijdagavond en na een weekend zonder slaap op maandagochtend negen uur weer "acte de présence" gaf in de collegebanken heb ik al weer wat jaartjes achter mij... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Geert »

Eurolines heeft vaak aanbiedingen waardoor je spotgoedkoop kunt reizen. Ik ben ooit eens voor 15 of 20 euro ofzo naar Praag gereisd vanuit Rotterdam, dat was niet duur (wel lang). Het schoot vanuit Rotterdam trouwens vooral niet op door de route Rotterdam - Den Haag - Amsterdam - Utrecht - Arnhem, dat had wel sneller gekund :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Fles »

Vinny schreef: "acte de présence"
Letterlijk: "doen alsof je aanwezig bent" :D Klopt toch aardig dan ;)

Nee idd, de bus is vaak wel het goedkoopste (enk ook aan al dat Petr Langhout veevervoer naar Spanje etc) maar goed, dan kom je ook per definitie verknetterd aan :X
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door R-Flow »

Thom91 schreef:Ik dacht dat het ging over een driedubbelgelede bus :')
Denk dat Amsterdam dan gelijk honderdduizend inwoners armer is... :')
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Justin »

Een driedubbelgelede bus nog wel. Damn, zes compartimenten, hoeveel wielen zou dat ding dan niet hebben :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Fles »

Justin schreef:Een driedubbelgelede bus nog wel. Damn, zes compartimenten,
vier.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Stéphane »

Daar wil ik wel eens een foto van zien!
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Fles »

Stéphane schreef:Daar wil ik wel eens een foto van zien!
Vooruit dan, omdat het 1 april is ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: MEGABUS komt naar Nederland

Bericht door Geert »

Nu nog Hard door de stad er op photoshoppen ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten