OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Wubbo »

Geen grap, maar hier is het nieuwe topic!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

De NS rijdt vandaag zonder vertragingen, speciaal voor u!
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag met die twee nieuwe toeristische buslijnen meegeweest; de chauffeuse had haar halve familie meegenomen om de zitplaatsen in de bus enigzins vol te krijgen. Ze dachten trouwens dat ik van de krant was, omdat ik foto's aan het maken was. :lol:

Lijn 1 moet echt doorplanken om de rijtijden te halen, want die heeft diverse haltes waar je eigenlijk helemaal niet langs kunt komen, gezien de route. Ze rijden dus maar net zo lang door tot er ergens kilometers later in een volgend dorp (waar de bus helemaal niet hoort te komen) een rotonde volgt, waar ze kunnen keren. Wellicht dat ik de komende tijd ook nog wel chauffeurs tref die de bus gewoon achteruit laten terugrijden, dat via die rotondes is echt wel ontzettend omrijden.
En inderdaad; lijn 1 is wel heeeeeeeeeeeel erg toeristisch, pff telkens heb je van die momenten van; huh hier reden we een kwartier geleden toch ook al? Of ziet 100 meter verder de kruising waar je tien minuten geleden was.
Vlak voor het einde van de route hangt er in een onoverzichtelijke bocht een gigantische rots over de rechter-weghelft waar je met voertuigen tot 2.30 meter hoog onderdoor kunt, tja de bus is toch echt bijna 3,5 meter dus je moet maar op goed geluk volledig links gaan rijden, aan die kant kan de bus er ternauwernood onderdoor.

Lijn 2 verzuipt in de rijtijd, met 40 km/u sukkelt die door dorpjes en op de 90km-wegen verhoogde de chauffeuse de snelheid tot 60 km/u, we bleven maar te vroeg haltes passeren. Deze lijn heeft er een aantal ontzettend krappe U-bochten bij, doordat er een fietsenrek achterop hangt heb je een belachelijk grote uitzwaai gekregen, door zuiver op het midden van de weg te gaan rijden en het stuur niet te gek ver om te draaien, maai je net niet de verkeersborden en wit/zwarte paaltjes in de berm omver. Volgens mij kun je nog beter een aanhanger hebben, zoals vervoerder Simon achter lijn 502 heeft hangen, dat knikt/draait tenminste nog mee in de bochten, in tegenstelling tot zo'n vast rek achterop.

Met grote schreeuwende letters staat naast de snelheidsmeter de melding:
ACHTUNG! DIESE BUS HAT ÜBERLANGE!!!
ATTENTION! EXTRA LONG VEHICLE!!!

De chauffeur van lijn 1 reed alsof hij die lijn al jaren rijdt, terwijl de chauffeuse van lijn 2 bij elke kruising of splitsing de bus stilzette om op de dienstregeling te kijken waar ze heen moest.

Chauffeurs van andere vervoersbedrijven keken erg vreemd op dat Bollig op zondag onderweg was, geen enkele Bollig lijn kent ritten op zondag, uitgezonderd deze twee nieuwe lijnen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Iemand (NS/ProRail/AndereOrganisatieDieBetrokkenIsBijHetCentraalStation) heeft in de Cuypershal van Amsterdam Centraal een groot beeldscherm bovenop de AKO neergezet met daarop de laatste twitterberichten van NS_online :X :neg: :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Niet goed? :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Ah, die dingen... zelfde als wat in Utrecht Centraal en Amersfoort aanwezig is zeker. Nog nooit het nut van die schermen begrepen (naast de twitterberichten tonen ze nog veel meer onzin).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Fles schreef:Niet goed? :?:
Het toont de drie laatste berichten, zoals:

@PietjePuk Goede reis!
@JanineJansen Bedankt voor je melding!
@PeterPan Je kan het altijd vragen aan de conducteur.

Wat is daar nuttig aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Die mentions tonen is idd totaal niet nuttig, dat toont ns.nl onderin de balk ook. Als ze alleen "normale" tweets zouden tonen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Mja, okee. Op die manier is het redelijk onzinnig idd :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Bee schreef:
Fles schreef:Niet goed? :?:
Het toont de drie laatste berichten, zoals:

@PietjePuk Goede reis!
@JanineJansen Bedankt voor je melding!
@PeterPan Je kan het altijd vragen aan de conducteur.

Wat is daar nuttig aan?
Die schermen laten toch ook het weerbericht enzo zien? Dat is nog wel enigszins nuttig. Die tweets zijn inderdaad overbodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Weerbericht heb ik er alleen in Utrecht nog op gezien, verder zit er ook nog een reclame in voor iets waarvan ik na enkele weken nog altijd niet ondekt heb waar het reclame voor is :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Beetje jammer: de normale omroepberichten zijn soms al van een belabberd niveau en dan gaan ze ook nog eens schermen met nutteloze Twitterberichten plaatsen.

Opvallend gisteren was dat er tussen Sloterdijk en Haarlem geen treinen reden. D s2200 werd omgeleid en stopte in ieder geval extra te Schiphol en de s2100 eindigde in Haarlem.
Was het niet een beter idee geweest om al die treinen met 2 stellen VIRM4 te rijden en in Leiden te splitsen met een deel richting Haarlem en een deel naar Amsterdam Centraal via Schiphol? Of alleen te pendelen tussen Leiden en Haarlem?

In ieder geval lette niet iedereen even goed op gisteravond (had de HC van een s2100 met eindpunt Haarlem nog even aangeraden het voor alle zekerheid om te roepen, want er waren twee dames onhandig bezig). Toch weer handig dat ik een smartphone bij de hand had en mensen wel de goede kant op wijzen. Maar het blijft opvallend dat de dagjesmensen niet altijd even goed opletten en zeker niet altijd even goed voorbereid op reis gaan (want dan had je kunnen weten dat je op Sloterdijk driekwartier overstaptijd had naar de laatste s4000...).
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Vandaag zag ik omstreeks 17:15 een ICE op de Grbr van Zwd naar Ddr gaan :'). Wat deed dat ding daar nou weer?! Heb er wel een foto van met m'n mobiel, maar van HEEEEL ver nabij een autowasstraat aan de zuidelijke zijde (voor Dordt-kenners: vanaf de Weeskinderendijk, nabij BP - eigenlijk niet zo ver weg van de spoorwegovergang waar vorige week een auto tegen een loc opbotste)... eigenlijk bagger dus!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Grbr? Grijsbruin? :?:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Wubbo »

Grote Brug. Dat zegt natuurlijk nog niks, maar hij ligt tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Oh die quasi mooie hefbrug die ook in Madurodam staat? :idea:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Die ja!

De afkorting "Grbr" stond toch voor Grote Brug over de Oude Maas? Anyhow, you get the idea :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Oh kan best, ik weet ook niet alles he :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Paar simpele dingen die me opvielen tijdens een ritje in de s3400 zojuist:
- De vuilnisbak van het 4zits gebeuren waar ik zat lag boven mijn hoofd in het bagagerek.
- Het 4zits gebeuren schuin voor me had helemaal geen zittingen, dus alleen een stalen frame en rugleuningen dus daar kon niemand zitten.
Mag toch hopen dat zulke dingen nog wel worden gerepareerd, en dat het niet nog weken lang blijft rondrijden totdat het stel misschien wordt gestript voor de naderende ombouw.

Verder:
De lokettiste in Hoorn rookte een sigaret achter de balie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Ah, die dingen... zelfde als wat in Utrecht Centraal en Amersfoort aanwezig is zeker. Nog nooit het nut van die schermen begrepen (naast de twitterberichten tonen ze nog veel meer onzin).
Er hangt ook zo'n scherm in Rtd. Er wordt van alles op getoond. Twitterberichten. NS Reclames, Weerbericht etc
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:Paar simpele dingen die me opvielen tijdens een ritje in de s3400 zojuist:
- De vuilnisbak van het 4zits gebeuren waar ik zat lag boven mijn hoofd in het bagagerek.
- Het 4zits gebeuren schuin voor me had helemaal geen zittingen, dus alleen een stalen frame en rugleuningen dus daar kon niemand zitten.
Mag toch hopen dat zulke dingen nog wel worden gerepareerd, en dat het niet nog weken lang blijft rondrijden totdat het stel misschien wordt gestript voor de naderende ombouw.

Verder:
De lokettiste in Hoorn rookte een sigaret achter de balie.
s3400, het afvalputje van de reizigers :')
Wat een stel gedrochten en tokkies zitten daar altijd in doordeweeks..
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Klaasje »

Kunnen ze daar niet beter DDAR-en inzetten dan? Lijkt me iets meer vandalisme-proof.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Ik mag toch niet hopen dat op een maandagmiddag er iemand is die een paar bankstellen afbreekt?
Zal gisteren wel ingezet zijn als voetbaltrein ergens denk ik zo.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik mag toch niet hopen dat op een maandagmiddag er iemand is die een paar bankstellen afbreekt?
Zal gisteren wel ingezet zijn als voetbaltrein ergens denk ik zo.

Ik heb tijdens de 2jaars meet nog een DDAR met extra beenruimte genomen, samen met een mede-forumlid hier :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Eeeh, juist ja :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten