OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Bij de CityPendels zaten de zitbanken los, die kon je dus zo omdraaien of weghalen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Ik heb nog even een foto erbij gezocht van die situatie waar de nieuwe buslijnen bijna met het dak tegen de rotsen knallen:
Afbeelding

Echt een zeer ongelukkig situatie, precies in zo'n onoverzichtelijke bocht, de weg loopt nog flink schuin ook dus het verkeer komt met een fikse snelheid omlaag gereden, komt er ineens een spookrijdende bus omhoog.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Etienne »

:lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Ah, de Predigtstuhl. Mooi is het daar _O_ Komt ie ook langs de Schiessentümpel? Dat ligt toch ook vrij dicht bij de grote weg dacht ik?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Nee daar komt hij niet langs, want er komen al drie buslijnen pal langs de Schiessentumpel: 108, 416 en 470.
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Wat was er vandaag allemaal aan de hand rondom Amsterdam Centraal?
Ik nam om 12:00 de s4000 van Zaandam naar Amsterdam Holendrecht, die met +3 ofzo reed. Voor Amsterdam Centraal hoorde ik de machinist tegen de hc via de porto zeggen dat we in de file stonden. Volgens AV was er van alles en nogwat vertraagd.
Op de terugweg van Holendrecht naar Zaandam de s4000 van 16:51, die met +10 reed, wat bij Zaandam dacht ik iets van +5 was. Ook volgens de AV was er van alles en nogwat vertraagd.
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Wat was er vandaag allemaal aan de hand rondom Amsterdam Centraal?
Niks bijzonders.
Ik nam om 12:00 de s4000 van Zaandam naar Amsterdam Holendrecht, die met +3 ofzo reed. Voor Amsterdam Centraal hoorde ik de machinist tegen de hc via de porto zeggen dat we in de file stonden. Volgens AV was er van alles en nogwat vertraagd.
Op de terugweg van Holendrecht naar Zaandam de s4000 van 16:51, die met +10 reed, wat bij Zaandam dacht ik iets van +5 was. Ook volgens de AV was er van alles en nogwat vertraagd.
Niks bijzonders.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Tussen 11:00 en 14:00 was zowat elke s2100 en s2200 in beide richtingen zo'n 10 à 15 minuten vertraagd... Ik zou mijn s5400 in Haarlem missen met mijn vertraagde t2234, en daar dus ruim 27 minuten wachten, in plaats van 5 à 7 minuten. "Gelukkig" had de desbetreffende aansluitende s5400 +12 doordat de Machinist zoek was op Amsterdam (aangezien mijn wederhelft daar maar stond te wachten)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag riepen een paar buschauffeurs me: Frank, we hebben al twee fietsen vervoerd met die nieuwe buslijnen!

Zozo dat loopt storm zeg, nog even en er moet een heuse aanhanger achter om aan de vraag te kunnen blijven voldoen... :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Leuk... had een Engelsman als chauffeur vanmorgen. Accent was overduidelijk, wel wat lastig dat z´n Nederlands nog niet zo heel goed was (Een reiziger die vroeg "Hoelaat vertrekt u?" kreeg als antwoord het lijnnummer "65")
En hij had duidelijk nog wat moeite met het rijden met een "bendybus"...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

STF schreef:Vanmiddag riepen een paar buschauffeurs me: Frank, we hebben al twee fietsen vervoerd met die nieuwe buslijnen!

Zozo dat loopt storm zeg, nog even en er moet een heuse aanhanger achter om aan de vraag te kunnen blijven voldoen... :Y
:D Alle buschauffeurs in Luxemburg kennen Frank? :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Het is maar een klein vervoersbedrijf dat die nieuwe buslijnen exploiteert: 37 bussen en 58 chauffeurs, dus het is niet zo ingewikkeld om elkaar te kennen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:
VIRM schreef:Wat was er vandaag allemaal aan de hand rondom Amsterdam Centraal?
Niks bijzonders.
Het was zoals gewoonlijk weer een typisch gevalletje van 'logistieke problemen' door de eerdere probleempjes op Schiphol. Te korte treinen dus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Pff rijdt die nieuwe buslijn alweer verkeerd hier op de kruising... Nou ja dat zullen we de komende tijd nog wel even blijven houden, want het duurt wel even eer dat alle 58 chauffeurs de lijn een keer hebben gereden.
Deze chauffeur draaide gewoon verderop in het dorp een rondje, i.p.v. achteruit terug te rijden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

STF schreef:Pff rijdt die nieuwe buslijn alweer verkeerd hier op de kruising... Nou ja dat zullen we de komende tijd nog wel even blijven houden, want het duurt wel even eer dat alle 58 chauffeurs de lijn een keer hebben gereden.
Deze chauffeur draaide gewoon verderop in het dorp een rondje, i.p.v. achteruit terug te rijden.

Ga eens een duidelijk bord maken voor die sloebers, in plaats van je op een internetforum te beklagen :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Vanochtend zat er in lijn 11 in Hoorn een verknipte vent in de bus.
De chauffeuse vergat te stoppen bij een halte waar 5 mensen wilden uitstappen, waarop de bekende reacties van reizigers ontstaan als: Chauffeur, mogen we eruit?
Chauffeuse stopt een meter of 100 verderop, laat de reizigers eruit, niets aan de hand zou je denken. Ineens die verknipte vent: Wel ***domme, *** chauffeuse, u mag helemaal niet zomaar stoppen, die reizigers hadden bij de volgende halte uit moeten stappen, dit is verboden wat u nu doet, reizigers moeten altijd bij een halte uitstappen en ergens langs de weg mag dat niet. Waarna ie na een stuk of 10x vloeken vervolgt: Nee in Amsterdam doen ze tenminste niet aan die gekkigheid, daar hoef je echt niet te proberen alsnog uit te stappen als de chauffeur vergeet te stoppen, dat kan alleen bij dit provinciale *** bedrijfje.
Even later gaan net voor de bus de spoorbomen naar beneden, waarop de man natuurlijk weer helemaal los gaat: Zie je nu wel, dit is wat er van komt! Stelletje provincialen hier, gelukkig verdienen jullie provinciale *** chauffeurs niet zo veel als in Amsterdam (en mompelt er zachtjes nog Rotterdam achteraan) Daar weten ze pas wat werken voor hun geld is!
Andere reizigers manen de man te dimmen, wat uiteindelijk uitmond in een betoog van hem dat de hele bus uit een stelletje provincialen bestaat. Ik heb al in geen tijden meer iemand binnen een minuut of 5 minstens 100 scheldwoorden horen roepen. :?
Toen de man wilde uitstappen liet de chauffeuse de deur een minuut lang gesloten op de halte met de mededeling aan hem: We zijn 2 minuten te vroeg meneer, sorry voor het ongemak. :pos:

5 minuten later op het perron van het station hoorde ik hem nog steeds in de lucht vloeken. :roll:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Justin schreef:Vandaag zag ik omstreeks 17:15 een ICE op de Grbr van Zwd naar Ddr gaan :'). Wat deed dat ding daar nou weer?! Heb er wel een foto van met m'n mobiel, maar van HEEEEL ver nabij een autowasstraat aan de zuidelijke zijde (voor Dordt-kenners: vanaf de Weeskinderendijk, nabij BP - eigenlijk niet zo ver weg van de spoorwegovergang waar vorige week een auto tegen een loc opbotste)... eigenlijk bagger dus!
Ik zag de ICE ook. Was onderweg naar Roosendaal voor testritjes Roosendaal-Essen(B).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Owja vergeten te zeggen, ik zag vandaag een Koninklijk rijtuig met een 1700 loc ervoor stil staan in Amersfoort. Was zeker alvast uit de stal gehaald voor Koninginnedag?

Ik heb me wel eens afgevraagd waar die trein doorgaans bivakkeert. Op een post merk je daar ook niets van want in de planregels staat verder geen bijzonderheid voor zo'n trein. (de keren dat ik hem leeg zag langsrijden)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Fles schreef: Ga eens een duidelijk bord maken voor die sloebers, in plaats van je op een internetforum te beklagen :P
Haha, dat rijden ze toch omver met het uitzwaaiende fietsenrek.
Ik heb in ieder geval aan de chauffeur die komende zondag moet rijden gemeld dat een aantal van zijn collega's hier op de kruising verkeerd rijden. Hij zou goed opletten dat hem dat niet ook overkwam.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Caspar schreef:Owja vergeten te zeggen, ik zag vandaag een Koninklijk rijtuig met een 1700 loc ervoor stil staan in Amersfoort. Was zeker alvast uit de stal gehaald voor Koninginnedag?

Ik heb me wel eens afgevraagd waar die trein doorgaans bivakkeert. Op een post merk je daar ook niets van want in de planregels staat verder geen bijzonderheid voor zo'n trein. (de keren dat ik hem leeg zag langsrijden)
Hij is laatst al eens naar Amf gebracht, waar hij gestald moet horen te staan. Dat is laatst gewijzigd, want toen zou een deel van de koninklijke familie achter een ski-trein van EETC richting het skigebied, maar zijn door prins Friso per vliegtuig gegaan.
Of ze met het koninklijke rijtuig naar Rhenen ed gaan, weet ik niet? Iemand hier wel?
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Eergisteren 4 april weer lekker feest. Door een wisselstoring bij Dordrecht reed vanuit Sloterdijk de s2100 van 08:02 richting Dordrecht niet... De volgende s2200 reed met +4 en liep door een 'kruisende trein' bij Haarlem +7 op. En bedankt. -o-

Gisteren 5 april de s2200 van 22:43 uit Leiden richting Amsterdam. Te Haarlem bleven we aan de lange kant staan en op de AV was +10 te zien. Op een gegeven ogenblik riep de conducteur om dat er iemand onwel was geworden en dat we moesten wachten op de hulpdiensten. Na een poosje riep de conducteur om dat de trein werd opgeheven omdat er langer moest worden gewacht op de hulpdiensten. Dus iedereen in de s2100 van een kwartier later.
Op Sloterdijk werd er omgeroepen dat de s2100 van 23:32 niet reed en dat reizigers de Sprinter van 23:39 konden gebruiken, waarbij de aansluitende s2100 in Haarlem zou wachten (volgens AV had die aansluitende s2100 +10 in Haarlem en vertrok van het eerdere spoor waar ik uit moest stappen, 3a). Dus kennelijk hebben ze die trein in Haarlem laten keren.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Deze stickers beginnen overal op te duiken...
Afbeelding
Gaan de NS bordjes nu ook verdwijnen met het telefoonnummer van de stationschef?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Meltrain »

Caspar schreef:Vanochtend zat er in lijn 11 in Hoorn een verknipte vent in de bus.
<heel verhaal>
Zo'n man had ik begin februari eens in de trein (s5100). Die begon ook elke zin met *** en die had een heel warrig verhaal over zijn zus en zijn broer uit Delfshaven, dat hij een echter Rotterdammer was en dat hij er op *** Lombardijen uit moest. :?
Ik hield het toen maar op een geval van Gilles de la Tourette, dus misschien was dat bij de door jou beschreven man ook zo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:Ik hield het toen maar op een geval van Gilles de la Tourette
Ben ik toch effe blij dat ik een andere vorm hiervan heb. Hoewel het natuurlijk voor die mensen die die andere vorm hebben ook heel vervelend is
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag kwam die nieuwe buslijn zes minuten te vroeg voorbij, ik kan wel raden wat er gebeurd is: de chauffeur heeft op de heenweg per ongeluk de terugweg gereden, dan ben je net een aantal minuten vroeger in Reisdorf.

Het zal mij benieuwen of ze dat op het kantoor nog is opgevallen of niet, vaak hoef je maar 100 meter van de route af te wijken of je krijgt als chauffeur al telefoon van je chef; WAAR BEN JE MEE BEZIG?
Ze zitten daar namelijk echt continue alle bussen per GPS op het computerscherm te volgen. :?
Maar een poosje geleden heeft een andere chauffeur per ongeluk ook een lijn in de verkeerde richting gereden; van B naar A i.p.v. van A naar B. Geen mens die het op kantoor door had dat de rijrichting niet klopte, die lijn heeft heen en terug dezelfde route, dus dan valt zoiets nauwelijks op. :lol:

Kijken ze bij Nederlandse vervoersbedrijven nou ook de hele dag die GPS routes na? Hier zijn ze wel heel erg Big Brother aan het spelen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten