Minder treinen rond Schiphol
Minder treinen rond Schiphol
Rond Schiphol rijden minder treinen door kortsluiting in de motor van een trein.
De trein staat stil in de Schipholtunnel. Daarom was het treinverkeer daar tijdelijk stilgelegd. Inmiddels zijn de meeste sporen weer in gebruik. De NS zet bussen in, er moet rekening worden gehouden met vertraging.
Reizigers in de kapotte trein konden via het perron in de Schipholtunnel naar buiten. Personeel van de NS bekijkt of de kapotte trein op eigen kracht uit de tunnel kan komen, of dat hij moet worden weggesleept.
http://nos.nl/artikel/358432-minder-tre ... iphol.html
Het gaat de laatste anderhalve/twee weken echt lekker rond Schiphol, heh?
De trein staat stil in de Schipholtunnel. Daarom was het treinverkeer daar tijdelijk stilgelegd. Inmiddels zijn de meeste sporen weer in gebruik. De NS zet bussen in, er moet rekening worden gehouden met vertraging.
Reizigers in de kapotte trein konden via het perron in de Schipholtunnel naar buiten. Personeel van de NS bekijkt of de kapotte trein op eigen kracht uit de tunnel kan komen, of dat hij moet worden weggesleept.
http://nos.nl/artikel/358432-minder-tre ... iphol.html
Het gaat de laatste anderhalve/twee weken echt lekker rond Schiphol, heh?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Omdat het een tunnel is worden veel dingen erg opgeschaald qua veiligheid. Enigzins terecht, er zijn rapporten over veiligheid geschreven waar je niet blij van wordt, maar zorgt er wel voor dat alles zooitje is de rest van de dag daar. Dat heeft meer met bijsturing te maken denk ik.
Re: Minder treinen rond Schiphol
Ik weet het wel zeker.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Wanneer zouden we ipv punctualiteitscijfers "bijsturingsperformance" cijfers gaan zien? Heeft de NS wel door dat het bijsturingsprobleem alleen maar erger wordt?
Re: Minder treinen rond Schiphol
Als je allerlei dingen ziet die "perongeluk" openbaar zijn geworden over de sneeuwperiodes dan lijkt het alsof men het een beetje probeert te verzwijgen..
Re: Minder treinen rond Schiphol
De site van de NS zegt dat er helemaal geen treinen rijden rondom Schiphol. Maar er rijden wel degelijk treinen.
Gevalletje: We rijden wel mondjesmaat maar willen niet dat naar de reizigers toe communiceren?
Gevalletje: We rijden wel mondjesmaat maar willen niet dat naar de reizigers toe communiceren?
Re: Minder treinen rond Schiphol
Die conclusie laat zich makkelijk trekken he :Y
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Mn vriendin moest vanochtend vanaf Arnhem naar Utrecht. Dat de s3100 niet reed kon ik voorspellen, maar hij stond doodleuk in de AV en reisplanner. Ding is nooit komen opdagen, maar ook niet uit de reisinfo gehaald. Wel omroep op station dat 'ie niet reed. Overigens vrij knullig, want dat ding is 18 min bezig om van Nijmegen naar Arnhem te gaan. Weten ze in die tijd nog steeds niet dat 'ie vertraagd is?
Re: Minder treinen rond Schiphol
Eén kapotte trein en daarom ALLE ZES de sporen buitendienststellen? :')webguy schreef:Omdat het een tunnel is worden veel dingen erg opgeschaald qua veiligheid. Enigzins terecht, er zijn rapporten over veiligheid geschreven waar je niet blij van wordt, maar zorgt er wel voor dat alles zooitje is de rest van de dag daar. Dat heeft meer met bijsturing te maken denk ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Ja, het is idd absurd. Volgens Prorail op Twitter, waar ik ook uitte dat beetje bizar was (het zijn namelijk 3 buizen) was het in opdracht van de politie. Wat weet een politie overigens over tunnelveiligheid? Als er rook was, misschien, maar met een defecte trein (er werd wel eerst over aanrijding gesproken)....
Re: Minder treinen rond Schiphol
Is de derde buis dan een vluchttunnel, want ik heb altijd gedacht dat de tunnel uit twee buizen bestaat met op geselecteerde plekken ertussen een trap naar boven in geval van nood.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Ik weet ook niet hoe die tunnels er uit zitten, maar er zitten zware deuren/schotten in de tunnel met een nooduitgangsymbool. Lijk me dat er idd een trappenhuis daar zit, en dat die van beide buizen te bereiken is. Lijkt me als je een meneer agentje bij de andere deur neer zet terwijl de treinen langsrazen dat je de andere twee buizen altijd wel kan gebruiken...
Re: Minder treinen rond Schiphol
En dit is nou precies de reden waarom een metro naar Schiphol wenselijk is... Dat geëtter met NS-treinen in de Schipholtunnel ook altijd...
Re: Minder treinen rond Schiphol
Tja, vervolgens mag de metro ook niet rijden door de veiligheidsjihad als de Schipholtunnel weer eens plat ligt...
Re: Minder treinen rond Schiphol
[sarcasmemodus aan]We leggen gewoon een metrostation bovenop Plaza[sarcasmemodus uit]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Die nooduitgangen zien er in ieder geval zo uit Redelijk goed te zien dat je dus twee buizen hebt met de trap ertussenin.webguy schreef:Ik weet ook niet hoe die tunnels er uit zitten, maar er zitten zware deuren/schotten in de tunnel met een nooduitgangsymbool. Lijk me dat er idd een trappenhuis daar zit, en dat die van beide buizen te bereiken is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder treinen rond Schiphol
Alleen als die wordt gekoppeld aan veiligheidsysteem / nooduitgangen / fysieke gedeelte van de Schipholtunnel. Da's onwaarschijnlijk. Metro zal geheel onafhankelijk daarvan gaan en dus normaliter gewoon te gebruiken indien 1 van de 2 brandmelding / brand is.Gekko123 schreef:Tja, vervolgens mag de metro ook niet rijden door de veiligheidsjihad als de Schipholtunnel weer eens plat ligt...
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: Minder treinen rond Schiphol
Er waren wel aanwijzingen dat het om iets groters ging, en later was er ook nog iets met de bovenleiding zelf.
Re: Minder treinen rond Schiphol
NS is er niet om passagiers te vervoeren.Caspar schreef:........................
Gevalletje: We rijden wel mondjesmaat maar willen niet dat naar de reizigers toe communiceren?
Maar om treintjes te laten rijden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Minder treinen rond Schiphol
Ik snap jullie niet helemaal, die defecte trein had een ontplofde trafo. Voor hetzelfde geld was die trein in de brand gevlogen. Stel dat toen die andere sporen nog wel in dienst waren wat jullie opperden had de chaos misschien nog wel erger kunnen zijn. Veiligheid voor alles.
Komt wel goed schatje.
Re: Minder treinen rond Schiphol
Daarom zouden de twee tunnelbuizen onafhankelijk van elkaar moeten kunnen opereren. Overigens is een defecte trafo nog steeds geen aanrijding en werd ik erg droevig van de non-info in de pers vanochtend...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Minder treinen rond Schiphol
Knal door kortsluiting in de tractieinstallatie. Die knal is door de mensen in de trein opgevat als aanrijding (want ook knal...). Kortsluiting in een tractieinstallatie kan brand veroorzaken, waarbij dat in een tunnel natuurlijk de paniek groot is.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Maar een mcn is neem ik aan binnen 5 min ter plekke en kan zien wat/waar/etc. Dat duurt geen 5 uur. Misschien wel om te evacueren, maar nog. Overigens begin ik de politie ook steeds meer te verdenken van onkunde: hoe lang duurt het allemaal wel niet als er politie bij is...
Re: Minder treinen rond Schiphol
Er stond ook een Fyra 2 uren klem achter de gestrande trein. Aangezien een Fyra niet kan ombouwen blokkeerde dat de boel natuurlijk aanzienlijk.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
30 min max Watergraafsmeer > Schiphol toch? Niet denken in problemen maar in oplossingen heet dat...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten