OVer Missers in de Reisinformatie #20

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:[Systeemdenkmodus]
Hij rijdt in Leiden niet over een perronspoor?
[/systeemdenkmodus]
Dat klopt, daar haalt hij de s2200 die er drie minuten voor zit in. Vrij geniale situatie trouwens.

In Dordrecht, Rotterdam en Den Haag HS zit de s9200 vlak achter de s2200 waardoor de trein na Rotterdam bijna leeg naar Amsterdam doorrijdt, maar uiteindelijk ben je wel 4 minuten eerder in Amsterdam dan met de s2200. Overigens is de s9200 wel de nieuwe Nationaal Kampioen Treuzelen. Bij twee ritten reed hij langzaam voor Rotterdam, voor Schiedam, voor Delft, voor Den Haag, na Schiphol en voor Amsterdam Centraal en nog op tijd :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Geert »

Hij vertrekt in Den Haag HS (ri Rotterdam) tegelijk met de s1900 en komt planmatig pas na de s1900 aan in Rotterdam, dus die Benelux rijdt dan inderdaad niet hard. Maar ja, Benelux op de oude lijn is natuurlijk nog maar een 'tijdelijke' situatie aangezien Benelux naar de HSL gaat verhuizen, vandaar de relaxte planning van het apparaat op de oude lijn sinds de nieuwe dienstregeling.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door STF »

Moet ik nog uitleggen wat de misser is, of snappen jullie hem zo ook wel? :lol:
Afbeelding

Lijn 1 reed gelukkig wel met een bestemming rond, al was het display wel erg volgepropt:

MT-1 MULLERTHAL TRAIL ECHTERNACH
via Beaufort - Berdorf
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Wat het trouwens ook goed deed afgelopen weekend... keurig allemaal aangepaste bestemmingen op de treinen te Utrecht (ICs en Sprinters hadden er "Driebergen-Zeist" op staan), maar dan staan ze vervolgens naast TBPs met uitsluitend aangepaste via´s en een niet-aangepaste eindbestemming :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door VIRM »

Gisteravond het volgende gehoord op Amsterdam Sloterdijk:

*Pling plong* Dames en heren, wegens werkzaamheden aan de Tweede Coentunnel rijden er geen treinen van en naar Haarlem. U kunt gebruik maken van de bussen naar Haarlem die vertrekken vanaf het Orlyplein aan de voorzijde van het station. Vanaf Haarlem kunt u uw reis per trein vervolgen.

1. De s2200 werd omgeleid via Schiphol. Even vergeten te zeggen kennelijk.
2. Werkzaamheden aan de Tweede Coentunnel? Hij bedoelde vast de A5/Westrandweg, want een tunnel op 10 meter hoogte boven het spoor... :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Justin »

Vandaag deden de DRIS-sen in Zwijndrecht het voor het eerst (afgezien van het station en enkele borden in het oostelijk deel) - alleen dat ging niet goed. Aan de haltes Bolenstein, Fazantplein en Roerdompstraat werden aangegeven:

90 Jaarbeursplein
89 Rijnstraat
190 Dorp-nogwattes

Dat mochten we willen :'). Verder dan lijn 11 en lijn 12 die ma t/m vr tot 18:00 een halfuursdienst vormen, en daarbuiten een uursdienst hebben we niet in de westelijke wijken :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Ah, dat lijken tijden uit Alblasserdam te zijn... verkeerde kant van de Noord dus :mrgreen:

In Utrecht vandaag ook een aparte... op vertrektijd van de t1759 was het Haagse deel er nog niet, maar pas twee minuten daarna kwam men op het idee maareens een vertraging op de TBPs te zetten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Meltrain »

Op de DRIS van Busstation Keizerswaard werd lijn 145 afwisselend aan gegeven als "145 Ridderkerk Drievliet" <verspring> "145 Drievliet". :?
Verder stond bij de 183 een ? in plaats van een cijfer bij het aantal minuten tot de vertrektijd (maar dat werd ook vermeld op de DRIS, dat er door een storing bij de lijnen van Qbuzz mogelijk een '?' werd getoond).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Meltrain schreef:Op de DRIS van Busstation Keizerswaard werd lijn 145 afwisselend aan gegeven als "145 Ridderkerk Drievliet" <verspring> "145 Drievliet". :?
Verder stond bij de 183 een ? in plaats van een cijfer bij het aantal minuten tot de vertrektijd (maar dat werd ook vermeld op de DRIS, dat er door een storing bij de lijnen van Qbuzz mogelijk een '?' werd getoond).
Die storing met QBuzz en de ? werd tot Schiedam Centrum aan toe gemeld. Zelfs op DRISsen waar helemaal geen QBuzz een halte hebben.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op Utrecht Centraal de omroep dat door een storing aan het informatiesysteem de intercity naar Den Haag Centraal van 16.44 uur mogelijk niet op de borden boven perron 9a stond. In de praktijk bleek 'ie er wel op te staan, maar verdween hij niet nadat 'ie vertrokken was. Nouja, er was dus in ieder geval duidelijk een storing :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door lint41 »

Afbeelding
Slechte telefoonfoto, maar Arriva lijn 45 wilde vanochtend heel erg graag naar t station in Tiel :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Caspar »

Op de schermen van de Connexxion bussen in Noord Holland Noord wordt op het achterste scherm nieuws en aankondigingen van de gemeente Alkmaar getoond. Ik vraag me af wat iemand in (een stadsbus van) Den Helder of Hoorn heeft aan mededelingen van het college van B&W in een stad 30 km verderop.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Justin schreef:Vandaag deden de DRIS-sen in Zwijndrecht het voor het eerst (afgezien van het station en enkele borden in het oostelijk deel) - alleen dat ging niet goed. Aan de haltes Bolenstein, Fazantplein en Roerdompstraat werden aangegeven:

90 Jaarbeursplein
89 Rijnstraat
190 Dorp-nogwattes

Dat mochten we willen :'). Verder dan lijn 11 en lijn 12 die ma t/m vr tot 18:00 een halfuursdienst vormen, en daarbuiten een uursdienst hebben we niet in de westelijke wijken :').
Gister reed ik door Nederhoven, en geen enkele DRIS werkte, op een enkele met 'Geen reisinformatie beschikbaar' of enkel de tijd. Vandaag werkte het wel. Maar het is voor Nederhoven geldverneukerij, want de busdienst is al zo slecht als het maar kan (Ja, kan nog wel wat erger...), en toont de DRIS bij halte Roerdompstraat en Fazantplein bijvoorbeeld alleen:
'12 Dordrecht CS 15:52'
'12 Dordrecht CS 16:52'
Alsof je dat niet kan aflezen op het bordje aan de paal, voor dat handjevol reizigers met de bus ... Steek dat geld liever in de busdienst, om die enigzins qua tijden aan te passen, en nog fatsoenlijke tijden hebt met overstappen op trein oid.

En het vertrekbord bij station Tiel weet nog steeds niet waar lijntje 40 nou heen gaat. Ja, ze weten dat 'ie rijdt, maar de bestemming mag je zelf uitzoeken -o-
Afbeelding
Lijntje 40 rijdt, maar je mag zelf uitzoeken waarheen... by theknittur, on Flickr
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Justin »

@lint41: ja dat geven die dingen wel vaker aan als het de laatste halte is... zag dat in lijn 47 Gorinchem-Geldermalsen ook al gebeuren.

@TheKnitter: nogal ja. Overigens zag ik vandaag één werkende DRIS bij halte Fazantplein, en daar stond op:

12 via Nederhoven 14:48
12 via Nederhoven 15:50

Derde regel was leeg.

ALS er maar één buslijn rijdt die een uursdienst draait, dan heb je aan twee regels al genoeg -- al is het alleen maar om te zien of je de bus net niet had gemist ofzo.

Maar ja, zoals je al zei, zoveel volk is er in de wijk niet - alleen rondom Kort Ambacht is er nog wat potentie, daarbuiten is het vooral veel laagbouw, met dus minder aantal inwoners. Bovendien zijn er ook geen dicht bebouwde gebieden of doorgaande routes in de buurt, iets waar het (noord)oostelijk deel minder last van heeft:

Afbeelding
Klik voor vergroting (1 MB)


(heb bewust even huishoudens i.p.v. personen genomen, omdat dit extra de ruimtelijke dichtheid accentueert)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Inderdaad Justin. En niet alleen doordat er minder dichte bevolking is, maar ook de busdiensten die erg vreemd zijn. Dat schrikt mensen af. Die nemen wel eigen vervoer naar het station, veel flexibeler. 4x/uur een trein per richting door de weeks, en maar 2x/uur een bus, één via de 'snelle' route en één via de 'langzame' route (elk in tegengestelde richting). Dit hoor ik vaak genoeg als argument, dat veel mensen maar eigen vervoer nemen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Veolia weet het nog niet, maar de plaatselijke media weet al wel van de omleiding en de bijbehorende pendelbus van buslijn 35 in/rond Hoek van Holland-Dorp.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Meltrain »

Veolia weet het wel. :wink:
Alleen staat het bij 'Nieuws' i.p.v. bij 'Omleidingen'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Had ik eindelijk de Stremmingen & Omleidingen-pagina gevonden, die was op de oude site met 1 muisklik te openen. Gebruiken ze nu weer het nieuws(archief). Overigens wel een goede verbetering, een dienstregeling van de pendelbus. Kan de HTM met pendelbussen 62 en 64 van vorig weekend nog een voorbeeld aannemen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Justin »

Ik vind de app van 9292 steeds vervelender worden. Na dik een jaar is het nog steeds niet mogelijk om alles in landscape view te tonen, en nog altijd ontbreken er wat gegevens -- vandaag moest ik met lijn 7 van het ziekenhuis in Dordrecht naar huis, maar heel lijn 7 stond er niet in, zowel in de reisplanner als in de vertrektijden :neg:. En voor zover ik weet rijdt deze lijn gewoon elke dag :?. Heb gewoon wel lekker lijn 7 genomen, ook al beweerde 9292 dat die hele lijn vandaag niet bestaat :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Justin schreef:Ik vind de app van 9292 steeds vervelender worden. Na dik een jaar is het nog steeds niet mogelijk om alles in landscape view te tonen, en nog altijd ontbreken er wat gegevens -- vandaag moest ik met lijn 7 van het ziekenhuis in Dordrecht naar huis, maar heel lijn 7 stond er niet in, zowel in de reisplanner als in de vertrektijden :neg:. En voor zover ik weet rijdt deze lijn gewoon elke dag :?. Heb gewoon wel lekker lijn 7 genomen, ook al beweerde 9292 dat die hele lijn vandaag niet bestaat :neg:
Even melden via http://feedbacktool.newcomresearch.nl/w ... /1.0/get/1 (» een vraag over een reisadvies --> » Ik heb een andere vraag, namelijk) dat een bepaalde lijn niet werd weergegeven. Vaak is er ergens iets mis (iets staat wel of niet aangevinkt) in een database. Ik meld regelmatig dingen en krijg binnen gemiddeld een week een reactie terug dat er naar gekeken wordt en meestal is het dan al aangepast.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Bij lijn 7 niet in het reisadvies vanaf Ziekenhuis Dordwijk in Dordrecht heb ik al een zeer sterk vermoeden wat het probleem is... streeklijnen hebben een kortere rijtijd naar het station en krijgen dus de voorkeur, daarnaast zijn het er zo veel dat er altijd wel snel een streekbus gaat.
Voor wat betreft de AV: locatie blijft nogal eens hangen in de 9292-app (ooit al eens gemeld bij ze). Waarschijnlijk helpt het al om naar de kaart te gaan en de stadsbushalte voor de hoofdingang te selecteren i.p.v. de streekhalte aan de Overkampweg.

Ik heb tegenwoordig maar een snelkoppeling naar de AV van veel door mij gebruikte haltes op m.9292.nl op m'n telefoon staan. Werkt over het algemeen beduidend sneller, al gaf die laatst vertrektijden met de actuele tijd als laatste i.p.v. eerste :lol: Juist toen ik dacht dat eens te melden was dat al verholpen... (En op Utrecht Busstation Zuid zie ik relatief weinig tijden, maar dat ligt niet aan 9292 maar aan dat daar zo gigantisch veel bussen vertrekken :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Justin »

Ja dat van het niet weergeven in de reisplanner is ook wel logisch, alleen vanaf waar ik altijd sta (Amnesty Internationalweg), zou ik normaal Kapteynweg krijgen, waar lijn 7 ook stopt - maar ook daar was er geen reisadvies mogelijk. Maar goed, ik was gewoon alsnog naar het ziekenhuis gegaan.

En de melding voor de app zal ik dan later wel doorgeven. Blijf het apart vinden dat ze nog steeds niets in landscape modus doen, maar goed, heel de app is ontwikkeld voor iPhone volgens mij, alleen is het Android compitabel gemaakt (volgens mij had ik het een keer met Geert over), dus we zullen zien :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

Ik wil trouwens even mijn beklag doen over het volgende. Ik hoor echt ZO VAAK dat bij het naderen van een station waar meerdere vervoerders komen dat:

OF Alleen de overstaps op NS-treinen aangegeven worden (andere vervoerders worden gewoon verzwegen)
OF Iets als "... en reist u verder met de andere vervoerder, vergeet dan niet om uit te checken bij NS en in te checken bij de andere vervoerder".

Alsof men collectief de mazelen krijgt bij het uitspreken van woorden als "Connexxion" of "Veolia". ZO KINDERACHTIG :evil: En zo NIET-informatief. Dat moet echt kappen wezen die onzin. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

M'n ervaring uit Amersfoort is dat de overstap naar Barneveld - Ede-Wageningen doorgaans nog wel wordt omgeroepen, maar wat betreft het uit- en inchecken inderdaad voornamelijk dezelfde ervaring als de jouwe (sporadisch wordt nog weleens Connexxion genoemd)
Andere variant die nog weleens langskomt is "reist u verder richting Barneveld vergeet dan niet uit te checken bij NS", waarbij dus zelfs niet genoemd wordt dat het een andere vervoerder is.

De andere kant op heeft in ieder geval Arriva gewoon in de omroep op Dordrecht en Geldermalsen zitten "Reist u verder met NS, vergeet dan niet uit te checken bij Arriva en in te checken bij NS"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

ja, VAN "de andere vervoerder" NAAR NS gaat het wel goed :Y :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten