Minder treinen rond Schiphol
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Minder treinen rond Schiphol
Kan en mag een Fyratrein niet een stuk achteruit rijden met een rangeerder of vergelijkbaar in het achterste rijtuig?
Re: Minder treinen rond Schiphol
Moet die er wel zijn. Die mag het spoor niet in want Asra - Shl is geen PW gebied. Moet je een WBI hebben, duurt uren voordat hij die heeft. Heeft weinig zin he ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Minder treinen rond Schiphol
Dat soort regelzucht is echt dodelijk voor een systeem waarbij een van de weinige punten waar flexibiliteit mogelijk is dit wordt doodgeslagen door regels.
Enneh.. Wat is een PW-gebied? Ik ben goed in spoorse afko's maar deze ken ik niet..
Enneh.. Wat is een PW-gebied? Ik ben goed in spoorse afko's maar deze ken ik niet..
Re: Minder treinen rond Schiphol
Maar dat is volstrekt begrijpelijk. Het doorzicht in de tunnel is vrij minimaal...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Minder treinen rond Schiphol
Het is logisch dat er bepaalde procedures zijn.. Maar zoiets moet gewoon in een 10 minuten geregeld kunnen zijn.
Re: Minder treinen rond Schiphol
@Thom91, naar mijn weten is er geen WBI nodig in zo'n geval als deze. De sporen waar het om gaat kunnen natuurlijk veilig worden afgedekt door middel van een paar verhinderingen in de procesleiding. Als een storingsmonteur bij een trein komt en in het spoor moet op een lastige plek is het ook niet ongewoon dat bijvoorbeeld het nevenspoor wordt afgedekt met verhinderingen. Geen WBI voor nodig.
Of bedoel je wat anders?
Of bedoel je wat anders?
Re: Minder treinen rond Schiphol
Oh ok, ik dacht dat er gewoon een WBI nodig was, ook bij storingen. Je zal gelijk hebben. ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Minder treinen rond Schiphol
Overigens, als er bijvoorbeeld een spoedreparatie aan het spoor moet worden uitgevoerd kan de treindienstleider ook direct met de LWB (=leider werkplekbeveiliging) een WECO (werkcontract) opstellen. De treindienstleider hevelt dan zijn verantwoordelijkheid van het buitendienst gestelde spoor over aan de LWB. Dit contract wordt voor aanvang van de werkzaamheden opgemaakt door de treindienstleider en LWB.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten