Minder treinen rond Schiphol

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Geert »

Kan en mag een Fyratrein niet een stuk achteruit rijden met een rangeerder of vergelijkbaar in het achterste rijtuig?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Thom91 »

Moet die er wel zijn. Die mag het spoor niet in want Asra - Shl is geen PW gebied. Moet je een WBI hebben, duurt uren voordat hij die heeft. Heeft weinig zin he ;)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Klaasje »

Dat soort regelzucht is echt dodelijk voor een systeem waarbij een van de weinige punten waar flexibiliteit mogelijk is dit wordt doodgeslagen door regels.

Enneh.. Wat is een PW-gebied? Ik ben goed in spoorse afko's maar deze ken ik niet..
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Thom91 »

Persoonlijke Waarneming
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Vinny »

Maar dat is volstrekt begrijpelijk. Het doorzicht in de tunnel is vrij minimaal...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Klaasje »

Het is logisch dat er bepaalde procedures zijn.. Maar zoiets moet gewoon in een 10 minuten geregeld kunnen zijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Caspar »

@Thom91, naar mijn weten is er geen WBI nodig in zo'n geval als deze. De sporen waar het om gaat kunnen natuurlijk veilig worden afgedekt door middel van een paar verhinderingen in de procesleiding. Als een storingsmonteur bij een trein komt en in het spoor moet op een lastige plek is het ook niet ongewoon dat bijvoorbeeld het nevenspoor wordt afgedekt met verhinderingen. Geen WBI voor nodig.
Of bedoel je wat anders?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Thom91 »

Oh ok, ik dacht dat er gewoon een WBI nodig was, ook bij storingen. Je zal gelijk hebben. ;)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Minder treinen rond Schiphol

Bericht door Caspar »

Overigens, als er bijvoorbeeld een spoedreparatie aan het spoor moet worden uitgevoerd kan de treindienstleider ook direct met de LWB (=leider werkplekbeveiliging) een WECO (werkcontract) opstellen. De treindienstleider hevelt dan zijn verantwoordelijkheid van het buitendienst gestelde spoor over aan de LWB. Dit contract wordt voor aanvang van de werkzaamheden opgemaakt door de treindienstleider en LWB.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten