Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Fles »

Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Het NS-personeel op de stations Eindhoven en Den Bosch maakt zich grote zorgen over hun veiligheid op Koninginnedag. Zij zijn bang voor een herhaling van vorig jaar. Veel medewerkers kregen toen te maken met geweld en non-verbale agressie van dronken treinreizigers.
Bron en meer

Nou, dat wordt wat :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door find_your_spot »

NS moet stoppen met het hanteren van de-1-bier-blikje-per-persoon-regel-op-koninginnedag.
Heeft geen zin om jeugd hierop aan te spreken en/of te bekeuren.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Fles »

Volgens mij is dat trouwens een 0-blikje-bier-per-persoon-regel, maar ik kan me vergissen :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Michael »

Ze dreigen zelfs het werk neer te leggen:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/17225 ... nedag.aspx
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef:NS moet stoppen met het hanteren van de-1-bier-blikje-per-persoon-regel-op-koninginnedag.
Heeft geen zin om jeugd hierop aan te spreken en/of te bekeuren.
Wat is het volgende? Jeugd niet meer aanspreken/bekeuren op zwart rijden? Men dient zich gewoon te gedragen in het openbaar.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:NS moet stoppen met het hanteren van de-1-bier-blikje-per-persoon-regel-op-koninginnedag.
Heeft geen zin om jeugd hierop aan te spreken en/of te bekeuren.
Dat is niet een regel van de NS maar van de gemeente Amsterdam. Je mag slechts 1 bieritem per persoon kopen:
1 blikje
of
1 doosje flesjes
of
1 krat
per transactie.

Heeft natuurlijk nog weinig nut als je van een zwerver het tweede blikje afpakt terwijl de meneer achter hem met een hele krat naar buiten mag lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door webguy »

Waarom niet gewoon een eenheid = een eenheid, 6 blikjes of 6 in een pak of 6 uit een krat
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Raymond »

NS: maximale veiligheidsmaatregelen op Koninginnedag
donderdag 05 april 2012 | 13:24
Laatst bijgewerkt op: donderdag 05 april 2012 | 13:51


EINDHOVEN - De brandbrieven van NS-personeel over hun veiligheid op Koninginnedag zijn voorbarig. De NS, politie, KLPD en gemeente Eindhoven hebben maximale veiligheidsmaatregelen genomen voor Koninginnedag, en zijn al een jaar bezig met voorbereidingen.

Er zal volgens de NS alles aan gedaan worden de dag veilig en probleemloos te laten verlopen. Zo rijden de treinen met dubbel personeel, worden er op de stations beveiligers ingezet, en wordt er in Eindhoven gewerkt met buffferzones om verstoppingen te voorkomen.

Lees verder

Storm in een glas water dus voorlopig, al is het natuurlijk onhandig dat met minder dan een maand te gaan nog onduidelijk is of inderdaad een deel van de aanvoer in Eindhoven via Beukenlaan of Stadion gaat gebeuren, zoals de gemeente wil. Als je dan al een jaar bezig bent zouden de looproutes daar allang op afgestemd moeten zijn, maar zonder definitief antwoord is dat lastig.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Jef400 »

Tja, ik had al mijn bedenken toen ik het vanochtend over de radio hoorde schallen eerlijk gezegd. Koninginnedag is gewoon troep dat weet je en als je daar als personeel niet tegen kan is dat jou probleem. Vind het een beetje voorbarig om alles op jongeren af te schuiven.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door AppleMoose »

1. Waar lees jij dat alle problemen worden afgeschoven op alle jongeren?

2. Als werkgever heb je de plicht om te zorgen voor een zo veilig mogelijke werkomgeving voor je personeel. Als een werkgever dat nalaat (zoals de werknemers daar al dan niet terecht beweren), dan mag je daar als werknemer best over klagen. Sterker nog, dat is je plicht! Ook als werknemer ben je (deels) verantwoordelijk voor je eigen veiligheid, en als een werkgever niet de juiste maatregelen neemt, ben je verplicht dit te melden.
Agressie en geweld is een maatschappelijk probleem, en op z'n minst een gezamenlijk probleem van zowel de werkgever (NS) als de werknemer. Het afdoen met "Daar moet je als personeel maar tegen kunnen en zoniet, dan is het jou probleem" gaat dus echt te ver. Sterker nog, dat wordt zelfs door de wet tegengesproken.
We moeten niet accepteren dat conducteurs (en mensen in het algemeen!) uitgescholden en/of in elkaar geslagen worden.
Het heeft niet te maken met een bepaald feest, het heeft te maken met gedrag van mensen die in steeds verdere mate "geaccepteerd" wordt door de gehele maatschappij. Mijns inziens een zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Caspar »

Twee jaar geleden was ik met Koninginnedag aan het werk, en toen liep het behoorlijk uit de hand met spoorlopers enzo zoals een ieder hier wellicht nog wel weet.
Doordat treinverkeer niet meer mogelijk was naar Amsterdam Centraal, vroeg ik een machinist van een s2200 die zojuist was vertrokken vanuit Amsterdam Sloterdijk naar Centraal, om weer om te bouwen en terug te rijden naar Sloterdijk.
Die trein stond daar op dat moment al een kwartiertje, en de reizigers waren zo luidruchtig dat ik door de telefoon de machinist amper nog kon verstaan. Ik kon letterlijk door de hoorn heen horen dat ze hem wilden gaan verbouwen :?
En dat terwijl de machinist in zijn cabine zat. De machinist zei tevens dat er urine door zijn cabine deur heen stroomde, de cabine in, en dat ie zonder politie erbij weigerde uit te stappen om zijn trein om te bouwen.
De KLPD kwam op dat moment natuurlijk ook handen te kort, dus ontstond er een groot probleem want die trein ging dus niet verplaatsen op deze manier...
Wat ik met dit verhaaltje probeer te vertellen is dat ik best voor kan stellen als je één keer zoiets hebt meegemaakt als rijdend personeel, je het jaar erop met lood in je schoenen naar je werk gaat op zo'n dag lijkt me.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Vinny »

Maar je kunt ook niet verwachten dat de NS een maatschappelijk probleem kan oplossen. Wellicht kun je een paar tuig-expressen niet laten rijden maar iets in mij zegt dat het probleem slechts verplaatst wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door AppleMoose »

Dat kan NS ook niet. Wat ze wel kunnen doen is extra personeel inzetten, goede afspraken maken met het personeel en het KLPD, (vooral over wat te doen als het uit de hand dreigt te lopen) en risico's proberen te verminderen (alcoholverbod in de trein is een voorbeeld daarvan).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Maar je kunt ook niet verwachten dat de NS een maatschappelijk probleem kan oplossen. Wellicht kun je een paar tuig-expressen niet laten rijden maar iets in mij zegt dat het probleem slechts verplaatst wordt.
Een paar tuigexpressen niet laten rijden? op een dag als Koninginnedag is elke trein een potentiële tuig-express, dan maar gewoon niet rijden?
Overigens ben ik het er mee eens dat wat dat betreft de maat wel vol is, werken op Koninginnedag, zeker met ritten van en naar de grote steden is echt niet leuk meer. Treinen die volledig ondergekotst worden, bier wat door de coupé´s vliegt enz. enz. terwijl je er alleen of met zijn tweeën voor staat, maar ook de wetenschap dat er ook "normale reizigers" en gezinnen met kleine kinderen in je trein zitten.
Ronaldussen schreef:Dat kan NS ook niet. Wat ze wel kunnen doen is extra personeel inzetten, goede afspraken maken met het personeel en het KLPD, (vooral over wat te doen als het uit de hand dreigt te lopen) en risico's proberen te verminderen (alcoholverbod in de trein is een voorbeeld daarvan).
Er zijn goede afspraken, er wordt meer personeel ingezet, alleen in de praktijk heb je er weinig aan als je tussen 2 stations zit, of als je als terugkoppeling krijgt dat er uiteindelijk geen assistentie is omdat het te druk is. En er is een alcohol verbod, alleen is het niet te handhaven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Vinny »

Extra personeel inzetten lijkt me erg gemakkelijk geroepen. Er is immers al maximale inzet..
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Wubbo »

Wat ik in het hele verhaal een beetje mis is hoe de reactie van het personeel geweest is na afloop van afgelopen Koninginnedag. Als het inderdaad echt heel erg was (waar ik me best wel wat bij voor kan stellen), waarom heeft dat dan de media niet gehaald en komt nu, 3,5 week voordat het zover is, opeens het bericht dat erg zelfs gedacht wordt aan staken? In het slechtste geval zijn er weinig meldingen geweest na koninginnedag 2011 (meldingsmoeheid?), in het beste geval wordt de media niet handig bespeeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Suus »

Ik verwacht sowieso dat het dit jaar rustiger zal zijn met de reizigers naar Amsterdam dan voorgaande jaren, nu Amsterdam en Radio 538 het evenement op het Museumplein, dat altijd de grootste publiekstrekker was, heeft geannuleerd. Een deel van de bezoekers zal andere evenementen bezoeken (Rembrandtplein of Heinekenplein), maar een deel van de provincialen zal het nu in plaatsen dichter in de buurt zoeken. Een deel van de bezoekers was al straalbezopen voordat ze überhaupt de trein naar Amsterdam namen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door willy84 »

Het is helaas een feit dat het volksfeest dat koninginnedag (moet) zijn, door een groot aantal raddraaiers wordt verstierd. Vooral vanwege bovenmatig alchol gebruik, dat in ons land een maatschappelijk geaccepteerde drug is.

Een 'normaal' gezin loopt toch al jaren niet rond in Amsterdam centrum? Het feest moet weer wat kleinschaliger. Hopelijk trekt Amsterdam enkele honderdduizen mensen minder, dat scheelt een hoop.

Spoorlopen, noodremtrekken, op de perronrand zitten, kotsen, alchol misbruik, agressie en vernielingen. De constante dreiging dat 'het' uit de hand dreigt te lopen. Het houdt als maatschappij ergens op. Ik vind dat de gemeente Amsterdam een goed besluit heeft genomen om koninginnedag weer een volksfeest te laten zijn. Hopen dat het werkt.
immer kwaliteits posts
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Freek »

Misschien denk ik veelste te simpel, maar de NS heeft natuurlijk een behoorlijke macht. Enige wat ik niet in mijn verhaal past is een concessie-eis die eist dat NS extra vervoer aanbiedt met Qday. De NS is gewoon een commercieel bedrijf, die maken een afweging tussen kosten-baten. Blijkbaar zijn de inkomsten dusdanig groot dat het opweegt tegen de vele extra kosten. Anders kan de NS ook gewoon een zondagsdienst draaien. Het is immers een feestdag, een zondagsdienst is dus niet gek. Samen met gemeenten die handhavend gaan optreden (zie daar Amsterdam die 538 weg schopt, Rembrandtplein blijft ook leeg begreep ik) is dan al een groot deel van het maatschappelijke probleem opgelost. Er is dan A geen reden meer om te reizen en B geen mogelijkheid om te reizen.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door RoelZ1 »

Dat kunnen ze niet doen omdat NS een vervoersplicht heeft. Iedereen die een kaartje koopt moet door NS vervoerd worden. Veel winst zullen ze niet maken op Koninginnedag met al die zwartrijders en extra beveiligers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Suus »

Freek schreef:(Rembrandtplein blijft ook leeg begreep ik)
Slam FM heeft geen vergunning gekregen voor het Rembrandtplein, maar is daarom verhuist naar het Java-eiland. Er blijft echter nog genoeg horeca over die eigen feestjes bouwen, dus leeg zal het er zeker niet zijn :) .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door huibf »

Amsterdam lijkt het probleem niet te zijn. Eindhoven is te druk. Procentueel gezien lijken er zelfs meer reizigers te komen dan Amsterdam. Het station is hier niet op berekend dat bleek de afgelopen 3 jaar. Ik denk zelfs nu dat Adam kleinschaliger is, Eindhoven meer bezoekers gaat krijgen. Ik mag hopen dat men Beukenlaan gaat gebruiken. Er zijn nl veel festiviteiten op Strijp S. De vrijmarkt is ook verplaatst op de route langs het spoor tussen beide stations.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Fles »

Ennes schreef:de wetenschap dat er ook "normale reizigers" en gezinnen met kleine kinderen in je trein zitten.
Tsja, het beste zou natuurlijk zijn om de trein maar gewoon te mijden op Koninginnedag (of eigenlijk heel het land, ik probeer die dag altijd in het buitenland te zijn). Dan heb je er in elk geval zelf het minste last van. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom standaard op 30 april iedereen permanent kets-zat MOET zijn -o-
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:de wetenschap dat er ook "normale reizigers" en gezinnen met kleine kinderen in je trein zitten.
Tsja, het beste zou natuurlijk zijn om de trein maar gewoon te mijden op Koninginnedag (of eigenlijk heel het land, ik probeer die dag altijd in het buitenland te zijn). Dan heb je er in elk geval zelf het minste last van. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom standaard op 30 april iedereen permanent kets-zat MOET zijn -o-
Persoonlijk begrijp ik ook niet wat mensen eraan vinden hoor, als ik moet werken dan heb ik weinig keuze, maar ben ik vrij dan zal je mij ook echt niet in die drukte zien. Maarja Koninginnedag gaan vieren is net als op zaterdagmiddag naar de Ikea gaan ofzo.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Deel NS-personeel bang voor Koninginnedag

Bericht door AppleMoose »

Ennes schreef: Maarja Koninginnedag gaan vieren is net als op zaterdagmiddag naar de Ikea gaan ofzo.
Vergeet tweede Paasdag, Pinksterdag, Kerstdag en alle andere koopzondagen niet :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten