Veolia wil transporttak afstoten

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Justin »

Uitgegeven: 6 december 2011 09:29
Laatst gewijzigd: 6 december 2011 10:35


PARIJS - Het Franse conglomeraat Veolia Environnement wil zijn transportdivisie verkopen als onderdeel van een plan om 5 miljard euro vrij te maken. Daarmee wil het concern de kosten verlagen en de onderneming financieel slagvaardiger maken, liet Veolia dinsdag weten.

De kosten moeten in 2013 met 120 miljoen euro zijn teruggebracht. ...

Lees verder

Even hier maar geplaatst, omdat Veolia natuurlijk in meer landen actief is.

Zie ook het persbericht van Veolia zelf (in het Engels)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Suus »

Wat een wispelturig bedrijf is het ook. Eerst Transdev overnemen en vervolgens de hele bende maar afstoten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door mijack1985 »

ja inderdaad, misschien kansen voor Abellio, DSB, Renfe of wie dan ook om wat activiteiten over te nemen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Oud forumgebruiker

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Oud forumgebruiker »

er zijn vele mogelijkheden van een overname partner, dus wie weet wordt het wel een chinees bedrijf...
maar wie het bedrijf ook overneemt, zal in nederland niet veel verschil te merken zijn, behalve de naam aan de buitenkant die zal veranderen...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Michael 1988 »

Ik hoop niet dat een Chinees bedrijf hier komt. Misschien dat Keolis nog een keer probeert binnen te komen in Nederland, meende nog te herinneren dat ze ook al hadden ingeschreven bij SRAN. Maar ik vraag me af wat er zal gebeuren met Transdev en vooral Connexxion, want Veolia en Connexxion hebben bij elkaar ongeveer 80% van het bus- en treinvervoer in Nederland. Die kun je niet zomaar afgeven aan Arriva, Syntus, Qbuzz, EBS of een ander vervoerbedrijf, als Connexxion en Veolia hun activiteiten moeten staken. Hoop niet dat het gaat gebeuren, maar op een ander topic staat dat Veolia Limburg al gaat opgeven.

Is eigenlijk wel leuk om te horen dat Connexxion dan eindelijk niet meer marktmeester is sinds 12 jaar als Connexxion wordt opgeheven :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Suus »

Veolia en Connexxion hebben misschien maar de helft van de markt. Het aantal concessies van Connexxion is binnenkort op twee handen te tellen en die van Veolia zijn nu al op een gemuteerde hand met een extra vinger te tellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door midnet »

Michael 1988 schreef:Ik hoop niet dat een Chinees bedrijf hier komt.:
Waarom dan? Chinees hoeft niet te betekenen mainland China. Zo rijdt bvb in London (altijd zo veelgeprezen hier om die Oystercard-hoewel er daar dus totaal geen overstapkorting is, maar dit terzijde) op veel lijnen een HONGKONGse busoperator en naar tevredenheid. Ook de stadsstaat Singapore-altijd heel gunstig uitkomend in reinheid, werklust, organisatietalent en slimme studenten, heeft her en der belangen opgebouwd via hun (staatseigendom!) SBS. Het werkt toch zo, dat het materieel en de sjofeurs gewoon blijven of Nl-normering hebben, enkel de direxi en managers etc wiseelen.
Dat van Veolia lijkt me gewoon een truck om van wat belastingvoordeel te kunnen profiteren. Net zoals de Carrefour (een enorme wereldwijde hypermarket-keten, Frans, maar enorm sterk in juist China) nu aan het doen is.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Michael 1988 »

China dreigt tegenwoordig alles op te kopen. Ik hoop daarom dat de concessies nog in handen blijven van een Europees bedrijf en het liefst een uit Nederland. Maar ja Nl is een klein landje dus zullen er eerder Franse, Britse of Duitse bedrijven komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Meltrain »

First. *O*
National Express. *O*

Hebben allebei enorm lopen k*tten met treinconcessies in Engeland, maar he, waat geeft het? :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Ruben »

Michael 1988 schreef:China dreigt tegenwoordig alles op te kopen. Ik hoop daarom dat de concessies nog in handen blijven van een Europees bedrijf en het liefst een uit Nederland. Maar ja Nl is een klein landje dus zullen er eerder Franse, Britse of Duitse bedrijven komen.
Heerlijk! Al het bedrijfsrisico overgeheveld naar China waar we er geen last van hebben.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Klaasje »

Als China investeert in onze maatschappij kunnen we daar alleen maar blij mee zijn. Wij gaan al failliet aan onze eigen problemen, laat staan dat we fatsoenlijk kunnen investeren.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door willy84 »

BNP per persoon is 38.000 per persoon. In China 3000 dollar per jaar. En dan moeten zij ons gaan helpen? Misschien moeten we het sociale hangnet eens gaan hervormen.
immer kwaliteits posts
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Wubbo »

Dat cijfer zegt natuurlijk niets als je niet weet hoe veel je daarvan kan kopen. Veolia Transport zou niet het eerste Europese bedrijf zijn dat door de Chinezen wordt overgenomen, dus kennelijk zegt de BNP-vergelijking niet alles.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door willy84 »

Laatst een rapportage in Nieuwsuur over de huizenbubbel in China. Standaard flats kosten meer dan 150.000 euro in grote steden! Natuurlijk is het levensniveau lager maar zijn kopen ook olie en andere grondstoffen op de wereldmarkt. Dat betekent dat hun levensniveau een stuk lager is.
immer kwaliteits posts
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Joshua »

Nou weet ik dat het uiteindelijk 1 bedrijf is. Maar toch zou het mij niks verbazen als Hermes Limburg weer in wil.

Ik beschouw het verdwijnen van Veolia wel als het beste nieuws van 2012. NU AL.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door huibf »

is het al niet gebeurd ?

al dagen is de site van Veolia offline.
Hij lijkt maar even gewerkt te hebben sinds de nieuwe layout....
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door huibf »

maar heb ik nu alleen problemen met de Veolia Website.
Hij doet het al een week niet....
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Raymond »

Ik heb de nieuwe site ook nog altijd niet gezien
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Suus »

De website is gewoon bereikbaar en opent op topsnelheid. Maar voor de liefhebbers zal ik er een screenshot bij plaatsen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Raymond »

Dan lijkt het me een providergebonden probleempje :neg: Slordig, wie z'n schuld het ook is
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door huibf »

Raymond schreef:Dan lijkt het me een providergebonden probleempje :neg: Slordig, wie z'n schuld het ook is
UPC... ?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door reisthijs »

Bij mij doet die site het ook niet (mijn provider is KPN).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Raymond »

huibf schreef:
Raymond schreef:Dan lijkt het me een providergebonden probleempje :neg: Slordig, wie z'n schuld het ook is
UPC... ?
:Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Suus »

Wellicht zou je ze kunnen mailen? Het e-mailadres vermeld bij het artikel over de nieuwe website bedoeld voor vragen, klachten en opmerkingen is nl.communicatie@veoliatransdev.com :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia wil transporttak afstoten

Bericht door Geert »

En nu maar hopen dat e-mail wél aankomt :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten