OV in Oost Brabant

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

OV in Oost Brabant

Bericht door mijack1985 »

Afgelopen periode weer wat foto's gemaakt tijdens het op- en neer pendelen tussen thuis en werk.

Hier diverse NS plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding
2x NS SLT te 's-Hertogenbosch. Beide stellen zijn daar net af gerangeerd.

Afbeelding
NS ICRm als IC naar Roosendaal.

Afbeelding
NS VIRM als IC naar Maastricht/ Heerlen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier 3 x de IC naar Roosendaal in Oss.

Afbeelding
IC naar Zwolle.


En hier nog wat busfoto's.

Afbeelding
De 334 op de stadsdienst in Oss.

Afbeelding
Veolia 5832 als lijn 300 naar Tilburg.

Afbeelding

Afbeelding
2 maal lijn 72 naar Empel.

Afbeelding
Arriva 8230 komend als lijn 159 uit Veghel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3 maal Lijn 64 (spitslijn) naar Aawijk en Kruiskamp .

En nog diverse touringcar werk.

Afbeelding
De 323, gereed om richting Centraal Station te gaan en lijn 162 te gaan rijden.

Afbeelding
Dortmans, ik weet alleen nooit welke lijn ze rijden (oude foto nog, van oktober 2011).
Ik vind dit zo'n stoere bus eigenlijk. Meestal komt deze aan, als ik al in de bus zit.

Afbeelding
Juijn Rossem op lijn 166.

Afbeelding
Diamond Tours als scholierenlijn richting Onderwijsboulevard.

Afbeelding
Zwaluw Reizen als spitsversterking op lijn 137.

Dit was weer een kort impressie vanuit het Brabantse.
Laatst gewijzigd door mijack1985 op ma 02 apr 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Ronald »

mijack1985 schreef:Diamond Tours
Wat hebben die een zootje ouwe troep zeg -o- .

Probeer wel je camera een beetje recht te houden in het vervolg. Die VIRM in Oss lijkt bijna om te vallen :wink:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door mijack1985 »

Ronald schreef:
Wat hebben die een zootje ouwe troep zeg -o- .

Probeer wel je camera een beetje recht te houden in het vervolg. Die VIRM in Oss lijkt bijna om te vallen :wink:
Het heeft wel wat, al die diversiteit. *bus*

En die bocht in Oss, vind ik wel wat hebben. Zo lekker schuin :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Ronald »

Ja maar jij maakt hem wel érg schuin hoor :wink:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door mijack1985 »

Ronald schreef:Ja maar jij maakt hem wel érg schuin hoor :wink:
ja dat wel, lijkt net alsof hij kantelbak techniek heeft :D
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door fogeltje »

Leuke foto's!
Ronald schreef:
mijack1985 schreef:Diamond Tours
Wat hebben die een zootje ouwe troep zeg -o- .
En toch doen die bussen het nog verrekte goed. Dezelfde uitvoering rijdt 's ochtends op lijn 99 (nu naar garage om een nieuw jasje te krijgen) en het ze rijden best goed. Ik herken overigens volgens mij de chagrijnige chauffeur op de foto. Zie zelden iemand een bus besturen die zo een chagrijnige uitstraling heeft.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:Dortmans, ik weet alleen nooit welke lijn ze rijden (oude foto nog, van oktober 2011).
Ik vind dit zo'n stoere bus eigenlijk. Meestal komt deze aan, als ik al in de bus zit.
Dortmans rijdt nog op lijn 158 (met een gelede Van Hool Touringcar). Ik zag vanmorgen de bus met kenteken VP-40-GR (dezelfde die jij spotte) op station 's-Hertogenbosch aankomen van rit 1019 (of 1023). Het was in ieder geval rond half 9. Best raar dat ik dan nog op het station was, maar de buurtbus kwam niet opdagen, dus zag verschillende bussen en lijnen die ik normaal nooit zie anders.

Overigens, het is wel een heel erg oude foto. De fietsenstalling staat er al maanden niet meer en ondertussen zijn ze met de bouw al op het dal (of derde verdieping) ;) .
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door mijack1985 »

@Fogeltje, heb helaas nog geen gebruik kunnen maken van die bussen. Maarja wie weet als ik vrij heb haha.

@Michael1988. Ja die foto van Dortmans is van oktober 2011. Het schiet wel aardig op daar met de verbouwing.
Ik kom er iedere ochtend. Maar jij neemt de buurtbus altijd, richting Vught en Liempde zeker. Op het perron van de buurtbus zie ik soms ook wel eens taxibusjes staan. Volgens mij als versterking of niet?
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Michael 1988 »

@mijack1985

Ja sinds februari moet ik de buurtbus nemen naar Cromvoirt (ligt vlakbij Vught) en neem hiervoor lijn 239 (en als die lijn niet komt opdagen, zoals vanmorgen lijn 213) met vertrektijd van Den Bosch 8:22 uur. Als je er toevallig dan staat, ik sta vaak al voor het perron van de buurtbus en draag een bril (afgelopen tijd stonden er niet veel tot geen mensen met een bril op dat stukje station :S. Of beter gezegd, waar ik sta, staan sowieso weinig mensen.) Maar even over die taxibusjes. Dat taxibusje is inderdaad voor versterkingsritten, maar dat is voor lijn 203, rit 1001 (van Liempde naar Den Bosch). Een rit die vlak achter de reguliere buurtbus rijdt. In de middag op rit 1044 van Den Bosch naar Liempde rijdt er overigens weer een taxibusje en wederom vlak achter de reguliere buurtbus aan.

@fogeltje

Sorry, was het vergeten, wel een leuke repo, maar hou de volgende keer wel even de camera recht ;).
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door mijack1985 »

@Michael1988, Cromvoirt ken ik wel, ben wel bekend daar in de buurt.

als ik niet met de auto ga, heb ik bijna altijd de 61 naar Kruiskamp van 08.30 op CS. Soms wel eens de 62 van 08.15 als ik een treintje eerder heb.

In Oss doen we dat trouwens ook, daar rijden we in de spits ook achter de buurtbus aan. Lijn 261.
Ik sta op CS (bijna) altijd ter hoogte van perron B, C of D. Daar heb ik een goed overzicht bij die verbouwing e.d. En bij de uitstap perrons komen ook de meeste touringcars.
Ik zie inderdaad weinig volk staan waar jij meestal staat. Dat is daar bij de zijingang van Burger King toch.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:@fogeltje

Sorry, was het vergeten, wel een leuke repo, maar hou de volgende keer wel even de camera recht ;).
:? Is dit niet ook voor Mijack bedoeld? Ik heb hier geen foto's in dit topic staan. Ik ben overigens al eerder foutief gequote:
Michael 1988 schreef:
fogeltje schreef:Dortmans, ik weet alleen nooit welke lijn ze rijden (oude foto nog, van oktober 2011).
Ik vind dit zo'n stoere bus eigenlijk. Meestal komt deze aan, als ik al in de bus zit.
Dortmans rijdt nog op lijn 158 (met een gelede Van Hool Touringcar). Ik zag vanmorgen de bus met kenteken VP-40-GR (dezelfde die jij spotte) op station 's-Hertogenbosch aankomen van rit 1019 (of 1023). Het was in ieder geval rond half 9. Best raar dat ik dan nog op het station was, maar de buurtbus kwam niet opdagen, dus zag verschillende bussen en lijnen die ik normaal nooit zie anders.

Overigens, het is wel een heel erg oude foto. De fietsenstalling staat er al maanden niet meer en ondertussen zijn ze met de bouw al op het dal (of derde verdieping) ;) .
Die "Dortmans, ik weet alleen ..." post is niet van mij.
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Ronald »

Misschien een domme vraag, maar hoe kun je op die inhuurbussen met de OV-chipkaart betalen?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door huibf »

Ronald schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe kun je op die inhuurbussen met de OV-chipkaart betalen?
Niet, of de handheld moet het toevallig doen. Dus reis je op zicht met je Chipkaart.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Fles »

Dortmans? :lol: Zo gaan we Daniël in het vervolg noemen :mrgreen:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door mijack1985 »

Ronald schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe kun je op die inhuurbussen met de OV-chipkaart betalen?
Gewoon niet, of je moet zo'n dagkaartje kopen van 3 euro. Wij hebben geen OV chipkaart in de bussen. Van Zwaluw Reizen hebben van die kleine draagbare lezers. Die zitten dan voor op de voorruit. Beetje zoals je een Tomtom op je voorruit plaatst.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OV in Oost Brabant

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:@fogeltje

Sorry, was het vergeten, wel een leuke repo, maar hou de volgende keer wel even de camera recht ;).
:? Is dit niet ook voor Mijack bedoeld? Ik heb hier geen foto's in dit topic staan. Ik ben overigens al eerder foutief gequote:
Michael 1988 schreef:
fogeltje schreef:Dortmans, ik weet alleen nooit welke lijn ze rijden (oude foto nog, van oktober 2011).
Ik vind dit zo'n stoere bus eigenlijk. Meestal komt deze aan, als ik al in de bus zit.
Dortmans rijdt nog op lijn 158 (met een gelede Van Hool Touringcar). Ik zag vanmorgen de bus met kenteken VP-40-GR (dezelfde die jij spotte) op station 's-Hertogenbosch aankomen van rit 1019 (of 1023). Het was in ieder geval rond half 9. Best raar dat ik dan nog op het station was, maar de buurtbus kwam niet opdagen, dus zag verschillende bussen en lijnen die ik normaal nooit zie anders.

Overigens, het is wel een heel erg oude foto. De fietsenstalling staat er al maanden niet meer en ondertussen zijn ze met de bouw al op het dal (of derde verdieping) ;) .
Die "Dortmans, ik weet alleen ..." post is niet van mij.
Sorry je hebt gelijk. Ik snap niet hoe dat kan, terwijl ik wel had gequote bij de tweede :S
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten