Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Ik weet alleen niet of ik zo blij moet gaan worden met lijn 331. Nu heb ik lijn 2 voor me deur en daar zit al vaak een flinke vertraging in. Ik beschouw 331 eigenlijk al een combinatie van lijn 2 en lijn 31. Met vervolgens nog een verlengstuk naar Velp. Lijkt me een beetje overbodig lange lijn.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Overigens viel mij vandaag ook al op in een Citaro op Lijn 2 dat op het scherm niet meer de kleuren van Connexxion werden gebruikt maar van Hermes en dat onder aan het scherm niet meer stond "Connexxion wenst u een prettige reis" maar "Hermes wenst u een prettige reis".
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Dat probleem van lijn 2 moet worden opgelost, daarom wordt de 331 ook een jaar uitgesteld. Er moet meer vrijliggende infra komen om zo vertragingen te voorkomen. Weet niet wat de frequentie gaat doen, maar als die in de dal ook nog omhoog gaat heb je volgens mij niets te klagen.Joshua schreef:Ik weet alleen niet of ik zo blij moet gaan worden met lijn 331. Nu heb ik lijn 2 voor me deur en daar zit al vaak een flinke vertraging in. Ik beschouw 331 eigenlijk al een combinatie van lijn 2 en lijn 31. Met vervolgens nog een verlengstuk naar Velp. Lijkt me een beetje overbodig lange lijn.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Zolang die lijn niet enorm veel vertragingen gaat oplopen niet nee.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Dat gaat die dus niet omdat er infra voor wordt aangelegd. Van de week heeft de Stadsregio nog 10 miljoen beschikbaar gesteld.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Is een frequentieverhoging in de daluren voor lijn 2 nodig? In de spitsuren is hij heel druk, maar ik heb minder zicht op de daluren.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
In 1 woord wouw! Gave bussen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Mooie bussen!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Die stoelen zien er in elk geval beter/zachter uit dan die van Veolia in Haaglanden. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
eerlijk gezegd vindt ik ze er redelijk uit zien (maar dat kan een vooroordeel zijn), ik vindt ze in ieder geval mooier dan de mercedes benz citaro's en de volvo 8700, maar ik denk niet dat ze kunnen tippen aan de vdl ambassadors. ook vindt ik de kleurstelling van de stoelen een beetje appart, ik vindt de stoelen qua kleur helemaal niet passend bij breng eerlijk gezegd, maar smaken verschillen!
ik ben benieuwd hoe de stoelen zitten ik ken dit type stoelen niet.
mvg
ik ben benieuwd hoe de stoelen zitten ik ken dit type stoelen niet.
mvg
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Eigenlijk vind ik de bekleding van de stoelen geniaal. De twee verschillende primaire kleuren staan aan de zijkant en het gebied ertussen waar beide kleuren voorkomen is nu een mooi kleurverloop. Leuk bedacht! En doordat men grijs in plaats van wit heeft gebruikt wordt de bekleding ook een stuk minder besmettelijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
In de bus straalt het ook een zekere rust uit, dat kan je op die artist impression van de trein niet bepaald zeggen..
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Vooral die felle hoofdsteunen zijn jammer, voor de rest oogt het allemaal zeer zakelijk en professioneel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Ik vind die stoelen juist heel erg jaren '80. Hadden ze nog een restje liggen?
Die treinstoelen zien er wel grappig uit door die felgekleurde hoofdsteunen. :)
Die treinstoelen zien er wel grappig uit door die felgekleurde hoofdsteunen. :)
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Toch knap hoe ze die gestoffeerde planken uit de GTW-treinen op een artist impression er toch altijd weer kunnen laten uitzien als nog redelijk comfortabele stoelen... :)
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Dat ben ik met je eens in vind de stoelen ook erg jaren 80 terwijl ik breng een erg hip en modern bedrijf vind.Geert schreef:Ik vind die stoelen juist heel erg jaren '80. Hadden ze nog een restje liggen?
Die treinstoelen zien er wel grappig uit door die felgekleurde hoofdsteunen. :)
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Dit zijn dezelfde stoelen die in de optare's van Syntus zitten. En die zitten niet heel fijn...Meltrain schreef:Die stoelen zien er in elk geval beter/zachter uit dan die van Veolia in Haaglanden. :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Niet getreurd, er komen ook nog HOV Breng MAN's.MdJ schreef:Dit zijn dezelfde stoelen die in de optare's van Syntus zitten. En die zitten niet heel fijn...Meltrain schreef:Die stoelen zien er in elk geval beter/zachter uit dan die van Veolia in Haaglanden. :pos:
Maar die hebben dezelfde stoelen, alleen wat meer beenruimte en een dichte hoofdsteun in de Breng kleuren...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
ohh, dit zijn dus de stadsbus MAN's voor Arnhem (wel een luxe vergeleken met de stoelen van de Mercedes-benz bussen in Nijmegen).
maar dit verklaart een hoop.
maar dit verklaart een hoop.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Alweer maar twee deuren, ik vind dat voor een stadsbus echt niet geschikt. De doorstroming is veel te langzaam, dat is in Nijmegen echt wel goed te merken. Ook wordt de bus daardoor niet goed benut waardoor soms mensen bij een halte worden achtergelaten terwijl er na de achterdeur nog plaats genoeg is. Maar het is een feit dat mensen nooit verder doorlopen dan de laatste achterdeur. Bussen die een derde uitstapdeur achterin hebben zijn beter gevuld en de doorstroming was sneller. Het kost wat capaciteit in term van zitplaatsen, maar dat is voor een stadsbus niet zo relevant. Mensen maken daar geen lange ritten in. Het is veel belangrijker dat men wat sneller in en uitstapt zolang de bus niet zo lang hoeft te halteren en dat iedereen mee kan (doorlopen zodat de capaciteit goed benut wordt).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Als je nou gewoon de vuistregel gaat hanteren dat je gewoon bij de 2e deur gaat staan als je er uit moet. Dan is er niks aan de hand. Ik zie het bij het GVB wel vaak gebeuren dat mensen pas opstaan terwijl ze al op de halte zijn. Dat loopt tijdverlies op. En dat los je volgens mij niet op met een 3e deur. Daar bij het GVB zo'n deur vaak hapert.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Maar zijn dit wel de stadsbussen?
Voor de streeklijnen zouden er toch ook nieuwe aardgasbussen komen? Misschien zijn deze wel voor de streekdienst.
Voor de streeklijnen zouden er toch ook nieuwe aardgasbussen komen? Misschien zijn deze wel voor de streekdienst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6
Arnhem heeft geen stadsbussen, op de trolleys na dan. Dus deze bussen rijden ook op de streeklijnen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten