Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Daniel »

Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

DORDRECHT – Een 26-jarige man uit Rotterdam is op 10 september op de Groenezoom aangehouden. Hij was bij een bushalte de bus ingestapt en de chauffeur constateerde dat zijn vervoersbewijs niet meer geldig was.

De twee kregen ruzie en de man greep de chauffeur bij zijn schouder vast. Ook gooide hij de strippenkaartenbak uit de bus. De politie werd gewaarschuwd en de man aangehouden. De chauffeur liep een pijnlijke schouder op en deed aangifte. De man is na verhoor in vrijheid gesteld.

Bron: Politie Zuid-Holland-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Aking »

En ik maar denken dat die kaarten altijd op n plankje zitten :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Daniel »

Tja, en wat gooide 'ie er nu dus uit... de geldbak of het strippenkaartplankje :P Weet nu wel wat de oorzaak was dat ik gistermiddag een bus met +30 langs zag komen vanuit de bus naar huis.
D'r is een complete slag Oudelandshoek - Crabbehof - Oudelandshoek uitgevallen door dit geintje...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door M57 »

Er staat toch helemaal geen tijd bij het nieuwsbericht? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Daniel »

Nee, er staat geen tijd bij... maar we kunnen er toch hopelijk wel vanuit gaan dat dit soort dingen niet meerdere keren per dag gebeuren :wink: Daarnaast komt er maar één buslijn op de Groenezoom, was de chauffeur er eentje waarbij je dit soort dingen kunt verwachten en viel de vertraging nogal op omdat de andere drie diensten gewoon op tijd reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:was de chauffeur er eentje waarbij je dit soort dingen kunt verwachten
Hoezo? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Daniel »

Nou, heel simpel... er zijn nu eenmaal chauffeurs die bv. als ze constateren dat een kaartje niet meer geldig is op een dusdanige manier dit aan de instappende reiziger vertellen dat dat agressie kan oproepen.
Kan er even geen goede omschrijving van geven hoe precies, maar het is een feit dat sommigen hier in Dordt relatief veel vaker met agressieve passagiers te maken hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Kan er even geen goede omschrijving van geven hoe precies, maar het is een feit dat sommigen hier in Dordt relatief veel vaker met agressieve passagiers te maken hebben.
Tja, wat zegt dat dan meer over die chauffeur... Hij treedt in ieder geval wel op tegen zwartrijders.
Dat je als chauffeur een situatie voor een groot deel wel of niet naar je hand kan zetten, ben ik met eens. Dat dan weer wel :)
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door WSM »

In Delft ken ik er ook eentje. Die trapt gewoon midden op de weg vol op de rem in geval van discussie met passagier, waardoor je op de schoot van de tegenover je zittende passagier belandt.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Passagier gooit strippenkaartenbak uit de bus

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Dat je als chauffeur een situatie voor een groot deel wel of niet naar je hand kan zetten, ben ik met eens. Dat dan weer wel :)
Zo bedoel ik het dus ook ja... optreden tegen zwartrijders gebeurd eigenlijk altijd wel, maar 'tis toch wel essentieel hoe je het brengt. Lijn 3 is wat dat betreft ook wel 'n beetje berucht: aan de rand van de wijk hier staat een grote (V)MBO-school net één halte voorbij de zonegrens. Da's dus met enige regelmaat gedoe met het aantal strippen of sterren, heb serieus een keer gewoon vijf minuten met de bus bij die halte stilgestaan vanwege alle abonnementen die niet klopten.
In de regio lijkt het bij de verkooppunten vrij slecht bekend dat Dordrecht-Oost en -Zuid een andere zone is, ook bij de streekchauffeurs want in 5370 komen amper streekbussen uit de andere Drechtsteden (alleen 388 en 892 eigenlijk). En aangezien de chauffeur nooit het hele abonnement kan lezen wil een goede sterwaarde met verkeerde centrumzone er bv. nog weleens tussendoor glippen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten