Busvervoer Brabant moet goedkoper

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Busvervoer Brabant moet goedkoper

Bericht door Anne »

fogeltje schreef:Klopt, Tilburg West ligt daar ook (ik weiger die nieuwe naam te gebruiken :P), maar de bediening in mijn tijd was daar heel ongelukkig (voor de terugweg). De treinen gingen steeds .35/.38 terwijl de colleges om .30 afgelopen zijn. Dan was het altijd rennen om überhaupt een trein naar CS te krijgen. Plus dat de boemel in de daluren maar 1x per uur reed (altijd .38, dus als je die mist en moest hebben kon je uur wachten). Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe de situatie nu is, zowel trein als bus. Ik weet dat de stoptrein daar nog steeds rijdt (niet meer vanuit Deurne maar vanaf Weert) en dat de stoptrein 's-Hertogenbosch - Breda tegenwoordig ook bestaat die de sneltrein op dat station vervangt. Wellicht liggen die stoptreinen samen in een mooie kwartierdienst of 10/20 minuten minuten patroon.
Een mooie 14/16 minuten.
Zie de dienstregeling

In de tegenrichting ongunstiger met 8/22 minuten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Busvervoer Brabant moet goedkoper

Bericht door Michael 1988 »

De lijnen in Tilburg van en naar UvT (of in de buurt ervan) zijn tegenwoordig, lijn 2 en lijn 3 (vlakbij het station Tilburg West) en lijn 4, 128 en 131 vlakbij de UvT. Wat betreft Breda.... tja, daar lopen 10 lijnen in de buurt die om de paar minuten rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busvervoer Brabant moet goedkoper

Bericht door Daniel »

In Breda rijden wel veel bussen naar de hogeschool ja, maar het zou handig zijn als die ook op de treinen zouden aansluiten... In de tijd dat ik daar studeerde had je een stel lijnen dat precies vertrok op het moment dat de trein aankwam en 10 minuten later had je dan nog iets van drie lijnen die alledrie op dezelfde tijd vertrokken :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Busvervoer Brabant moet goedkoper

Bericht door Michael 1988 »

Daniel schreef:In Breda rijden wel veel bussen naar de hogeschool ja, maar het zou handig zijn als die ook op de treinen zouden aansluiten... In de tijd dat ik daar studeerde had je een stel lijnen dat precies vertrok op het moment dat de trein aankwam en 10 minuten later had je dan nog iets van drie lijnen die alledrie op dezelfde tijd vertrokken :roll:
De keer dat ik keek, zaten er maximaal 10 minuten tussen de bussen. Maar je hebt gelijk. Je hebt bij de trein van en naar Tilburg op sommige momenten 4 minuten speling tussen de aankomst van de trein en vertrek van de bus. Maar 8 á 9 minuten later vertrekt er een volgende bus. Het is geen half uur dat je moet wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busvervoer Brabant moet goedkoper

Bericht door Daniel »

De, destijds nog, BBA reageerde altijd op klachten over de slechte busverbindingen naar de hogeschool dat er nog meer lijnen waren dan de 12. Maarja, de meest frequente sluit natuurlijk het vaakst aan.
Zie in de huidige dienstregeling van lijn 8/10/11/12 trouwens dat er wel enige verbetering is opgetreden: de vertrektijden zitten nog altijd op een kluitje maar de bussen zijn frequenter gaan rijden in de spitsen en lijn 8 rijdt een groter deel van de dag nu. Maar in de echte daluren zit je nogsteeds met drie bussen in vijf minuten en dan enige tijd niks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busvervoer Brabant moet goedkoper

Bericht door fogeltje »

De burgemeester van Laarbeek, die tevens een functie bij het SRE vervult, heeft overigens gisteren in een artikel in de plaatselijke krant de vrees uit gesproken dat de Brabantse bezuinigingsdrang wel eens ten koste van het SRE kan gaan als Brabant minder geld aan de SRE concessie ter beschikking stelt om zo te bezuinigen en dat is een vrees die ik deel sinds het eerste nieuws dat de meeste stadsregio's hun bevoegdheden verliezen. Ik vrees kaasschaven in onze regio zodat onrendabele lijnen in Oost-Brabant zeven dagen per week kunnen blijven rijden (zoals 93, 96, stadsdienst Oss). Maar we zullen zien.

Vanaf wanneer gaat het SRE er eigenlijk officieel uit? En gaat vanaf dan ook het geld bedoeld voor verkeer naar de provincie? En mag die dan vanaf die datum beslissen minder beschikbaar te stellen?
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten