OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Ze kunnen het in principe wel, maar de bedrijven hier hebben natuurlijk ook wel een iets grotere omvang en de verkeersleiding is niet persé plaatselijk bekend.
Ik weet wel dat ze bij Arriva ooit nagevraagd hebben waarom ze toch zoveel stilstaande bussen zagen op een bepaalde halte met amper instappers (Was simpelweg halverwege een ringlijn, de plek waar de chauffeurs massaal de nieuwe rit gingen aanmelden dus :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Ik heb wel eens in een bus in Leiden gezeten toen de buschauffeur werd gebeld door de verkeersleiding, waarom hij na 7 haltes al een vertraging van een kwartier had. Het verkeer stond echter muurvast door een geopende brug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

In de corporate video van Arriva is trouwens ook te zien wat de verkeersleiding nu ziet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Watskeburt met die ouwe trams in Den Haag?? :shock: Zijn die door een wesp in hun kin gestoken of zo? :neg:


Afbeelding
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door mijack1985 »

Daniel schreef:In de corporate video van Arriva is trouwens ook te zien wat de verkeersleiding nu ziet...
leuk filmpje. Ze laten trouwens ook een klein stukje van de lekbrug bij Culemborg zien. Zo rond de 1.48.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

mijack1985 schreef: Ze laten trouwens ook een klein stukje van de lekbrug bij Culemborg zien.
ja dat zag ik ook :D Daar hebben ze heul niks te zoeken :N
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Chauf21 »

Fles schreef:Watskeburt met die ouwe trams in Den Haag?? :shock: Zijn die door een wesp in hun kin gestoken of zo? :neg:
Dat is de nieuwe botsvriendelijke(re) neus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Moet dat dan ZO lelijk zijn? :D Of zijn er echt mensen die dit mooi vinden? :')
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Fles schreef:Moet dat dan ZO lelijk zijn? :D Of zijn er echt mensen die dit mooi vinden? :')
Het probleem is dat de nieuwe botsneus plaatsen sneller gaat dan de rest van de tram aanpassen. Dat levert inderdaad gekke plaatjes op, zeker bij trams met "totaal"reclame: http://www.digitaletram.nl/actueel/2012 ... tm#2012053 en http://www.digitaletram.nl/actueel/2012 ... tm#2012045.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Werpt wel meteen andere vragen op :lol: "Waarom is de botsnseus rood?" Kan je lekker mee botsen zonder dat het er meteen zo bloederig uitziet :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Volgens mij is de tram die op de foto staat al voorzien van de vereenvoudigde schildering. Ik vind het nog steeds jammer dat ze niet voor de rood-wit schildering hebben gekozen die al experimenteel op een GTL was toegepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Ik dacht dat we onderhand alle "varianten" wel gehad hadden met die nieuwe buslijn door het dorp: veel te vroeg voorbij komen, verkeerd rijden en achteruit terug, verkeerd rijden en een rondje in het dorp draaien, etc. Maar vandaag kwam die bus telkens behoorlijk te laat voorbij terwijl die lijn verzuipt in de rijtijd... :?

De chauffeuse die vandaag deze lijn reed ken ik erg goed, ik weet dat ze altijd keurig optijd van het beginpunt vertrekt en geen minuut te vroeg of te laat de haltes onderweg voorbij wil komen dus dat maakt het des te vreemder...
Na een poosje viel het me op dat elke rit exact evenveel vertraging had, daar moet dus een goede reden voor zijn; net rekende ik eens uit hoeveel kilometer je kunt afleggen in de rijtijd tussen het beginpunt en Reisdorf + de structurele vertragingstijd: zeven kilometer meer dan het traject lang is... Laat er halverwege dat traject nou net een afslag naar een dorpje zijn (waar je niet heen moet) dat 3,5 kilometer rijden is, hoeveel is twee keer 3,5 ook alweer? Zeven toch? :wink:

Wat zou de volgende variant worden? De gehele route achteruitrijdend afleggen? Of de route op alfabetische volgorde afleggen? :mrgreen:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Ik zag gister prompt iemand bij de "halte" voor de belbus staan in Slappeterp. Die zat zó vreemd te kijken, dat hij het niet moest snappen. Uiteindelijk kwam een taxibusje hem ophalen (en naar een bushalte in Menaldum brengen, gok ik).
Dat moet wel geen lokalo geweest zijn. En die "belbus" is hier ook weer eens in decennia geweest....
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Hmm, die s3600 is eigenlijk ook maar niks: ergens is een reeks aan overstappen flink de nek om gedraaid. De trein komt op zondag op :33 aan op Arnhem, en op :33 vertrekt van ander eilandperron de trein naar Zevenaar/Doetichem. Volgende is dan pas half uur later. Verder sluit 'ie nergens aan op de s7600. Kom je uit het zuiden, en moet je naar Arnhem Presikhaaf, Velp, Rheden of Brummen, heb je pech en moet je een half uur wachten (Dieren stopt de s3600 wel). Voor Presikhaaf of Velp is er nog wel een bus optie (bus 3 naar Velp sluit met 3 min overstap soort van aan), maar verder mag je dus 20 - 50 minuten wachten. Je zou zeggen dat dat vriendelijker kan, maar kan denk ik pas als de s3600 ooit niet meer stopt tussen Arnhem en Nijmegen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Zat vanmiddag in "Trijntje" 408 van Arriva wat toch wel heel erg vierkante wielen had, tja, het weer was dan ook wel aardig herfstachtig :mrgreen: Ding klonk als een stoomtrein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Als toppunt van onhandigheid had men vanmorgen middenin de ochtendspits een Skitrein van EETC op spoor 8 in Utrecht geparkeerd... als je met de huidige beperkte perroncapaciteit ergens in de weg staat is het daar wel, vooral gezien het ding er een lange stop heeft.
Had volgens mij toch echt handiger geweest dat ding op spoor 4 neer te zetten gezien je dan minder conflicterende treinen hebt (trein ging achter de reguliere ICs aan naar Amsterdam) en minder onnodige vertragingen veroorzaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Het regende vanochtend, dus besloot ik de metro naar het werk te nemen.

Zo gezegd, zo gedaan, en dus liep ik vanaf mijn huis naar het metrostation in de buurt. Daar nam ik de altijd gezellige metro van lijn 53 naar Centraal Station. Na een korte tussenstop op Venserpolder kwam de metro al snel aan op het bruisende overstapstation Van der Madeweg. Op dit station besloten alle zes de deuren van het achterste metrostel niet open te gaan, hetgeen door een aantal reizigers als vervelend ervaren werd omdat ze op dit station graag op een metro van lijn 50 wilden overstappen. De metro vertrok echter al snel weer, wat een aantal reizigers ertoe maande naar hun werk te bellen dat ze toch echt te laat zouden zijn.

Het volgende metrostation was Spaklerweg. Daar besloten ook de deuren aan de andere kant van de metro niet open te gaan. De bestuurster vroeg door de omroep of mensen niet aan de deuren wilden trekken, want anders kon de metro niet vertrekken. Een man ging terugpraten, wat natuurlijk weinig zin heeft als je in het achterste deel zit en de bestuurder helemaal vooraan. Deze man trok vervolgens een aantal dozijn keer aan de noodrem. Inmiddels hadden ook een aantal mensen de noodopening van de deur ontdekt, die daarna ook gebruik werd. Hierop liep de hele metro leeg. Na een paar minuten kwam ook voor de mensen in het voorste metrostel het verlossende bericht dat de metro defect was en dat iedereen moest uitstappen. Inmiddels stond metro 54 al achter ons te wachten. Nadat de metro ontruimd was ging de metro achteruit met twee geopende deuren naar het opstelterrein tussen Spaklerweg en Van der Madeweg. Alle reizigers konden zich in twee CAF-metro's van lijn 51 proppen, die daardoor op het Amstelstation drie minuten mensen heeft staan uit- en inladen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Anne »

Bee schreef:Inmiddels stond metro 54 al achter ons te wachten. Nadat de metro ontruimd was ging de metro achteruit met twee geopende deuren naar het opstelterrein tussen Spaklerweg en Van der Madeweg. Alle reizigers konden zich in twee CAF-metro's van lijn 51 proppen, die daardoor op het Amstelstation drie minuten mensen heeft staan uit- en inladen.
Waar is de 54 gebleven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

De 54 kwam Spaklerweg binnenrijden toen de 51 volgepropt en al wegreed. De volgorde in de tunnel was dus omgekeerd (eerst 51, daarna 54).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Anne »

Ah, duidelijk. Twee zijden perron en zie nu op Sporenplan dat de 54 er niet omheen kan als die al te dicht bij station is.
Maar snap niet dat iedereen zich altijd maar in een overvolle metro (of tram en bus) wil proppen.
Wacht zelf liever even (tenzij ik echt haast heb en elke minuut belangrijk is).
Of heeft het publiek zoveel vertrouwen in het metrosysteem dat ze denken dat elke metro wel eens de laatste zou kunnen zijn :mrgreen:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Freek »

Vandaag een goede creabea oplossing van de treindienstleider Arnhem. Mijn s3600 uit de richting Zwolle werd tussen Arnhem Velperbroek aansluiting en Arnhem gewoon via het rechterspoor gestuurd. Gelijktijdig werden we via het linkerspoor ingehaald door een ICE die ons bij Arnhem kruiste. Totale stilstand door deze actie van de s3600: 1 minuut voor de ICE: 0 minuten. Creatief, normaal gesproken worden de treinen achter elkaar aan gestuurd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Dexter »

Vanmiddag reed er een s3000 richting Hdr via Hlm en aan het begin van de avond zag ik twee mDDM-en richting Ekz met reizigers aan boord zonder te stoppen door Amr rijden, vermoedelijk een omgeleide s4500. Beide keren heb ik even op mijn RP gekeken, maar er was vreemd genoeg geen verstoring te vinden.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Rond 18.30u reed er van alles niet in Hoorn, een aantal s3300 'n waren opgeheven zag ik. Soms moet het trouwens echt uit de hand lopen wil de verstoring internet of teletekst halen. Het is mij meer dan eens opgevallen dat als er 20 van de 30 treinen (binnen een uur) op een baanvak zijn die meer dan 10 minuten vertraagd of opgeheven zijn, er alsnog op Teletekst staat: ''Alle treinen rijden volgens plan''.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Volgens Somda was de oorzaak een gestrande stam DDM1 op de stroomloze brug over de Zaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Klaasje »

Vanmorgen gaf het NS-personeel op de roltrap bij station Amersfoort het goede voorbeeld (NOT): Rechts staan, links g.. uhh, staan want dat is wel gezellig. Terwijl de eerdere reizigers netjes rechts stonden en links liepen. Jammer hoor..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten