[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Ardan »

Ik schrik er wel een beetje van, wat ik hier zo lees.. er loopt een klok met je mee op je kassa? Producten moeten echt binnen een fokking korte x tijd worden afgeleverd? Alles moet echt exact volgens de regeltjes gaan en alles wordt van je bijgehouden? Daar word je als medewerker toch niet goed van, zoveel druk? Ik zou echt binnen een week gillend naar huis rennen..
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

Mwa denk ook dat er niet zo gek veel mensen zijn die het jarenlang volhouden? Ik hoorde dat bij een callcenter de omloop snelheid van personeel ongeveer 4 maanden is per personeelslid. Zal bij Mac wel net zo iets zijn? Tuurlijk zijn er mensen die het 5 jaar doen, maar ook genoeg die na paar dagen weg gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ik schrik er wel een beetje van, wat ik hier zo lees.. er loopt een klok met je mee op je kassa? Producten moeten echt binnen een fokking korte x tijd worden afgeleverd? Alles moet echt exact volgens de regeltjes gaan en alles wordt van je bijgehouden? Daar word je als medewerker toch niet goed van, zoveel druk? Ik zou echt binnen een week gillend naar huis rennen..
Kwestie van vlieguren maken. Na een paar dagen/weken zijn de meeste in staat het zonder problemen volgens de procedures en binnen de gestelde tijd te doen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Klaasje »

Aan de ene kant is dat wel zo.. maar aan de andere kant wordt het zo wel erg zoutloos werk. Het is een soort fordistische productiewijze. Bij PostNL hebben ze die inmiddels ook ingevoerd. Of het echt goed is voor de kwaliteit weet ik niet.. Het moraal is lastig lang hoog te houden bij zo'n manier van werken. Daarom gebeurt bij de MCDo ook zoveel mogelijk in een apparaat om de menselijke factor zoveel mogelijk uit te schakelen.
Laatst gewijzigd door Klaasje op za 07 apr 2012, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Stefan »

Vannacht lagen er om 2.00u bij de McDonalds aan de Nieuwendijk in Amsterdam 6 QuarterPounders, 6 hamburgers en 6 Big Tasty's klaar. Je gaat mij niet vertellen dat zoiets binnen aanzienlijke tijd verkocht kan worden... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Het zou mij niet helemaal verbazen als dat wel het geval zou zijn, het computersysteem berekent zelf uit op basis van eerder verkopen op hetzelfde tijdstip op dezelfde dagen wat de ideale voorraad in de bin zou moeten zijn.

En als het niet wordt verkocht, na 10 minuten gaat het weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door deadlock »

Stefan schreef:Vannacht lagen er om 2.00u bij de McDonalds aan de Nieuwendijk in Amsterdam 6 QuarterPounders, 6 hamburgers en 6 Big Tasty's klaar. Je gaat mij niet vertellen dat zoiets binnen aanzienlijke tijd verkocht kan worden... :')
Het gaat daar net na 2 uur veel drukker worden omdat alle cafés in die wereldstad alle bezoekers er uit moeten hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Krijg honger van dit topic, misschien vanavond toch maar weer eens wat halen (A)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Justin »

sodeju, anders ik wel o.O. sta op dit moment op station Dordt te wachten voor de bus, en weet dat ik het qua tijd net niet red om naar de mac te lopen ='). Anders was er een big tasty naar achteren gewerkt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Stefan schreef:Vannacht lagen er om 2.00u bij de McDonalds aan de Nieuwendijk in Amsterdam 6 QuarterPounders, 6 hamburgers en 6 Big Tasty's klaar. Je gaat mij niet vertellen dat zoiets binnen aanzienlijke tijd verkocht kan worden... :')
6 Quarter Pounders en 6 Big Tasty's is wel erg veel en 6 hamburgers weinig. Althans dat zou bij mijn werk zo zijn. Als je op vrijdagavond tussen 22.00 en 23.30 6 Hamburgers heb liggen dan heb je een probleem omdat iedereen hamburgers wilt en ze vaak per 4 tegelijk worden besteld.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Gisteren kipnuggets een hamburger en frietjes gehaald. Stond supersnel (denk 1-2 minuten) weer buiten :D Krijgen jullie ook les in inpakken ofzo? Alles zat supernetjes in het zakje. Hamburger en kipnuggets smaakte goed, goed warm ook en niet zompig. Frietjes waren lauw toen ik thuiskwam (en dat is echt niet ver lopen) en de laatste die ik at waren koud :( Al met al wel weer eens lekker :)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Ook bij het inpakken hebben we speciale regels. Koude en warme producten gescheiden. Zak twee keer omvouwen bij het sluiten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Zak niet te vol proppen, geen te kleine of te grote zakken gebruiken.

Er zijn ook regels voor hoe je de producten op de dienbladen serveert. Altijd het dienblad naar de gast toe en vanuit de gast gezien friet links, burgers in het midden en dranken/ijs rechts.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door ODRAIL »

Wij hadden gisteren het een en ander gehaald bij Verhage in Nieuwerkerk a/d ijssel, maar dat was geen succes :N .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

De website zegt toch al genoeg :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door ODRAIL »

Normaal gaan wij ook naar Vork in Nieuwerker a/d IJssel, maar deze wordt van 2 tot 16 april omgebouwd tot een Kwalitaria. En dus moeten we uitwijken. Maar dit was geen succes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door webguy »

Hebben jullie geen eens een "inpakken" toets die berekent welk type tasje (1,2,3 of 4) je moet pakken? ;) Grapje, zo werken schoolboeken in dozen en orderpickers in distributiecentra veelal, en de computer is niet altijd even goed in uitrekenen hoeveel ruimte je nodig hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Het is al een tijdje geleden, maar volgens mij staat op de onderkant van de zakjes wel wat er in kan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door htm_tram »

Hoe meer ik hier lees hoe minder graag ik naar de Mac wil eigenlijk :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door STF »

En ik wilde jou over twee weken als welkomstdiner een avondje Mc Donalds Diekirch cadeau doen... Ik heb al een tafeltje geboekt, nou dat zal ik dan maar afzeggen... :?
www.McDonalds.lu schreef:Unser McDonald's Restaurant in der Nähe des Bahnhofs in Diekirch freut sich auf Ihren Besuch in freundlicher und angenehmer Atmosphäre. Probieren Sie unsere tollen Menüs. Für jeden Geschmack ist etwas dabei.

Kinderecke. Parkplatz. Terrasse. Drive-In.

Gratis Wi-fi Anschluss während der ersten 30. Minuten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ik schrik er wel een beetje van, wat ik hier zo lees.. er loopt een klok met je mee op je kassa? Producten moeten echt binnen een fokking korte x tijd worden afgeleverd? Alles moet echt exact volgens de regeltjes gaan en alles wordt van je bijgehouden? Daar word je als medewerker toch niet goed van, zoveel druk? Ik zou echt binnen een week gillend naar huis rennen..
Ik denk dat dat betekent dat er hoofdzakelijk mensen werken die nogal veel sturing nodig hebben. Als elke keer in- en uitademen gewoon voorgeschreven wordt, hoeven ze daar niet meer over na te denken. Dat kan heel plezierig zijn voor sommigen :Y Als je zelf wilt nadenken over dingen dan moet je gewoon ergens anders gaan werken :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door deadlock »

En het minimaliseert de inwerktijd als alles vastgelegd is. Als er iets misgaat dat buiten de normale procedures valt heb je echter wel een immense chaos :twisted:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Pff ik had gisteren sluit. maar ze hadden iemand keukensluit gegeven die dat nog nooit gedaan had en ook geen training had gehad. Gevolg was dat ik pas rond 4 uur vannacht de mac uitliep terwijl dat een uur eerder kon zijn als ze gewoon iemand sluit hadden gegeven aan iemand die het vaker had gedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Misschien maar een McDonald's rijtuig in de Fyra starten, nu NS Hispeed met de catering stopt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Cookie »

In Duitsland en Zwitserland hebben ze dat vroeger gehad! Heb deze 2 plaatjes ervan op Flickr kunnen vinden, weergeven lukt me hier niet:
http://www.flickr.com/photos/johannes-j ... 599439328/
http://www.flickr.com/photos/johannes-j ... 023175393/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten