Breda wil meer invloed op busvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Breda wil meer invloed op busvervoer

Bericht door Michael »

Breda wil meer invloed op busvervoer

BREDA - De gemeente Breda wil meer te vertellen krijgen over het busvervoer in de stad.
Dat schrijven burgemeester en wethouders aan het provinciebestuur, dat verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer.

Het Bredase college is kritisch op het busvervoer van dit moment. "Als het zo blijft wordt het nog meer een verouderd systeem, dat leidt tot verarming van het openbaar vervoersaanbod en de mogelijkheden voor de reizigers", schrijft het stadsbestuur.

Lees verder op: http://www.bndestem.nl/regio/breda/1081 ... ervoer.ece
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Breda wil meer invloed op busvervoer

Bericht door Fles »

Gaan ze zich meteen druk maken over de veiligheid / agressie aan boord? :pos:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Breda wil meer invloed op busvervoer

Bericht door Raymond »

Gezien de uitlatingen van de wethouder de afgelopen jaren (zoals dat people movers systeem), lijkt meer invloed van de gemeente Breda me niet al te verstandig. Verder: kleinschaliger vervoer betekent niet per definitie beter vervoer voor de reiziger. Zo slecht is het OV op het moment echt niet meer in Breda. Zeker nu 'sinds enkele jaren ook 's avonds nog de hele avond de dagfrequenties grotendeels geboden worden. Maakt me overigens wel nieuwsgierig naar een daadwerkelijke uitwerking.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Breda wil meer invloed op busvervoer

Bericht door Suus »

Leenbare E-bikes en e-cars, wat is daar precies openbaar vervoer aan?

En bij de term kleinschalige buslijnen schiet ik ook in een kronkel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Breda wil meer invloed op busvervoer

Bericht door Vinny »

Lekker boeiend. Reizigers zijn net mensen, die willen gewoon vervoerd worden. Of dat per uitvouwbare tuk-tuk is, of per VIRM is een afgeleide vraag. Zelf zou ik het enorm toejuichen als het openbaar vervoer bij gebrek aan collectiviteit ("kleinschalige buslijnen", dus bij minder dan 5-8 reizigers per uur) wordt opgeheven en vervangen door een gesubsidieerde taxidienst, waardoor de taxi voor iedereen betaalbaar wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Breda wil meer invloed op busvervoer

Bericht door Michael 1988 »

Ik lees het nu pas. Eerst wou Avans zich ermee bemoeien, nu de gemeente (al hoewel dat ook al een tijdje loopt). Wie is de volgende? Connexxion, NS, studenten, overige reizigers?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten