OVer de buschauffeurs

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
uvos10
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 16:50

OVer de buschauffeurs

Bericht door uvos10 »

Als je met de bus gaat, valt het mij op dat er verschillende soorten buschauffeurs zijn qua klantvriendelijkheid. van de enorm norse chauffeurs tot de leukste chauffeur waar je graag nog even mee wilt praten tijdens de reis. In de OV-klantenbarometer van die dit jaar is gepresenteerd is de stadsdienst van Leeuwarden uitgeroepen tot klant vriendelijkste concessie van Nederland, maar ik vraag me af wat jullie vinden van de chauffeurs. Want de OV klantenbarometer is het gemiddeld van Nederland.
Dus mijn vraag is: Wat vinden jullie?



Ik zelf woon in Friesland en ken enkele chauffeurs wel van de stadsdienst. Zelf reis ik in de vakantie's enkele dagen met de stadsdienst mee. Ik weet dat namelijk +/- 50% van de chauffeurs vroeger taxichauffeurs waren. Dus die klantvriendelijkheid komt niet van een vreemde kant.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Edwin »

Je hebt inderdaad verschillende buschauffeurs en dat begint al bij binnenkomst en dan vooral het groeten namelijk:
Buschauffeur A groet voordat je hem/haar zelf groet.
Buschauffeur B groet nadat je hem/haar groet en groet niet bij geen groet van de passagier.
Buschauffeur C groet nadat je hem/haar groet en groet bij geen groet van de passagier alsnog.

Buschauffeur B maak ik het vaakst mee en geef ik helemaal gelijk, heb al genoeg verhalen gehoord van chauffeurs die alsnog groeten als iemand instapt (die zelf niet groeten) en van de passagier een boze blik of verbaal iets naar hun hoofd krijgen.
Buschauffeur A is de diehard in mijn ogen. Het valt niet op bij een halte waar 1 of 2 passagiers instappen, maar als zo'n buschauffeur op een busstation aankomt met 30 wachtenden wordt het op een gegeven moment enigszins grappig.

Meestal willen de meeste buschauffeurs wel met je praten als je ze iets vraagt. Na zo'n vraag komt er, bij mij, bijna altijd wel een gesprekje op gang. Maar er zitten er soms een aantal tussen die sociaal minder vaardig zijn en daardoor niet echt mee valt te praten. Dat is helemaal niet erg in mijn ogen, opeens praat een wildvreemde met je.

Ook bij de bus verlaten zijn er verschillen:
Als ik voorin zit en een gesprekje heb gehad check ik vaak voor ook uit en 99 van de 100 keer mag ik er ook vooruit en zeggen we elkaar gedag.
Zit ik voorin maar zonder gesprekje zwaai (lees: Steek mijn hand de lucht in) ik achterin.
De ene buschauffeur steekt wel zijn/haar hand op, maar de andere niet en dat vind ik toch wel ene minpunt bij zo'n chauffeur. Je bent toch het visitekaartje van de vervoersmaatschappij.

Tenslotte had ik 16 weken lang in het najaar van 2011 elke ochtend dezelfde buschauffeur in de ochtendspits op lijn 155 tussen Almere en Amsterdam-ZO. En die man verdiende echt een pluim. Hij wist elke dag bijna precies wie waar instapte, merkte op als iemand er niet was, bleef even wachten om te kijken of diegene misschien even te laat was (wat resulteerde dat ik de bus meestal toch nog haalde als ik eigenlijk te laat was) en nam zo nog regelmatig alle vaste passagiers weer mee.
Tevens was er ene meisje die elke laatste dag van de maand problemen had met haar maandabonnement. Zij mocht altijd mee ipv een kaartje kopen. Waar een andere chauffeur die haar niet kende veel problemen over zou maken.
Op Muiden P+R was het altijd gokken, halte links of halte rechts. En daarna de keuze maken over de A1 of als er file was over de Maxisweg. Beide opties liet ie regelmatig door mij en 2 andere vaste passagiers die ook voorin zaten kiezen.
Deze buschauffeurs zag stuurde alleen nog en gaf gas/remde, de rest deden wij voor hem.
Al met al was het een zeer leuke tijd, elke ochtend weer, en kwam ik altijd met een glimlach op mijn stage.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Ardan »

Ik groet de chauffeur of trambestuurder/conducteur altijd als ik instap, tenzij er ééntje voor me loopt te treuzelen of een kaartje aan het kopen is. Dan loop ik er achterlangs en zeg ik niet altijd wat. Bij het uitstappen steek ik ook bijna altijd mijn hand op en wordt er ook teruggegroet, zie ik in de spiegel. En als ik eens voor uitstap bedank ik ook nog wel even. Natuurlijk, het is zijn/haar werk, maar diegene heeft er wel voor gezorgd dat jij van A naar B bent gebracht. Als ik voorin zit komt er ook wel eens een gesprekje op gang, maar meestal starten de chauffeurs die dan zelf, als het weer eens keidruk is op de weg en zo. Toen ik nog in Deventer woonde kende ik bijna alle chauffeurs wel, en ik heb er ook een vriendschap aan overgehouden :) Zodoende kom ik dus aan een Connexxion-chauffeurs-uniformset toen Syntus het overnam en hij er niets meer aan had *O*
Ik doe ook maar wat
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door zone5324bericht... »

ben zelf zo'n B-chauffeur...
als er wat gezegd wordt, zeg ik wat terug.
ik zeg als passagier ook altijd goedendag en zwaai als ik uitstap, maar ik weet, dat niet iedereen zo is en daarom mag iedereen van mij zelf weten of ze wat zeggen of niet.
voor mij is het belangrijkste het inchecken en het normaal gedragen (dus geen persoonlijke negatieve uitlatingen naar mij toe)...

als er iemand een gesprek met me begint, ben ik wel meestal degene die het meest aan het woord is :-), meestal mag men dus ook gewoon met mij praten...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Fles »

zone5324bericht... schreef:als er iemand een gesprek met me begint, ben ik wel meestal degene die het meest aan het woord is :-), meestal mag men dus ook gewoon met mij praten naar mij luisteren
Fixed that for you :mrgreen:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door hauptbahnhof »

Ben welliswaar geen buschauffeur maar het principe is hetzelfde. Kan mezelf ook rekenen tot categorie B. Gewoon iedereen behandelen zoals zij mij behandelen.

Help verder graag en heb voor de gezelligheid over het algemeen met cabinedeur ook open *O*
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door find_your_spot »

Ben zelf zo'n categorie A die die-hard elke passagier groet bij binnenkomst en 9/10 passagiers moeten dan lachen en zeggen ook wat terug.

Over dat zwaaien naar de passagier bij het uitstappen. Mijn cabine is erg breed en de deurknoppen zitten rechts. Ik kan niet de deuren open doen met m'n rechterhand en gelijk zwaaien met m'n rechterhand. Hierdoor gebeurt het vaak dat ik terug zwaai maar de passagier al z'n hoofd heeft gedraaid en is uitgestapt....
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Hierdoor gebeurt het vaak dat ik terug zwaai maar de passagier al z'n hoofd heeft gedraaid en is uitgestapt....
ja, dat heb ik ook wel eens. Dan let je even ergens anders op en dan zie je nog net dat iemand zwaait, maar ben je te laat met terugzwaaien/groeten. Volgende halte nieuwe ronde, nieuwe kansen *bus*
Edwin schreef:Buschauffeur A is de diehard in mijn ogen. Het valt niet op bij een halte waar 1 of 2 passagiers instappen, maar als zo'n buschauffeur op een busstation aankomt met 30 wachtenden wordt het op een gegeven moment enigszins grappig.
In de spitsen/bij scholen kunnen reizigers soms zo snel instappen en inchecken dat je dat amper kan bijhouden met groeten :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door marvinkok »

Bij hele groepen tegelijk wordt het al gauw om de twee passagiers een wat luidere "goedemorgen/middag/avond/etc." anders is krijg je toch een droge strot ;)
En uitstappers, tja als het heel druk is gaat je aandacht toch al gauw naar de instappers, al druk ik wel eerst de achterdeur open en dan de voordeur, weet ik zeker dat ie open is en dan is een tot ziens of opgestoken hand al gauw gedaan.
uvos10
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 16:50

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door uvos10 »

Ik vindt bij alle buschauffeurs wel goed kwa viendelijkheid.
Soms af en toe hebben ze een slechte bui, maar dat heeft iedereen.
Ik ken ook een aantal 'extreme gevallen'

Ik heb wel eens een chauffeur meegemaakt die altijd als ik meeging meteen waarschuwde dat ik moest gaan zitten of anders moest ik in de kinderstoel. (Ik was een jaar of 10) Gelukkig werkt deze chauffeur niet meer, maar op zo'n manier (terwijl ik netjes hallo zeg) vindt ik dit erg overdreven.
Ook op Texel had ik een soort hetzelfde verhaal. Ik was toen met mijn opa een bustoer aan het maken. met enkele stops bij musea en in Den Burg op een terrasje. Vraagt mijn opa aan een chauffeur die in een soort cabine zat van 3 bij 3 meter hoe we het beste naar Oudeschild kunnen. Komt mijn opa terug en zegt dat hij chagarijnig was. Dus we pakken een bus die naar de Cocksdorp gaat (lijn 230 volgens mij). Leuk toertje. Stappen wij bij het vliegveld uit. Kijken we rond en willen dan de volgende bus nemen die verder naar de Cocksdorp gaat. Zit in de bus die we nemen die chauffeur die een 'slechte bui' heeft. Vraag ik als we in de Cocksdorp staan te wachten voor de volgende rit, hoe we het beste naar Oudeschild kunnen. Zegt de chauffeur. Dat heb ik je al verteld met zijn boze stem. Ik terug de bus in en zeggen de rest van de rit niks meer tegen de chauffeur.

Gelukkig hebben deze gevallen mij niet weerhouden om mijn buscollectie uit te breiden en praat ik nog graag met de chauffeurs. De meeste vinden het zelf ook fijn om met iemand te praten. Volgens mij kunnen ze de stikkers met niet praten met de chauffeur bij de meeste bussen wel weghalen
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door zone5324bericht... »

maar lees die sticker dan ook goed ;-)
er staat namelijk niet, dat de chauffeur zelf niet mag praten, alleen mag je volgens die sticker als passagier niets terug zeggen.
terugkomend op mijn eerste reactie, zal dat dus naar verhouding toch al niet snel gebeuren :-)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Edwin »

Chauf21 schreef:
Edwin schreef:Buschauffeur A is de diehard in mijn ogen. Het valt niet op bij een halte waar 1 of 2 passagiers instappen, maar als zo'n buschauffeur op een busstation aankomt met 30 wachtenden wordt het op een gegeven moment enigszins grappig.
In de spitsen/bij scholen kunnen reizigers soms zo snel instappen en inchecken dat je dat amper kan bijhouden met groeten :')
Tip: Doe maar 1 van de 2 deuren voor open, als dat kan. Dan komen ze maar één voor één naar binnen ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Etienne »

Bij het instappen groet ik de chauffeur eigenlijk altijd wel, en dan zegt deze ook meestal "Goedemorgen/middag/avond" terug. Bij het uitstappen doe ik dat dan weer niet altijd, al naar gelang de drukte in de bus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Ronald »

Een opvallend verschil heb ik laatst ontdekt bij het "groeten" tijdens het uitstappen. Hier in Amersfoort komt het vaak voor dat de uitstappers de chauffeur gedag zeggen, maar bij een aantal (streek)busritten in Zuid-Limburg in de afgelopen periode heb ik dit echt nul keer meegemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Suus »

Bij het stadsvervoer kan je het groeten bij het uitstappen ook wel vergeten. Daarom groet ik bij het instappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door zone5324bericht... »

vandaag wel gemerkt, dat groeten bij het uitstappen met een gelede bus, sowieso deels niet mogelijk is, omdat de afstand tot de achterste deur te groot is...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Stefan »

Bij een gelede bus steek ik, als het tenminste relatief rustig is, gewoon m'n hand maar op. Het gaat tenminste toch om het gebaar.. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Ennes »

Ik zie eigenlijk de waarde van dit bericht niet echt, zoveel soorten passagiers als soorten buschauffeurs. En natuurlijk zitten er horken tussen, zowel bij de passagiers als bij de chauffeur, maar in de meeste gevallen is het toch een actie reactie verhaal.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door STF »

Ik begroet de chauffeur bij het instappen en zeg gedag bij het uitstappen, maar in Luxemburg mag je zowel door de voordeur in en uitstappen zodoende is zwaaien bij het uitstappen niet nodig, want je komt toch langs de chauffeur gelopen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door VIRM »

Bij binnenkomst van de bus groet ik de chauffeur meestal, tenzij ik heel erg druk in gesprek ben met iemand anders.
Ik ga meestal op de stoel schuin links achter de chauffeur zitten zodat ik er via de voordeur ook uitkan. Als de chauffeur een vrolijkerd is, neem ik gewoon afscheid met een 'Merci! Werkze!' als ik bij de voordeur uitstap.
Overigens willen bij het instappen (of als ik wacht bij een halte en er stopt een bus die ik juist niet moet hebben) de proactieve chauffeurs het lijnnummer nog wel eens noemen.
Bij het instappen vraag ik wel eens wat het nummer is en dan zeg ik iets van 'dan moet ik u hebben!'. Of vraag ik 'kunt u mij er bij die-en-die-halte uitgooien?' Van de chauffeurs met humor krijg je soms de leukste reacties. :D

e aardigheid van de chauffeurs varieert utieraard ontzettend.
Ik heb ontzettend leuke chauffeurs gehad. Ik weet nog dat ik een paar maanden geleden samen met twee andere passagiers de hele rit van de N92 van Amsterdam naar Zaandam met de chauffeur heb staan/zitten praten, wat erg gezellig was. :) Andere chauffeurs knopen wel eens een praatje met mij aan over mijn visuele beperking en hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Soms knoop ik wel eens een gesprekje met de chauffeur aan.

Je hebt uiteraard ook de chagrijnige gevallen die je dan met rust laat. Je hebt de chauffeurs die helaas de ik-rijd-vlak-voor-uw-neus-weg-mentaliteit toepassen (gelukkig komt het omgekeerde ook vaak genoeg voor!).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Overigens willen bij het instappen (of als ik wacht bij een halte en er stopt een bus die ik juist niet moet hebben) de proactieve chauffeurs het lijnnummer nog wel eens noemen.
Is dat niet standaard in heel Nederland dan? Toen ik nog in Zeist woonde reisden er behoorlijk wat blinden en slechtzienden met de streekbus van/naar Utrecht (Bartimeus zit in Zeist) en bijna altijd stopte de chauffeur dan voor de neus van de blinde/slechtziende om luid en duidelijk het lijnnummer te noemen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door VIRM »

Geert schreef:
VIRM schreef:Overigens willen bij het instappen (of als ik wacht bij een halte en er stopt een bus die ik juist niet moet hebben) de proactieve chauffeurs het lijnnummer nog wel eens noemen.
Is dat niet standaard in heel Nederland dan? Toen ik nog in Zeist woonde reisden er behoorlijk wat blinden en slechtzienden met de streekbus van/naar Utrecht (Bartimeus zit in Zeist) en bijna altijd stopte de chauffeur dan voor de neus van de blinde/slechtziende om luid en duidelijk het lijnnummer te noemen.
Het is niet standaard nee. Wellicht ligt het aan de individuele chauffeur of wellucht zie ik er zelfverzekerd uit.
Maar als een buschauffeur weet dat er op een vaste lijn veel blinden en slechtzienden reizen, dan weten ze dat ook. Halte-staten, de films op de voorkant van de bussen en de dynamische reisinformatieborden zijn immers niet voor iedereen te lezen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door fogeltje »

Op een enkele uitzondering na wens ik elke buschauffeur een goede<dagdeel>. Van een enkeling weet ik dat ze perpetueel chagrijnig zijn, die krijgen dan ook alleen een "hoi" of "hallo". Maar ik groet wel altijd. De meeste chauffeurs ben ik voor. In mijn ervaring vallen de meeste chauffeurs onder C. Ze groeten wel. In Nijmegen rijdt er een fanatieke A rond, maar soms ben ik hem te snel af :P

Bij het uitstappen: als ik voor uitstap (mag vaak) zeg ik "houdoe". En als ze heel erg hun best gedaan hebben om een aansluiting te halen krijgen ze ook een "bedankt". Soms gooi er ik ook nog een "fijne dag" achteraan. Als ik achter uitstap steek ik meestal mijn hand op met een houdoe, tenzij het voorin al erg druk is en chauffeur bezig is met kaartverkoop. Chagrijnige buschauffeurs zeg ik meestal niks tegen als ik achter uitstap, als ik bij hen voor uit stap krijgen ze een "dag"..."tot ziens" gaat me dan namelijk net te ver :')

Bij Diamond rijdt er verder en gezellige chauffeuse de meeste diensten, dus meestal zit ik 's ochtends in de 99 de hele rit te kleppen. Vanochtend reed echter een van de grootste chagrijnen die rit. Verder ga ik niet vaak een gesprek met een chauffeur aan omdat het moeilijk is in te schatten of ze daar behoefte aan hebben. Als ik iets aan een chauffeur vraag (aansluiting of info) dan komt er meestal wel een gesprek tot de eindhalte uit en ik heb ook chauffeurs gehad die zelf een praatje begonnen terwijl ik voorin zat (meestal mijn vaste plek omdat de Hermes bussen geen vierzitters hebben), al dan niet naar aanleiding van een idiote weggebruiker.
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door TheKnitter »

3 Jaar geleden had ik een ongeluk gehad, waarbij ik mijn rechter enkel zwaar verzwikt/gekneusd had. En mijn rechterheup werkte ook niet mee.
Gezien ik een paar honderd meter naar de bushalte (Fazantplein, Zwijndrecht) moet lopen, was dit al te vermoeiend. Met horten en stoten kwam ik er eindelijk... Ik had 3 dagen per week dezelfde chauffeur. Die zei bij de derde keer - toen de bus te vroeg was, en ik nog aan kwam hinken - dat hij mij wel bij het plein voor kwam oppikken... En als iemand op de stoel rechts voor zat, werd die door hem weggestuurd. Altijd gezellig babbeltje. Op de andere 2 dagen had ik verschillende chauffeurs, ook zij waren erg vriendelijk, en werd voor de deur opgepikt.
Totdat er een chauffeur ziek was... Hij reed mij voorbij. Waren er reizigers die de chauffeur tot stoppen dwingden om mij in te laten stappen, zo'n 60 meter verderop *O*
De terugreis werd ik ook altijd voor de deur afgezet. Vonden de chauffeurs niet erg. In de ochtend waren de reizigers er zo aan gewend, dat zij het doodnormaal vonden, en bij een andere chauffeur vertelden bij het instappen dat ik daar stond te wachten *O*

Enige nadeel was dat ik altijd een buslijntje had naar de wijk Walburg (moest naar Walburg College), en dat er een overgang van 10 minuten was op station Zwijndrecht. Op woensdag was er altijd een chauffeur die mij wel voor de deur oppikte, maar ik moest op Zwijndrecht de bus uit, zodat hij krantje kon lezen. Na 8 minuten mocht ik de bus weer in :|
Alle andere chauffeurs waren zo vriendelijk om mij te laten zitten. Sommige chauffeurs verlieten even de bus voor een peukje, of een kop koffie te halen bij Kiosk. Er zit echt een verschil in.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door fogeltje »

Dat doet me denken aan gisteren trouwens. De chauffeur van lijn 121 heeft zo een 25 minuten pauze in Uden. Hoe ze dat doen verschilt, maar meestal is het een van de volgende opties: ze zetten de bus op de buffer (en blijven zelf zitten of gaan het chauffeurshok), ze zetten de bus al op het perron neer met de deur open en blijven zelf zitten of gaan naar het hok (je kunt dan alvast instappen) of ze stoppen op het perron, stappen uit en doen deur op slot. Maar gisteren had ik iets nieuws meegemaakt...chauffeur stopt op perron, blijft zitten en doet deur dicht. Het water kwam op dat moment met bakken uit de hemel, maar alvast mensen laten instappen ho maar. Zelfs in het busboekje bleef je niet helemaal droog. Ik vind het nogal behoorlijk klantonvriendelijk om mensen met dat soort weer buiten te laten staan terwijl je zelf lekker droog in je bus blijft zitten. Je hebt nog altijd een dienstverlenend beroep. Zet de bus dan op de buffer neer ofzo. Het was dan ook slechts een "hallo" :wink:
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten