OVer Missers in de Reisinformatie #20
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Tot december 2006 was het ook gewoon een stoptrein die niet overal stopte, niks bijzonders dus eigenlijk.
En dat het de adviesaanvraag voor dienstregeling 2013 een sprinter genoemd betekent ook niets. (Er stond daar ook bij dat het alleen maar een indicatie is van de mogelijke materieelinzet.) Het kan net zo goed dat het toch gewoon een IC blijft.
En dat het de adviesaanvraag voor dienstregeling 2013 een sprinter genoemd betekent ook niets. (Er stond daar ook bij dat het alleen maar een indicatie is van de mogelijke materieelinzet.) Het kan net zo goed dat het toch gewoon een IC blijft.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
De serie heeft toch nooit met ic. Mat gereden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Nee, daarom juist. Dat de verwachting dat er ook in dienstregeling 2013 in die verbinding sprinter/stoptrein rijdt is heel logisch.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Nee hoor, dat is hetzelfde systeem (OBIS = On Board Information Services).Edwin schreef:Verder was in de IC naar DH CS treinstel 8721 een scherm met daarop: Op dit moment is er geen reisinformatie beschikbaar. In deze trein wordt een nieuwe reisinformatie systeem getest.
Is dit systeem weer nieuwer dan je nu steeds meer in ICs ziet?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Is inderdaad gewoon OBIS. Die tekst verschijnt vaak op de schermen als OBIS van slag is / geen contact kan krijgen met het bronsysteem. De zwarte schermen op zijkanten van de trein zijn dan meestal ook leeg (of geven totaal afwijkende bestemmingen, waarna de HC's ze meestal uitzetten) en zodra je op het WiFi-netwerk inlogt en de vangpagina (http://www.nstrein.ns.nl) opent/krijgt staat daar ook geen bestemming en missen de aankomst/vertrek-tijden.Edwin schreef:Verder was in de IC naar DH CS treinstel 8721 een scherm met daarop: Op dit moment is er geen reisinformatie beschikbaar. In deze trein wordt een nieuwe reisinformatie systeem getest.
Is dit systeem weer nieuwer dan je nu steeds meer in ICs ziet?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Vanwege de ontsporing bij het eindpunt Zwarte Pad geeft HTM de volgende info.
En laat de rest weg; dan is er ook geen verwarring over "andere route".
Kort en krachtige boodschap is hier toch niet zo moeilijk.
Meldt gewoon dat er geen trams rijden tussen het Kurhaus en het Zwarte Pad.Stremming Tram 1 en 9
Door een stremming in de omgeving van het Zwarte Pad rijden tram 1 en 9 in beide richtingen een andere route.
Tram 1 Scheveningen Noorderstrand - Delft Tanthof
Tram 1 rijdt tijdelijk in beide richtingen een andere route: van Delft Tanthof de normale route tot en met de halte Kurhaus en terug.
Tram 9 Vrederust - Scheveningen Noorderstrand
Tram 9 rijdt tijdelijk in beide richtingen een andere route: van Vrederust de normale route tot en met de halte Kurhaus en terug.
Vervallen halte:
Zwarte Pad
Reisadvies
Reizigers kunnen gebruik maken van:
* Bus 21 en 23 rijden tussen de halten Kurhaus en Zwarte Pad. Instappen bus 21 en 23 bij halte Kurhaus of Zwarte Pad.
HTM adviseert u rekening te houden met extra reistijd.
En laat de rest weg; dan is er ook geen verwarring over "andere route".
Kort en krachtige boodschap is hier toch niet zo moeilijk.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Kun je bij het Kurhaus keren dan?
En sowieso, een compleet alternatief reisadvies laten geven door de bus te nemen voor een stukkie waar niemand hoeft te wezen en dat je ook kunt lopen
En sowieso, een compleet alternatief reisadvies laten geven door de bus te nemen voor een stukkie waar niemand hoeft te wezen en dat je ook kunt lopen
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Jup, 's avonds zijn er ook genoeg ritten die 'maar' tot het Kurhaus rijden. :) Ligt een heuse keerlus!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Ehm, er ligt daar geen keerlus, er ligt wel een dubbelsporige aftakking naar de remise Scheveningen, dus daar zou men kunnen driehoeken.Stefan schreef:Ligt een heuse keerlus!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Vanmorgen weer een Infoplus storing... tenminste, dat stond op de borden in Amersfoort (met erbij dat het om 13.30 opgelost zou zijn) maar in de praktijk was er weinig van te merken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Vandaag gezien dat LED-lijfilms toch de voorkeur hebben boven LCD. LCD kan niet scrollen. Normaal heeft lijn 4 richting het Zwering de tekst
Maar omdat LCD niet kan scrollen blijven de lijnfilms gewoon zwart, niet een lijnnummer ofzo. Kun je tegen iedereen vertellen: "Ja, dit is lijn 4...."'t Zwering
<scroll>via Enschede, MST Haaksbergerstraat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Plak je toch gewoon een a4'tje met lijnnummer eronder, opgelost.marvinkok schreef:Vandaag gezien dat LED-lijfilms toch de voorkeur hebben boven LCD. LCD kan niet scrollen. Normaal heeft lijn 4 richting het Zwering de tekstMaar omdat LCD niet kan scrollen blijven de lijnfilms gewoon zwart, niet een lijnnummer ofzo. Kun je tegen iedereen vertellen: "Ja, dit is lijn 4...."'t Zwering
<scroll>via Enschede, MST Haaksbergerstraat
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Eén à twee haltes verder verdwijnt die via, en staat er wel weer wat op het display. Plus de bussen rijden niet de hele dag op dezelfde lijn. Daarnaast is het ook nog eens een overbodige via, er heeft altijd allen "via Stadsveld" gestaan, wist ook iedereen wat de route was...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Sommige zetten infoxx dan een halte eerder, zodat er nog `t Zwering via Centraal´ staat :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Dat laatste is niet zo'n goed idee ivm de chipkaart.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
De t5862 stond net met deurproblemen op Amersfoort en kreeg zodoende een +15 op de borden... Ze hadden echter beter eerst de t5662 kunnen spoorwijzigen want die kwam er hierdoor al op te staan terwijl de 5862 nog niet weg was...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Typisch weer.
Er zijn werkzaamheden tussen Zaandam en Purmerend, waardoor er op dit traject geen treinen maar bussen rijde.
De werkzaamhedenpagina meldt echter niet dat de s4500 wordt omgeleid via Alkmaar en extra stops maakt.
Het reisadvies is dus om gewoon de bus te nemen.
Dit soort kleine extra dingetjes lijkt mij toch wel handig om te vermelden bij werkzaamheden. Is het allemaal echt zo moeilijk?
Er zijn werkzaamheden tussen Zaandam en Purmerend, waardoor er op dit traject geen treinen maar bussen rijde.
De werkzaamhedenpagina meldt echter niet dat de s4500 wordt omgeleid via Alkmaar en extra stops maakt.
Het reisadvies is dus om gewoon de bus te nemen.
Dit soort kleine extra dingetjes lijkt mij toch wel handig om te vermelden bij werkzaamheden. Is het allemaal echt zo moeilijk?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Wellicht is de bus gewoon sneller? ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
De omweg via Alkmaar is nog best een eindje om en aangezien vanaf Alkmaar elke trein op elk station stopt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Een reisadviesje Zaandam-Hoorn laat zien dat de s4500 3 minuten sneller is. Bonus is dat je dan nul overstappen hebt, versus ééntje als je via Purmerend zou gaan.
Als je vanuit Amsterdam Centraal/Amersfoort komt met de s4500, dan lijkt mij de omgeleide trein ook nog een heel stuk sneller. ;)
Als je vanuit Amsterdam Centraal/Amersfoort komt met de s4500, dan lijkt mij de omgeleide trein ook nog een heel stuk sneller. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Wat is dit nu weer voor flauwekul met de NS-reisplanner? Het is niet meer mogelijk om buitenlandse stations als Antwerpen Centraal of Bad Bentheim te kiezen. Nu zijn daar zat andere (en betere) mogelijkheden voor, maar toch.
En wat moet ik met "stations" als Deventer De Scheg en Hengelo FBK Stadion
En wat moet ik met "stations" als Deventer De Scheg en Hengelo FBK Stadion
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Nog een bonus, t694534 stopt morgen om 12:08 extra in Onze Lieve Vrouw ter Nood. De t694550 stopt er dan nogmaals om 16:08 *O*VIRM schreef:Een reisadviesje Zaandam-Hoorn laat zien dat de s4500 3 minuten sneller is. Bonus is dat je dan nul overstappen hebt, versus ééntje als je via Purmerend zou gaan.
Als je vanuit Amsterdam Centraal/Amersfoort komt met de s4500, dan lijkt mij de omgeleide trein ook nog een heel stuk sneller. ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Staat daar een bordje eigenlijk?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
@Bee: welke treinnummers zijn dat? Die hele lange cijfers zeggen mij (helaas) niks.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20
Dat is de omgeleide intercity Amersfoort - Enkhuizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten