Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Daniel »

Den Haag - Op de Schedeldoekshaven heeft een ontspoorde tram vanmiddag voor een enorme ravage gezorgd.

De tram, welke het wagennummer 3016 draagt, ontspoorde rond 15.45 uur en was onderweg vanaf de Rijnstraat richting het Spui. Hierbij werden onder meer een parkeerautomaat, een HTM-mast en een verkeerslicht vernield. De achterkant van de tram kwam een flink eind uit de rails op een trottoirgedeelte terecht.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

Ontsporingen lijken zo vaak voor te komen in Den Haag… Iets van de vierde of vijfde keer deze maand? :?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Ardan »

Nou nou, enorme ravage, dat valt wel weer mee vind ik :roll:
Maar ja, duidelijk uit de bocht gevlogen, draaistelletje staat goed scheef.. Leuk ook die teksten op de tram 'HTM beweegt je', nu even niet :)
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Etienne »

Het is niet de 1e keer dat daar een tram uit de bocht gaat :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Stéphane »

Wat voor type was dat? Ik gok op een gelede tram.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Suus »

We staan voor dit jaar op vier ontsporingen in Den Haag, allen met een GTL.
25-3: Schedeldoekshaven
11-3: Nieuwe Duinweg
06-3: Phoenixstraat (Delft)
10-1: Schedeldoekshaven
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

Je vergeet er eentje, er was ook nog een ontsporing de dag vóór of ná 11 maart.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Anne »

R-Flow schreef:Je vergeet er eentje, er was ook nog een ontsporing de dag vóór of ná 11 maart.
Niet kunnen vinden op Digitale tram of 100% Haags, deze sites melden als regel wel de verstoringen in de dienst. Wel op 12 maart 2006. :D
Wel nog op 5 januari de RR 4044 bij de Monstersestraat.
Laatst gewijzigd door Anne op di 27 mar 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Geert »

Bee schreef:We staan voor dit jaar op vier ontsporingen in Den Haag, allen met een GTL.
25-3: Schedeldoekshaven
11-3: Nieuwe Duinweg
06-3: Phoenixstraat (Delft)
10-1: Schedeldoekshaven
Hoe verhoudt zich dat tot andere steden?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

avl schreef:Niet kunnen vinden op Digitale tram of 100% Haags, deze sites melden als regel wel de verstoringen in de dienst. Wel op 12 maart 2006. :D
Dan kijk je niet goed want hij staat er toch echt tussen… :wink: Ontsporingen op 11 en 12 maart:

http://i40.tinypic.com/2568q9y.png
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Daniel »

Dat was die van 11 maart op de Nieuwe Duinweg die Bee al meldde, bovenste is zoals reeds gezegd van 2006 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

Daniel schreef:Dat was die van 11 maart op de Nieuwe Duinweg die Bee al meldde, bovenste is zoals reeds gezegd van 2006 :wink:
Haha lekker dom, ik zie het nu pas dat het 2006 was idd helemaal overheen gelezen… Toch maar effe een extra kop koffie inschenken zo… :oops:

Ben ook wel benieuwd naar een overzicht van steden… Hoor medestudenten uit Den Haag met grote regelmaat over de zeik gaan vanwege het zoveelste ongeluk waarbij een tram betrokken is en ze daarom te laat zijn. Stuk meer dan anderen uit Amsterdam of Rotterdam. Kan zelf ook niet echt zeggen dat ik hier vaak last heb van stremmingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Suus »

Verstoringen zijn er met de regelmaat van de klok, alleen halen ze zelden het nieuws of wordt de storing niet altijd doorgegeven via 9292. Het is in Amsterdam ook eenvoudiger om even een omleiding te rijden dan in Den Haag waar veel langere trajecten zonder aftakkingen bestaan.

Voor Rotterdam kan ik een ontsporing op 3 februari vinden in Vlaardingen, een op 4 februari op het Kruisplein. Ik kan niet zo snel andere meldingen vinden.

Amsterdam heb ik niet uitgezocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Daniel »

Je moet het ook maar net treffen natuurlijk... ik heb zelf ooit een jaar lang dagelijks heen en weer gereisd met tram 9 in Den Haag en kan me geen noemenswaardige verstoringen herinneren.
Geloof dat er ooit één keer een aanrijding had plaatsgevonden bij m'n instaphalte, maar ik hoefde destijds slechts één halte verder te lopen om ook andere lijnen te kunnen nemen naar m'n bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

Verstoringen door overig verkeer is ook niet zo heel erg interessant natuurlijk… Zie alleen toch op digitaletram.nl met regelmaat foto's voorbij komen van de zoveelste tram die volledig in de spagaat staat… :P

Dit is het enige relatief zware ongeluk in Amsterdam dat ik zelf heb mogen ervaren (gelukkig maar) terwijl ik net bij een vriendin de deur uit liep:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Anne »

HTM blijft pech hebben met het in de rails blijven.
Vandaag er naast aan het Zwarte Pad link
Na op 4 april ook daar een ontsporing link
En tussendoor nog een foutje aan de Dorpskade.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door hauptbahnhof »

Wat is er in hemelsnaam aan de hand daar? :|
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Edwin »

Ze komen er nu achter dat het mogelijk iets met de wissel is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Lange_Dre »

Die 2 ontsporingen in Scheveningen zijn op ongever het zelfde stuk gebeurd. Ben benieuwd naar de oorzaak ;) Zouden de bezuinigingen er wat mee te maken hebben????

Iets anders las op www.digitaletram.nl het volgede: Op maandagavond 9 april 2012 veroorzaakte een auto op de Stadhouderskade bij de Hobbemastraat een aanrijding met de 2039 van tramlijn 2. De auto reed door rood licht en ramde de tram in de kop. Door de grote klap werd de tram uit de de rails gedrukt en kwam met het eerste truckstel ontspoord opzij te staan in de richting van het Parkhotel. Dat zie je daar in Amsterdam wel vake bij een forse aanrijding met een tram..

Dat zien we gelukkig zelden in Den Haag :mrgreen: Dan hebben we in den haag de laatste tijd wel vaker pech gevallen maar op de pech gevallen in Wateringen valt het hier dan wel mee.. Vergeleken met de ontsporingen bij het GVB waar er vaak de 1ste truck van de tram aardig uit de rails word gedrukt... :|
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door fred1954 »

Lange_Dre schreef:Die 2 ontsporingen in Scheveningen zijn op ongever het zelfde stuk gebeurd. Ben benieuwd naar de oorzaak ;) Zouden de bezuinigingen er wat mee te maken hebben????

Iets anders las op http://www.digitaletram.nl het volgede: Op maandagavond 9 april 2012 veroorzaakte een auto op de Stadhouderskade bij de Hobbemastraat een aanrijding met de 2039 van tramlijn 2. De auto reed door rood licht en ramde de tram in de kop. Door de grote klap werd de tram uit de de rails gedrukt en kwam met het eerste truckstel ontspoord opzij te staan in de richting van het Parkhotel. Dat zie je daar in Amsterdam wel vake bij een forse aanrijding met een tram..

Dat zien we gelukkig zelden in Den Haag :mrgreen: Dan hebben we in den haag de laatste tijd wel vaker pech gevallen maar op de pech gevallen in Wateringen valt het hier dan wel mee.. Vergeleken met de ontsporingen bij het GVB waar er vaak de 1ste truck van de tram aardig uit de rails word gedrukt... :|
Hier een filmpje van de ontsporing van 2e paasdag in Amsterdam. Inderdaad lijkt het er op, dat bij aanrijdingen met een Combino, deze relatief makkelijk uit de rails gedrukt worden:

Misschien overbodig na de foto's op de digitale tram, maar toch nog een filmpje:

http://www.at5.nl/artikelen/79144/tram- ... g-met-auto
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

fred1954 schreef:Inderdaad lijkt het er op, dat bij aanrijdingen met een Combino, deze relatief makkelijk uit de rails gedrukt worden:
Dat viel mij ook al op toen ik de bovenstaande foto nam. Daar moet wel bij gezegd worden dat het bestelbusje met een noodvaart kwam aanrijden en vervolgens met volle snelheid in die tram vloog. Maar die Combino's zijn natuurlijk stuk lichter gebouwd...
hauptbahnhof schreef:Wat is er in hemelsnaam aan de hand daar? :|
Gehandicapten en ouders met kinderen in buggy's saboteren de boel zodat die GTLs eindelijk eens worden vervangen door lagevloertrams... 8-)
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Anne »

R-Flow schreef:Gehandicapten en ouders met kinderen in buggy's saboteren de boel zodat die GTLs eindelijk eens worden vervangen door lagevloertrams... 8-)
hebben ze vandaag niet goed opgelet :twisted:
De 3124 achterop RR 4045. bron
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door R-Flow »

Waar zijn ze nou helemaal mee bezig daarzo in Den Haag? Echt niet normaal meer dit… :shock:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door Edwin »

Remember to check-out with your ov-chipcard.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Ravage na ontsporing tram in Den Haag

Bericht door fred1954 »

Edwin schreef:En weer één in Scheveningen: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2012174.
Wat in Den Haag kan, kan in Amsterdam ook hoor!
http://www.at5.nl/gespot/81572/tram-ont ... -station-1 :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten