Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Absoluut belachelijk dat ze dat zo hebben 'opgelost' ja. De tramkaart van Eric Hammink biedt uitkomst. Zowel tramlijnen (gebundeld in het centrum a la Alargule) en metrolijnen staan er op in kleur. En dat op zakformaat! Bovendien staan de haltenamen ook op deze kaart, iets waar een toerist maar naar moet gissen als hij naar de lijnnetkaart kijkt.
Natuurlijk heeft de lijnnetkaart een ander doel, namelijk orientatie in de stad ten opzichte van de tram- en buslijnen. Zou het dan niet een goed idee zijn om in de lijnnetkaart een hoekje vrij te maken voor een overzichtelijke schematische weergave zoals deze?
Natuurlijk heeft de lijnnetkaart een ander doel, namelijk orientatie in de stad ten opzichte van de tram- en buslijnen. Zou het dan niet een goed idee zijn om in de lijnnetkaart een hoekje vrij te maken voor een overzichtelijke schematische weergave zoals deze?
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
iPhoners hoeven gelukkig niet op GVB te wachten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Mwah, om er nou €0,79 voor te betalen...
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ik zie dat futuristische design al hangen in die afgeragde metro's en verpauperde stations hier... Lekker contrast. :D
Het is wel beter dat de bovenstaande versie niet naast ieder lijnnummer ook een metrosymbool heeft zoals de metrokaart op de vorige pagina. Ik vind het wel een stoer ontwerp voor in de voertuigen, voor details kan je terecht bij de kaarten de haltes.
Het is wel beter dat de bovenstaande versie niet naast ieder lijnnummer ook een metrosymbool heeft zoals de metrokaart op de vorige pagina. Ik vind het wel een stoer ontwerp voor in de voertuigen, voor details kan je terecht bij de kaarten de haltes.
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 11 apr 2012, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ze moeten ergens beginnen toch?
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Dat is helemaal waar! Maar dan zou ik voor de grap beginnen bij het schoonmaken en vooral houden van die onder gekalkte en onder gekraste CAFs. Heb dat eigenlijk liever en anders heeft opnieuw bestickeren ook weinig zin. Zat vanochtend in een treinstel dat er wel héél erg aan toe was. :?hauptbahnhof schreef:Ze moeten ergens beginnen toch?
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Er is een update van de metrokaart na allerlei tips/opmerkingen: http://farm6.staticflickr.com/5466/7064 ... 7000_o.jpg.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Wat is het nut van die metrosymbolen naast het lijnnummer? Voegt helemaal niks toe.
Jammer dat de app niet ook geoptimaliseerd is voor de nieuwe iPad.Ruben schreef:iPhoners hoeven gelukkig niet op GVB te wachten.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Die Amsterdammers blaken van ambitie zou ik dnken. Ze starten een vernieuwing en beginnen met de kaarten.R-Flow schreef:Ik zie dat futuristische design al hangen in die afgeragde metro's en verpauperde stations hier... Lekker contrast. :D
Niet geoptimaliseerd voor iPad? Misschien eerst een Android versie maken, dat lijkt me belangrijker dan zo'n optimalisatie.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Kost alleen wel weer geld hè voor een heel ander platform een app ontwikkelen. En Android gebruikers zijn niet zo happig om te betalen zo blijkt.Stéphane schreef:[…]dat lijkt me belangrijker dan zo'n optimalisatie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ik wil best betalen maar als je alleen met een creditcard via Google Wallet kan betalen dan wordt het lastig :X
De app daarentegen lijkt het geld niet waar. Alle informatie is ook te vinden op de site van het GVB, maar dan gratis en aangepast op de realiteit (dienstregelingen aangepast op omleidingen e.d.)
De app daarentegen lijkt het geld niet waar. Alle informatie is ook te vinden op de site van het GVB, maar dan gratis en aangepast op de realiteit (dienstregelingen aangepast op omleidingen e.d.)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Voor €0,79 wil ik de beste man best steunen iets beters te bedenken dan GVB toe in staat is.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Dan stop je er een banner in...R-Flow schreef:Kost alleen wel weer geld hè voor een heel ander platform een app ontwikkelen. En Android gebruikers zijn niet zo happig om te betalen zo blijkt.Stéphane schreef:[…]dat lijkt me belangrijker dan zo'n optimalisatie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Zelfs dan is gebleken dat de iOS App Store blijkbaar gemiddeld meer geld oplevert dan Google Play… Het startkapitaal om zo'n app te ontwikkelen komt ook niet magisch uit de lucht vallen of zo.Geert schreef:Dan stop je er een banner in...
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Startkapitaal is voor Android veel lager dan voor Android, als je een computer hebt en kan programmeren heb je alleen nog toegang nodig tot de Market (25 dollar eenmalig). Wil je ook nog testen op een echte telefoon dan kan je die voor een paar tientjes op de kop tikken.
Voor een iOS app betaal je 99 dollar per jaar en heb je ook nog persé een mac nodig, aangezien alleen Xcode voor iOS kan compileren. Startkapitaal zou amper een dilemma moeten zijn.
Voor een iOS app betaal je 99 dollar per jaar en heb je ook nog persé een mac nodig, aangezien alleen Xcode voor iOS kan compileren. Startkapitaal zou amper een dilemma moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ik blijf het slecht vinden dat op die tramkaart alleen de tramlijnen staan. Dat is ook mijn kritiek op de kaart die nu in de Combino's en de metrovoertuigen hangt. Als ik van het Bos en Lommerplein naar de Van Hallstraat wil, moet ik volgens deze kaart met lijn 14 en dan bij de Marnixstraat overstappen op lijn 10. Dit terwijl je met bus 21 overstaploos reist en bovendien er een stuk sneller bent...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Uhm.... :DIk blijf het slecht vinden dat op die tramkaart alleen de tramlijnen staan
Het is te vergelijken met die routestickers in de metro. Wil je echte verbindingen zien dan heb je het personeel nog in tram en bus en anders op de halte/in de stations de lijnennetkaarten.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ja, dat weet ik. Maar een argeloze toerist kan daar wel flink de mist in gaan. Die kaart pretendeert dat Amsterdam een dekkend tramnetwerk heeft en dat is gewoon niet zo. Sommige verbindingen zijn gewoonweg sneller met de bus. Je hebt er dus geen drol aan als je je route wilt bepalen, want je weet niet/kunt niet zien of er misschien nog een buslijn is die ergens een veel kortere/handigere/snellere route neemt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Een kaart waar alleen lijnen op staan die minstens elke 10 minuten rijden overdag :D Of dat nou bus, tram of metro is maakt dan niet uit.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Jij pakt het verhaal in z'n algemeenheid ik vanuit het perspectief van Eric Hammink. Als hij of diegene aan wie het is uitbesteedt geen Android programmeringskennis heeft kan het een duur grapje worden, hij moet dan immers op zoek naar een tweede programmeur. Onderhoudskosten verdubbelen ook gelijk want je moet beide apps up-to-date houden. Of de inkomsten óók verdubbelen is maar zeer de vraag. Het geschikt maken van de app voor iPad is in dat geval eenvoudiger, goedkoper en kan geleverd worden binnen één universele bundel. Daar komt ook nog eens bij dat voor iOS ontwikkelen relatief eenvoudig is omdat er maar een zeer beperkt aantal apparaten zijn die het draaien. Developers hebben tegenwoordig steeds meer moeite om Android apps te ontwikkelen die op alle hardware goed draait, het platform is op alle fronten extreem gefragmenteerd.Bee schreef:Startkapitaal is voor Android veel lager dan voor Android, als je een computer hebt en kan programmeren heb je alleen nog toegang nodig tot de Market (25 dollar eenmalig). Wil je ook nog testen op een echte telefoon dan kan je die voor een paar tientjes op de kop tikken.
Voor een iOS app betaal je 99 dollar per jaar en heb je ook nog persé een mac nodig, aangezien alleen Xcode voor iOS kan compileren. Startkapitaal zou amper een dilemma moeten zijn.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Tja, andersom is de vraag of de investering in een iPad-versie veel (meer) inkomsten oplevert, maar dat hangt er uiteindelijk ook vanaf hoe de app is opgebouwd.
Dat verhaal over fragmentatie op het Androidplatform is trouwens ook wel wat overdreven. Ik heb een app in de market staan die bijna 10.000 keer gedownload is en ik heb nog nooit problemen gehad met de variëteit aan toestellen. Vind het argument 'Android is zo gefragmenteerd' een beetje klinken als 'deze site werkt alleen in Internet Explorer 5.0 met resolutie 640x480'; je moet als ontwikkelaar gewoon rekening houden met verschillende schermgroottes maar dat moest je bij veel andere systemen toch ook (Windows applicaties, webapps, etc.).
Wat meer on-topic: waarom zou je in een tram een kaart ophangen met alleen tramlijnen? Je wilt toch niet perse met alleen de tram van A naar B? Zet dan zoals JWM al zei op zijn minst de buslijnen er bij die 6x/uur rijden.
Dat verhaal over fragmentatie op het Androidplatform is trouwens ook wel wat overdreven. Ik heb een app in de market staan die bijna 10.000 keer gedownload is en ik heb nog nooit problemen gehad met de variëteit aan toestellen. Vind het argument 'Android is zo gefragmenteerd' een beetje klinken als 'deze site werkt alleen in Internet Explorer 5.0 met resolutie 640x480'; je moet als ontwikkelaar gewoon rekening houden met verschillende schermgroottes maar dat moest je bij veel andere systemen toch ook (Windows applicaties, webapps, etc.).
Wat meer on-topic: waarom zou je in een tram een kaart ophangen met alleen tramlijnen? Je wilt toch niet perse met alleen de tram van A naar B? Zet dan zoals JWM al zei op zijn minst de buslijnen er bij die 6x/uur rijden.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Uiteraard.Geert schreef:Tja, andersom is de vraag of de investering in een iPad-versie veel (meer) inkomsten oplevert, maar dat hangt er uiteindelijk ook vanaf hoe de app is opgebouwd.
Schermgrootte is natuurlijk niet het enige waar de fragmentatie binnen Android om draait. Maar dat weet je als developer zelf zijnde natuurlijk ook.Geert schreef:Dat verhaal over fragmentatie op het Androidplatform is trouwens ook wel wat overdreven. Ik heb een app in de market staan die bijna 10.000 keer gedownload is en ik heb nog nooit problemen gehad met de variëteit aan toestellen. Vind het argument 'Android is zo gefragmenteerd' een beetje klinken als 'deze site werkt alleen in Internet Explorer 5.0 met resolutie 640x480'; je moet als ontwikkelaar gewoon rekening houden met verschillende schermgroottes maar dat moest je bij veel andere systemen toch ook (Windows applicaties, webapps, etc.).
Omdat je het simpel moet houden in de voertuigen met zestien tramlijnen zit de kaart al aardig vol. Als je het hele rataplan wil zien kijk je op de halte. Daar komt ook nog eens bij dat het confusing as hell wordt op het moment dat je selectief wel/niet lijnen gaat weergeven. Denk dat heel wat mensen er van uit zullen gaan dat Amsterdam alleen maar die selectie buslijnen kent en welke toerist neemt in Amsterdam nou de bus? Eentje van/naar Schiphol daargelaten.Geert schreef:Wat meer on-topic: waarom zou je in een tram een kaart ophangen met alleen tramlijnen? Je wilt toch niet perse met alleen de tram van A naar B? Zet dan zoals JWM al zei op zijn minst de buslijnen er bij die 6x/uur rijden.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Wellicht de mensen die overnachten in Slotania? Die worden vaak met de 13 gestuurd maar de 21 zou praktischer voor ze zijn. Voor BW Blue Square maakt het wat minder uit.
Zoveel stadsbuslijnen die elke tien minuten of vaker rijden zijn er ook weer niet: alleen de 15, 18, 21, 22, 33, 34, 35, 37, 41, 47, 48 en 65.
Zoveel stadsbuslijnen die elke tien minuten of vaker rijden zijn er ook weer niet: alleen de 15, 18, 21, 22, 33, 34, 35, 37, 41, 47, 48 en 65.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Ik vind het wel een goed idee om een Amsterdamse variant van de RET-FrequentNet kaart te maken. Daarmee toon je alle belangrijke verbindende lijnen op één kaart. Met de weergave van de hierboven genoemde frequente buslijnen wordt de gehele stad gedekt dus ook de tramloze delen Noord en Zuidoost. Voor de meeste mensen (bezoekers van de stad, toeristen) zal zo'n 'GVB FrequentNet' kaart meer dan voldoende zijn. Wie het gehele net inclusief de minder frequente ontsluitende lijnen (vooral van belang voor de Amsterdammers zelf) wil zien kijkt op de lijnenkaart op de halte.
足元にご注意下さい
Re: Eric Hammink maakt unieke metrokaart met Noord/Zuidlijn
Aardig idee, dat frequentnet. Maar de uitvoering zou een stuk beter kunnen. Toevoegen van alle haltenamen, aangeven of iets een bus- of een tramlijn is en het uitsplitsen van de lokale NS-lijnen zouden de kaart een stuk waardevoller maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 35 gasten