Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Veolia neemt maatregelen tegen de overvolle treinen op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen. Gedacht wordt aan het inhuren van treinstellen en het verlengen van de huige treinen. Donderdag moest opnieuw een trein van Veolia een aantal passagiers laten staan. Dit was tijdens de middagspits op het Nijmeegse station Heijendaal van waaruit de trein richting Cuijk vertrok.
Het was de derde keer in enkele maanden tijd. Eerder dacht Veolia dat de grote drukte incidenteel was. Nu dit toch structureel blijkt te zijn, moet er een oplossing komen aldus de vervoerder. In de week van 21 september gaat Veolia tellingen houden om erachter te komen hoeveel passagiers er op welke momenten in de treinen zitten. Reizigersorganisatie Rover is tevreden met de maatregelen van Veolia.
Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_first ... pid/links4
Veolia neemt maatregelen tegen de overvolle treinen op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen. Gedacht wordt aan het inhuren van treinstellen en het verlengen van de huige treinen. Donderdag moest opnieuw een trein van Veolia een aantal passagiers laten staan. Dit was tijdens de middagspits op het Nijmeegse station Heijendaal van waaruit de trein richting Cuijk vertrok.
Het was de derde keer in enkele maanden tijd. Eerder dacht Veolia dat de grote drukte incidenteel was. Nu dit toch structureel blijkt te zijn, moet er een oplossing komen aldus de vervoerder. In de week van 21 september gaat Veolia tellingen houden om erachter te komen hoeveel passagiers er op welke momenten in de treinen zitten. Reizigersorganisatie Rover is tevreden met de maatregelen van Veolia.
Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_first ... pid/links4
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Volgens mij al vaker gezegd: Arriva zet er in de spits in het Noorden makkelijk een stelletje bij. Natuurlijk ook wel makkelijker. Met maar liefst 5 spoorlijnen heb je natuurlijk ook meer materieel tot je beschikking.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Komen er toch weer Wadlopers op de Maaslijn?Gedacht wordt aan het inhuren van treinstellen en het verlengen van de huige treinen.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Eén van de grootste voordelen *kuch* van het decentraal aanbesteden, er hoeft maar iets te gebeuren en het duurt weer een hele tijd voordat er vervangend of, in dit geval, extra materieel voorhanden is. Hetzelfde geldt overigens voor Arriva of de MLL of Connexxion op de Valleilijn.
Het is een spectrum.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Is ook zo, NS had zo wat stelletjes bijgeplaatst. Maargoed, misschien dat ze het op de Maaslijn ook wat moeilijker hadden gehad om voor extra DM'90 te zorgen. Zou overigens wel tof zijn als er tijdelijk weer een paar stelletjes DM'90 op de Maaslijn zouden gaan rijden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Volgens een Veolia-machinist op Somda wordt het waarschijnlijk DM'90, die dan van NS worden gehuurd (in plaats van NSFS). Kan me voorstellen dat ze daar liever geen Wadlopers meer hebben
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Ai, ik zie de volgende kritiekstroom richting Veolia al komen... Die DM'90 zal waarschijnlijk qua comfort veel beter worden gevonden, waardoor men niets anders meer wil. ;)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Op Somda werd gemeld dat er op de Maaslijn een DM'90 is gespot, waarschijnlijk t.b.v. instructie.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
DM '90 wordt nu toch gebruikt voor de stopper Zwolle - Groningen vv? Wat voor materieel komt dat stel DM '90 vervangen dan? Ook gezien de uitstroom van Mat. '64 de laatste tijd, zonder dat er nieuw materieel instroomt, op wat gereviseerd SGM-II na.
Het is een spectrum.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Er komt toch best wat V-IRM het land binnen momenteel? Valt vast wel iets te verschuiven.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
En dan heb je nog de V'tjes van de Merwedelingelijn die Arriva niet meer nodig heeft. Ook Veolia zal binnenkort z'n V-tjes weer in kunnen leveren, die kunnen ze dan mooi ruilen voor DM'90.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
En vergeet het mat'64 niet dat werd ingezet in de s3700. Dat is nu ook als het goed is vervangen door VIRM
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Volgens Somda bleek dit toch een overbrenging te zijn. Iets te vroeg gejuichd dus .Trein-O-Fiel schreef:Op Somda werd gemeld dat er op de Maaslijn een DM'90 is gespot, waarschijnlijk t.b.v. instructie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Ja daar heb je veel aan... de helft van die dingen was defect op de laatste dag dat ze redenreisthijs schreef:En dan heb je nog de V'tjes van de Merwedelingelijn die Arriva niet meer nodig heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Als het goed is komt er iedere week OF een Virm 4 in dienst OF een SLT vanaf volgende week vrijdag :D
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Veolia wil de huidige GTW 2/6 verlengen naar 2/8, het zullen dus allemaal drietjes gaan worden vermoedelijk. Verder is het zeer waarschijnlijk dat er weer 2 tot 4 stellen DM'90 naar de Maaslijn zullen gaan, de NS kan ze wel missen. De s9100 is gelukkig een trein waarmee je aardig flexibel kunt zijn qua materieel.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
'Veolia had kunnen weten van drukte trein'
'Veolia had kunnen weten van drukte trein'
donderdag 18 september 2008 | 03:40 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 september 2008 | 09:56
MAASTRICHT - Vervoersmaatschappij Veolia, die de dienstregeling op de Maaslijn uitvoert, is kennelijk niet berekend op haar eigen succes. Ze had van tevoren kunnen inschatten dat het aantal reizigers zou stijgen door modern treinmaterieel in te zetten en door meer ritten te maken.
Dat schrijft het CDA Limburg in een brief aan het provinciebestuur van Limburg. Aanleiding voor de brief zijn de berichten dat Veolia de laatste weken regelmatig reizigers op stations moet laten staan. Volgens de directeur van Veolia zijn er veel meer reizigers tussen Venlo en Nijmegen dan verwacht.
Het CDA vindt het vreemd dat de vervoersmaatschappij geen rekening heeft gehouden met de reizigersgroei. De partij heeft daarom een aantal vragen gesteld aan het provinciebestuur.
De partij wil weten welke afspraken er zijn gemaakt toen Veolia van de provincie toestemming kreeg om de Maaslijn over te nemen van de NS. Het gaat daarbij om afspraken over het aantal treinen. Ook wil het CDA weten of er al overleg met Veolia is geweest over de huidige problemen en of er al oplossingen in zicht zijn.
De reizigersdrukte op de Maaslijn leidt vooral tot problemen op de laatste stations richting Nijmegen. In Cuijk zijn treinen al een paar keer doorgereden zonder te stoppen. Ook op station NijmegenHeijendaal is dat voorgekomen. Volgens reizigers is er met name in de ochtendspits soms sprake van chaotische taferelen.
Veolia kan op korte termijn geen nieuwe treinen inzetten en wil daarom treinen huren bij anderen.
Bron: De Gelderlander
donderdag 18 september 2008 | 03:40 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 september 2008 | 09:56
MAASTRICHT - Vervoersmaatschappij Veolia, die de dienstregeling op de Maaslijn uitvoert, is kennelijk niet berekend op haar eigen succes. Ze had van tevoren kunnen inschatten dat het aantal reizigers zou stijgen door modern treinmaterieel in te zetten en door meer ritten te maken.
Dat schrijft het CDA Limburg in een brief aan het provinciebestuur van Limburg. Aanleiding voor de brief zijn de berichten dat Veolia de laatste weken regelmatig reizigers op stations moet laten staan. Volgens de directeur van Veolia zijn er veel meer reizigers tussen Venlo en Nijmegen dan verwacht.
Het CDA vindt het vreemd dat de vervoersmaatschappij geen rekening heeft gehouden met de reizigersgroei. De partij heeft daarom een aantal vragen gesteld aan het provinciebestuur.
De partij wil weten welke afspraken er zijn gemaakt toen Veolia van de provincie toestemming kreeg om de Maaslijn over te nemen van de NS. Het gaat daarbij om afspraken over het aantal treinen. Ook wil het CDA weten of er al overleg met Veolia is geweest over de huidige problemen en of er al oplossingen in zicht zijn.
De reizigersdrukte op de Maaslijn leidt vooral tot problemen op de laatste stations richting Nijmegen. In Cuijk zijn treinen al een paar keer doorgereden zonder te stoppen. Ook op station NijmegenHeijendaal is dat voorgekomen. Volgens reizigers is er met name in de ochtendspits soms sprake van chaotische taferelen.
Veolia kan op korte termijn geen nieuwe treinen inzetten en wil daarom treinen huren bij anderen.
Bron: De Gelderlander
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Ik zou zeggen eerst extra treinen inzetten, dan leuteren over oorzaken en wel of niet gemaakte afspraken in het verleden...
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Goh,
Eindelijk word er een keer actie ondernomen om deze overlast op te heffen. mischien dat de NS nog wat Plan U's over heeft of wat Dm-90's. die kunnen daar nog uitermate goed worden gebruikt.
Eindelijk word er een keer actie ondernomen om deze overlast op te heffen. mischien dat de NS nog wat Plan U's over heeft of wat Dm-90's. die kunnen daar nog uitermate goed worden gebruikt.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Tsja, bij de Plan U's dient dan weer ATB-NG te worden ingebouwd. Dat kost een behoorlijke tijd/geld.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Als die Plan-U's nog niet vastgeroest zijn Zit niet echt veel beweging meer in, in ieder geval.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Zijn er dan nog plan U's? Ik dacht dat die ergens in 2005 gesloopt waren, nadat ze een hele tijd in Amersfoort terzijde stonden.
Ik denk ook dat je aan plan U weinig hebt op de Maaslijn. Dan krijg je hetzelfde probleem als met de Wadlopers: ze zijn te traag om een betrouwbare dienstregeling te kunnen garanderen.
Ik denk ook dat je aan plan U weinig hebt op de Maaslijn. Dan krijg je hetzelfde probleem als met de Wadlopers: ze zijn te traag om een betrouwbare dienstregeling te kunnen garanderen.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Jazeker, zie Wikipedia:Dubbele P schreef:Zijn er dan nog plan U's? Ik dacht dat die ergens in 2005 gesloopt waren, nadat ze een hele tijd in Amersfoort terzijde stonden.
Bron: WikipediaVerkoop aan Slowakije
De NS heeft 6 Plan U's verkocht aan Bratislavská Regionálna Kol'ajová Spoločnost' (BRKS) in Slowakije. De treinstellen zouden worden ingezet als sneltreinen tussen Bratislava en Košice. Het gaat om de treinstellen 116, 117, 125, 191, 193 en 151. De 125 en 193 zijn op 11 mei 2007 vertrokken naar Slowakije en aangekomen in Bratislava. De overige 4 zijn wegens het uitblijven van betaling opgeslagen in Amersfoort. Overgebleven treinstel 195 is ook opgeslagen in Amersfoort. Inmiddels heeft de BRKS het reizigersvervoer gestaakt en legt zich nu toe op goederenvervoer. De twee Plan U-treinstellen in Slowakije zijn daar nooit ingezet en staan anno 2008 ergens op een industrieterrein.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Nog zeker maand overvolle treinen op Maaslijn
De DM90 ofwel Buffel keert waarschijnlijk tijdelijk terug op de Maaslijn.
BOXMEER - De treinreizigers op de Maaslijn zullen nog zeker een maand rekening moeten houden met grote drukte. Volgens Veolia kunnen er niet eerder extra treinstellen worden ingezet.
Veolia wil bij NS een aantal treinen van het type DM90 huren. Dat zijn de gele dieseltreinen die ook wel als Buffels bekend staan. NS voerde daarmee de dienst op de Maaslijn uit tot december 2006. Voor de huur van die treinen is geld nodig wat Veolia niet heeft begroot. Directeur Frank van Setten hoopt binnen enkele dagen van de aandeelhouders toestemming voor die extra uitgave te krijgen.
Ook als de aandeelhouders snel instemmen, duurt het toch nog een aantal weken voordat het vertrouwde geel weer over de Maaslijn rijdt. De machinisten van Veolia moeten instructie krijgen in het bedienen van de Buffels. Ook moet er flink gesleuteld worden aan de roosters van de treinen. De Buffels kunnen niet aan de nieuwe Veolia-treinstellen gekoppeld worden en moeten dus zelfstandige ritjes maken. Ze worden volgens de Veolia-directeur alleen ingezet op het drukke stuk, wat Van Setten de 'spits-omloop' noemt. Dat betekent dat ze gaan rijden tussen Venray en Nijmegen.
Op de lange termijn worden de Veolia-treinen met een tussenstuk verlengd. Die tussenstellen kan het Zwitserse bedrijf Stadler pas geleverd hebben tegen de tijd dat de volgende nieuwe dienstregeling in werking treedt, december 2009.
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aslijn.ece
De DM90 ofwel Buffel keert waarschijnlijk tijdelijk terug op de Maaslijn.
BOXMEER - De treinreizigers op de Maaslijn zullen nog zeker een maand rekening moeten houden met grote drukte. Volgens Veolia kunnen er niet eerder extra treinstellen worden ingezet.
Veolia wil bij NS een aantal treinen van het type DM90 huren. Dat zijn de gele dieseltreinen die ook wel als Buffels bekend staan. NS voerde daarmee de dienst op de Maaslijn uit tot december 2006. Voor de huur van die treinen is geld nodig wat Veolia niet heeft begroot. Directeur Frank van Setten hoopt binnen enkele dagen van de aandeelhouders toestemming voor die extra uitgave te krijgen.
Ook als de aandeelhouders snel instemmen, duurt het toch nog een aantal weken voordat het vertrouwde geel weer over de Maaslijn rijdt. De machinisten van Veolia moeten instructie krijgen in het bedienen van de Buffels. Ook moet er flink gesleuteld worden aan de roosters van de treinen. De Buffels kunnen niet aan de nieuwe Veolia-treinstellen gekoppeld worden en moeten dus zelfstandige ritjes maken. Ze worden volgens de Veolia-directeur alleen ingezet op het drukke stuk, wat Van Setten de 'spits-omloop' noemt. Dat betekent dat ze gaan rijden tussen Venray en Nijmegen.
Op de lange termijn worden de Veolia-treinen met een tussenstuk verlengd. Die tussenstellen kan het Zwitserse bedrijf Stadler pas geleverd hebben tegen de tijd dat de volgende nieuwe dienstregeling in werking treedt, december 2009.
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aslijn.ece
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Hmm, klinkt interessant! Ik ga zeker weer eens een ritje maken met DM'90 over de Maaslijn als het zover is. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten