Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Het huidige product loopt na 31 maart 2012 af, dat is zaterdag. Tot dusver heb ik nog niets kunnen vinden wat er daarna gaat komen. Weer een gratis product, of nu alleen tegen betaling? Of helemaal niks? Zowel bij Veolia als op ov-chipkaart.nl is weinig te vinden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Volgens de dame van het Novio loket werkt reizen met korting op saldo van de NS inmiddels ook bij de andere vervoerders. Dus zodra mijn Veoliaproduct afgelopen is zaterdag zou ik in de Veolia treinen toch met 40% korting op saldo moeten kunnen reizen met mijn VDU. Kan iemand dat bevestigen?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door Raymond »

Ik zal even een reactie van Somda kopieren:
John2 schreef op [url=http://www.somda.nl/forum/1538/64/]Somda[/url] schreef:Een E - mail van de klantenservice van Veolia gehad over de Dalurenkorting. De Dalurenkorting is als gratis produkt voor op de OV chipkaart tezetten verlengd van 31 maar 2012 tot 1 juli 2012. Vanaf 1 juli 2012 zal er waarschijnlijk voor de Dalurenkorting op de OV chipkaart betaald moeten worden. Hoe Veolia een en ander tot uitvoer wil brengen, voor de mensen die al een Dalurenkorting op hun OV chipkaart hebben, weet ik ook niet. Wellicht met je OV chipkaart naar een Veolia servicepunt om voor de Dalurenkorting tebalen. Ik denk dat Veolia de produkten die op een OV chipkaart staan ook wel in hun computer hebben zitten en zodoende de mensen kunnen benaderen als ervoor betaald moet worden voor de Dalurenkorting. En de controleurs van Veolia moeten men hun apperatuur gewoon de abonnementen van de NS uit kunnen lezen, als men met een NS papieren kortingskaartje in een Veolia trein rijdt. De controleurs die zeggen dat ze dit niet kunnen zijn verkeerd geinformeerd. Na het posten van de bovenstaande tekst heb ik weer nieuwe informatie gekregen over de Dalurenkorting van Veolia klantenservice. Deze info is de volgende. De Dalurenkorting zal een einddatum in juli hebben. Hierna wordt het produkt inactief en moet het opnieuw bij een servicepunt of webwinkel op de kaart worden geladen tegen betaling. Echter is al deze informatie onder voorbehoud
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Dat controleurs moeten herkennen dat er een NS abo opstaat was me duidelijk, je kon immers gewoon een kaartje met korting kopen. Kan ik met een NS product echter inchecken bij Veolia en mijn korting krijgen? Dat wordt namelijk niet duidelijk. Want zo ja, dan heb ik dat hele dalkortingsmeukding niet meer nodig. Met bussen van Veolia reis ik namelijk nooit.

EDIT: ik heb het toch zelf kunnen achterhalen. Connexxion uitdraaien laten precies zien welk product wordt aangesproken bij een reis. Bij mijn Veolia reizen deze maand werd hetzelfde product aangesproken als bij mijn laatste reis bij NS op saldo in januari. Dus mijn VDU geeft mij bij reizen op saldo bij Veolia netjes korting.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door Anne »

Dalkorting is tot eind 2012 gratis (of wel 1 cent).

Zie Veolia of oc-chipkaart.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Tof, eindelijk aangepast dus, op moment van posten van dit topic stond er namelijk nog 31 maart 2012, zowel bij Veolia als ov-chipkaart.nl. Ik vraag me af of ik het opnieuw zou moeten aanschaffen of dat de geldigheid van mijn huidige product "verlengd" is. Naja, heb het niet echt nodig (Reizen met korting bij Veolia werkt op de OVC nu immers ook en lijn 83 heb ik al in jaren niet meer gehad), aan de andere kant kan het geen kwaad omdat het product nergens mee in conflict komt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door huibf »

avl schreef:Dalkorting is tot eind 2012 gratis (of wel 1 cent).

Zie Veolia of oc-chipkaart.
Op een bepaalde datum is het product al verlengt naar 31 december 2012.
Het kan dus zomaar zijn dat je al een geldig product hebt.

Bij Mijn OV Chipkaarten > kaartinformatie (op www.ovchipkaart.nl) staat onderaan de producten

Producten op uw kaart:

- Vraag op bij Veolia, Veolia
Einddatum:31-03-2012

- Dalurenkorting Noord-Brabant, Connexxion
- Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS, Tweede klasse

Vreemd genoeg is Brabant/SRE (of de vervoerders) vergeten een datum neer te zetten wanneer deze afloopt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Ik kijk vanavond op het station even in de automaat als ik daar tijd voor heb. Ik ben altijd wat achterdochtig wat de betrouwbaarheid van ov-chipkaart.nl aan gaat.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Volgens de gele automaat op het station (vergelijkbaar met de grote gele kast die bij Eindhoven bij Hermes staat en ook bij Primera's vaak te vinden is, dus niet dat kleintje van de AH) staat de Limbokorting er nog op. Volgens de NS uitdraai is het vervallen/verlopen en bij de NS automaat kan ik het nog wel zien staan maar is het grijs en staat er ook verlopen bij. Dus ja...wat is het nu?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door Vinny »

Status: onbekend ? :P :D ;(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door Fles »

huibf schreef:Bij Mijn OV Chipkaarten > kaartinformatie (op http://www.ovchipkaart.nl) staat onderaan de producten

Producten op uw kaart:

- Vraag op bij Veolia, Veolia


Ra ra, wat klopt hier niet? :roll: Het is toch van de gekke dat we dit soort onzin überhaupt geacht worden te accepteren? WTF?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door erjeebee »

volslagen onduidelijk allemaal :(

Ik heb geen zin in heen en weer gemail of gebel naar klantenservice.
Dus maar lui even 2 cent er tegenaan gesmeten (voor mezelf en mijn vrouw) en het product opnieuw aangevraagd.

Zal nog wel een mail sturen straks om mijn beklag te doen over de onduidelijkheid.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door erjeebee »

Hartelijk dank voor uw melding. Uw formulier is verstuurd naar de betreffende afdeling. Wij nemen dit zo spoedig mogelijk in behandeling. U ontvangt binnen 15 werkdagen bericht van ons.

Uw melding is bij onze klantenservice bekend onder het nummer 252561.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door huibf »

huibf schreef:
avl schreef:Dalkorting is tot eind 2012 gratis (of wel 1 cent).

Zie Veolia of oc-chipkaart.
Op een bepaalde datum is het product al verlengt naar 31 december 2012.
Het kan dus zomaar zijn dat je al een geldig product hebt.

Bij Mijn OV Chipkaarten > kaartinformatie (op http://www.ovchipkaart.nl) staat onderaan de producten

Producten op uw kaart:

- Vraag op bij Veolia, Veolia
Einddatum:31-03-2012

- Dalurenkorting Noord-Brabant, Connexxion
- Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS, Tweede klasse

Vreemd genoeg is Brabant/SRE (of de vervoerders) vergeten een datum neer te zetten wanneer deze afloopt.
De datum op de chipkaartsite klopt in indergeval niet. de leze bij AH gaf aan dat het prodcut 31-03 is verlopen. Heb 'm gelijk besteld en geactiveerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

NS automaten en uitdraaien laten het product eveneens als verlopen zien. De AH lezers laten wel einddatum 31-03 zien maar lieten hem desalniettemin NIET als verlopen zien. Tenminste vorige week nog.

Voor mij verder niet relevant, want ik blijk bij Veolia op mijn NS product te reizen, ook in de tijd voor 31 maart.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:NS automaten en uitdraaien laten het product eveneens als verlopen zien. De AH lezers laten wel einddatum 31-03 zien maar lieten hem desalniettemin NIET als verlopen zien. Tenminste vorige week nog.

Voor mij verder niet relevant, want ik blijk bij Veolia op mijn NS product te reizen, ook in de tijd voor 31 maart.
Jep wat de NS korting in de trein gaat voor de regionale kortingen. (syntus heeft onlangs een prioriteitenlijstje gemaakt)
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door erjeebee »

fogeltje schreef:Voor mij verder niet relevant, want ik blijk bij Veolia op mijn NS product te reizen, ook in de tijd voor 31 maart.
Dat gaat je niet helpen in de bus :)
Maar goed, ik heb m aangeschaft en hij doet t weer tot 31-12
:pos:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

Dat klopt, maar ik had het product ook alleen maar voor wanneer ik eens de trein moet hebben tussen Nmh en Nm. De enige Veolia bus in het dorp is lijn 83 en daar zit ik nooit in omdat Radboud Ziekenhuis te ver lopen is voor mijn smaak. Zolang het gratis is zou ik eventueel overwegen om het er toch weer op te zetten, maar de trein was voor mij relevanter.
"Een touringcar is geen bus"
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door midnet »

fogeltje schreef:Volgens de dame van het Novio loket werkt reizen met korting op saldo van de NS inmiddels ook bij de andere vervoerders. Dus zodra mijn Veoliaproduct afgelopen is zaterdag zou ik in de Veolia treinen toch met 40% korting op saldo moeten kunnen reizen met mijn VDU. Kan iemand dat bevestigen?
wat laat-maar toch nog dit; ALS je zowel NS-korting ALS dat kortings''product'' van de Veo op dezelfde kaart hebt staan, dan gaat Veo VOOR-en krijg je dus km tarief OV+ 20% korting!!
Op vara-kassa zijn daar al diverse vragen over gesteld.
Zie wat ik in NL-algemeen enkele weken terug plaatste over ''prioriteitenlijst'' van OV-''producten''-dus wat ze eerst aanspreken in voorrang. Advies van ROVER is om aparte chipkaarten te gebruiken!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dalkorting Veolia Limburg vanaf 1 april?

Bericht door fogeltje »

midnet schreef:
fogeltje schreef:Volgens de dame van het Novio loket werkt reizen met korting op saldo van de NS inmiddels ook bij de andere vervoerders. Dus zodra mijn Veoliaproduct afgelopen is zaterdag zou ik in de Veolia treinen toch met 40% korting op saldo moeten kunnen reizen met mijn VDU. Kan iemand dat bevestigen?
wat laat-maar toch nog dit; ALS je zowel NS-korting ALS dat kortings''product'' van de Veo op dezelfde kaart hebt staan, dan gaat Veo VOOR-en krijg je dus km tarief OV+ 20% korting!!
Op vara-kassa zijn daar al diverse vragen over gesteld.
Zie wat ik in NL-algemeen enkele weken terug plaatste over ''prioriteitenlijst'' van OV-''producten''-dus wat ze eerst aanspreken in voorrang. Advies van ROVER is om aparte chipkaarten te gebruiken!
Het Veolia product geeft 40% in de trein en 20% in de bus, dus je zou sowieso 40% moeten krijgen in de trein. Verder in de tijd dat beide producten op mijn kaart stonden werd mijn NS product aangesproken, dat kon ik zien aan uitdraaien op het station, hetzelfde product werd namelijk bij NS reizen aangesproken.

Bij Veolia krijg je hoe dan ook Veolia kilometertarief op de OVC, het is immers een Veolia lijn. Wil je NS tarief betalen (voordeliger vanaf een bepaalde afstand), dan moet je een kaartje kopen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten