OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door isadora »

Klaasje schreef:Vanmorgen gaf het NS-personeel op de roltrap bij station Amersfoort het goede voorbeeld (NOT): Rechts staan, links g.. uhh, staan want dat is wel gezellig. Terwijl de eerdere reizigers netjes rechts stonden en links liepen. Jammer hoor..
Heb je wel eens controlerend personeel in een stiltecoupe meegemaakt? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Freek schreef:Vandaag een goede creabea oplossing van de treindienstleider Arnhem. Mijn s3600 uit de richting Zwolle werd tussen Arnhem Velperbroek aansluiting en Arnhem gewoon via het rechterspoor gestuurd. Gelijktijdig werden we via het linkerspoor ingehaald door een ICE die ons bij Arnhem kruiste. Totale stilstand door deze actie van de s3600: 1 minuut voor de ICE: 0 minuten. Creatief, normaal gesproken worden de treinen achter elkaar aan gestuurd.
Wordt tegenwoordig wel vaker gedaan daar als Syntus vertraging heeft en de sprinter komt er aan...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Dexter »

isadora schreef:Heb je wel eens controlerend personeel in een stiltecoupe meegemaakt? :X
Er zijn grenzen ja, maar ik zie niet in hoe je door middel van gebarentaal een kaartcontrole zou moeten uitvoeren.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door isadora »

Dexter schreef:
isadora schreef:Heb je wel eens controlerend personeel in een stiltecoupe meegemaakt? :X
Er zijn grenzen ja, maar ik zie niet in hoe je door middel van gebarentaal een kaartcontrole zou moeten uitvoeren.
Bordje mee met fraaie pictogram erop?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

De CTA's in Gouda mogen dan vervangen zijn, verdwenen zijn ze niet. Ze staan opgestapeld op het perron van spoor 9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Milco »

Ik zat net in lijn 1 om vanaf Almere Oostvaarders (school) naar de Bouwmeesterbuurt (huis) te gaan.
Vlak voor de Bouwmeesterbuurt maakt de chauffeur plotseling een noodstop: we hadden een jongetje aangereden… Ik stond even te trillen van de schrik… En niet alleen ik.
Er kwamen even later één brandweerbusje aangereden, twee ambulances en vier politieauto’s.
Ik ben nu weer thuis, maar de schrik voel ik nog steeds…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Bee schreef:De CTA's in Gouda mogen dan vervangen zijn, verdwenen zijn ze niet. Ze staan opgestapeld op het perron van spoor 9.
Afbeelding

Afscheid in stijl, aangezien ze ook nog een paar whoepsie-gevallen tonen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

Die cta`s liggen daar al een half jaar denk ik..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Pas sinds december vorig jaar, men heeft er in Gouda maanden over gedaan om alle CTA's te vervangen.

Men heeft in Gouda nog wel meer half werk gedaan trouwens. Nieuwe snelle zelfbedieningskiosk met een stokoude (trage) medewerker, zo'n Broodzaak waar je maar een paar broodjes zelf mag pakken, de rest wordt bediend (zoals bij C'est La Pain) en men heeft een lift ingebouwd naar spoor 8 en 10 maar hem niet aangezet :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Pas sinds december vorig jaar, men heeft er in Gouda maanden over gedaan om alle CTA's te vervangen.
5 maanden dan.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag een rondje metro, trein en randstadrail gedaan via de volgende route:

Rotterdam Nesselande - Rta (metro)
Rta - Rtd (trein)
Rtd (via Dt) - Gvc (trein)
Gvc - Rotterdam Beurs (randstadrail)
Rotterdam Beurs - Rotterdam Nesselande (metro)

Hierbij was het mijn eerste ritje met de randstadrail van Den Haag naar Rotterdam.

Het viel wel op dat de stations Leidscheveen - Ypb - Nootdorp op Forepark in een blikveld te zien zijn (dat gaat een keertje een wandeling worden).

Doel van de reis was een bekende boekwinkel in Den Haag.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 12 apr 2012, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Citaro »

Als harinkjes in een ton in een enkele ICM-III in de 1900 van 13:09 uit Bd ri. Gvc. Echt veel te krap :(
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Citaro schreef:Als harinkjes in een ton in een enkele ICM-III in de 1900 van 13:09 uit Bd ri. Gvc. Echt veel te krap :(
Planmatig -o- :shock:
Dat is de trein die om 8:51 uit Gvc met een los drietje moet vertrekken :shock: In Gv zit dat ding al afgeladen, en als ik in Ddr wil instappen zit die afgeladen vol, en mag je proppen. Tot Ehv, vanaf Ehv kan je een kanon schieten zonder iemand te raken :')
In Vl vertrekt ie weer rond 11:50, en is dus 13:09 in Bd

Ik heb al diverse keren geklaagd bij NS, maar er word niets mee gedaan -o- Een extra drietje of viertje kan geen kwaad, en dat kan gewoon met één HC. Maar nee, die pipo's trappen juist af in Gvc -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Terwijl de trein die 30 min. daarvoor vertrekt (en die ik vaak neem) met 11 bakken ICR rijdt. Lekkere tegenstelling ;)
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

10 bakken ICR+loc ;)
Ik neem tegenwoordig maar die van 9:02, neem plaats in het voorste rijtuig, en kan bijna de hele reis een kanon afschieten :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Ik was helemaal afgereisd naar Groningen om de spoorlijnen Groningen - Delfzijl en Roodeschool - Groningen te vereren. In had mijn fototoestel in de aanslag om een bordje van Baflo op de gevoelige plaat te zetten, komt er een conductrice "Goedemiddag meneer, uw vervoersbewijs alstublieft :( ". Ik hoopte dan bij vertrek nog een bordje op de gevoelige plaat te kunnen zetten, totdat "Ja meneer, uw kaart doet het niet, ik ga u een toonbewijs uitschrijven en dan mag je bij de Arriva Store in Groningen laten zien dat je echt betaald hebt voor je reis." Vijf minuten mee bezig geweest, om een lang verhaal kort te maken, ik moet nog een keer terug voor Baflo (en Sauwerd, 4 epic fails op een station :evil: )

Nouja, in Groningen dan maar naar de Arriva Store, staat dat hele hok vol met mensen die een toonbewijs hebben gekregen van een conducteur waarvan de ov-chipkaart het dus gewoon doet. :') :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

Zo, vandaag de eerste vertraging in april gehad bij de RET. 10 minuten. Reden: een zwartrijder die niet wilde meewerken bij een controle.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door hauptbahnhof »

@Bee:

Mocht je niet verder reizen met die trein?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Ik mocht in de trein blijven, maar kreeg een "Voorlopige Uitstel van Betaling" met Toonbewijs. Als je dan met die bon en je vervoersbewijs naar de Arriva Store gaat kunnen ze hem daar eventueel weer kwijtschelden. Op zich is dat beter dan bij de NS waar je direct naar de klantenservice wordt doorgestuurd, maar in de rij waar ik stond waren er drie voor mij met een toonbewijs en achter mij ook nog zes stuks :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

En het vervolg van de reiservaring. Er was een aanrijding geweest tussen Beilen en Hoogeveen, dus werd iedereen in Beilen de trein uitgegooid onder het mom van: Er komt een bus. En inderdaad, er waren twee bussen, maar die zaten al vol. Er kwam nog een bus, die ook vol was, en nog een bus die vol was, en toen kwam er na drie kwartier wachten eindelijk een bus waar ik in kon, en die bus was... halfleeg -o-

Over Beilen - Hoogeveen nu 65 minuten gedaan, normaal is het een stukje van 10 minuten ofzo :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:Ik zat net in lijn 1 om vanaf Almere Oostvaarders (school) naar de Bouwmeesterbuurt (huis) te gaan.
Vlak voor de Bouwmeesterbuurt maakt de chauffeur plotseling een noodstop: we hadden een jongetje aangereden… Ik stond even te trillen van de schrik… En niet alleen ik.
Er kwamen even later één brandweerbusje aangereden, twee ambulances en vier politieauto’s.
Ik ben nu weer thuis, maar de schrik voel ik nog steeds…
Vandaar dat er een stremming was en lijn 1 en 3 maar tot FBK Sportpark reden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Vanochtend HTM Bus 1018 op lijn2 6 met -4 vertrokken van halte Buitentuinen en met -2 of -3 vanaf busstation Leyenburg (had 2 minuten later lijn 31 naar Leyenburg). Chauffeur heeft mij 3x niet aangekeken/überhaupt richting mij gekeken. Dus moest ik klein kwartiertje wachten. Kon ik mooi de HTM-infolijn bellen om een klacht in te dienen. Chauffeur zal nu wel helemaal niet blij met mij zijn.
KM46 schreef:Zo, vandaag de eerste vertraging in april gehad bij de RET. 10 minuten. Reden: een zwartrijder die niet wilde meewerken bij een controle.
Was dat bij Beurs vanochtend? Had op Blaak een oponthoud op de DRIS staan met de metro richting Kralingse Zoom. Werd een +3, maar ook vielen de lichten op Blaak nogmaals uit.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

Edwin schreef:
KM46 schreef:Zo, vandaag de eerste vertraging in april gehad bij de RET. 10 minuten. Reden: een zwartrijder die niet wilde meewerken bij een controle.
Was dat bij Beurs vanochtend? Had op Blaak een oponthoud op de DRIS staan met de metro richting Kralingse Zoom. Werd een +3, maar ook vielen de lichten op Blaak nogmaals uit.
Nee dit was vanmiddag rond 15:00 - 15:45 uur (preciese tijd weet ik niet meer) op lijn B (richting Nesselande) tussen Prinsenland en Alexander. Bij Rta moest op de politie gewacht worden met de deuren dicht. Deze waren gelukkig zeer snel ter plaatse.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Oja, nog iets: Welke wissel is er kapot in de buurt van Schiphol en waarom duurt dat DE GEHELE DAG om dat eens een keertje te repareren :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik was helemaal afgereisd naar Groningen om de spoorlijnen Groningen - Delfzijl en Roodeschool - Groningen te vereren. In had mijn fototoestel in de aanslag om een bordje van Baflo op de gevoelige plaat te zetten, komt er een conductrice "Goedemiddag meneer, uw vervoersbewijs alstublieft :( ". Ik hoopte dan bij vertrek nog een bordje op de gevoelige plaat te kunnen zetten, totdat "Ja meneer, uw kaart doet het niet, ik ga u een toonbewijs uitschrijven en dan mag je bij de Arriva Store in Groningen laten zien dat je echt betaald hebt voor je reis." Vijf minuten mee bezig geweest, om een lang verhaal kort te maken, ik moet nog een keer terug voor Baflo (en Sauwerd, 4 epic fails op een station :evil: )

Nouja, in Groningen dan maar naar de Arriva Store, staat dat hele hok vol met mensen die een toonbewijs hebben gekregen van een conducteur waarvan de ov-chipkaart het dus gewoon doet. :') :roll:
Bee schreef:En het vervolg van de reiservaring. Er was een aanrijding geweest tussen Beilen en Hoogeveen, dus werd iedereen in Beilen de trein uitgegooid onder het mom van: Er komt een bus. En inderdaad, er waren twee bussen, maar die zaten al vol. Er kwam nog een bus, die ook vol was, en nog een bus die vol was, en toen kwam er na drie kwartier wachten eindelijk een bus waar ik in kon, en die bus was... halfleeg -o-

Over Beilen - Hoogeveen nu 65 minuten gedaan, normaal is het een stukje van 10 minuten ofzo :(
@ Bee: Het is morgen pas vrijdag de 13de hoor. je loopt een dag voor :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten