Het grote computertopic! #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Thom91 »

Fles schreef::shock: krijg de pest :shock:

Er zit "zo'n" gaatje bovenin naast de headphone jack :o Zou het....?

(of is dat de microfoon :X ? )
Ik heb daar geen gaatje, heb een tab 10.1. Was trouwens nog best een zoektocht, eerst die cover eraf, ook een hele opgave :p
En je kan alles sluiten in het 'taakbeheer'
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

En resetten kan met elke Android in het instellingenscherm onder Privacy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

Bee schreef:En resetten kan met elke Android in het instellingenscherm onder Privacy.
Dat is me iets te radicaal ;)

Maar gewoon 8-10 sec de powerknop kan weinig kwaad lijkt me :) had ik nog nooit gedaan :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Thom91 schreef:@ Webguy, je wordt op je wenken bediend:
http://www.nu.nl/gadgets/2785353/androi ... -s-ii.html
Nee, dat is dus wat ik ook dacht... Maar ik heb een KPN telefoon, dus moet KPN het nog een keer goedkeuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Als je het perse direct wil dan root je je telefoon en pas je het nummer aan van de software die erop zit. Sommige mensen deden dat ook bij de X10, die veranderden de code van de Nederlandse versie naar de Scandinavische versie en daarmee kregen ze de 2.1 update een paar weken eerder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Nou, dat wordt 'm niet, de firmware versie zelf heeft een KPN-specifiek component. Hij kijkt dus of er voor die firmware nieuwe versies zijn. De officiele NLse update kan ik zelf flashen (hoeft niet perse geroot te zijn), mja, dat is niet offcieel.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

tot er iets misgaat met jullie illegale activiteiten en je het hele ding in de container kan tiefen :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Geert »

Ik heb een Galaxy SII van de baas, denk niet dat die het goed vindt als ik een zakelijk toestel ga rooten en alles (A)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Fles schreef:tot er iets misgaat met jullie illegale activiteiten en je het hele ding in de container kan tiefen :P
Waarom is het illegaal als ik een andere versie firmware op zet? Het mag idd niet volgens de garantiebepalingen, maar verder is het gewoon prima. Samsung heeft zelfs het voordeel dat er vaak voortijdig officiele (maar nog niet als update aangeboden) versies online staan/lekken. HTC heeft ook een locked boatloader vaak, Samsung zo ver ik weet (nog) niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Ik heb een Galaxy SII van de baas, denk niet dat die het goed vindt als ik een zakelijk toestel ga rooten en alles (A)
Het lijkt me sterk dat hij er een probleem mee heeft.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Geert »

Garantie vervalt dan he, dat is het belangrijkste...
Het hele kantoor zit hier te wachten op de update naar ICS, alleen KPN heeft de update nog niet goedgekeurd. Nog eventjes wachten dus ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Het is een fabeltje dat je garantie dan vervalt ;) Alleen de ondersteuning op je software vervalt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Het flashen van firmware overigens wel - als je dat namelijk fout doet, kan je je telefoon bricken en is 'ie niet meer bruikbaar.

HTC heeft een locked bootloader, als je die unlocked, geef je ook aan dat je garantie niet meer geldig is geloof ik...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Computers zijn traag vandaag, de NAL is al 2 uur en 35 minuten bezig met opstarten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

nalwin32 /u
nalwin32

Ik sprak gisteren iemand die tot 2006 bij de ICT-afdeling van de HvA heeft rondgelopen en uiteindelijk maar gewoon weggegaan is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

:D ik ben van een ONTZETTENDE ergernis op de Tab af _O_ Dat gekut met autocorrect heel de tijd. Ik kreeg het er maar niet uit, dodelijk irritant. Alleen stond de invoermethode op Swype :')

Dat betekent zo veel als "Typ maar raak, ik weet het toch beter" :')

Nu heb ik gewoon een toetsenbord wat gewoon toetsen toetst, net als ik *O*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Thom91 »

Dat had ik ook ja :')
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Overigens kan je voor alle toetsenborden geloof ik Autocorrect uitzetten, maar het zit inderdaad 3 niveaus diep ofzo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Bee schreef:Ik heb de mijne volgende maand twee jaar. De batterij gaat steeds minder lang mee maar voor de rest ben ik er nog steeds tevreden over.
Alsof de duivel ermee speelt, ik heb vandaag een verlengingsaanbod van de provider ontvangen waarbij ik (logischerwijs) ook in aanmerking kom voor een nieuw toestel :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

En, is het nog een aanbod? Telfort bied je dezelfde deal aan als op internet, en alles is in de laatste 2 jaar flink duurder geworden. Ik zou denk ik 2x zoveel moeten betalen als ik nu doe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Tja, ik heb nog een abonnement met onbeperkt internet, dat raak ik sowieso kwijt, maar ik ook nu al niet over de 1000 mb per maand dus das is het probleem niet.

Betaalde voor de inflatiecorrectie van een paar maanden geleden 39,95 per maand, nu iets meer dan 40 dus. Daarnaast heb ik er nog gratis Spotify Premium bij.

Het nieuwe voorstel is 42,50. De eerste 8 maanden 50% korting plus nog eens 8 maanden gratis Spotify. Uiteindelijk kom ik dan na 8 maanden uit op 52,50 inclusief Spotify-pakket. De kosten blijven voor mij dus gelijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Geert »

Pff, wat een bedrag zeg. Ik betaal per maand 21 euro (sim only) inclusief een onbeperkte/FUP internetbundel..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Ik financier met het abonnement ook het toestel.

Bij het huidige abonnement kreeg ik het eerste jaar 15 euro korting per maand, het tweede jaar het volledige bedrag van 39,95 per maand. Het toestel kreeg ik daarbij gratis
12*39,95 = 479,40
12*24,95 = 299,40
TOTAAL = 778,80

Als ik twee jaar Sim-only had gehad van 21 euro plus het toestel wat ik nu heb er voor de prijs van die tijd had bijgekocht dan was ik
24*21,00 = 504,00
1*460,00 = 460,00
TOTAAL = 964,00

Uiteindelijk betaal je per maand wel meer, maar de totaalprijs is voor mij voordeliger geweest. En ja, mijn huidige abonnement heeft ook een onbeperkte internetbundel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door TheKnitter »

Ik weet ook niet of ik door blijf gaan met de huidige abonnementen straks. Zit er sterk aan te denken Sim Only te nemen, en een los toestel als ik vervangend iets nodig heb. Ik betaal nu 40 euro in de maand, voor 1GB data en 275 belminuten. Alleen gebruik ik die belminuten nooit helemaal, nu ik internet enzo heb -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Geert »

@Bee: blijkbaar voordeliger inderdaad. Ik had voor mijzelf de berekening gemaakt en was toen duurder uit met een toestel+abonnement, dus ik heb een sim only genomen met los toestel. Bijkomend voordeel is dat je niet allerlei software van de provider op je toestel krijgt (ik heb geen behoefte aan de Vodafone app store) en aangezien mijn contract al lang afgelopen is ben ik nu heel flexibel als ik naar een andere provider wil.

Twee weken terug belde Vodafone voor een contractverlenging. Ze boden een abonnement aan voor ongeveer evenveel belminuten, de eerste 6 maanden wat korting en daarna dezelfde prijs als nu. Alleen dan krijg ik een datalimiet van 250 MB terwijl ik nu een FUP heb die in de praktijk ongeveer 1 GB is zonder harde limiet :') Ik blijf dus lekker op mijn oude abonnementsvoorwaarden teren als ze me geen betere aanbieding kunnen doen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten