OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Lang leven de Connexxion wij-rijden-voor-uw-neus-weg-mentaliteit in Leiden vandaag. -o-
De tweede keer dat dat mij overkwam mocht een tik op de bus geven met mijn stok ook helaas niet baten. Dat betekende dat ik mijn s3700 vanuit Leiden naar Schiphol van 19:22 net mistte.
Dus dat werd de daaropvolgende s2100 van 19:28. Op AV zag ik dat er een extra s800 vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Alkmaar rijden van 20:02 (die rijdt na half acht ofzo niet meer). In de reisplanner stond hij echter niet aangegeven. Eenmaal op Amsterdam Sloterdijk aangekomen was er op de TBP's van sporen 3/4 niks te bekennen van deze extra s800. Er werd ook niks over omgeroepen... Spooktreintje?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Oja, nog iets: Welke wissel is er kapot in de buurt van Schiphol en waarom duurt dat DE GEHELE DAG om dat eens een keertje te repareren :evil:
Hij is gerepareerd ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Hoe laat ging dat ding kapot? 5 uur, 6 uur? Om 22 uur is dat ding eindelijk gerepareerd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Kon ik vandaag eens ruim de t581 halen, staan we 5 inmiddels ruim minuten na vertrektijd nog op Utrecht Centraal :-P

Edit: en nou zitten we weer op het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder. Deed de t557 vanmiddag ook zonder iets in te halen, volgens mij is daar wat mis met het spoor (want de t5681 stond bij Blauwkapel Oost op ons te wachten)

Edit2: gebroken lijmlas op het rechterspoor Bhv -> Dld aldus Somda, die kan dus ook bij de talrijke verstoringen (gelukkig ligt er nog een derde spoor daar dus). En dan te bedenken dat het pas morgen vrijdag de 13e is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Duurde gisteren overigens ook van 12:00 tot einde dienst om wissel bij de Haar of Maarn te fixen...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door fogeltje »

Vandaag reed Diamond met een echte touringcar. Was wel een tegenvaller -o- (ook vooral omdat de capaciteit van een gelede bus wel gewenst was).
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

webguy schreef:Duurde gisteren overigens ook van 12:00 tot einde dienst om wissel bij de Haar of Maarn te fixen...
21:13 werd treinverkeer hervat. Rond 20u is er een proefrit geweest Driebergen Zeist-Ede Wageningen-Maarn Goederen-Veenendaal Centrum-Utrecht. Wissel(s) was/waren in de kroten bij De Haar, waren niet te bedienen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Nog vrij slecht dat zoiets 8 uur duurt, maar ja, ik ben geen storingsmonteur, en er zullen wel redenen voor zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Over die wissels bij Schiphol kreeg ik te horen dat er geen personeel was om ze te repareren, de treindienstleider het niet leuk vond. Dat het materieel er niet is lijkt mij iiig geen geldig excuus, er moet vast wel ergens een schuurtje zijn met reserveonderdelen, je hebt 5000 van die dingen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Hmm, het zal vast wel weer die wissel op de Utrechtboog zijn, en die is weer heel uniek omdat 'ie special verhouding en hogesnelheid is. Zijn er maar een paar van, dus niet veel onderdelen, omdat ze duur zijn. Zo was er geloof ik ook wissel bij Woerden tijdje alleen rechtdoor te berijden omdat er geen onderdelen waren/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Het was een wissel tussen Zuid en Schiphol, want de Noordoost keerde op Amsterdam Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Het betrof een wissel op Hoofddorp Opstel, vandaar dat vooral de op Schiphol eindigende treinen getroffen waren. (Minder treinen vanuit Utrecht en treinen uit Amersfoort tot Amsterdam Zuid, m.u.v. de s140 die naar Amsterdam Centraal ging)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Jef400 »

Wat was er nou weer op de West-tak? Ik liep vanmiddag met mijn vader door Amsterdam CS heen en ik zag dat het treinverkeer tussen Amsterdam en Hoofddorp weer geleidelijk werd hervat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Etienne »

Wisseltje 1025B bij Asra (Amsterdam Riekerpolder Aansluiting) was weer eens kaduuk. Is geloof ik ook niet de eerste keer dat dat ding kapot gaat. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Hmm, het zal vast wel weer die wissel op de Utrechtboog zijn, en die is weer heel uniek omdat 'ie special verhouding en hogesnelheid is. Zijn er maar een paar van, dus niet veel onderdelen, omdat ze duur zijn. Zo was er geloof ik ook wissel bij Woerden tijdje alleen rechtdoor te berijden omdat er geen onderdelen waren/
Die wissels (Hoekverhouding 1:39,137, geschikt voor 160 km/h) doen het inmiddels behoorlijk goed.

Rond Schiphol ligt verder een bonte mix aan standaardwissels: 1:9, 1:12, 1:15, 1:34,7. Het vreemde is dat dit al de zoveelveelste storing binnen korte tijd is rond Schiphol. Zou de spullenboel versleten zijn? In de afgelopen paar maanden zijn er ook al twee puntstukken gescheurd. Daarbovenop zijn nog meerdere andere storingen en een defecte trein gekomen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Etienne schreef:Wisseltje 1025B bij Asra (Amsterdam Riekerpolder Aansluiting) was weer eens kaduuk. Is geloof ik ook niet de eerste keer dat dat ding kapot gaat. :roll:
Geen idee welk wisseltje dat precies is, maar het was in ieder geval duidelijk te merken vandaag dat er wat aan de hand was.
Ik had vanuit Zaandam de s3300 van 09:56. Op Lelylaan liepen we +3 op vanwege problemen met een wissel bij Schiphol (aldus de HC). Bij de Riekerpolderaansluiting gingen we opeens door het wisseltje naar LINKS (in plaats van normaal rechtdoor), waardoor we op het binnenste linkerspoor terecht kwamen. Even later gingen we voor de tunnel met het wisseltje naar rechts.
Even later had van alles en nog wat volgens de AV 5-20 minuten vertraging. Had zelf een Sprinter naar Den Haag (enkel stelletje SLT dat aardig doorreed op het perron...) van 10:08, die iets van +10 had opgelopen.

Het leukste van allemaal is dat er he-le-maal niks op de storingenpagina van NS stond. Is dit gewoon schiphildpadpolitiek t.o.v. communicatie jegens de reiziger? -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Vinny »

Een hele mooie zonsondergang daarnet op station Amersfoort. Helaas is de foto mislukt, maar het was erg mooi om te de knalrode zon te zien ondergaan achter het emplacement. :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Zon? Op 10 minuten van het station geen ondergaande zon gezien, slechts zwaar bewolkt hier :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Etienne »

VIRM schreef:
Etienne schreef:Wisseltje 1025B bij Asra (Amsterdam Riekerpolder Aansluiting) was weer eens kaduuk. Is geloof ik ook niet de eerste keer dat dat ding kapot gaat. :roll:
Geen idee welk wisseltje dat precies is, maar het was in ieder geval duidelijk te merken vandaag dat er wat aan de hand was.
Dit is het wissel bij Asra om van het binnenspoor naar Asdl richting Asdz te kunnen.

Edit: Plaatje via Sporenplan.nl
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daantje »

Op Delft was er iets aan de hand vanavond. Toen ik iets na 17.00 uur op het station aankwam was het op perron 2/3 zo druk met mensen dat er zelfs mensen op de loopbrug stonden te wachten. Op spoor 1 stond een trein (SLT) en vlak erachter (Rotterdam-kant) net buiten het station een VIRM. Treinen richting Den Haag kwamen binnen en vertrokken weer vanaf spoor 3. Op de borden veel treinen met vertragingen als +50. Ik had geluk en kon vrij snel met de s1900 van 17.04 uur mee die gelukkig rustig was omdat veel mensen waarschijnlijk naar stations als Schiedam moesten en bleven wachten. Wat er aan de hand was is me nog steeds een raadsel. Defecte trein op spoor 1 ofzo?
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

@Etienne: ah, duidelijk. Maar was die wissel volledig onbruikbaar of hoe zat dat precies/ En hoe werden de treinen eromheen geleid?
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Dexter »

Daantje schreef:Op Delft was er iets aan de hand vanavond...Defecte trein op spoor 1 ofzo?
Dat klopt, de SLT die op spoor 1 stond had een hardnekkige deurstoring en dat moest met een shut-down (een soort harde reset) worden opgelost. Ik kwam er langs met een los VIRM zesje in zuidelijke richting en de hc en ik schrokken gewoon van de enorme mensenmassa. :shock: Het was rond dezelfde tijd, dus wie weet hebben we elkaar wel gezien.

Verder was het ook vrijdag de 13e op het spoor, tenminste wel tijdens deze rit:

- Te korte, dus bomvolle trein
- Ondergekotst balkon, omdat een meisje zich niet lekker voelde
- Een meneer op Laa die zijn koffer tussen de deur gooide, omdat hij persé nog mee wilde
- Daardoor een deurstoring
- Waardoor vertraging
- Conductrice gaat er heen, wordt vervolgens nog uitgelachen ook door het heerschap :evil:
- Invalide mevrouw waarvoor geen hulp was geregeld, zodat ze de trein niet kon verlaten
- Hierdoor nog meer vertraging
- Een defecte trein op Dt dus, waardoor we een tijdje in de file stonden bij Rsw
- Dus nog wat meer vertraging
- Invalide meneer waarvoor geen hulp was geregeld, zodat hij de trein niet in kon

Terwijl het gisteren al een aardige chaos was door de wisselstoring bij Asdz, dus toen had ik met mijn collega's al besloten dat we vrijdag de 13e al hadden gehad en dus vandaag maar zouden overslaan. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Karl »

Had zo bij Dexter in de trein kunnen zitten (16h34 uit Ledn?), een deel van bovenstaand komt mij zeer bekend voor. Zo niet, dan had ik vandaag wel te maken met kortere treinen, een vent die na het fluitsignaal de trein nog in wilde en drukte te Dt.

Overigens baal ik er van dat vanaf het wijzigingsblad de sprinter Wp > Ledn de lange stop van Asdz naar Hfd verschuift, want nu heeft die trein door problemen rondom Shl te Ssh altijd vertraging van een minuut of drie. Door die vertraging kan ik altijd mijn -2 aansluiting bus > trein halen, ben bang dat die nu dan echt 13 of 28 minuten gaat worden. Minder vertraging, langere reistijd. :(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Zon? Op 10 minuten van het station geen ondergaande zon gezien, slechts zwaar bewolkt hier :P
Dat is dan pech, het was namelijk het randje van de horizon waar geen wolken zaten zodat de zon er als grote rode bal onder kon kruipen. Een super mooi gezicht. :Y

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

@Dexter: ik zie tweemaal problemen met invalide mensen langskomen.
Waren die mensen vergeten reisassistentie aan te vragen, of was de reisassistentie vergeten het door te geven aan het station/S&V/wie invalide mensen dan ook helpen op een station?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten