Het Grote Blundertopic #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Zojuist in de auto met m'n moeder een spraakgebrekje:

"Hey die auto is ook ruim voor een stationwagon... oh wacht, duh, hetzelfde als deze natuurlijk, aangezien we hier zelf zo eentje hebben, alleen hebben wij een Ford in plaats van een Vulva".

Moeder kijkt me ineens kippig aan... 2 seconden later: "Ehhh... ik bedoel Volvo!!!" :').
Dat komt me bekend voor. Zo heb ik mijn moeder in een Grieks restaurant weleens Beftedakia laten bestellen i.p.v. Keftedakia. De serveerster liet bijna haar dienblad uit haar handen vallen. :lol:

En een vriendin van me had ooit een legendarische verspreking: Ze wilde René Froger zeggen, maar ze verslikte zich in de klinkers en zei: Reno Freger. Sindsdien plagen we haar: "Hey E, heb je de nieuwe Renault Freger al zien rijden?" :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Gekko123 »

Bij mij op school hebben ze besloten om iedereen tijdens koninginnedag, hemelvaart en pinksteren gewoon naar school te laten komen om lessen te volgen. Waarschijnlijk begrijpen ze iets aan het begrip vakantie/vrije dag niet helemaal...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Justin »

Weer een fraaie verspreking vandaag -- was samen met m'n moeder met m'n familie uit Australië aan het skypen, en had het er over dat Indo's eigenlijk altijd over dezelfde dingen praten... (met stip op nummer één: voedsel, daarna volle buik/stoelgang en luiheid/zin om te slapen) dus ik zeg zo:

"Yeah, well, Indonesians usually talk about three things... Sex, and..." Ik denk even na, en schiet prompt in de lach, m'n ma kwam niet meer bij van het lachen, en ook de familie aldaar hield het niet meer droog :'). Kraamde vervolgens nog meer onzin uit als gevolg daarvan...

Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd, maar maak steeds vaker taalblunders, die met ehm... vunzige dingen te maken hebben :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door STF »

Een buschauffeuse beging vanmiddag bijna een blunder; trok retarderhendel naar zich toe, deed richtingaanwijzer aan naar rechts, dus had duidelijk de bedoeling om daar af te slaan, terwijl de bus gewoon rechtdoor moest. Ik wilde juist waarschuwen dat we daar niet in moesten maar toen had ze het zelf ook al in de gaten.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Dafdriver »

Vanavond in al mijn enthousiasme het gepresteerd om met trap en al tegen de vlakte te slaan dit tot grote schrik van mijn collega. Een aftands aluminium trapje op een stalen vloer zetten was dus geen succes te noemen maar gelukkig kon ik er nog wel om lachen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd, maar maak steeds vaker taalblunders, die met ehm... vunzige dingen te maken hebben :').
@Justin: Kom je ook gezellig bij NS werken? Je past zo te horen prima in ons bedrijf! :mrgreen:

Uitspraken als: "Ik verlies lucht aan de achterkant..." of: "Ben ik rood van achteren?" of: "Zo meester, jij hebt een lange!" zullen mij tot aan mijn pensioen blijven achtervolgen... :oops:
Vallend blad maakt rails glad.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door deadlock »

In de bouw is dat ook zo. Pijpenbuiger, sleuvenfrees, gatenvuller.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Justin »

Haha, gelukkig heb ik daar doorgaans niet zo'n last van :p. Ach wie weet... misschien dat ik ooit bij een spoorbedrijf zal komen, maar heb voorlopig daar nog niet zo'n ambities naar :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Uitspraken als: "Ik verlies lucht aan de achterkant..." of: "Ben ik rood van achteren?" of: "Zo meester, jij hebt een lange!" zullen mij tot aan mijn pensioen blijven achtervolgen... :oops:
Zolang je hem nog maar wel omhoog krijgt :wink:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Justin »

En het blunderen gaat nog wel even door hier -- Ik was een speciaal broodje aan het klaarmaken, en had daarbij m'n blender nodig, aangezien ik o.a. ei met walnotenolie, crème fraiche en chadder + jonge kaas ging mixen. Had net de olie erin gedaan en ging verder met de crème fraiche, alleen ik trok het bakje met iets te veel kracht open, waardoor ik de fles olie omstootte. Je raad het al - de ENE keer dat ik niet direct een flesje dicht doe gaat het fout... Gevolg: keukenvloer en mn rechter broekspijp onder de olie -_-".
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

deadlock schreef:In de bouw is dat ook zo. Pijpenbuiger, sleuvenfrees, gatenvuller.

Dan hebben we het over vacatures he, niet over apparaten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Daantje »

Justin schreef:En het blunderen gaat nog wel even door hier -- Ik was een speciaal broodje aan het klaarmaken, en had daarbij m'n blender nodig, aangezien ik o.a. ei met walnotenolie, crème fraiche en chadder + jonge kaas ging mixen. Had net de olie erin gedaan en ging verder met de crème fraiche, alleen ik trok het bakje met iets te veel kracht open, waardoor ik de fles olie omstootte. Je raad het al - de ENE keer dat ik niet direct een flesje dicht doe gaat het fout... Gevolg: keukenvloer en mn rechter broekspijp onder de olie -_-".
Dat herinnert me aan mijn koken van gisteren. Ik ging pasta maken met kaassaus, courgette, hamreepjes, knoflook en gele paprika maar het snijden van de groenten kostte meer tijd dan ik verwacht had waardoor m'n hamreepjes eigenlijk te lang in de pan lagen. Op een gegeven moment moest ik alles tegelijk doen en ondertussen ook nog even kaassaus maken (poeder met water mengen), ik dacht nog 'wat kan er hier mis aan gaan' maar toen ik het zakje uit het doosje trok en erachter kwam dat het zakje aan de onderkant open was en mijn hele keuken dus onder het kaassauspoeder zat wist ik dat ook dat niet zonder problemen kon gaan, pfff. Uiteindelijk wel lekker gegeten gelukkig.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:In de bouw is dat ook zo. Pijpenbuiger, sleuvenfrees, gatenvuller.

Dan hebben we het over vacatures he, niet over apparaten :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :pos:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Dinsdag maakte ik een melding aan dat de printer vlekte en onleesbare tekst produceerde.

Woensdag kreeg ik een mail dat de melding opgelost was.

Kom ik vanochtend op het werk zie ik dat de printer weer kapot is. Ik vraag aan mijn collega wat er aan de hand is, zeggen ze doodleuk dat er nooit een monteur is geweest voor het probleem van dinsdag :shock: Dus ik start het apparaat op, gaat het überhaupt niet meer aan, er gaat een lampje knipperen naast de configuratieknop :evil:

Dus ze hebben A.) mijn eerste melding nooit opgelost en B.) heel het apparaat is nu gewoon kapot. :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

Tsja.

Dan moet je de IT-afdeling maar een aai over de bol geven en op OVNL komen schelden op alles, dat lijkt me het beste :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Je moet niet denken dat ze van mij af zijn hoor, maar ik moest even de frustratie kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Michael »

een gast bestelde gisteravond op het werk een sundae met chocoladesaus. Maar in plaats van chocoladesaus had ik er Marssaus op gedaan. Kwam er gelukkig nog wel op tijd achter. :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Waar is de tijd dat een Mars nog uit chocolade en caramel bestond in plaats van iets dat specifiek "Mars" heet :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Jef400 »

In de tijd dat je een Mars op de dag van aankoop opat en niet maanden bewaarde?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Michael »

Bee,

De Marssaus is chocolade-caramelsaus
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Fles »

Michael schreef:Bee,

De Marssaus is chocolade-caramelsaus
Noem het dan ook zo :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Justin »

Het blunderen gaat hier verder - wil ik m'n zak mueslie pakken voor m'n ontbijt, scheurt dat ding ineens -- gevolg is dat er een kwart zak mueslie op de hele keukenvloer verspreid ligt... *zucht*.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
Michael schreef:Bee,

De Marssaus is chocolade-caramelsaus
Noem het dan ook zo :pos:
"Mag ik een McFlurry met chocolade-caramelsaus?" Hele mond vol als je dronken bent, dan is een "Mars McFlurry" makkelijker en iedereen kent het merk Mars en wat ermee geassocieerd wordt ;)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door deadlock »

Er is al een Centraal McD topic :mad: En ik raad iedereen aan om God Bless America te gaan kijken. Wat een goede film zeg (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #9

Bericht door Suus »

Mijn buurmannen zijn aan het barbecuen. Tot zover klinkt het goed.

Ze barbecuen echter op de ongeveer een meter brede galerij met een barbecue van 40 centimeter breed waarmee ze dus de doorloop blokkeren en ze zeer dicht op de muur staan)
De vloer van de galerij is een metalen raster, dus de barbecue staat niet heel erg stabiel. Als deze op de een of andere manier omvalt vallen de kolen door het raster twee verdiepingen naar beneden, misschien wel als iemand nietsvermoedend naar buiten gaat.
Naast de barbecue hebben ze een grote doos vol oud papier geplaatst
Last but nog least stak een van de buurmannen de barbecue aan met een fles spiritus, de vlammen kwamen bijna anderhalve meter hoog

Ik heb ze maar even gezegd dat ik het niet een goed uitgewerkt plan vond en dat ze de volgende keer misschien beter op het grasveld beneden kunnen gaan barbecuen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 139 gasten