OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Jef400 »

Wat is het raar om na in een drukke 48 en daarna drukke 306 te hebben gezeten in Amsterdam om daarna in een lege 118 te zitten in Volendam
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:
Daantje schreef:Op Delft was er iets aan de hand vanavond...Defecte trein op spoor 1 ofzo?
Dat klopt, de SLT die op spoor 1 stond had een hardnekkige deurstoring en dat moest met een shut-down (een soort harde reset) worden opgelost. Ik kwam er langs met een los VIRM zesje in zuidelijke richting en de hc en ik schrokken gewoon van de enorme mensenmassa. :shock: Het was rond dezelfde tijd, dus wie weet hebben we elkaar wel gezien.
Okee, duidelijk :) Vond dat ze het nog creatief opgelost hadden zo. Weliswaar reed alles met vertraging maar als er zoveel treinen rijden hoef je toch nooit lang te wachten. Ik zat niet in een VIRM (zat in de s1900 met IRM) en heb er ook geen gezien, denk dat je net na mij door Delft gekomen bent (als s2200?).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Wat een drukte in de binnenstad van Rotterdam. Maar ja, niet zo heel gek met een marathon ;). Was flink duwen en trekken op Beurs, en naar horen zeggen op Stadhuis en Centraal.

Verder hielp het ook niet allemaal nadat er rookmelding was, waardoor er geen metro's reden tussen Graskruid en Capelsebrug; gelukkig hoefde ik alleen maar Blaak-Eendrachtsplein te doen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Ik kon 't merken dat het druk was -o- Had ik vanaf Gv naar Rtd nog een coupé in 10 bakken ICM voor mij alleen, zat hij knoertvol vanaf Rtd ri Ddr-Vl. -o-
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door MdJ »

t1755 met 8 best volle bakken op Ut-Dv, en met slechts 4 bakken Dv-Es was het behoorlijk vol. Staanplaatsen in de achterste twee bakken.

Uit Dv via een touristische route richting Spa, over Dvge.
Bij twijfel: gebruik beton.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Sta je lekker op je ICM naar Dordrecht te wachten rond 15:50 en met een kennis te kletsen, word er live omgeroepen "Over enkele ogenblikken passeert via spoor 4 een goederentrein. Houdt u alstublieft afstand.", dus ik pak mijn cameratas, gris mijn camera eruit tijdens het rennen, maar was net te laat om voorbij het bord te komen(WIE verzint dan ook dat bord daar te plaatsen!?!?)... Die maat keek wel even vreemd :mrgreen: (Nee, hij is géén spotter/fotograaf/hobbyist)
Afbeelding
Strukton 303001+werktrein
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:@Dexter: ik zie tweemaal problemen met invalide mensen langskomen.
Waren die mensen vergeten reisassistentie aan te vragen, of was de reisassistentie vergeten het door te geven aan het station/S&V/wie invalide mensen dan ook helpen op een station?
We hebben meteen aan de betrokken dame en heer gevraagd of ze wel reisassistentie hadden aangevraagd en dat was inderdaad zo. Dus toen ben ik zelf maar met mijn conductrice tweemaal gaan rennen en met de grote vlinderbrug gaan slepen om de dame uit en de heer in de trein te krijgen. Dat leverde een paar minuten vertraging op en eigenlijk is het niet ons werk, maar die reizigers kunnen er ook niets aan doen.

Wat er precies mis is gegaan zullen we wel nooit te weten komen, maar waarschijnlijk heeft de reisassistent het niet doorgegeven aan T&S. En het is ook per station verschillend, want op onbemensde stations komt de reisassistent van XX meestal zelf om de brug in de trein te leggen.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Dexter, wat zijn T&S en XX precies? Huurt NS voor reisassistentie dan externe bedrijven in?
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Tickets en Service, Connexxion. Ik zie inderdaad vaak taxichauffeurs de plank uitklappen. Connexxion huurt zeker weer taxibedrijfjes in?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft Connexxion een zeer grote taxiafdeling, grote kans dat de chauffeurs gewoon van Connexxion zelf zijn. In sommige gebieden rijden of reden er ook busjes van CTS in de normale dienstregeling (b.v. Zaanstreek tot december 2010).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Volgens ProRail zou het defecte wissel dat uitval in de s2800 veroorzaakt tussen Amersfoort en Utrecht bij Overvecht liggen, maar begin toch steeds meer af te vragen welke het dan wel zou moeten zijn...
Geen spoorwijzigingen op Utrecht C., dus dan valt de 1105A en 1091A/B al af (je moet minstens enkelspoor kunnen rijden over het laatste stukje van de hoge sporen om op spoor 9 en hoger te kunnen komen). 1063A en 1065 vallen ook af gezien de s5600 gewoon over de hoge sporen gaat. Blijven de 1063B en 1105B over, maar dat komt niet helemaal overeen met de prognose (lijkt me dat ze die niet met het nevenspoor in dienst kunnen herstellen met de tegenwoordige veiligheidsregels). Trouwens ook bij geenenkel wissel aldaar baanwerkers gezien, zo kan ik een verstoring ook wel tot na de avondspits laten duren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

1005

Ik had vandaag ook maar weer eens een treinreisje. Begonnen in Rta.
Stukje Fyra Rtd - Shl gedaan, hij zit toch best vol die Fyra, ook om 08:51.
Werkbezoek vanuit school in Hoofddorp en met Zuidtangent heen en weer. Comfy bus alleen schud hij heel erg bij hoge snelheden in de tunnel. Toen met Benelux van 13:59 naar Asd, waar ik DDZ 7513/8 (13 of 18) zag staan, slagje teruggemaakt richting Sloterdijk, mooie trein zeer modern maar de deurhendels zien eruit alsof ze uit een romeins museum komen, vind ik een afknapper. Toen met VIRM terug in de s800 waar helaas de wifi niet werkte. Mijn tab meldde dat "De webpagina teveel serveromleidingen gaf" als ik naar nstrein.ns.nl wilde surfen. Hierdoor de verbinding afgebroken.
Dat kwam misschien ook doordat OBIS nogal van slag was, die meldde in Zaandam dat hij met +4 op Asa ging arriveren. In Alkmaar nog onderstaande plaatje gemaakt.

[smallimg]http://farm6.staticflickr.com/5468/6938051478_389f1484f9_b.jpg[/smallimg]
Obis in de war by b2py, on Flickr

Toen nog een stukje met s3400, blijft ook echt het afvoerputje van het treinvolk.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Vinny »

At Daniel. Soms kunnen wissels worden vastgelegd zodat ze in 1 richting wel berijdbaar zijn. Hier wordt in de spits vaak voor gekozen zodat de reizigershinder beperkt blijft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Die wissel bij Utrecht ging gisterenavond al kapot trouwens. Waarom is het zo moeilijk om wissels te repareren de laatste tijd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

@Vinny: Nou, vandaag had men er alles aan gedaan de reizigershinder te maximaliseren. Het defecte wissel bleek trouwens de 1005 te zijn en was dus, ze worden berucht, een hogesnelheidswissel (en wel degene waarmee het hoge spoor ri. Amersfoort na de fly-over van Blauwkapel Oost intakt) en was inderdaad in de rechte stand wel te berijden ondanks een gescheurd puntstuk (bron: Somda) want ik kwam er vanmiddag met de trein overheen.

Om een of andere duistere reden had men de volgende route bedacht voor de t561: rechterspoor (i.p.v. links) Utrecht uit, vervolgens kruipen naar sein 1092 aan het einde van spoor BB. Daar een DDAR ri. Utrecht (vertraagde t5757 ?) voorlaten om vervolgens in te voegen voor de t5661 op spoor 301 en vervolgens gewoon rechtdoor ri. Amersfoort.
Daarmee werden dus twee treinen vertraagd, terwijl je het defecte wissel ook kunt vermijden door gewoon via BC, BE, BL over de hoge sporen door te rijden en bij wissel 1003 weer door te wisselen. In beide gevallen een 40 km/u wissel dus dat maakt geen verschil en je hebt net geen last van de eerste tegemoetkomende trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door M57 »

Dan heb je toch verderop een probleem omdat je daar weer moet kruisen voor treinen uit Amersfoort langs. Bovendien rijd je dan nog langer tegen de richting in waaruit nog steeds de s1700, s500, s5500 en s5600 en allerhande goederentreinen vandaan komen. Lood om (gescheurd) oud ijzer dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

De grap is nu juist: in de tijd dat de NoordOost daar rijdt komen er geen treinen de andere kant op langs... s5500 is al uit Uto vertrokken dan, s5600 is pas bij Blo als de NoordOost ri. Amf daar allang doorgewisseld is en de tegentrein in de NO kruist pas op Dld :wink:
Het enige stukje waar je trouwens last zou kunnen hebben van tegentreinen is het piepkleine stukje over spoor BL.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door M57 »

Ook al is het stukje waar je last van elkaar hebt maar 1 milimeter; geen rijweg is geen rijweg. Bovendien gaat het om BL én BE. Naast de NO reden ook de spitstoevoegers gewoon en je gaat voorbij aan al het goederenverkeer en het feit dat alles niet zo mooi past als het lijkt omdat er een stuk 40 wordt gereden in plaats van 140.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Niet waar, op BE heb je nergens last van: de s5500 is daar al vanaf als de NoordOost doorkomt, de s5600 komt er pas op als de NoordOost al voorbij is en de NoordOost ri. Utrecht bleek in de praktijk via de lage sporen te gaan. (En de NO kruist daar niet met zichzelf, ook niet als er voortreinen rijden. Er is slechts een kruising NO / s2800, de voortrein komt pas 10 min. later door)
Edit: en op de hiervoor beschreven wijze heb je ook slechts één 40 km/u wissel i.p.v. drie stuks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Dan waren er misschien wel andere redenen waarom voor deze route gekozen is? Lijkt me sterk dat men een afwijkende route kiest die veel langzamer zou zijn dan een alternatieve route, want dat bezorgt uiteindelijk de treindienstleider nog meer werk, of niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Het lijkt wel een of andere standaardroute te zijn, ik heb 'm weleens eerder meegemaakt. Dat was toen vanwege een defecte trein op de fly-over bij Blo waarbij we zelfs door vijf 40 km/u wissels moesten. Die keer was er echter wel een duidelijke reden (verse storing waardoor er nog een tegemoetkomende s2800 onderweg was).

Kennelijk maakt de versperringsmaatregel hier geen onderscheid tussen verschillende plekken waar zich een probleem kan voordoen en heeft men slechts een maatregel "Uto - Blo volledig versperd". Da's immers ook de enige verklaring voor het omleiden van de NoordOost ri. Utrecht over de lage sporen, die heeft namelijk in het geheel geen last van het defecte wissel en zelfs niet van conflicterende treinbewegingen door de aanpassingen in de andere rijrichting. (Zolang de s2800 is opgeheven dan, en dat was 'ie vandaag) Sterker nog, daarbij zorg je zelfs voor conflicten met de s28300 en voor de voortreinen ook met de s5600, die er bij normaal spoorgebruik niet zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Wubbo »

Bij een versperringsmaatregel 'Uto-Blo volledig versperd' (die trouwens niet bestaat) zou je geen enkele rijdende trein meer verwachten volgens mij, het is dan immers volledig versperd? Dienstregelpunt Blo (Blauwkapel Oost) heeft trouwens ook niks met deze storing te maken, wissel 1005 is echt van Bloa (Blauwkapel Oost Aansluiting), Blo zijn de wissels 1015 en 1013. Serie 28300 naar het Spoorwegmuseum rijdt niet op maandag.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

En ja hoor, het is weer raak bij Schiphol. Een sein- en wisselstoring! *O*
Op de NS-storingenpagina heeft dezelfde storing maar liefst vier verschillende meldingen.
Iemand enig idee wat er precies aan de hand is?
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Ik ging in Rotterdam die avondspits van Zuidplein naar Beurs. Ik nam op Zuidplein lijn D een 4bakken-MG2/1. IK dacht, past dat op alle station wel? Blijkbaar, tot Leuvehaven waar mensen in het achterste voertuig in de tunnel moesten uitstappen. Gelukkig had niemand het door dat de deuren al open konden, maar men vond het wel vreemd dat ie daarna bij Leuvehaven doorreed.

Is dit normaal bij Leuvehaven? Of wordt er een halte eerder omgeroepen dat het achterste voertuigen niet uitstappen is op Leuvehaven? Dan blijft het gek dat de deuren alsnog opengingen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik dacht dat alles wel past. Alleen is het bij Leuvehaven en Stadhuis bijv wel passen en meten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten