Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Arnhem heeft lijnen 4, 20 en 21 momenteel als stadsbussen naast de trolleys.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Milco »

Mooie bussen zeg :pos:
Maar ik had begrepen dat de huidige aardgas-Citaro's (44xx, 45xx, 92xx) en de gelede trolley's (52xx) blijven?
Wat gaat er dan met de Amba's en 91xx-Citaro's gebeuren? Oudere Amba's (82xx) eruit neem ik aan, en de overige Amba's en de 91xx-Citaro's terug naar CXX? En de Volvo 8700's, blijven die ook rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

Milco1995 schreef:Mooie bussen zeg :pos:
Maar ik had begrepen dat de huidige aardgas-Citaro's (44xx, 45xx, 92xx) en de gelede trolley's (52xx) blijven?
Wat gaat er dan met de Amba's en 91xx-Citaro's gebeuren? Oudere Amba's (82xx) eruit neem ik aan, en de overige Amba's en de 91xx-Citaro's terug naar CXX? En de Volvo 8700's, blijven die ook rijden?
Er mag straks geen dieselbus meer rijden voor Breng (met uitzondering van de buurtbusjes uiteraard). Dus alles gaat terug naar CXX. Die zal wel het één en ander afvoeren en/of verdelen over andere concessies waar mogelijk. De Volvo's waren volgens mij geleased, dus die gaan dan weer terug.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door rovin1995 »

Er komen echt geen aparte stadsbussen voor arnhem. De drukste lijnen worden gereden door trolleybussen. De andere gewoon met streekbussen net zoals nu het geval. Bus van lijn 86 bijv. kan dan zo doorrijden als lijn 4.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door MdJ »

Die lijnen in Arnhem rijden nu ook zo goed als met amba's (die 3 citaro G's vind ik niet mee tellen :lol: )
Bij twijfel: gebruik beton.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

Daarom. Voor Arnhem is het niet nodig. De passagiers zijn er hier al aan gewend en lopen wel door. Vooral de terrorjeugd zit graag helemaal achterin. Die stadslijntjes die nu met diesel worden gereden zijn alleen in de spits druk genoeg dat je niet kan zitten. De trolleylijnen vangen de meeste passagiers op omdat die routes directer zijn.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Joshua »

Ach de busjes zien er mooi uit :D.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door jwalk1 »

Als ik het dus goed begrijp dan krijgen de MAN bussen in Arnhem andere soorten stoelen dan in Nijmegen? Heeft dat te maken met lengte van trajecten of concessie eisen of iets dergelijks?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

jwalk1 schreef:Als ik het dus goed begrijp dan krijgen de MAN bussen in Arnhem andere soorten stoelen dan in Nijmegen? Heeft dat te maken met lengte van trajecten of concessie eisen of iets dergelijks?
Nee, er komen twee uitvoeringen:

"Standaard" bus (met zowel een roze als blauw dak): De stoelen zoals te zien in de foto's. Gaan rijden op alle lijnen die nu door diesels gereden worden. Dus stad/streek rondom Arnhem en streek rondom Nijmegen.

HOV: Stoelen met een grotere hoofdsteun in de Breng kleuren en meer beenruimte. Gaan rijden op de HOV lijnen 300 en (3)31.

De Citaro's in Nijmegen blijven de stadsdienst aldaar uitvoeren.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door jwalk1 »

Bedankt voor de info, wel jammer ik had gehoopt dat een lijn als lijn 99 ook de luxe uitvoering zou krijgen omdat dat toch een lijn is waar je dik 50 minuten in zit
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

jwalk1 schreef:Bedankt voor de info, wel jammer ik had gehoopt dat een lijn als lijn 99 ook de luxe uitvoering zou krijgen omdat dat toch een lijn is waar je dik 50 minuten in zit
Als je van begin tot eind mee gaat wel ja. Maar het is geen HOV lijn, dus regulier materieel voldoet. De meeste mensen gaan niet van begin tot eind mee, maar een gedeelte van de rit, dus 50 minuten is dan overdreven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

koekje schreef:
jwalk1 schreef:Bedankt voor de info, wel jammer ik had gehoopt dat een lijn als lijn 99 ook de luxe uitvoering zou krijgen omdat dat toch een lijn is waar je dik 50 minuten in zit
Als je van begin tot eind mee gaat wel ja. Maar het is geen HOV lijn, dus regulier materieel voldoet. De meeste mensen gaan niet van begin tot eind mee, maar een gedeelte van de rit, dus 50 minuten is dan overdreven.
Valt wel mee, vooral in de ochtendspits zit de bus vanaf Uden Busstation al goed vol met mensen die helemaal naar Nijmegen gaan. Het is zelfs vroeger vaker voorgekomen dat er al vanaf Wijsthoek mensen moesten worden achtergelaten. Maar het gaat zeer gespreid terug, dus in dat opzicht is het waarschijnlijk niet nodig.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Meltrain »

Is er ook al meer bekend over de (ongelede?) trolleybussen die zullen instromen als aanvulling van het huidige materieelpark en ter vervanging van die laatste drie (waarvan twee rijvaardig) Den Oudsten B88's?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Het missende boekje 14 regio Grave met lijn 9/99/161 is er eindelijk, na vier maanden.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Meltrain schreef:Is er ook al meer bekend over de (ongelede?) trolleybussen die zullen instromen als aanvulling van het huidige materieelpark en ter vervanging van die laatste drie (waarvan twee rijvaardig) Den Oudsten B88's?
Er komt geen ongeleed trolleymaterieel. Verder moet nieuw trolleymaterieel binnen 3 maanden na de start van de concessie aan het rijden zijn.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Tijd voor een update. In VET de oude tekst die niet klopt, in rood de wijzigingen. Zal onder dit bericht een nieuw overzichtslijstje maken.

Stadsdienst Arnhem

Lijn 1: Oosterbeek - CS - Velp (aannemelijk viermaal per uur); trolleybus
Lijn 2: Hoogkamp - CS (aannemelijk tweemaal per uur); trolleybus
Lijn 3: Burgers' Zoo - CS - Het Duifje / Huissen (viermaal per uur; buiten spits tweemaal per uur naar Huissen); trolleybus, als de gemeente Lingewaard ermee instemt op z'n vroegst mei 2013; eenduidige route in Arnhem Noord
Lijn 4: CS - Malburgen - Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar Oost - De Laar West - Station Arnhem Zuid (viermaal per uur); trolleybovenleiding naar Vredenburg wordt weggehaald
Lijn 5: De Laar West / Schuytgraaf - Elsweide-HAN / Presikhaaf (aannemelijk acht- tot tienmaal per uur); trolleybus
Lijn 6: Wordt vervangen door lijn 53
Lijn 7: Rijkerswoerd - Station - Geitenkamp (aannemelijk zesmaal per uur); trolleybus
Lijn 13: Vervalt als gevolg van eenduidige route lijn 3
Lijn 14: Wordt opgenomen in lijn 53.
Lijn 20: Presikhaaf - Geitenkamp - Ziekenhuis Rijnstate - CS - Vredenburg - Holthuizen (aannemelijk tweemaal per uur); traject door Rijkerswoerd en de Laar wordt overgenomen door lijn 4; traject naar Elderveld vervalt
Lijn 21: Schaarsbergen - Hoogkamp - CS - Rijnstate - Geitenkamp - Rozendaal - Velp (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 44: CS - IJsseloord 2 (een- tot tweemaal per uur); kandidaat om te vervallen met komst lijn 331
Lijn 107: CS - CIOS (twee ritten 's ochtends)



Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Oosterhout - Visveld - CS - Lindenholt West (viermaal per uur; tweemaal per uur tussen Oosterhout en Visveld); In Lindenholt-West niet meer via een lus maar in 2 richtingen; bus rijdt via station Dukenburg. huidige route lijn 2 naar Weezenhof wordt overgenomen door de 331.
Lijn 3: Vervalt; overgenomen door de 14 13
Lijn 4: CS - Graafseweg - Wolfkuilseweg - Lindenholt Oost - Dukenburg - Bijsterhuizen - Wijchen Zuid - station Wijchen (tweemaal per uur); route in Wijchen is me nog wat onduidelijk; huidige route in Wijchen wordt overgenomen door lijn 14 door 13 wordt CS – Hazenkamp – Aldenhof; 2x per uur. Samen met lijn 1 4x per uur in Hazenkamp
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - Station Dukenburg (aannemelijk zesmaal per uur)
Lijn 7: ?? - CS - Hazenkamp - ??? Waterkwartier - Lindenholt Oost - Brabantse Poort - Bijsterhuizen - Wijchen station - Wijchen Centrum; betreft de lijn die eerder in dit topic besproken is als lijn 4. Dus in avond en weekend is wordt het eindpunt BP. (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert (aannemelijk viermaal per uur)
Lijn 9: Grave - (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS (tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle (vijftienmaal per uur)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Lindenholt - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); niet meer via Lindenholt-Oost
Lijn 12: Brakkenstein - Heyendaal - CS - Griftdijk - Elst (West) - Arnhem CS (aannemelijk tweemaal per uur, ook naar Brakkenstein?); route tussen Arnhem en Nijmegen waarschijnlijk voor een jaartje overgenomen van lijn 331; route in Arnhem onduidelijk Wordt CS - Heyendaal - Station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur)
Lijn 13: CS - Heyendaal - Groesbeek / Afrika Museum (frequentie nog onduidelijk) Wordt Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (viermaal per uur)
Lijn 14: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (viermaal per uur) Wordt Arnhem CS - Elst - Nijmegen CS - Brakkenstein. In Elst via West. 2x per uur hele route, overdag tussen Nijmegen CS en Brakkenstein 4x per uur; Niet via Oosterhout, maar via Griftdijk. In Arnhem Zuid via Randweg en Elden via Kronenburg over Frostbrug
Lijn 15: CS - Heyendaal - Station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur) wordt CS-Heyendaal- Groesbeek/Afrika Museum. In de spits in spitsrichting Groesbeek en dan in tegenspitsrichting naar Afrikamuseum
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Vervalt
Lijn 25: Wordt opgenomen in lijn 1315.

Nachtbus
Lijn 11: Arnhem - Heteren
Lijn 12: Arnhem - Renkum
Lijn 12: Nijmegen - Angeren
Lijn 13: Nijmegen - Millingen
Lijn 14: Nijmegen - Wijchen
Lijn 15: Nijmegen - Druten
Lijn 15: Arnhem - Elst
Lijn 16: Arnhem - Duiven
Lijn 16: Nijmegen - Lindenholt
Lijn 18: Arnhem - Zeelandsingel
Lijn 19: Arnhem - Bemmel
Lijn 17: Nijmegen - Mook


N9 Arnhem – Schaarsbergen via Hoogenkamp, Menthenberg
N10 Nijmegen – Industrieweg via Dukenburg en Lindenholt, ook donderdag
N30 Arnhem – Huissen – Bemmel – Nijmegen
N31 Arnhem – Elst – Nijmegen (alleen zaterdag naar Nijmegen), Via West, Westeraam en Elst CS
N32 Arnhem – Bemmel Zuid
N33 Nijmegen – Angeren via Visveld, Gendt
N43 Arnhem – Doesburg via Velp-Zuid, Dieren
N52 Arnhem – Wageningen via Oosterbeek, Doorwerth, Renkum
N53 Arnhem – Zetten via Matsersingel, Metamorfoseallee, Driel, Heteren
N62 Arnhem – Duiven via Westervoort
N80 Nijmegen – Millingen via Beek, Ooij
N83 Nijmegen – Groesbeek via Malden, Molenhoek, Mook
N85 Nijmegen – Druten via Beuningen, Ewijk
N99 Nijmegen – Grave via BP, Wijchen CS


Streekdienst
Lijn 26: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Dieren (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 27: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 29: Arnhem CS - Velp - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 31: Verdwijnt; wordt waarschijnlijk tijdelijk overgenomen door Nijmeegse "stad"lijn 12; daarna lijn 331
Blijft bestaan. Wordt Velp Zuid/Velp Ijsseloord 2 - HAN - ; In Arnhem Zuid via Batavierenweg en Matsersingel. Tussen Arnhem CS via Velperweg naar station Presikhaaf via ijssellaan maar Velp of Ijsseloord 2. In Elst via Westeraam naar Elst CS en dan door naar Oosterhout Dorp. In Nijmegen via BP. Freqeunties wisselen op het gehele traject erg. Van 2x per uur tot 8x per uur.
Lijn 33: Arnhem CS - Huissen - Doornenburg - Bemmel - Nijmegen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); gaat in Huissen via Ir. Molsweg als lijn 3 doorrijdt - op z'n vroegst mei 2013
Lijn 34: Bemmel - Velp Zuid (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 35: Bemmel - Elst - Zetten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 43: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Dieren - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 51: Arnhem CS - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 53: Arnhem Het Duifje - Kronenburg - Station Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen (tweemaal per uur)
Lijn 57: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 58: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg - Kleef - Emmerich (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 60: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 61: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 62: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Centerpoort Noord (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 63: Arnhem Zuid - Westervoort - Duiven (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 64: Zevenaar - Didam - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 65: Duiven - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 69: Rijnstate - Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 76: Arnhem CS - Driel - Heteren. Wordt lijn 36 maakt lus via de Flessestraat, Randwijkse Rijndijk, Steenovenlaan en Boterhoeksestraat in Heteren. Frequentie 2x per uur.
Lijn 80: Nijmegen CS - Beek - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 82: Nijmegen CS - Beek - Erlecom - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 83: Nijmegen CS - Radboud - Malden - Molenhoek - Venlo (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 85: Nijmegen CS - Weurt - Beuningen - Druten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 86: Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen (in ochtendspits naar zesmaal per uur)
Lijn 87: Wordt vervangen door lijn 1512
Lijn 88: Arnhem CS - Kronenburg - onbekende route door Arnhem Zuid - Elst (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); op later tijdstip mogelijk niet meer via Westeraam
Lijn 89: Nijmegen CS - Druten (frequentie onbekend); vervangt lijn 289
Lijn 91: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemlijk hetzelfde)
Lijn 99: Nijmegen - Station Nijmegen Dukenburg - Alverna - Uden (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 105: Arnhem CS - Het Dorp - Otterlo - Barneveld (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 109: Arnhem CS - Het Dorp - Papendal (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); route naar Wolfheze komt geheel te vervallen
Lijn 210: Wordt vervangen door lijn 10 of 16
Lijn 231: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 280: Millingen - Groesbeek (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 289: Nijmegen - Druten (wordt vervangen door lijn 89)
Lijn 293: Arnhem HTS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal (neemt spitsritten lijn 325 tussen Bemmel en Heyendaal in zich op)
Lijn 325: Wordt opgenomen in lijn 300
Lijn 331: Velp Zuid - IJsseloord - Arnhem CS - Transferium - Kronenburg - onbekende route door Arnhem Zuid - Elst - Oosterhout Woonpark - Nijmegen CS - Graafseweg - Dukenburg - Weezenhof (viermaal per uur, ook tussen station Nijmegen en Weezenhof?; rijdt voorlopig nog niet gehele route, lijn 12 rijdt door Elst; mogelijk al wel tussen Oosterhout en Weezenhof; situatie in Arnhem onduidelijk) Rijdt niet per 12-2012. Corridor Velp-Arnhem-Elst-Lent-Nijmegen-Weezenhof/Brakkenstein wordt aangedaan door gewijzigde 14 en 31
Laatst gewijzigd door Freek op ma 16 apr 2012, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Stadsdienst Arnhem

Lijn 1: Oosterbeek - CS - Velp (aannemelijk viermaal per uur); trolleybus
Lijn 2: Hoogkamp - CS (aannemelijk tweemaal per uur); trolleybus
Lijn 3: Burgers' Zoo - CS - Het Duifje / Huissen (viermaal per uur; buiten spits tweemaal per uur naar Huissen); trolleybus, als de gemeente Lingewaard ermee instemt op z'n vroegst mei 2013; eenduidige route in Arnhem Noord
Lijn 4: CS - Malburgen - Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar Oost - De Laar West - Station Arnhem Zuid (viermaal per uur); trolleybovenleiding naar Vredenburg wordt weggehaald
Lijn 5: De Laar West / Schuytgraaf - Elsweide-HAN / Presikhaaf (aannemelijk acht- tot tienmaal per uur); trolleybus
Lijn 6: Wordt vervangen door lijn 53
Lijn 7: Rijkerswoerd - Station - Geitenkamp (aannemelijk zesmaal per uur); trolleybus
Lijn 13: Vervalt als gevolg van eenduidige route lijn 3
Lijn 14: Wordt opgenomen in lijn 53.
Lijn 20: Presikhaaf - Geitenkamp - Ziekenhuis Rijnstate - CS - Vredenburg - Holthuizen (aannemelijk tweemaal per uur); traject door Rijkerswoerd en de Laar wordt overgenomen door lijn 4; traject naar Elderveld vervalt
Lijn 21: Schaarsbergen - Hoogkamp - CS - Rijnstate - Geitenkamp - Rozendaal - Velp (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 44: vervalt, wordt opgenomen in 31
Lijn 107: CS - CIOS (twee ritten 's ochtends)

Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Oosterhout - Visveld - CS - Lindenholt West (viermaal per uur; tweemaal per uur tussen Oosterhout en Visveld); In Lindenholt-West niet meer via een lus maar in 2 richtingen; bus rijdt via station Dukenburg. huidige route lijn 2 naar Weezenhof wordt overgenomen door de 31.
Lijn 3: Vervalt; overgenomen door de 13
Lijn 4: Vervalt; overgenomen door 13; wordt CS – Hazenkamp – Aldenhof; 2x per uur. Samen met lijn 1 4x per uur in Hazenkamp
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - Station Dukenburg (zesmaal per uur)
Lijn 7: CS - Waterkwartier - Lindenholt Oost - Brabantse Poort - Bijsterhuizen - Wijchen station - Wijchen Centrum; betreft de lijn die eerder in dit topic besproken is als lijn 4. Dus in avond en weekend is wordt het eindpunt BP. (tweemaal per uur)
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert (viermaal per uur)
Lijn 9: Grave - (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS (tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle (vijftienmaal per uur)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Lindenholt - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); niet meer via Lindenholt-Oost
Lijn 12: CS - Heyendaal - Station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur)
Lijn 13: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (viermaal per uur);
Lijn 14: Arnhem CS - Elst - Nijmegen CS - Brakkenstein. In Elst via West. 2x per uur hele route, overdag tussen Nijmegen CS en Brakkenstein 4x per uur; Niet via Oosterhout, maar via Griftdijk. In Arnhem Zuid via Randweg en Elden via Kronenburg over Frostbrug
Lijn 15:CS-Heyendaal- Groesbeek/Afrika Museum. In de spits in spitsrichting Groesbeek en dan in tegenspitsrichting naar Afrikamuseum
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Vervalt
Lijn 25: Wordt opgenomen in lijn 13.

Nachtbus
N9 Arnhem – Schaarsbergen via Hoogenkamp, Menthenberg
N10 Nijmegen – Industrieweg via Dukenburg en Lindenholt, ook donderdag
N30 Arnhem – Huissen – Bemmel – Nijmegen
N31 Arnhem – Elst – Nijmegen (alleen zaterdag naar Nijmegen), Via West, Westeraam en Elst CS
N32 Arnhem – Bemmel Zuid
N33 Nijmegen – Angeren via Visveld, Gendt
N43 Arnhem – Doesburg via Velp-Zuid, Dieren
N52 Arnhem – Wageningen via Oosterbeek, Doorwerth, Renkum
N53 Arnhem – Zetten via Matsersingel, Metamorfoseallee, Driel, Heteren
N62 Arnhem – Duiven via Westervoort
N80 Nijmegen – Millingen via Beek, Ooij
N83 Nijmegen – Groesbeek via Malden, Molenhoek, Mook
N85 Nijmegen – Druten via Beuningen, Ewijk
N99 Nijmegen – Grave via BP, Wijchen CS

Streekdienst
Lijn 26: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Dieren (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 27: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 29: Arnhem CS - Velp - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 31:Wordt Velp Zuid/Velp Ijsseloord 2 - HAN - Arnhem CS - Elst - Nijmegen Centrum - N-CS - Brabantse Poort - Weezenhof; In Arnhem Zuid via Batavierenweg en Matsersingel. Tussen Arnhem CS via Velperweg naar station Presikhaaf via ijssellaan maar Velp of Ijsseloord 2. In Elst via Westeraam naar Elst CS en dan door naar Oosterhout Dorp. In Nijmegen via BP. Freqeunties wisselen op het gehele traject erg. Van 2x per uur tot 8x per uur.
Lijn 33: Arnhem CS - Huissen - Doornenburg - Bemmel - Nijmegen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); gaat in Huissen via Ir. Molsweg als lijn 3 doorrijdt - op z'n vroegst mei 2013
Lijn 34: Bemmel - Velp Zuid (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 35: Bemmel - Elst - Zetten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 36: Arnhem CS - Driel - Heteren. Maakt lus via de Flessestraat, Randwijkse Rijndijk, Steenovenlaan en Boterhoeksestraat in Heteren. Frequentie 2x per uur.
Lijn 43: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Dieren - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 51: Arnhem CS - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 53: Arnhem Het Duifje - Kronenburg - Station Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen (tweemaal per uur)
Lijn 57: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 58: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg - Kleef - Emmerich (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 60: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 61: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 62: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Centerpoort Noord (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 63: Arnhem Zuid - Westervoort - Duiven (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 64: Zevenaar - Didam - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 65: Duiven - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 69: Rijnstate - Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 76: Vervalt; wordt overgenomen door lijn 36 maakt lus via de Flessestraat, Randwijkse Rijndijk, Steenovenlaan en Boterhoeksestraat in Heteren. Frequentie 2x per uur.[/color]
Lijn 80: Nijmegen CS - Beek - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 82: Nijmegen CS - Beek - Erlecom - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 83: Nijmegen CS - Radboud - Malden - Molenhoek - Venlo (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 85: Nijmegen CS - Weurt - Beuningen - Druten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 86: Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen (in ochtendspits naar zesmaal per uur)
Lijn 87: Wordt vervangen door lijn 12
Lijn 88: Vervalt. Route wordt overgenomen door lijn 14
Lijn 89: Nijmegen CS - Druten (frequentie onbekend); vervangt lijn 289
Lijn 91: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemlijk hetzelfde)
Lijn 99: Nijmegen - Station Nijmegen Dukenburg - Alverna - Uden (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 105: Arnhem CS - Het Dorp - Otterlo - Barneveld (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 109: Arnhem CS - Het Dorp - Papendal (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); route naar Wolfheze komt geheel te vervallen
Lijn 210: Wordt vervangen door lijn 10 of 16
Lijn 231: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 280: Millingen - Groesbeek (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 289: Nijmegen - Druten (wordt vervangen door lijn 89)
Lijn 293: Arnhem HTS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal (neemt spitsritten lijn 325 tussen Bemmel en Heyendaal in zich op)
Lijn 325: Wordt opgenomen in lijn 300
Lijn 331: Rijdt niet per 12-2012. Corridor Velp-Arnhem-Elst-Lent-Nijmegen-Weezenhof/Brakkenstein wordt aangedaan door gewijzigde 14 en 31. Mogelijk per 12-2013
Laatst gewijzigd door Freek op wo 18 apr 2012, 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de update Freek. Je zegt dat lijn 87 vervangen wordt door lijn 15, maar volgens de rode tekst bij lijn 15 is dat dus niet zo. De route gaat immers niet meer naar Druten maar volgens de route van de huidige 25. Bij lijn 25 staat nu "wordt opgenomen in lijn 13" maar dat is nu dus volgens de rode tekst lijn 15.

Stop de tijd, lijn 87 wordt lijn 12, daar had ik overheen gelezen. Dus dat moet je even aanpassen :) En de tekst achter lijn 25, want lijn 13 wordt dus de huidige lijn 3. Krijgt Wijchen Zuid nog een bediening in de uren dat lijn 7 tot BP rijdt? Ik kan me overigens herinneren dat dit vroeger (rond 2000) ook niet zo was. Grappig is dat toen ook een lijn 7 naar Wijchen ging (en niet reed in de avond en op zondag).
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Lijn 12/15 aangepast. Je zit door alle codes het juiste bericht niet meer als je aan het bewerken bent.

Route van de huidige 3/4 (straks dus 13) wordt eigenlijk niet gewijzigd. Alleen het lusje van de huidige 3 over Bijsterhuizen wordt er uitgehaald en strak getrokken. Voor de duidelijkheid lijn 7 gaat dan over Bijsterhuizen via Station Wijchen naar Wijchen Centrum (Zuid). Overdag krijgt Wijchen Zuid dus 6x per uur een bus (excl buurtbusjes).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Begrijpelijk Freek, ik ken het probleem.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de routes in Wijchen zo snel niet in mijn hoofd heb, ik kom er nooit. Ik wist niet dat met Wijchen Zuid het centrum bedoeld wordt. Maar de huidige lijn 3 lijkt daar niet in de buurt te komen.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Maar de huidige 4 wel. Simpel gezegd rijdt de 4 vanuit Oost (Nijmegen) via Wijchen Zuid (=Centrum) naar West waar deze over gaat in lijn 3 om via Noord naar Oost (Nijmegen) te rijden. Lijn 3 doet exact hetzelfde alleen in tegenovergestelde richting. Deze twee lijnen worden straks samengevoegd tot 13. Lijn 7 komt daar weer bij die gaat via Noord-Oost (Bijsterhuizen) naar Wijchen Midden (=station) naar Wijchen Zuid.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Oh wacht, ik was dat samenvoegen weer vergeten. Ik dacht even dat de route die van de huidige lijn 3 zou zijn, dus via Noord naar de Randweg en via die route ook weer terug. Maar gaat de nieuwe lijn dan in een lus rijden? Of hoe gaat dat samenvoegen precies? Ik zie door alle buslijnen de route in het bos niet meer ;)
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Hmm, Elst lijkt straks bediend te worden door de lijnen 14 (Arnhem CS - Elst West - Nijmegen CS - Brakkenstein) en 31 (Velp Zuid / Arnhem IJsseloord 2 - Arnhem CS - Gelredome - Matsersingel - Batavierenweg (haltes zijn ze al opnieuw aan het aanleggen) - Elst CS - Oosterhout Dorp - Nijmegen CS - Nijmegen Brabantse Poort - Nijmegen Weezenhof. Aannemelijk voor Elst nog beide tweemaal per uur? Lijn 44 zal dan wel vervallen, de 88 waarschijnlijk ook?

En verder ook nog wat uitbreiding in de nachtbussen zo te zien; de nummering wordt wel een rotzooitje. Elst krijgt eindelijk een nachtbus met Nijmegen, al is het alleen maar op zaterdag. Op Arnhem - Huissen en Bemmel - Nijmegen komen twee nachtbussen te rijden. De huidige lijn 18 in Arnhem naar Malburgen, Vredenburg, Rijkerswoerd en de Laar Oost kan ik niet meer terugvinden. Lijn 53 door naar Zetten, lijn 43 een nieuwe lijn naar Doesburg. Lijn 83 door naar Groesbeek, lijn 99 door naar Grave, lijn 52 door naar Wageningen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

@Frank: Elst zoals gezegd wordt lijn 31 een allegaartje aan frequenties. In de spits wordt Elst-Arnhem 4x per uur gedaan (2x 14 en 2x 31). Elst - Nijmegen wordt 6x per uur, 2x de 14 en 4x de 31. 31 gaat dat de gehele week doen, behalve de avond en zondag.
De 88 en 44 gaan inderdaad verdwijnen. 88 had ik al wel in het schema staan, voor de 44 nog vergeten aan te passen. Zal ik even doen straks.

@Fogeltje: Lijn 3 en 4 worden samen 13. In principe rijden ze nu ook al dezelfde route in Nijmegen. Verschil zit 'm alleen in de route tussen Wijchen en BP. Eigenlijk kun je zeggen dat er tussen BP en Wijchen in een lus wordt gereden. Richting Wijchen rijdt lijn 3 tegen de klok in, lijn 4 met de klok mee. Halverwege wisselt de bus van nummer en bestemming. Lijn 3 rijdt dan met de klok mee en 4 tegen de klok in. Hieraan veranderd niets, alleen het lijnnummer is nu altijd 13.
Wat wel veranderd is dat de route van lijn 13 wordt aangepast en niet meer over Bijsterhuizen rijdt (waar nu lijn 3 komt). Lijn 13 gaat vanuit BP rechtstreeks naar Wijchen Noord. Om dit 'gat' op te vullen rijdt lijn 7 van BP via Bijsterhuizen naar het CS in Wijchen die vervolgens een lusje rijdt door het centrum van Wijchen om via het station weer naar Bijsterhuizen en BP te gaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:@Frank: Elst zoals gezegd wordt lijn 31 een allegaartje aan frequenties. In de spits wordt Elst-Arnhem 4x per uur gedaan (2x 14 en 2x 31). Elst - Nijmegen wordt 6x per uur, 2x de 14 en 4x de 31. 31 gaat dat de gehele week doen, behalve de avond en zondag.
De 88 en 44 gaan inderdaad verdwijnen. 88 had ik al wel in het schema staan, voor de 44 nog vergeten aan te passen. Zal ik even doen straks.

@Fogeltje: Lijn 3 en 4 worden samen 13. In principe rijden ze nu ook al dezelfde route in Nijmegen. Verschil zit 'm alleen in de route tussen Wijchen en BP. Eigenlijk kun je zeggen dat er tussen BP en Wijchen in een lus wordt gereden. Richting Wijchen rijdt lijn 3 tegen de klok in, lijn 4 met de klok mee. Halverwege wisselt de bus van nummer en bestemming. Lijn 3 rijdt dan met de klok mee en 4 tegen de klok in. Hieraan veranderd niets, alleen het lijnnummer is nu altijd 13.
Wat wel veranderd is dat de route van lijn 13 wordt aangepast en niet meer over Bijsterhuizen rijdt (waar nu lijn 3 komt). Lijn 13 gaat vanuit BP rechtstreeks naar Wijchen Noord. Om dit 'gat' op te vullen rijdt lijn 7 van BP via Bijsterhuizen naar het CS in Wijchen die vervolgens een lusje rijdt door het centrum van Wijchen om via het station weer naar Bijsterhuizen en BP te gaan.
Nu is het duidelijk, dank je. Het ging me om de situatie in Wijchen en hoe ze dat precies gingen doen. De lusconstructie leek me het enige voor de hand liggende.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten