Dat zou mooi zijn, maar ik (beroepsdeformatie) kan dan niet nalaten te vragen hoe u dat functioneel gedacht had?Joshua schreef:Ik roep het nog steeds; MAAK GEWOON 1 OV PAAL VOOR DE TREIN.
Als je 1 paal hebt betekent dat niet meer in/uit checken bij overstappen (net als nu als je binnen 1 vervoerder blijft).
Dus ik check in in Zwijndrecht en uit in Culemborg.
Rara hoe ben ik gereisd? en welke vervoerder krijgt hoeveel van de poen?
Of Amersfoort-Arnhem
Of Venlo-Ravenstein
Of ... of ...
O wacht...
Ik weet het al!!!
Dat probleem heb je natuurlijk ook met papieren kaartjes... :)
En voor de papieren kaartjes hebben ze al een mechanisme, dus dat passen we dan ook toe op de OV-Chipkaart.
Betekent wel dat waar je nu gedwongen wordt een 'via' kaartje te kopen (Hengelo-Zutphen via Goor), er een soort TussenCheck paal op dat via-station moet komen.... waar je dan even je OV chipkaart bijhoudt.. zodat ie weet dat je 'via' bent gereisd.
Iedereen in Goor de trein uit om even de kaart voor de paal te houden.
Of ander idee :) net als in de bus in en uitchecken in het voertuig :) ben je ook van het gezeik met verschillende palen af.
Lijkt me vooral in de spits een geweldig schouwspel.
Nee lieve mensen, alle gekheid op een stokje, er is natuurlijk maar 1 goede oplossing..
en dat is AFSCHAFFEN van OV chipkaart in zijn huidige vorm.
Geef mij maar een strippenkaart en papieren treinkaartje (liever nog: karton) en dan ben ik weer een blije eikel.