OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door STF »

Dan is de oplossing in Luxemburg nog genialer; er zijn een aantal haltes hier in het land waarbij de bus twee keer moet keren omdat er dan slechts een halte voor beide richtingen is.

Afbeelding

Richting Echternach gaat de bus van A via B en C (halte) naar D, de draai bij B valt onmogelijk te maken, het is dwars door het plantsoen rijden en de bus een paar keer van rijrichting laten wisselen.
Richting Grevenmacher gaat de bus van D via B en C naar A, dat is goed te doen.

Dit principe lijkt me op de Haarlemmerweg met lijn 21 ook een groot succes, toch? :lol:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

Nee dat achterlijke lusje bij halte Schiphol Noord dan… Want lijn 69 mag officieel niet op de R-net halte stoppen terwijl met dezelfde bussen wordt gereden als op de 300/310. :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door JWM »

Zijn er dan chauffeurs die daadwerkelijk dat rondje maken :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Vinny »

At Bee: m.b.t de lijn 60, die zou eerst ook over het Marnixplein rijden, maar vlak voor de introductie vond daar een tragisch ongeval plaats waarbij een jonge fietser omkwam. Omwonenden hebben toen succesvol geprotesteerd tegen een frequentieverhoging zodat de buslijn daar niet meer kon rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Suus »

Het was altijd de bedoeling geweest om lijn 60 pas te introduceren op het moment dat lijn 21 rechtgetrokken werd. Dat is later naar voren geschoven, toen is die afgehakte lijn 60 ontstaan en die heeft jammerlijk gefaald. Daarmee vrees ik dat een vernieuwde introductie van lijn 60 op de manier zoals die altijd beoogd was (Sloterdijk - Staadsliedenbuurt - Centraal) lastig wordt waarmee de door jouw gewenste toekomstvisie van lijn 21 ook onhaalbaar wordt.

En daarnaast treuzelt de politiek met de aanpak van de Haarlemmerweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door robert55 »

Busstation Sloterdijk is een ernstige teleurstelling geworden:
- geen logische looproute vanuit de stationshal,
- geen roltrap
- traditioneel busstation, met ±elke lijn een halte; omdat je pas kort voor vertrektijd mag instappen geen voordeel
- erg veel perrons, ver lopen
- de haltes staan haaks op de looproute, reizigers moeten dus voor de bussen langs lopen en kunnen hun 'eigen' lijn niet zien
- vooral de verder weg gelegen haltes liggen erg uit het zicht, sociale veligheid is minder dan vroeger [was juist als verbetering aangekondigd
- voor zover er aankleding is [nauwelijks] is die onaantrekkelijk
- personeelsverblijf te ver van de plaats waar de bussen geparkeerd moeten worden

Tram is iets beter, maar het derde spoor loopt te vroeg in op het tweede haltespoor

Verder is het best goed hoor :mrgreen:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:Zijn er dan chauffeurs die daadwerkelijk dat rondje maken :?:
Zat vandaag toevallig in de 69, de chauffeur maakte serieus met zo'n gelede bus het rondje… Waarschijnlijk omdat er een GVB auto achter ons reed. Doorgaans doen ze het stiekem niet inderdaad, maar dat heeft wel tot gevolg dat soms onwetende reizigers hun bus voor hun neus voorbij zien rijden.

Soms weet ik echt niet meer waar dit soort dingen nou nog over gaan… :N Maar goed, zolang ze het bij de regio maar begrijpen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Vinny »

Wat wil de politiek met de Haarlemmerweg dan? Er is geen ruimte voor een profielverbreding. Het oude plan om de weg langs de Houthavens 2x2 te maken zodat de Haarlemmerweg zou kunnen worden afgewaardeerd is heden ten dage de nek omgedraaid door recente nieuwbouw...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door JWM »

Euh, het plan is toch nog steeds om daar de Spaarndammertunnel aan te leggen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Suus »

Er komt een tunnel. Daar gaat het doorgaand verkeer heen omdat het voortaan achter CS langs moet en dan kan de Haarlemmerweg opnieuw ingericht worden en de 21 strakgetrokken worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door JWM »

Of men kan bij de Haarlemmerweg een trambaan aanleggen zodat de 10 kan doorrijden naar Sloterdijk. Of is dat plan inmiddels helemaal ter ziele?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

JWM schreef:Of men kan bij de Haarlemmerweg een trambaan aanleggen zodat de 10 kan doorrijden naar Sloterdijk. Of is dat plan inmiddels helemaal ter ziele?
Van geen van die plannen is toch ook maar enig werk gemaakt toch?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door willy84 »

Vandaag in het FD een interview met de nieuwe GVB topman dat het GVB zoveel beter kan..
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Er komt een tunnel. Daar gaat het doorgaand verkeer heen omdat het voortaan achter CS langs moet en dan kan de Haarlemmerweg opnieuw ingericht worden en de 21 strakgetrokken worden.
Die tunnel is het grootste faalproject van de gemeente sinds de zinloze trambaan over de Boelelaan. De weg eindigt in een verkeersinfarct bij de kruising van de voormalige distelwegveer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Die tunnel is het grootste faalproject van de gemeente sinds de zinloze trambaan over de Boelelaan. De weg eindigt in een verkeersinfarct bij de kruising van de voormalige distelwegveer...
Welke zinloze trambaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Suus »

robert55 schreef:- geen roltrap
Er is wel degelijk een roltrap omhoog. Roltrappen omlaag zijn een relatief zeldzaam verschijnsel in het Amsterdamse openbaar vervoer, Sloterdijk is daar geen uitzondering op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

Beetje lichaamsbeweging moet je ook vooral niet te veel aan doen… Eigenlijk schandalig dat er nergens people movers (horizontale roltrappen) zijn geïnstalleerd die je van de banken in de trein naar de stoelen in de metro/tram/bus rollen. :N

:wink:
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door robert55 »

waar dan?
[dat ik 'm niet gezien heb, zegt mss iets over het gebrek aan overzichtelijkheid?
(Ok ik weet dat het project niet af is bij geldgebrek, maar een deel van het geld is gewoon slecht uitgegeven aan een inefficient ouderwets busstation]
Bee schreef:
robert55 schreef:- geen roltrap
Er is wel degelijk een roltrap omhoog. Roltrappen omlaag zijn een relatief zeldzaam verschijnsel in het Amsterdamse openbaar vervoer, Sloterdijk is daar geen uitzondering op.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door robert55 »

R-Flow schreef:
Vinny schreef:Die tunnel is het grootste faalproject van de gemeente sinds de zinloze trambaan over de Boelelaan. De weg eindigt in een verkeersinfarct bij de kruising van de voormalige distelwegveer...
Welke zinloze trambaan?
Haarlemmerhouttuinen ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Suus »

robert55 schreef:waar dan?
[dat ik 'm niet gezien heb, zegt mss iets over het gebrek aan overzichtelijkheid?
(Ok ik weet dat het project niet af is bij geldgebrek, maar een deel van het geld is gewoon slecht uitgegeven aan een inefficient ouderwets busstation]
Naast de trambaan bij de trap omhoog de stationshal in.

Hij staat ook op de plattegrond: http://www.gvb.nl/reisinformatie/platte ... rdijk.aspx
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door find_your_spot »

R-Flow schreef:
JWM schreef:Zijn er dan chauffeurs die daadwerkelijk dat rondje maken :?:
Zat vandaag toevallig in de 69, de chauffeur maakte serieus met zo'n gelede bus het rondje…
Grote kans dat je maandag bij mij in de 69 zat. Ik maak het rondje Schiphol Noord altijd.
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door Ruben »

R-Flow schreef:
Vinny schreef:de zinloze trambaan over de Boelelaan.
Welke zinloze trambaan?
Verlenging van VU/Medisch Centrum tot de Vrije Universiteit / Buitenveldertselaan. Zogenaamd nodig omdat de keerlus niet meer paste bij VUMC.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

Ruben schreef:Verlenging van VU/Medisch Centrum tot de Vrije Universiteit / Buitenveldertselaan. Zogenaamd nodig omdat de keerlus niet meer paste bij VUMC.
Voor zover ik weet komt er bebouwing op de plek waar de vorige keerlus was… Hoezo "zogenaamd" dan? Daarnaast biedt de verlenging een beter aansluiting op de Amstelveenlijn, is dat echt zo'n drama…?
find_your_spot schreef:Grote kans dat je maandag bij mij in de 69 zat. Ik maak het rondje Schiphol Noord altijd.
Ik eigenlijk nooit. Dit was de tweede keer dat ik het meemaakte. Het blijft gewoon dikke vette bullshit dat de 69 (officieel) niet bij de R-net halte mag stoppen. Stelletje mafkezen dat ze dit zo verzinnen.
robert55 schreef:Haarlemmerhouttuinen ?
De Boelelaan ligt tegenwoordig langs de Haarlemmer Houttuinen?
hauptbahnhof schreef:Je bent te goed voor deze wereld! :@
Ik zie het als volgt: als GVB zo lekker doorgaat rij je straks gewoon onder Connexxion, Arriva, EBS of whatever… :D Kunnen we gelijk de proef op de som nemen of zij wél weten uit te vogelen hoe ze een metro goed moeten onderhouden. Ben benieuwd!
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door hauptbahnhof »

Jij maakt je echt druk om dingen.... Bijv huisstijl... Kan me gestolen worden. Belangrijk ia dat het (op tijd) rijdt en bijv displays en roltrappen werken. Ook schone voertuigen en stations zijn belangrijk. Nou valt de reinheid van de voertuigen soms tegen maar als ik het vergelijk met een tijd terug, hebben ze een inhaalslag gemaakt.

Ik zou me juist druk maken als ik de pit van een lijn moet halen en die al 8 min voor tijd is vertrokken.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OV [in Amsterdam] slechtste van het land

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Jij maakt je echt druk om dingen.... Bijv huisstijl... Kan me gestolen worden. Belangrijk ia dat het (op tijd) rijdt en bijv displays en roltrappen werken. Ook schone voertuigen en stations zijn belangrijk. Nou valt de reinheid van de voertuigen soms tegen maar als ik het vergelijk met een tijd terug, hebben ze een inhaalslag gemaakt.
Haha soms?! Zit - correctie - sta iedere dag twee keer met me gezicht plat tegen de deur gedrukt in de 50, de enige keer dat ik een schoon voertuig op die lijn zie is wanneer het een Zilvermeeuw is. Verder is het een grote onder gekraste en onder gekalkte rotzooi. En displays die werken? Vannochtend ook weer: [Vlugtlaan] / *Gong, de Vlugtlaan…*. Buiten: Amstelveenseweg. :D

Het klopt trouwens dat GVB een inhaalslag heeft gemaakt qua reinheid, maar zoals altijd al het geval was maar op één lijn/type voertuig. Begin '00 waren de Zilvermeeuwen niet om aan te zien en de CAFs brandschoon. Begin '10 is de focus verlegt naar de Zilvermeeuwen die tegenwoordig brandschoon zijn en er netjes uitzien maar worden de CAFs weer aan hun lot overgelaten.

Nee hoor, het gaat lang niet alleen om de huisstijl. Maak me drukker om de staat van de voertuigen, groot gebrek aan beveiliging en toezicht, omroep die niet functioneert, betrouwbaarheid van sommige lijnen etc. :wink:
hauptbahnhof schreef:Ik zou me juist druk maken als ik de pit van een lijn moet halen en die al 8 min voor tijd is vertrokken.
Omdat dat één keer is voorgekomen? Nou dat trauma heb ik inmiddels wel verwerkt hoor… :wink: Ik maak me drukker om een metrolijn waar ik al zeven jaar lang dagelijks gebruik van maak, iets dat een steeds vervelendere ervaring wordt. Hoop oprecht dat de nieuwe metro's er niet binnen paar jaar net zo bijhangen als de CAFs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten