'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Suus »

'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'
Treinen van Syntus worden slecht schoongemaakt, zodat reizigers vaak in wagons stappen die vol liggen met rotzooi.
De bewering van het Gelders Statencollege dat het meevalt met de viezigheid, is flauwekul. Omdat de aantrekkelijkheid van het openbaar vervoer in het geding is, is ingrijpen noodzakelijk.

Dat zeggen Gelderse belangenorganisaties als Samenwerkende Bonden van Ouderen Gelderland, Zorgbelang Gelderland, Fietsersbond afdeling Gelderland, Voorlichtings Advies Commissie Gelderland, Studentenvakbond AKKU, Vereniging voor Kleine Kernen Gelderland, de Gelderse Milieufederatie en reizigersclub ROVER.
Bron: Gelderlander
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door fogeltje »

De wagons? Die domme reizigers moeten ook niet in goederentreinen stappen!
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Ardan »

Naja, soms, als je met je vinger over een raam of stukje wand heen gaat, dan kom je tot de ontdekking dat er ook nog een trein onder de berg bewegende viezigheid zit :')
Ik doe ook maar wat
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Maxim »

Maar dat er in de trein veel rommel zou liggen klopt echt niet meer. In Arnhem bijvoorbeeld wordt elke kerende trein nu opgeruimd door een schoonma(a)k(st)er...
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Dafdriver »

Zijn de schoonmak(st)ers nog steeds in staking?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Suus »

Sinds vandaag niet meer, de staking is na 105 dagen voorbij *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door isadora »

Bee schreef:Sinds vandaag niet meer, de staking is na 105 dagen voorbij *O*
Oh goed, hun eerste ziektedagen worden nu eindelijk vergoed?
Daar hebben ze toch nog lang voor moeten knokken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Ardan »

Nee, nog geen doorbetaling bij ziekte, maar wel 5% meer loon.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Meltrain »

Oh, bij mij op de TU is de staking al anderhalve week voorbij. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Michael 1988 »

Ik meen mij te herrinneren dat de schoonmakers bij mij op Avans Den Bosch gewoon aan het werken waren.... Of ja werken....

Niet lullig bedoelt, maar soms heb ik het gevoel dat de schoonmakers niet aan het schoonmaken zijn. Nou kunnen (met name studenten) sommige reizigers er ook een puinhoop van maken in de trein, maar als de schoonmakers op het spoor net zo schoonmaken als bij ons. Tja dan kun je wel erg lang wachten totdat ook echt alle stof overal is weggehaald en niet ergens nog een (grote) hoop in een hoek ligt.

Maar ik zei al, studenten maken er ook vaak een (grotere) puinhoop van, door gewoon hun afval te laten liggen waar ze zaten. En nee ik hoor daar niet bij, ik ben tenminste nog netjes opgevoed door mijn ouders ;). De schoonmakers worden wel betaald om schoon te maken, maar volgens mij niet om als afvaldienst te spelen. Overigens kan het ook soms voorkomen dat een reiziger drinken of eten meeneemt in de trein of in de bus, het daarop drinkt of opeet en door de bewegingen in de trein en bus (vooral bij noodstoppen) knoeit in de trein of bus. Ik heb vaak zat meegemaakt dat een of andere achterlijke magool drinken meenam in de bus, maar na een noodrem heel zijn blikje of flesje cola over de vloer een gooide, waardoor de vloer onder die smerige plakkerige rotzooi lag. Er liggen ook vaak zat volle flesjes drinken in de bus en trein die gaan rollen. Als die open gaat heb je hetzelfde probleem.

Nee dit ligt denk ik toch echt niet aan Syntus, maar aan de reizigers. Die moeten ze juist aanpakken.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Nee, nog geen doorbetaling bij ziekte, maar wel 5% meer loon.
Aldus een schoonmaker op Station Nijmegen krijgen ze wel gewoon doorbetaald bij ziekte maar hebben ze 1 wachtdag. Oftewel, je eerste ziektedag wordt niet betaald. Naar mijn weten is dat in meer CAO's van toepassing.


Maar los van dat. De Syntus treinen zijn vaak ook vies. Maar dat vind ik bij meer regionale vervoerders eigenlijk een probleem. Niet dat de NS treinen altijd zo netjes zijn. Maar naar mijn idee laten mensen wel sneller zooi liggen weten dat er geen conducteur aanwezig is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Fles »

Bee schreef:De bewering van het Gelders Statencollege dat het meevalt met de viezigheid, is flauwekul.
Net of die lui ooit in het OV zitten :')
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Freek »

Nee, dat bleek onlangs uit Statenvragen. Iemand van de PvdDieren had gevraagd naar de ervaringen van de leden van GS in het Gelderse OV. Was het antwoord dat deze er niet waren omdat het OV langzaam was, oncomfortabel en vertrouwelijke gesprekken bijvoorbeeld wel op de achterbank van dienstauto kunnen worden gevoerd en niet in de trein.

Een van de redenen van de vieze Syntustreinen ligt ook aan het aantal afvalbakken in de Linten, wel geteld 2 per stel.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Michael 1988 »

Bedoel je niet per ingang/deur??? Ik reis dan wel niet met Syntus, maar de paar keer dat ik ermee reisde zag ik 2 prullenbakken bij het platform staan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door isadora »

Waarom nemen "die domme reizigers" niet gewoon hun eigen afvalemmer mee?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door tsov »

Moet je voor je Kliko dan een fietskaartje kopen? :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Syntus-trein is smerig, provincie moet ingrijpen'

Bericht door Fles »

Freek schreef:Nee, dat bleek onlangs uit Statenvragen. Iemand van de PvdDieren had gevraagd naar de ervaringen van de leden van GS in het Gelderse OV. Was het antwoord dat deze er niet waren omdat het OV langzaam was, oncomfortabel en vertrouwelijke gesprekken bijvoorbeeld wel op de achterbank van dienstauto kunnen worden gevoerd en niet in de trein.
Ehm. Hallo? :idea:

"De trein is kut."

-"Wat weet jij er nou van, zit je er zelf weleens in? "

"Nee want dat is kut."

Dat soort "discussietechnieken" leer je af als je in de brugklas zit. En dat is onze provinciale politiek? :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten