OVer Missers in de Reisinformatie #21

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Ronald »

Gisteren viel in Enschede deze vertrekstaat voor de treinen richting Gronau op. Het is wel een heel ingewikkelde manier om aan te geven dat de trein van 21:56 alleen op zondag en op Duitse feestdagen rijdt :')

Afbeelding
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Geen missers, maar eerder een pluspunt. Viel mij van de week op dat er in de metro's van RET, die schermen hebben, nu naast die filmpjes (die ellendig vaak herhaald worden en in mijn ogen weinig nut hebben) ook alle komende/huidige werkzaamheden van alle RET-lijnen wordt getoond.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door VIRM »

Er is weer eens voor de zoveelste keer een verstoring bij Schiphol. Dit betekent dat de reisinformatie het ook niet meer weet.

"Tussen Amsterdam C en Rotterdam C rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring. "

En welke treinen nu wel en niet rijden? Als je een bepaalde s3300 volgt vertrekt hij van het ene station wel en van het andere station niet. De reisplanner maakt er dan ook weer iets van 'rijdt vandaag niet' van. Dus het spreekt elkaar weer tegen.

Is het anno 2012 ook echt zo moeilijk om goede reisinformatie te geven?
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door VIRM »

En deze is helemaal mooi! *O*

Plan je een reis tussen Zaandam en Amsterdam Centraal, krijg je deze melding bovenaan het reisadvies:
"Let op, verstoring Zaandam - Amsterdam Centraal"

Klik je daarop, kom je terecht op de storingspagina van Amsterdam Centraal - Leiden.

Echt. KEN JE TRAJECTEN/GEOGRAFISCHE KENNIS lieve websitemensen bij NS... *O*
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door hauptbahnhof »

Op dit moment op diemen zuid de omroep dat de sprinter naar duivendrecht, weesp, naarden bussum, hilversum en utrecht centraal een vertraging heeft van 1 kwartier.

:-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Suus »

Is dat NOG steeds niet opgelost :? Dat is al maanden een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door ODRAIL »

Edwin schreef:Geen missers, maar eerder een pluspunt. Viel mij van de week op dat er in de metro's van RET, die schermen hebben, nu naast die filmpjes (die ellendig vaak herhaald worden en in mijn ogen weinig nut hebben) ook alle komende/huidige werkzaamheden van alle RET-lijnen wordt getoond.
Dit is al vanaf 2 april (2012) hoor :wink: .
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

KM46 schreef:
Edwin schreef:Geen missers, maar eerder een pluspunt. Viel mij van de week op dat er in de metro's van RET, die schermen hebben, nu naast die filmpjes (die ellendig vaak herhaald worden en in mijn ogen weinig nut hebben) ook alle komende/huidige werkzaamheden van alle RET-lijnen wordt getoond.
Dit is al vanaf 2 april (2012) hoor :wink: .
Zo vaak ging ik de afgelopen 2/3 weken niet met de metro, dus viel het mij laatst pas op.
Nu nog overstap mogelijkheden op ander OV (metro, tram, bus, trein) bij haltes als Beurs (vooral van ABC naar DE en v.v.), Blaak, Capelsebrug, etc. Maar niet dat je op Capelsebrug ook 3 minuten kan wachten op A of B als je naar Schiedam Centrum moet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Edwin »

RET.nl schreef:18 april 2012

-bus 32 en 48
Door een aanrijding met een containerschip aan de Willemsbrug rijden de buslijnen 32 en 48 een gewijzigde route. Bus 32 richting Noordereiland, willemswerf, boompjes, erasmusbrug, stieltjesstraat, koninginnebrug eigen route, richting Overschie, koninginnebrug, stieltjesstraat, erasmusbrug, schiedamsedijk vervolgens eigen route . Bus 48 gaat rijden via de roentgestraat, stietjesstraat, erasmusbrug, schiedamsedijk vervolgens eigen route, dit is in beide richtingen. Het is niet bekend hoe lang het gaat duren.
Beetje vreemde wijzing, nieuwe haltes worden (met kleine letter, geen hoofdletter) genoemd. De vervallen haltes dan? En alternatieve bus voor die vervallen haltes. En het ergste is de stietjesstraat (zonder l) in de zin van bus 48. En kan een containerschip een brug aanrijden?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Ardan »

Zou dat geen probleempje geven onderweg, twee metro's de andere kant op op hetzelfde spoor? :')
Afbeelding
(Waterlooplein, vorige week, perron richting zuiden)
Ik doe ook maar wat
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Amazonous »

Ik blijf dus zeuren tegen zowel NSR als ProRail dat er op Heino toch echt wel iets van reisinformatie mag komen (vertrekstaten die weggevallen zijn en geen enkel scherm (ook geen overzichtsscherm)... Dat er geen digitale CTA's terugkomen snap ik, maar een klein overzichtsschermpje kan er best vanaf volgens mij... Nieuw hoofdstukje: de omroep vandaag. Natuurlijk meteen weer reden tot e-mailen en constateren (ik klaag niet, in constateer enkel):

"Wegens koninginnedag rijdt de NS een aangepaste dienstregeling. Let u op koninginnedag op de actuele vertrektijden op de digitale schermen".... Euh, welke schermen bedoelde u? -o-

Overigens, voor wat betreft die rare stations in de stationslijst van de NS onderstaande e-mail:
Dit probleem is onder de aandacht, het blijkt in onze systemen wat
lastiger dan je van de buitenkant zou verwachten.
De betreffende stations zijn allemaal evenementenstations: dat houdt
in dat er in de reguliere dienstregeling geen treinen stoppen, maar in
bijzondere situaties (meestal bij evenementen) wel.
Bijvoorbeeld Rotterdam Zuidplein is helemaal een vreemde eend in de
bijt: hier stoppen (zoals terecht werd opgemerkt) niet eens treinen.
Maar onze systemen moeten dit station wel kennen omdat er soms
treinvervangend vervoer (bussen) begint of eindigt.

We zoeken op dit moment naar de beste manier om deze stations in ieder
geval herkenbaar te maken in de statonslijst.
Of je ze vervolgens wel of niet moet tonen is een lastigere vraag,
want dit hangt dus per dag af van de dienstregeling.
Op ns.nl hebben we dit momenteel opgelost door ze allemaal te tonen en
een foutmelding te geven als er geen reisadvies kan worden gevonden...
maar dat verdient in mijn ogen nog geen schoonheidsprijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Amazonous schreef:"Wegens koninginnedag rijdt de NS een aangepaste dienstregeling. Let u op koninginnedag op de actuele vertrektijden op de digitale schermen".... Euh, welke schermen bedoelde u? -o-
Vond de omroep inderdaad niet al te sterk, maar wat jij quote werd voorafgegaan door "U kunt de oranjedienstregeling folder halen bij de servicebalie, kijk op de dag zelf op ..." (ofzoid) Kon 'm op Utrecht Centraal even zo snel niet vinden gisteren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Ik zag donderdag de folder voor de oranjedienstregeling liggen bij het servicepunt van Rotterdam Centraal, naast de trap naar de Burger King, toilet en spoor 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door VIRM »

Op dit moment zijn er werkzaamheden tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk, waardoor er minder treinen rijden. Vanaf 23:15 vanavond rijden er helemaal geen treinen.
Driemaal raden wat niet op de AV voorkomt als verstoringenoptie en wat niet voorkomt op de 'storingen'-pagina op de website?

Sorry, maar is het echt zó moeilijk om de meest basale en elementaire reisinformatie te geven? -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Thom91 »

Zeg zeurkous, het is nog niet aan de gang dus nog niet nodig op de storingenpagina.
Verder staat hij wel gewoon tussen de werkzaamheden pagina, dus ook daar staat het.
http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaa ... d_21_22apr
mopperkont
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door VIRM »

Er staat dat er tot zaterdag 23:15 minder treinen rijden, dus het is wel degelijk aan de gang.

Het staat inderdaad bij de 'werk aan het spoor pagina'. Maar het is toch wel heel erg handig dat het gewoon bij de AV en de 'storingen'-pagina staat als het aan de gang is.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Alleen de s800 rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Alkmaar. De s3000 is een goed alternatief voor die reizigers, want deze stopt extra in Heiloo. De reizigers zijn geïnformeerd dat er minder treinen rijden d.m.v. de reisplanner en de actuele vertrektijden die gewoon zijn aangepast aan de situatie :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Amazonous »

webguy schreef:
Amazonous schreef:"Wegens koninginnedag rijdt de NS een aangepaste dienstregeling. Let u op koninginnedag op de actuele vertrektijden op de digitale schermen".... Euh, welke schermen bedoelde u? -o-
Vond de omroep inderdaad niet al te sterk, maar wat jij quote werd voorafgegaan door "U kunt de oranjedienstregeling folder halen bij de servicebalie, kijk op de dag zelf op ..." (ofzoid) Kon 'm op Utrecht Centraal even zo snel niet vinden gisteren.
Maar voor een servicebalie zul je ook naar Zwolle moeten, en je kunt vanuit Heino ook naar Raalte en Nijverdal ;-) Natuurlijk is er altijd wel een laatste woord te bedenken, ik ben meestal gewoon redenen aan het zoeken om opnieuw in ieder geval te reageren richting de NS/ProRail en weer te beginnen over een TB'tje voor de kleinere stations, zodat we niet compleet in het donker staan qua reisinformatie. In Spoorslag '70 werd al besloten dat de niet-rendabele, regionale lijnen toch moesten blijven bestaan, omdat ze wel voor een toevoer zorgden van reizigers naar de IC-stations. Dat lijkt mij hier aan de orde. Enschede-Zwolle kun je afdoen als niet-rendabele diesellijn en veel te weinig aan doen, maar de lijn zorgt wel voor veel verkeer naar Zwolle en Enschede. Ik zou ook overstappen op de auto als ik eerst naar Zwolle moest met een bus, welke mij niet eens op tijd in Zwolle zou kunnen brengen, want dan rijden de bussen nog niet :mrgreen: Dan maar in de file met de auto naar Amsterdam Zuid, want parkeren in Zwolle en op de trein overstappen is nog veel erger.
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door erjeebee »

Van de mobiele NS site:

Disruption:
[-] Nijmegen-'s-Hertogenbosch
Tussen 's-Hertogenbosch en Oss rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Reizigers naar Breda reizen via Utrecht C en Rotterdam C . Extra reistijd: 5 minuten.


5 minuten extra reistijd :)
Wauw
Ze zetten een vervangend vliegtuig in gok ik :)

Even op de reisplanner op diezelfde site kijken hoe ze dat dan gaan doen:

From Nijmegen to Breda
Departure woensdag 25 april 2012 at 14:18

D 14:18 Nijmegen platform 4a
Intercity NS direction 's-Hertogenbosch
A 15:20 Breda platform 7


Eh :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Het nieuwe lijnnummer van GVB lijn 44 is bekend, het wordt 329! Tenminste, een bus op die lijn toonde dat lijnnummer :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TLP »

Zonet spotte ik op de Van Baerlestraat een lijn 5 richting Amatelveen die aangaf dat hij naar het CS ging.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door hauptbahnhof »

Was het toevallig een Combino?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Edwin »

Gistermiddag op de RET D- en E-lijn (haltes Beurs en Stadhuis) werd er de volgende informatie getoond:
E Den Haag Centraal 1 min
D Rotterdam Centraal 55 min
D Rotterdam Centraal 56 min

Het leidde tot hilariteit bij veel reizigers.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

Reizigers voor lijn D wordt geadviseerd met lijn E te reizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TheKnitter »

Gisteravond stond ik voor de zoveelste keer weer als enige reiziger in Leerdam om 1:15. Moest de laatste trein van 1:22 naar Dordrecht hebben. De omroep was toen wel eventjes aan het klooien:
"Dames"
"Dames en heren, de stoptrein van 1 uur 22 rijdt vandaag niet" WAT!?!? Dan verzorgt Arriva maar een taxi...
"Dames en heren, de stoptrein van 1 uur 22 naar Dordrecht zal vertrekken om 1 uur 24 in verband met werkzaamheden op de MerwedeLingeLijn"
"Dames en heren, de stoptrein van 1 uur 22 vertrekt van spoor 1" -> Planmatig
"Dames en heren, de stoptrein van 1 uur 22 naar Dordrecht stopt op alle tussengelegen stations" -> Planmatig...
"Dames en heren, de stoptrein van 1 uur 22 naar Dordrecht rijdt tot Gorinchem 2 minuten later"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten