OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Alles hoort ook te passen denk ik, want anders kunnen de deuren niet open. De RET, per mail, maar even op de hoogte gebracht.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

Op elk station van Lijn D passen 4 stellen. Waarschijnlijk dacht de bestuurde dat ie 3 stellen bij had en halteerde daarom bij bordje 3. Als je 4 stellen bij hebt moet je helemaal doorrijden naar einde perron en dan past het precies.

Op lijn D is jarenlang met 3 stellen gereden vanwege een korter perron op Rtd. Nu lijn E tot Slinge rijdt is er materieel van lijn D vrijgekomen en rijden ze vaker met 4 stellen. Ik heb dus het vermoeden dat de bestuurder nog gewend was met 3 stellen te rijden.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Dan valt het euvel mee, alhoewel bij andere stations het achterste stel wel ruimschoots het station "haalde". Mogelijk een enkele vergissing. Toch levert het gevaar op wanneer mensen in de tunnel uitstappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Dexter »

hauptbahnhof schreef:Ik dacht dat alles wel past. Alleen is het bij Leuvehaven en Stadhuis bijv wel passen en meten.
Ik geloof dat de Bommetjes iets van 1,5 meter per stel langer zijn de oude stellen. 30,5 x 4 = 122 meter en de perrons op lijn D zijn 120 meter lang, dus het is inderdaad passen en meten.
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

Sterker nog de 5301-5342 zijn 30,5 meter maar de 5343-5363 zijn 30,65 meter.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Das maar 15 cm verschil? Waardoor komt dat verschil dan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

Waar dat verschil door komt weet ik niet. Ik haalde de info van www.retmetro.nl
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Vandaag een rit vanaf Schiphol naar Hoorn gemaakt, noodgedwongen via Amsterdam Bijlmer.
Er was dus een storing, en ik heb een half uur op Schiphol gewacht op iets in de richting van Amsterdam Centraal. Vervolgens maar een s3500 ingesprongen die wonderwijl als enige treinserie gewoon keurig op tijd bleek te rijden. Althans op tijd vertrok.
De trein moest alle P en bediende seinen tussen Schiphol en Amsterdam Rai stoptonend passeren, wat natuurlijk vertraging kost. Met een goed uur vertraging ben ik uiteindelijk Amsterdam Sloterdijk gepasseerd richting Noorden. (het half uur vergeefs wachten op Schiphol niet meegeteld).
Zag ook een trein met 8 bakken DDAR rijden in de s2600 naar Den Haag waar echt niemand meer in paste, mensen stonden al met tientallen in de gangpaden gepropt. Dat gebeurt toch niet zo heel vaak. (althans ik zie dat bijna nooit)
Maar er had dan ook al drie kwartier niets meer gereden tussen Amsterdam en Leiden (via Schiphol) in de spits.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor :Y

Afbeelding

Afbeelding
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door find_your_spot »

Thom91 schreef:Comfy bus alleen schud hij heel erg bij hoge snelheden in de tunnel.
Welke tunnel bedoel je hier precies?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Beide bustunnels bij Schiphol zijn vrij hopeloos als ik eerlijk ben :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

find_your_spot schreef:
Thom91 schreef:Comfy bus alleen schud hij heel erg bij hoge snelheden in de tunnel.
Welke tunnel bedoel je hier precies?
Schiphol <-> Hoofddorp
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Karl »

Een vraag die ik al langer heb, maar nu denk ik er aan: tussen Rijswijk en Den Haag Moerwijk zie je bij de helling bij Rijswijk een soort perronrand en bij Den Haag Moerwijk staat in ieder geval één bovenleidingsportaal ook in iets wat een perron geweest zou kunnen zijn. Weet iemand van wanneer dit is? Helaas kan ik zo 1, 2, 3 geen foto's vinden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Bedoel je deze? (Vlak bij Moerwijk)
http://maps.google.nl/maps?q=rijswijk&h ... d&t=h&z=20
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Die perronrand is mooi te zien via Google Streetview en lijkt simpelweg te behoren tot het perron van het rechterspoor ri. Den Haag wat om een of andere reden langer dan de tunnel is.

En wat betreft Moerwijk kunnen we dat hier mooi zien. Zo te zien is dat bovenleidingsportaal er eentje van hetzelfde model als wat bij het perron gebruikt is. Staat die niet gewoon op een verhoging omdat de lengte van de palen afgestemd is op in het perron staan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Karl »

Ja, die allebei bedoel ik.
Het is een spectrum.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door find_your_spot »

Thom91 schreef: Schiphol <-> Hoofddorp
Dat is de Abdijtunnel. Je kunt alleen de bus niet de schuld geven van het schudden. De betonplaten in deze tunnel zijn allemaal schuin en haaks op elkaar geplaatst.
Laatst gewijzigd door find_your_spot op di 17 apr 2012, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

En dat perron zal wel langer zijn omdat daar een trappenhuis zit als nooduitgang?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Een trappenhuis zie ik niet op streetview, maar zo te zien loopt dat perron wel helemaal door tot aan het einde van de helling. Nu je het zegt is het op zich best logisch dat dat als nooduitgang dient (maar wat heb je eraan als je op een van de andere twee perrons staat is dan de vraag)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Vandaag in een SGm in de s7600 de omroep gehoord "Neem u afval en kranten mee en deponeer deze in de daarvoor bestemde afvalbakken op het perron". Is dat nieuw?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Zo hoeven ze, hopelijk, minder CSU'ers in te huren ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Karl »

Daniel schreef:Een trappenhuis zie ik niet op streetview, maar zo te zien loopt dat perron wel helemaal door tot aan het einde van de helling. Nu je het zegt is het op zich best logisch dat dat als nooduitgang dient (maar wat heb je eraan als je op een van de andere twee perrons staat is dan de vraag)
En de vormgeving is dan ook een beetje apart, want waarom is er dan, bijvoorbeeld, geen doorgetrokken lijn en - inderdaad - de perrons van Rijswijk bevinden zich tussen de sporen; niet aan de zijkant.
Het is een spectrum.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Op Station Almere Parkwijk zag ik dat ze flink gevorderd zijn met de bushalte voor bus 5, 6, 7, 155 en 322. Er komen 2 haltes naast elkaar. Ik schat dat de meeste buitenste halte voor de 6, 155 en 322 is (kunnen ze passagiers uitlaten en ook daar bufferen). Maar dan wordt de halte (richting Station Centrum( voor de 5 en 7 wel heel smal. Blijven die hun halte dan mogelijk onder het station houden?

Daarnaast zal ik in een geleden bus 6, de 9142, en die had ook zo'n glazen scherm zoals in de nieuwe GVB-bussen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door fogeltje »

Vanochtend een gezellig ritje op de 121 richting Uden gehad. Lekker praatje kunnen maken met de chauffeur.
"Een touringcar is geen bus"
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door The best »

Busstation van Almelo is qua indeling een beetje veranderd, dus de bussen vertrekken van andere perrons. Helaas weten nog niet alle chauffeurs dat en dan zit je dus lekker in de regen nog tien minuten te wachten voordat de chauffeur er achter komt dat hij fout zit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten