Mag ik even kwijt #109

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Daniel »

Wonderlijk geval vanmorgen... 8.20 uur had ik 'n afspraak bij burgerzaken. Iets minder dan 10 minuten van tevoren meld ik mezelf bij de balie, kreeg m'n nummertje en nam plaats in de wachtruimte. Daar heb ik amper een minuut gezeten toen ik al werd opgeroepen om vervolgens zelfs nog voor het tijdstip van m'n afspraak het stadhuis weer uit te lopen :D

Wel jammer dat de s2800 vandaag niet kon rijden, die had ik nog ruimschoots kunnen halen. Sterker nog, ik miste zelfs net de trein van een halfuur eerder dan degene die ik oorspronkelijk wilde nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Dexter »

Aaargh, de wekker gaat alweer om 4:15. :| Maar het is hier zo ge-ze-he-leg op het forum! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Was het ook maar zo gezellig in mijn mailbox... :roll:

De eerste vijf mails bevatten termen als spoed, excuses, dringend, belangrijk, etc :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Aaargh, de wekker gaat alweer om 4:15. :| Maar het is hier zo ge-ze-he-leg op het forum! :mrgreen:
Nja ik moet ook maar eens te bedde -o-

Komende paar weken toch echt wel in de IC van 6:14 westbound zitten....
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Gertjan »

Dexter schreef:Aaargh, de wekker gaat alweer om 4:15. :| Maar het is hier zo ge-ze-he-leg op het forum! :mrgreen:
Sterkte morgenochtend/vannacht. Je mag zelf doorhalen wat niet van toepassing is :P
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door STF »

Zo, het gras is weer gemaaid maar doordat ze vanaf morgen een week lang regen voorspellen en het vorige week ook al dagenlang heeft geregend moest ik vandaag op de enige droge dag de volledige camping maaien. Nu het nog rustig is op het veld gaat dat qua tijd wel (ik hoef nauwelijks stroomkabels e.d. aan de kant te leggen), alleen gaat het qua maaiafval niet zo erg goed in de aanhanger... Normaal verdeel ik dat over twee aanhangerladingen.

Afbeelding

Aan het einde van de middag toen ik klaar was met maaien eerst de bestelbus een kwartier lang turbodruk laten opbouwen, toen het gaspedaal tot de allerlaatste millimeter ingetrapt en de koppeling op laten komen, ruim drie seconden lang kwam er geen enkele beweging in het zooitje, maar ineens trok de "goederentrein" toch nog heel langzaam op... Dat zal me overmorgen op het schuine erf van die boer waar je het dan mag storten weer een feest worden; dat is een continue samenspel tussen een afslaande motor, doorslippende banden en vastslaande aanhanger-rem.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Ardan »

Jij moet eens gaan meedoen met de kampioenschappen veldrijden :D

Pfff, mijn trainsimulator is niet meer te starten om één of andere vage reden... heb het er na uren prutsen maar afgekinkeld en ben opnieuw aan het installeren, alle content opnieuw downloaden en alles nieuw gaan bouwen :cry: :cry:
Maaaar niet het einde van de wereld :)
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:
Dexter schreef:Aaargh, de wekker gaat alweer om 4:15. :| Maar het is hier zo ge-ze-he-leg op het forum! :mrgreen:
Sterkte morgenochtend/vannacht. Je mag zelf doorhalen wat niet van toepassing is :P
Thnx! Ik kies voor beiden: Het was een klein stukje nacht en een heule lange ochtend. :?

En gaandeweg de week word het stukje nacht steeds langer m.a.w. de dienstaanvang steeds vroeger. Als ze dit nou eens in Guantanamo Bay zouden toepassen, zouden ze vast meer bekentenissen los krijgen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door tsov »

Als het beheer rare ip-adressen ziet: ik zit nu op mn mobiel met een Russische sim het forum te lezen in een universiteitskantine in Sint-Petersburg :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door webguy »

Hmm, hadden we die toch niet gebanned dus...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Hmm, hadden we die toch niet gebanned dus...
:pos: :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Geert »

Ik kreeg net mijn nieuwe arbeidsovereenkomst ter inzage opgestuurd. Alles leuk en aardig, zie ik ineens deze passage:
4 Met werknemer is afgesproken dat hij, vanwege principiële bezwaren, nooit te werk zal worden gesteld t.b.v. een bedrijf dat wapens produceert voor oorlogs- of defensiedoeleinden noch voor (een bedrijf dat is geliëerd aan) de krijgsmacht van welke nationaliteit dan ook.
Lolwhut :D Zeker gekopieerd uit het contract van een collega die nogal pacifistisch is? :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door webguy »

Das wel lekkere blunder. Helemaal omdat jij nu gaat bedenken welke collega dat zou moeten zijn...
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom snap ik die omleiding van tram 14 (GVB) niet?
Vanweg het het Staatsbezoek van de President van Turkije zijn de tramsporen in de Paleisstraat en de Mozes en Aäronstraat rond de Dam gestremd van dinsdag 17 april aanvang dienst tot donderdag 19 april circa 10.00 uur.

Tram 14 rijdt vanaf de Plantage Middenlaan via de Plantage Kerklaan, Roetersstraat, Sarphatistraat, Weesperplein (overstap metro!), Sarphatistraat, Frederiksplein, Weteringschans, Kleine-Gartmanplantsoen, Leidseplein, Marnixstraat, Elandsgracht, Kinkerstraat en Bilderdijkstraat naar de De Clercqstraat en eigen route v.v.
Waarom niet gewoon Raadhuisstraat, Nieuwezijds Voorburgwal, Martelaarsgracht, Prins Hendrikplantsoen, Damrak, Dam, eigen route vv?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Karl »

Geert schreef:Ik kreeg net mijn nieuwe arbeidsovereenkomst ter inzage opgestuurd. Alles leuk en aardig, zie ik ineens deze passage:
4 Met werknemer is afgesproken dat hij, vanwege principiële bezwaren, nooit te werk zal worden gesteld t.b.v. een bedrijf dat wapens produceert voor oorlogs- of defensiedoeleinden noch voor (een bedrijf dat is geliëerd aan) de krijgsmacht van welke nationaliteit dan ook.
Lolwhut :D Zeker gekopieerd uit het contract van een collega die nogal pacifistisch is? :lol:
Tekenen en als het dan voorkomt (en je hebt er geen problemen mee) je uit laat kopen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik kreeg net mijn nieuwe arbeidsovereenkomst ter inzage opgestuurd. Alles leuk en aardig, zie ik ineens deze passage
Ah, het altijd gevaarlijke copy/paste heeft duidelijk toegeslagen... zo'n c/p-geval had ik ookal met het contract bij m'n huidige werkgever. Dat begon met een jaarcontract met daarin een einddatum 3,5 maand na de begindatum :P Toch maar even over gebeld toen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Ik kreeg net mijn nieuwe arbeidsovereenkomst ter inzage opgestuurd. Alles leuk en aardig, zie ik ineens deze passage:
4 Met werknemer is afgesproken dat hij, vanwege principiële bezwaren, nooit te werk zal worden gesteld t.b.v. een bedrijf dat wapens produceert voor oorlogs- of defensiedoeleinden noch voor (een bedrijf dat is geliëerd aan) de krijgsmacht van welke nationaliteit dan ook.
Lolwhut :D Zeker gekopieerd uit het contract van een collega die nogal pacifistisch is? :lol:
Haha, ja die zie ik morgen :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Goed nieuws *O*

Een aanzienlijk deel van de kantoorgebouwen direct naast trein- en metrostation Diemen Zuid wordt omgebouwd tot (studenten)woningen, het gaat hierbij om maar liefst 40.000 vierkante meter vloeroppervlak. *O* Door deze enorme toename van inwoners lijkt een revitalisatie van het enigszins verpauperde station ook op komst! Kan misschien eindelijk die vieze Flying Chicken eens oprotten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Cookie »

Berichten over machinistenopleiding en keuringen naar het Wij worden machinist-topic verplaatst.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door TheKnitter »

Ik heb mijn tripje Brussel van 27 t/m 29 april verlengd met één dag. Zaterdag een ritje met TSP. Zondag vertrek ik naar Lille (F). Daar weer een overnachting, en dan op Koninginnedag in de loop van de dag weer naar huis.

Iemand nog dingen die ik in Lille écht gezien moet hebben (Mag ook niet-OV gerelateerd zijn)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Lille heeft een mooie en leuke historische binnenstad. Wat echt een aanrader schijnt te zijn is om een rondleiding in de belfort van het stadhuis van Lille aan te vragen. Die belfort is meer dan 100 meter hoog en geeft een uitzicht over de wijde omgeving. Het is ook UNESCO-werelderfgoed. In de jaren dat ik regelmatig in Lille kwam was de toren wegens renovatie gesloten maar tegenwoordig schijnt hij weer op aanvraag via het toeristenbureau te bezoeken te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

TheKnitter schreef:Zaterdag een ritje met TSP.
Kijk ff of ze rondrijden met zo'n "verboden te fotograferen" plaat op de neus :D Ik zoek al lang naar een plaatje daarvan _O-
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door TheKnitter »

@Bee, daar ga ik dan zeker even kijken. Het hostel zit er een meter of 400 vandaan.
@Fles, als ik die zie, zal ik hem wel vastleggen :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Caspar »

Opmerkelijk stukje over hoe men in India over doden op en langs het spoor denkt:
Lichaam op de rails: hoezo opruimen?
Vervelende nieuwe regels voor Indiase treinmachinisten. Ze moeten voortaan verplicht lichamen van de rails verwijderen. Ze zijn simpelweg not amused.
http://nos.nl/op3/artikel/363766-lichaa ... uimen.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Wubbo »

12 ongevallen per dag en 28.000 doden op de treinrails per jaar... Dat is meer dan 32.000 doden per jaar, bijna 100 per dag. In Nederland zou de wereld dan te klein zijn, zelfs als je het gaat omrekenen naar rato van inwoneraantal.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten