Als je die meetelt, moet je toch ook die slijptrein in Stavoren herinneren die zo'n honderd meter (!) doorschoot en daarbij dwars dóór een watersportwinkel reed.Bee schreef:Ik herinner mij nog een incident van Veolia op Maastricht Randwyck, maar voor de rest ook niet eigenlijk.
Als we het over doorschieten-in-een-perron hebben herinner ik me een forse klap in 1995 in Groningen waarbij een Intercity dwars door een Abri een meter of vier het perron in reed. Dat was een behoorlijke ravage, maar kan er zo geen foto's online van vinden. Sindsdien staan er ook geen Abri's meer in het verlengde van kopsporen. Ook herinner ik me een DD-AR die in Amersfoort op het vroegere zakspoor 22 doorschoot en volgens mij omhoog werd gedrukt en zo ongeveer in de perronkap terechtkwam. Een kleiner gevalletje doorschieten was in 2007 in Maastricht, met een IRM op spoor 2 die ongeveer een meter in het perron ging.
Nu in Nijmegen valt dus op zich wel mee; zoiets gebeurt denk ik ongeveer elke twee jaar wel ergens. Het waren ook alleen indirecte gewonden, mensen die in de trein staan en vervolgens door de klap ongelukkig vallen. Geen mensen die fysiek werden geraakt door de trein of rondvliegende materialen.