Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Edwin »

Vanaf maandag 23 april, begin dienstregeling, wordt er op lijn 2, eindelijk(!), met de RegioCitadis-voertuigen gereden.
Zie: HTM en HTM Foto.

Opmerkelijke punten: Tijdens de werkzaamheden rond DH CS worden na 22:15 de GTL'tjes weer van stal gehaald. Dit geldt op vrijdag en zaterdag niet, wanneer er geen werkzaamheden zijn die het tramverkeer zodanig hinderen.
Verschillende haltes zijn nog niet toegankelijk voor rolstoelen, rollators, etc. zie PDFje. Vreemde is dat richting Kraayenstein Laan van Eik en Duinen niet toegankelijk is, maar de andere kant op wel. Dit terwijl die haltes zijn aangepast. Zelfde geldt voor Burg. Kolfschotenlaan en Kastelenring.
Goed nieuws is dat de halte Loosduinse Hoofdstraat behouden blijft (niet op de plek van de Burgemeester Hovylaan) en dus nog wordt aangepast. Halte Burgemeester Hovylaan was al aangepast, maar moet dus ook opnieuw worden aangepast.
Heb je een kaartje wat je moet afstempelen kan dat niet meer, alleen nog wanneer er controleurs binnen stappen. Dus ik schat in dat er het aantal zwartrijders hoger wordt, alleen niet te meten valt. Tenzij er veel gecontroleerd gaat worden op lijn 2.
De frequentie blijft zoals die is en de tijdelijke extra ritten vervallen per 23 april.

Edit: Komend weekend (21/22-4) rijden de GTL'tjes al niet meer door de tramtunnel maar via de doorsteek vanaf DH CS naar halte Kalvermarkt-Stadhuis, Centrum, Gravenstraat verder naar Brouwersgracht v.v. Halte Kalvermarkt-Stadhuis was vroeger ene halte van tram 2, dus voor de fotografen onder ons die dat plaatje niet willen missen...
Laatst gewijzigd door Edwin op wo 18 apr 2012, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2

Bericht door RoelZ1 »

Zijn er nog kaartjes die je moet afstempelen? De enige kaartjes met een stempel waren de kaartjes die je bij de bestuurder kocht, toch?. Daarvoor staat er nu een automaat in de tram.
Laatst gewijzigd door RoelZ1 op wo 18 apr 2012, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2

Bericht door Edwin »

De dalurenretourtjes zijn nog in omloop en moeten worden afgestempeld, maar die gaan er binnenkort wel uit. Daarnaast is er ook nog de HTM Stakingsattentie (is die nog geldig?), die je ook moet laten afstempelen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2

Bericht door htm_tram »

Reizigers in de Citadis die op lijn 2 worden ingezet dienen hun dalurenretour af te laten stempelen bij de ic, het komt er op neer dat als de ic instap je gelijk naar ze moet toe komen...

Ben ook bang dat er op lijn 2 in een keer veel meer controle is...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2

Bericht door Daantje »

Edwin schreef:De dalurenretourtjes zijn nog in omloop en moeten worden afgestempeld, maar die gaan er binnenkort wel uit. Daarnaast is er ook nog de HTM Stakingsattentie (is die nog geldig?), die je ook moet laten afstempelen.
De kaartjes die ik heb van de staking zijn geldig tot 1 mei 2012.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Anne »

HTM heeft nog diverse papieren kaartjes:
Naast de genoemde daluren retours (Den Haag en Den Haag Plus):
- Dagkaart / dagkaart kind
- HTM alles Kids groepsretour / Haaglanden alles Kids groepsretour
- Businesscard (dagretour dat bedrijven aan bezoekers kunnen geven)
- Congreskaart, voor bezoekers (meerdaagse) evenementen (weet niet of deze moeten worden gestempeld)

Ben benieuwd of er verchipte kaartjes gaan komen.

Over het reizen met papieren kaartjes meld HTM het volgende:
• In het RandstadRail-voertuig bevindt zich geen stempelautomaat. Reist u met een papieren vervoerbewijs, meldt u dit dan zodra u een controleur ziet. Hij/zij zal uw vervoerbewijs stempelen.
Ik zit er niet altijd op te letten of er controle instapt (zeker slecht te zien als je voorin zit).
Ook in een drukke tram kan je niet naar ze toe.
Ben dus benieuwd hoe ze omgaan met "zodra u een controleur ziet".
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Anne »

Edwin schreef: Verschillende haltes zijn nog niet toegankelijk voor rolstoelen, rollators, etc. zie PDFje. Vreemde is dat richting Kraayenstein Laan van Eik en Duinen niet toegankelijk is, maar de andere kant op wel. Dit terwijl die haltes zijn aangepast. Zelfde geldt voor Burg. Kolfschotenlaan en Kastelenring.
.
Opmerkelijk dat Ternoot en Oostinje niet toegankelijk zijn. :?:
Deze zitten ook in de calamiteiten route van RR3 (CS - LvNOI).
Ternoot heeft zelfs liften!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Daantje »

Bij de HTM mag je met bepaalde kaartjes van theater enzo ook reizen van een uur voor tot een uur na de voorstelling oid. Dat zijn uiteraard ook papieren kaartjes maar die hoef je dan weer niet te stempelen (omdat tijd/datum al op het kaartje staat).
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door htm_tram »

Achja, maak je niet druk, het is wachten op de 1e ontsporing :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door RoelZ1 »

Dat was het ook al voor de RegioCitadis op lijn 2 ging rijden. De GTL's hebben er ook een handje van om te ontsporen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door R-Flow »

htm_tram schreef:Achja, maak je niet druk, het is wachten op de 1e ontsporing :pos:
Den Haag kennende zal dat niet al te lang duren… :D
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Edwin »

Als je dit bericht van RTV West leest, lijkt het erop alsof zij ook denken dat de lijn gedoemd is om problemen te krijgen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Suus »

Ik weet niet hoe jij dat er uit opmaakt. Het artikel is misschien wat spreektaal, maar wel neutraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Jef400 »

Het is volgens mij alleen in dialect geschreven maar dat hebben alle regionale omroepen. Voorts denk ik dat je beter een Citadis dan een GTL kan treffen als je moet reizen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Suus »

Dialect? Verklaar je nader, of ik ben zo Zuid-Hollands dat ik het niet zie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Jef400 »

Woordkeuze's zoals deze

-Na flink wat problemen bij het testrijden, is ten slotte toch groen licht gegeven
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Anne »

JeffreyMeijer schreef: -Na flink wat problemen bij het testrijden, is ten slotte toch groen licht gegeven
Voor mij gewoon Nederlands.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door The best »

avl schreef:
JeffreyMeijer schreef: -Na flink wat problemen bij het testrijden, is ten slotte toch groen licht gegeven
Voor mij gewoon Nederlands.
Ik zou in het tweede deel van de zin nog het woord 'er' zetten, dat klinkt wat beter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Suus »

Er had geen spatie moeten staan tussen ten en slotte (ten slotte betekend tot slot, tenslotte betekend uiteindelijk), voor de rest is die zin normaal Nederlands.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door 010jongen »

wat een gezeur zeg over spelfoutjes... :neg:

Back on topic..
Vind het zonde dat het traject van lijn 6 juist niet geschikt is gemaakt voor randstandrail.. volgens mij reizen er daar veel meer mensen met de tram dan via de route van de 2
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Etienne »

010jongen schreef:Back on topic..
Vind het zonde dat het traject van lijn 6 juist niet geschikt is gemaakt voor randstandrail.. volgens mij reizen er daar veel meer mensen met de tram dan via de route van de 2
Dan raad ik je toch aan om in de ochtend- en middagspits bij lijn 2 te kijken. De GTL's zaten tot vandaag in de spitsuren mudvol, echt haringen-in-een-ton. Zelfs op zondag overdag is de bezetting nog best redelijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Edwin »

De GTLs zaten in de oude dienstregeling regelmatig compleet vol. Maar ook in de daluren wordt ie goed gebruikt.

Zag om 17:45 bij Kraayenstein nog een GTL. Ze rijden in/na de avondspits om en om vanwege de werkzaamheden 's avonds laat bij DH Centraal waar de nieuwe voertuigen niet de omleiding kunnen rijden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door 010jongen »

Etienne schreef:
010jongen schreef:Back on topic..
Vind het zonde dat het traject van lijn 6 juist niet geschikt is gemaakt voor randstandrail.. volgens mij reizen er daar veel meer mensen met de tram dan via de route van de 2
Dan raad ik je toch aan om in de ochtend- en middagspits bij lijn 2 te kijken. De GTL's zaten tot vandaag in de spitsuren mudvol, echt haringen-in-een-ton. Zelfs op zondag overdag is de bezetting nog best redelijk.
sorry, bedoelde het trace cs-leidschendam. naar kraayenstein toe weet ik dat de 2 zeer druk bezet is. maar tram 6 bedient toch een veel groter gebied met potientele reizigers dan lijn 2. rare is ook dat tram 2 wordt ingekort tot antoniushoeve of heb ik dat verkeerd?
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door robert55 »

De wisseling van de eindpunten in Leidschendam heeft deze keer vooral te maken met bouwplannen van het ziekenhuis. Als die doorgaan [moeten ze wel hun financiering rondkrijgen, ik zeg niet dat dat in dit geval niet zal lukken, maar is in het algemeen een probleem aan het worden in de gezondheidszorg], dan is er geen ruimte meer voor een lus, alleen voor een kopeindpunt.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Eindelijk RandstadRail-voertuigen op tramlijn 2 (HTM)

Bericht door Edwin »

Bij elke halte die nog niet geschikt is voor de nieuwe voertuigen wordt het volgende omgeroepen: "Deze halte is niet toegankelijk voor een rolstoel of scootmobiel. Excuses voor het ongemak." Als je dan ook nog na die zin, de zin over niet vergeten uit te checken krijgt, en dat al bij de 3 halte, wordt je vanzelf krankjorum ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten