GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Klein bericht in Parool van ma. 16/4/12: in 2011 zijn er ruim 250 GVB-buschauffeurs bekeurd wegens overschrijden max. snelheid. Daarmee kwam het GVB als 2e op de landelijke lijst (wie nr 1 is staat er niet bij). Ook werden 27 bonnen voor door rood licht rijden geschreven.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Nummer 1 was... Veolia. Overigens is het onderzoek niet geheel correct uitgevoerd: bij veolia was er een weg waar gewoon heel veel flitspalen staan.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Als mijn rode flitspaal is meegenomen in dit onderzoek kan je het onderzoek niet serieus nemen.
For Your Railroad Adventures
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Kortom, het was een onderzoek, naar waar de meest onzinnige flitspalen staan, en waar de politie het het meest slechts gaat om geld te verdienen over de rug van de hardwerkende burger...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
MdJ schreef:Nummer 1 was... Veolia. Overigens is het onderzoek niet geheel correct uitgevoerd: bij veolia was er een weg waar gewoon heel veel flitspalen staan.
Was dat nou weer voor lulkoek. Er geldt een limiet, en dat is de limiet. "Ja maar, mensen houden zich er toch niet aan" is natuurlijk geen enkel argument. Hoe krijg je het verzonnen werkelijk _O- :X
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Soms wil je passagiers nog wel eens te hulp schieten door een vertraging er uit te rijden...
For Your Railroad Adventures
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Dat doe ik meestal door aansluiting te vragen... Ga niet als een idioot door de stad heen crossen om op tijd komen.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Of je houdt je als hardwerkende burger gewoon aan de verkeersregels, krijg je ook geen boetes...Vinny schreef:Kortom, het was een onderzoek, naar waar de meest onzinnige flitspalen staan, en waar de politie het het meest slechts gaat om geld te verdienen over de rug van de hardwerkende burger...
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Ik hoop dat dit sarcastisch is bedoeld?Vinny schreef:Kortom, het was een onderzoek, naar waar de meest onzinnige flitspalen staan, en waar de politie het het meest slechts gaat om geld te verdienen over de rug van de hardwerkende burger...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Verkeersregels zijn erom aan te houden, maar om te zeggen dat Veolia'sebuschauffeurs meer als gekken tijden dan elders is dit geen goed onderzoek voor. (Teveel variabelen,waardoor je niet kunt vergelijken.)Fles schreef:MdJ schreef:Nummer 1 was... Veolia. Overigens is het onderzoek niet geheel correct uitgevoerd: bij veolia was er een weg waar gewoon heel veel flitspalen staan.
Was dat nou weer voor lulkoek. Er geldt een limiet, en dat is de limiet. "Ja maar, mensen houden zich er toch niet aan" is natuurlijk geen enkel argument. Hoe krijg je het verzonnen werkelijk _O- :X
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Inderdaad. Regels zijn er. Ik maak ook wel eens een overtreding.
Mensen lopen te mekkeren dat de boetes zo hoog zijn. Máár een boete hoef je niet te krijgen. Belasting betalen moet wel.
Veolia waar?
Mensen lopen te mekkeren dat de boetes zo hoog zijn. Máár een boete hoef je niet te krijgen. Belasting betalen moet wel.
Veolia waar?
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
RET zal wel laatste zijn geweest, dat staat toch voor Rijdt ergelijk traag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Alleen mensen zonder rijbewijs doen dit soort uitspraken.MdJ schreef: Verkeersregels zijn erom aan te houden,
100 km/u op een 10 baans snelweg met trajectcontrole over een lengte van 30 km heeft niks meer met veiligheid te maken.
For Your Railroad Adventures
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Ik zeg het ook hoor. Een regel is gewoon om je aan te houden en als je dat niet doet, dan moet je de gevolgen maar dragen en niet gaan zeuren.find_your_spot schreef:Alleen mensen zonder rijbewijs doen dit soort uitspraken.MdJ schreef: Verkeersregels zijn erom aan te houden,
100 km/u op een 10 baans snelweg met trajectcontrole over een lengte van 30 km heeft niks meer met veiligheid te maken.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Klopt, dat heeft met het milieu te maken. In de tracéwet is er vanuit gegaan dat er slechts 100 gereden mag worden. Als de automobilisten zich eraan zouden houden zou het ook heel wat uitstoot besparen.find_your_spot schreef:Alleen mensen zonder rijbewijs doen dit soort uitspraken.MdJ schreef: Verkeersregels zijn erom aan te houden,
100 km/u op een 10 baans snelweg met trajectcontrole over een lengte van 30 km heeft niks meer met veiligheid te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Er zijn twee kanten aan dat verhaal. Aan de ene kant is het zo dat het niet de bedoeling is om van de regels af te wijken en dat je dan gewoon ook niet moet zeuren als je daarvan afwijkt en een bon krijgt. Aan de andere kant ontkom je er gewoon niet aan om hier en daar moedwillig af te wijken nog los van dat zoiets ook wel eens per ongeluk kan gebeuren.
Controle op een bijzonder overzichtelijke weg zonder gevaren in een 30 km-zone terwijl zo'n weg elders op 70 zou zijn gezet is gewoon vervelend omdat de snelheidslimiet niets meer met de realiteit te maken heeft. Daarentegen zijn er ook gewoon punten waar je niet sneller moet willen rijden dan de limiet of waar het misschien nog wel beter is als je nog trager rijdt. Oordelen wanneer je de situatie niet kent is erg makkelijk en een bon komt niet per definitie van a-sociaal rijgedrag.
Controle op een bijzonder overzichtelijke weg zonder gevaren in een 30 km-zone terwijl zo'n weg elders op 70 zou zijn gezet is gewoon vervelend omdat de snelheidslimiet niets meer met de realiteit te maken heeft. Daarentegen zijn er ook gewoon punten waar je niet sneller moet willen rijden dan de limiet of waar het misschien nog wel beter is als je nog trager rijdt. Oordelen wanneer je de situatie niet kent is erg makkelijk en een bon komt niet per definitie van a-sociaal rijgedrag.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Het bespaart vooral CO2-uitstoot maar daar wordt in een tracébesluit eigenlijk nooit rekening gehouden. Het is gedaan vanwege de luchtkwaliteit en het gaat daarmee vooral om fijnstof en NO2. Beiden worden door personenauto's nauwelijks uitgestoten bij een constante snelheid en daarmee is het nut ook een beetje twijfelachtig. Dat geldt overigens ook voor de ring A10 (80 of 100km/h). Het wat beter afstellen van verkeerslichten maakt een veel groter verschil.Bee schreef: Klopt, dat heeft met het milieu te maken. In het tracébesluit is er vanuit gegaan dat er slechts 100 gereden mag worden. Als de automobilisten zich eraan zouden houden zou het ook heel wat uitstoot besparen.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Ik heb meermaals gelezen dat 80 eigenlijk de ideale snelheid is omdat het verkeer dan het meest vloeiend verloopt. Het is alleen onhaalbaar om alle snelwegen op 80 kilometer per uur te zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Die 80 km/h is behoorlijk achterhaald. Uit praktijkmetingen blijkt dat tussen de 90 en 100 km/h beter is. Verder is er juist op een ringweg met veel aansluitingen een bepaalde dynamiek nodig in het verkeer om bij in- en uitvoegen wat ruimte te kunnen hebben. Als iedereen dan even hard rijdt dan is dat zelfs slecht voor de doorstroming omdat in- en uitvoegen niet meer lukt. Dan moet je dus niet iedereen net iets trager gaan laten rijden dan de vrachtauto's door een combinatie van 80 km/h en trajectcontrole zoals op de A10-west. Soms is het gewoon nodig dat iemand eventjes wat snelheid maakt.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Ik heb een (auto)rijbewijs.find_your_spot schreef:Alleen mensen zonder rijbewijs doen dit soort uitspraken.MdJ schreef: Verkeersregels zijn erom aan te houden,
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Dan zou je moeten weten dat een iets hogere snelheid je meer alert houdt dan 5 km/u onder de maximum snelheid op de rechterbaan achter elkaar aan te blijven sukkelen.MdJ schreef: Ik heb een (auto)rijbewijs.
For Your Railroad Adventures
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Inderdaad zeg :')Fles schreef:Was dat nou weer voor lulkoek. Er geldt een limiet, en dat is de limiet. "Ja maar, mensen houden zich er toch niet aan" is natuurlijk geen enkel argument. Hoe krijg je het verzonnen werkelijk _O- :X
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Dus omdat er 5 banen liggen is het verantwoord om zelf te mogen kiezen hoe hard je mag rijden? Sowieso is dit een beroep op autoriteit en dus een drogreden.find_your_spot schreef:Alleen mensen zonder rijbewijs doen dit soort uitspraken.MdJ schreef: Verkeersregels zijn erom aan te houden,
100 km/u op een 10 baans snelweg met trajectcontrole over een lengte van 30 km heeft niks meer met veiligheid te maken.
Niemand, behalve Koos Spee, zal beweren dat die regels er alleen maar zijn om de verkeersveiligheid te bevorderen. Als jij 110 rijdt is er echt geen man overboord maar we hebben nou eenmaal afspraken gemaakt over hoe hard er gereden mag worden en als jij die niet accepteert staat daar een consequentie tegenover.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
In veel van die 80km/h-gebieden met trajectcontrole wordt vaak ook helemaal niet 80 gereden, omdat mensen bang zijn een boete te krijgen. Eerder 60-70 km/h en bumperklevend omdat men blijkbaar toch ook weer niet té langzaam wil gaan rijden. Dan rijdt uiteindelijk ook niemand meer die ideale snelheid...Klaasje schreef:Die 80 km/h is behoorlijk achterhaald. Uit praktijkmetingen blijkt dat tussen de 90 en 100 km/h beter is. Verder is er juist op een ringweg met veel aansluitingen een bepaalde dynamiek nodig in het verkeer om bij in- en uitvoegen wat ruimte te kunnen hebben. Als iedereen dan even hard rijdt dan is dat zelfs slecht voor de doorstroming omdat in- en uitvoegen niet meer lukt. Dan moet je dus niet iedereen net iets trager gaan laten rijden dan de vrachtauto's door een combinatie van 80 km/h en trajectcontrole zoals op de A10-west. Soms is het gewoon nodig dat iemand eventjes wat snelheid maakt.
Dat gezegd hebbende kun je natuurlijk een boete verwachten als je harder rijdt dan toegestaan en dan moet je er ook niet over zeuren.
Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard
Zie ook mijn eerdere post.. Ik heb ook totaal geen medelijden met mensen die een dikke bon krijgen voor 30/40 km/h te hard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten