Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door Statler Rail »

Bee schreef:Ik herinner mij nog een incident van Veolia op Maastricht Randwyck, maar voor de rest ook niet eigenlijk.
Als je die meetelt, moet je toch ook die slijptrein in Stavoren herinneren die zo'n honderd meter (!) doorschoot en daarbij dwars dóór een watersportwinkel reed. 8-)

Als we het over doorschieten-in-een-perron hebben herinner ik me een forse klap in 1995 in Groningen waarbij een Intercity dwars door een Abri een meter of vier het perron in reed. Dat was een behoorlijke ravage, maar kan er zo geen foto's online van vinden. Sindsdien staan er ook geen Abri's meer in het verlengde van kopsporen. Ook herinner ik me een DD-AR die in Amersfoort op het vroegere zakspoor 22 doorschoot en volgens mij omhoog werd gedrukt en zo ongeveer in de perronkap terechtkwam. Een kleiner gevalletje doorschieten was in 2007 in Maastricht, met een IRM op spoor 2 die ongeveer een meter in het perron ging.

Nu in Nijmegen valt dus op zich wel mee; zoiets gebeurt denk ik ongeveer elke twee jaar wel ergens. Het waren ook alleen indirecte gewonden, mensen die in de trein staan en vervolgens door de klap ongelukkig vallen. Geen mensen die fysiek werden geraakt door de trein of rondvliegende materialen.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door MdJ »

Och, er is in 24 uur in Leiden (Centraal), Utrecht (Maliebaan) en Apeldoorn (kopspoor thv Centraal Beheer) 3x SGMm door het juk heen gegaan.

Zijn we ook nog Amsterdam Zuid vergeten..
Bij twijfel: gebruik beton.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door iljitsch »

En Den Haag CS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door Daniel »

En de Arriva Plan V in Dordrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door fogeltje »

http://www.nu.nl/binnenland/2790923/tre ... inist.html

Schijnbaar dacht de machinist dat hij op spoor 1 zou binnenkomen. Toen hij doorhad dat hij op spoor 35 ging belanden kon hij niet meer op tijd remmen.
"Een touringcar is geen bus"
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door Daan »

Wat is de remweg van een GTW als er een snelremming wordt uitgevoerd bij 40 km/h? Hoe lang is spoor 35?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door isadora »

Schade: kwart miljoen.
Geen bonus voor deze machinist dit jaar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door Klaasje »

Daan schreef:Wat is de remweg van een GTW als er een snelremming wordt uitgevoerd bij 40 km/h? Hoe lang is spoor 35?
Dat kan nooit langer dan de lengte van het spoortje zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Hoeveel langer is spoor 1b dan spoor 35? Dat scheelt toch ook maar een meter of 10? Je zou toch denken dat je al vrij snel doorhebt op welk spoor je binnenkomt, dan maken die 10 meter ook het verschil niet meer...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door webguy »

Op spoor 1b rijd je echter door tot de wissel (voor overstappers op 1a), spoor 35 eindigt al veel eerder. Zal toch wel metertje of 25 tussen zitten, maar dat zou het verschil niet moeten maken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Wel als ze een beetje aan de harde kant binnen komen. Want sommige machinisten remmen gewoon echt te laat. Zo reed er in Heyendaal laatst ook eentje te ver door. Dat is op Heyendaal niet erg (alleen ik vond het vervelend, ik stond correct opgesteld om de laatste deur voor mijn neus te krijgen en moest een stuk terug lopen) maar als de betreffende machinist in Nijmegen hetzelfde gedaan had, denkende "ik kom op spoor 1b" en dan stiekem naar 35 gaat, dan had ik het bij hem ook fout zien gaan.

Maar in het algemeen deel ik de meningen hier dat het eigenlijk niet zoveel zou mogen uitmaken met de remweg. Ook al wordt je opeens spontaan naar 35 gegooid, je zou tijd genoeg moeten hebben. Daarbij mag je er toch als machinist sowieso nooit van uitgaan dat je op een bepaald spoor binnenrijdt? Er kan altijd spontaan een spoorwijziging optreden.
"Een touringcar is geen bus"
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Bericht door Daan »

Klaasje schreef:
Daan schreef:Wat is de remweg van een GTW als er een snelremming wordt uitgevoerd bij 40 km/h? Hoe lang is spoor 35?
Dat kan nooit langer dan de lengte van het spoortje zijn.
Dat leek mij ook... In dat geval heeft de machinist dus ook veel te laat doorgehad dat ie op spoor 35 beland was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten