Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
deadlock schreef:Als jij 110 rijdt is er echt geen man overboord
Dat is het dus wel!
Maximum snelheid 100 km/u
Gereden snelheid 110 km/u
Correctie van 4 km/u
Overschrijding van 6 km/u
Boete 34 euro
Hoezo geen man overboord?!? Even het gaspedaal aantikken tijdens een trajectcontrole om in te halen en je wordt gekielhaald. Dat noem ik hardwerkende burgers pesten.
Met de meute mee rijden zoals Geert al aangaf werkt niet, omdat er vaak 10 - 20 km/u onder de gecontroleerde snelheid wordt gereden en allemaal met minder dan 10 meter afstand van elkaar. Dat heeft niks meer met verkeersveiligheid te maken.
Geert schreef:In veel van die 80km/h-gebieden met trajectcontrole wordt vaak ook helemaal niet 80 gereden, omdat mensen bang zijn een boete te krijgen. Eerder 60-70 km/h en bumperklevend omdat men blijkbaar toch ook weer niet té langzaam wil gaan rijden. Dan rijdt uiteindelijk ook niemand meer die ideale snelheid...
Dat gezegd hebbende kun je natuurlijk een boete verwachten als je harder rijdt dan toegestaan en dan moet je er ook niet over zeuren.
Oplossing: Alle kilometertellers ijken bij de eerstvolgende APK, net zoals nu bij taxi's gebeurt. De reden waarom er 70 gereden wordt is namelijk omdat de teller bij die snelheid zo'n 10% afwijkt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Maximum snelheid 100 km/u
Gereden snelheid 110 km/u
Correctie van 4 km/u
Overschrijding van 6 km/u
Boete 34 euro
Hoezo geen man overboord?!? Even het gaspedaal aantikken tijdens een trajectcontrole om in te halen en je wordt gekielhaald. Dat noem ik hardwerkende burgers pesten.
Met de meute mee rijden zoals Geert al aangaf werkt niet, omdat er vaak 10 - 20 km/u onder de gecontroleerde snelheid wordt gereden en allemaal met minder dan 10 meter afstand van elkaar. Dat heeft niks meer met verkeersveiligheid te maken.
Dat haat ik dus aan trajectcontroles. Dynamiek in de snelheid is nodig voor een goede doorstroming. Snelheidsmeters moeten even goed geijkt worden als die in politieauto's. Zelfs navigatiesystemen zijn nu beter geijkt.
Die werken op GPS. Snelheidsmeters in voertuigen tellen de wielomwentelingen en zijn dus minder nauwkeurig omdat het afhankelijk is van variabelen waar de meter niet voor kan corrigeren. Bij Connexxion betaalt de chauffeur niet de boetes als deze minder dan 7 km/h zijn..., en jaren geleden in de interliner over de Afsluitdijk remde de chauffeurs áltijd af na de provinciegrens. In N-H doet de politie moeilijk over te hard rijdende bussen en in Friesland heeft de veiligheidsjihad nog wat minder voet aan de grond.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock schreef:Oplossing: Alle kilometertellers ijken bij de eerstvolgende APK, net zoals nu bij taxi's gebeurt. De reden waarom er 70 gereden wordt is namelijk omdat de teller bij die snelheid zo'n 10% afwijkt.
Lijkt me prima. :)
find_your_spot schreef:Hoezo geen man overboord?!? Even het gaspedaal aantikken tijdens een trajectcontrole om in te halen en je wordt gekielhaald. Dat noem ik hardwerkende burgers pesten.
_Even_ het gaspedaal aantikken wordt al lang gecorrigeerd in de correctie...