GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door find_your_spot »

deadlock schreef:Als jij 110 rijdt is er echt geen man overboord
Dat is het dus wel!

Maximum snelheid 100 km/u
Gereden snelheid 110 km/u
Correctie van 4 km/u
Overschrijding van 6 km/u
Boete 34 euro

Hoezo geen man overboord?!? Even het gaspedaal aantikken tijdens een trajectcontrole om in te halen en je wordt gekielhaald. Dat noem ik hardwerkende burgers pesten.
Met de meute mee rijden zoals Geert al aangaf werkt niet, omdat er vaak 10 - 20 km/u onder de gecontroleerde snelheid wordt gereden en allemaal met minder dan 10 meter afstand van elkaar. Dat heeft niks meer met verkeersveiligheid te maken.
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door deadlock »

Met geen man overboord bedoelde ik dus veiligheidstechnisch.

Wat mij betreft voeren ze in heel Nederland direct trajectcontroles in.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door deadlock »

Geert schreef:In veel van die 80km/h-gebieden met trajectcontrole wordt vaak ook helemaal niet 80 gereden, omdat mensen bang zijn een boete te krijgen. Eerder 60-70 km/h en bumperklevend omdat men blijkbaar toch ook weer niet té langzaam wil gaan rijden. Dan rijdt uiteindelijk ook niemand meer die ideale snelheid...

Dat gezegd hebbende kun je natuurlijk een boete verwachten als je harder rijdt dan toegestaan en dan moet je er ook niet over zeuren.
Oplossing: Alle kilometertellers ijken bij de eerstvolgende APK, net zoals nu bij taxi's gebeurt. De reden waarom er 70 gereden wordt is namelijk omdat de teller bij die snelheid zo'n 10% afwijkt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door find_your_spot »

deadlock schreef: Oplossing: Alle kilometertellers ijken bij de eerstvolgende APK,
Waarom zou je de kilometerteller willen ijken? Na 1000 meter komt er vanzelf weer 1 bij. Alleen na 299.999 begin je vaak weer bij 0.
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door deadlock »

Je weet wat ijken is en je weet ook wat er hier bedoeld wordt met kilometerteller?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door Fles »

snelheidsmeter bedoel je :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door deadlock »

Inderdaad maar ik dacht dat dat wel uit het verhaal bleek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door TLP »

find_your_spot schreef: Dat is het dus wel!

Maximum snelheid 100 km/u
Gereden snelheid 110 km/u
Correctie van 4 km/u
Overschrijding van 6 km/u
Boete 34 euro

Hoezo geen man overboord?!? Even het gaspedaal aantikken tijdens een trajectcontrole om in te halen en je wordt gekielhaald. Dat noem ik hardwerkende burgers pesten.
Met de meute mee rijden zoals Geert al aangaf werkt niet, omdat er vaak 10 - 20 km/u onder de gecontroleerde snelheid wordt gereden en allemaal met minder dan 10 meter afstand van elkaar. Dat heeft niks meer met verkeersveiligheid te maken.
Dat haat ik dus aan trajectcontroles. Dynamiek in de snelheid is nodig voor een goede doorstroming. Snelheidsmeters moeten even goed geijkt worden als die in politieauto's. Zelfs navigatiesystemen zijn nu beter geijkt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door Vinny »

Die werken op GPS. Snelheidsmeters in voertuigen tellen de wielomwentelingen en zijn dus minder nauwkeurig omdat het afhankelijk is van variabelen waar de meter niet voor kan corrigeren. Bij Connexxion betaalt de chauffeur niet de boetes als deze minder dan 7 km/h zijn..., en jaren geleden in de interliner over de Afsluitdijk remde de chauffeurs áltijd af na de provinciegrens. In N-H doet de politie moeilijk over te hard rijdende bussen en in Friesland heeft de veiligheidsjihad nog wat minder voet aan de grond.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GVB-Amsterdam: bussen rijden vaak te hard

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Oplossing: Alle kilometertellers ijken bij de eerstvolgende APK, net zoals nu bij taxi's gebeurt. De reden waarom er 70 gereden wordt is namelijk omdat de teller bij die snelheid zo'n 10% afwijkt.
Lijkt me prima. :)
find_your_spot schreef:Hoezo geen man overboord?!? Even het gaspedaal aantikken tijdens een trajectcontrole om in te halen en je wordt gekielhaald. Dat noem ik hardwerkende burgers pesten.
_Even_ het gaspedaal aantikken wordt al lang gecorrigeerd in de correctie...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten