Mooie en lelijke treinen
Re: Mooie en lelijke treinen
Als lelijke trein hebben we natuurlijk ook nog onze eigen schele tekkel de V250
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik vind over het algemeen oude treinen niet echt mooi. Modernere vind ik mooier (met uitzondering van de V250)! Maar ook hoe de trein in de verf zit kan helpen. De ICM vond ik behoorlijk lelijk voor de revisie maar nu hij strak en glimmend rondrijd kan ik nog wel een beetje waardering voor vinden.
Over het algemeen vind ik treinen mooi die niet rechthoekig zijn. Een VIRM vind ik bijv veel mooier, vergeleken met een NID. Om die reden vind ik de Amsterdamse Combino ook mooier dan bijv de Rotterdamse Citadis. De voorkant heeft nog een beetje een ontwerp. Terwijl ik overigens Citadissen mooier vind dan Combino's.
Maar goed, Nederlandse treinen die op dit moment rijden:
Lelijk: SGM, Mat64, Spurt, V250, DDAR,17/1800-locs, Lint
Mooi: VIRM, ICM, DM90
Over het algemeen vind ik treinen mooi die niet rechthoekig zijn. Een VIRM vind ik bijv veel mooier, vergeleken met een NID. Om die reden vind ik de Amsterdamse Combino ook mooier dan bijv de Rotterdamse Citadis. De voorkant heeft nog een beetje een ontwerp. Terwijl ik overigens Citadissen mooier vind dan Combino's.
Maar goed, Nederlandse treinen die op dit moment rijden:
Lelijk: SGM, Mat64, Spurt, V250, DDAR,17/1800-locs, Lint
Mooi: VIRM, ICM, DM90
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik vind het interieur van een trein belangrijker dan het exterieur. Of de V250 een "lelijke" trein is kan ik pas beoordelen als ik er in gezeten heb...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mooie en lelijke treinen
Bij de Gatwick Express heeft men onlangs dit type...:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yk4WTK4nQn8[/youtube]
...vervangen door dit type:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1WC2-aUX0tQ[/youtube]
Die Class 460 vind ik nog best aardig, maar bij die Class 442 heb ik echt het idee dat r iets niet klopt aan de voorkant: het is rond en plat tegelijk. :?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yk4WTK4nQn8[/youtube]
...vervangen door dit type:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1WC2-aUX0tQ[/youtube]
Die Class 460 vind ik nog best aardig, maar bij die Class 442 heb ik echt het idee dat r iets niet klopt aan de voorkant: het is rond en plat tegelijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- AppleMoose
- Berichten: 6034
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mooie en lelijke treinen
Mooie treinen:
Mat.46, 1000, 1100, 1200, 1300(alleen in gele uitvoering met groot NS-logo), 2400 en 2200 (beide in bruine uitvoering) ICM, ICE3 en Thalys.
Ook diverse Zweedse/Scandinavische treinen vind ik mooi zoals de Ertstreinen van LKAB (Iore en Dm3), X31K en X32 serie en de Rc 1 t/m 6 lokomotieven
Lelijkste treinen: Alle moderne treinen die niet meer zijn dan trams met teveel eigendunk, de "moderne" DD-AR, Engelse en Amerikaanse treinen.
Mat.46, 1000, 1100, 1200, 1300(alleen in gele uitvoering met groot NS-logo), 2400 en 2200 (beide in bruine uitvoering) ICM, ICE3 en Thalys.
Ook diverse Zweedse/Scandinavische treinen vind ik mooi zoals de Ertstreinen van LKAB (Iore en Dm3), X31K en X32 serie en de Rc 1 t/m 6 lokomotieven
Lelijkste treinen: Alle moderne treinen die niet meer zijn dan trams met teveel eigendunk, de "moderne" DD-AR, Engelse en Amerikaanse treinen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mooie en lelijke treinen
Class 460 vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk.. Maar als er iets lelijk is, zijn het de Class 458's wel.. Hoe je dát bedacht kunt hebben snap ik echt niet, desondanks zijn 't wel comfortabele treinen voor een niet al te lange afstand. :)Meltrain schreef:Die Class 460 vind ik nog best aardig, maar bij die Class 442 heb ik echt het idee dat r iets niet klopt aan de voorkant: het is rond en plat tegelijk. :?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Mooie en lelijke treinen
Al die britsen treinen van hierboven lijken op metro's. Doe mij maar een DDZ. Wat ziet die er mooi uit zeg
Komt wel goed schatje.
Re: Mooie en lelijke treinen
In vergelijking met dat geval (http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... %20MS%2075 dat regelmatig in mijn tuin halteerd vind ik dit (http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ngedam.jpg SPURT) een prijsbeest. Maar als over 30 jaar die varkensneus weg is, vind ik dat waarschijnlijk zeer spijtig want ze hebben toch wel iets.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik geef de Varkensneuzen nog 15 jaar maximaal, die dingen beginnen de 40 te benaderen en de Klassiekjes worden nu op hun 50ste eruit gewerkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mooie en lelijke treinen
De Varkensneuzen krijgen nu wel een volledige revisie hè?
Ik denk dat ze het nog zo'n 20 tot 25 jaar kunnen uithouden.
Ik denk dat ze het nog zo'n 20 tot 25 jaar kunnen uithouden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mooie en lelijke treinen
Boekhoudkundig zijn die dingen allang afgeschreven (itt de Breaks die een technische generatie jonger zijn). Verwacht dan ook niet te veel van die revisie behalve dat hij nog eens goed in de was wordt gezet (om er daarna binnen een maand weer als verwaarloosd uit te zien).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mooie en lelijke treinen
Die city-rail dingen zien er wel aardig uit. Dat zijn de Brusselse "vlaflipjes"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mooie en lelijke treinen
volledig?Meltrain schreef:De Varkensneuzen krijgen nu wel een volledige revisie hè?
Ik denk dat ze het nog zo'n 20 tot 25 jaar kunnen uithouden.
Een nieuw laagje verf en binnenin wat herstellingen en oja, stickertjes met instructies.
Ze worden tegenwoordig wel beter onderhouden, treinen met gescheurde en banken waarop getagd is kom ik niet zo gauw meer tegen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Mooie en lelijke treinen
Komt wel goed schatje.
Re: Mooie en lelijke treinen
Nu de Vierkante Engelse railbussen voor het eerst in 11(!) jaar weer gezien te hebben moet ik zeggen dat het lelijke dingen zijn. Voorbeeldje bij London Bridge station. Geel front, witte trein en dan foeilelijke paarse deuren. Echt een :neg: like.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mooie en lelijke treinen
Kun je iets specifieker zijn over welke treinen je het hebt?
Dan kan ik beoordelen of ik het met je eens ben of niet.
Dan kan ik beoordelen of ik het met je eens ben of niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik ga voor de Class 465's van Southeastern... Vind ik persoonlijk wél weer mooi, maar goed.. Vind Britse treinen over 't algemeen wel mooier dan de Nederlandse, maar da's een kwestie van persoonlijke 'smaak'. (A)
Deuren móeten overigens een andere kleur hebben als de rest van de trein hebben in de UK.
Deuren móeten overigens een andere kleur hebben als de rest van de trein hebben in de UK.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Mooie en lelijke treinen
Verklaart een hoop. Persoonlijke smaken verschillen maar ik blijf ze foeilelijk vinden die 465'en. Doe die kleuren dan ook in het geel. Als het zo nodig apart moet. Dan zou het al er op het uiterlijk na een stuk beter uitzien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik ben over het algemeen ook gecharmeerd van Britse treinen, maar de 465's vind ik niet mooi aan de voorkant.Stefan schreef:Ik ga voor de Class 465's van Southeastern...
Al moet ik wel zeggen dat die kleurstelling van Southeastern ze goed staat (aan de zijkant, als je de gele kop wegdenkt).
Wat ik helemaal een gruwel vind is de Clas 456... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mooie en lelijke treinen
Deuren die iets verder naar binnen staan zijn over het algemeen walgelijk. Mare dat van die deuren in een andere kleur verklaart echt heééél veel. De lichtelijk overdreven Britse Healt&Safety regulation zeker?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Mooie en lelijke treinen
was aparte kleur voor de deuren hier in Nederland ook niet een eis?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mooie en lelijke treinen
Geloof ik meer een richtlijn, maar al het Nederlandse materieel heeft het zo'n beetje.
Re: Mooie en lelijke treinen
Is internationaal gezien redelijk gebruikelijk, want dan kan je ze eenvoudiger vinden :)
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mooie en lelijke treinen
Onzin want zeker de helft van de treinen in Nederland heeft helemaal geen aparte kleur voor de deuren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Mooie en lelijke treinen
Bij al het stoptreintreinmaterieel van de NS was en is het gebruikelijk en zijn de deuren volledig grijs of geel.
Bij de Fyra en de s9200 zitten er balkjes naast de deuren, bij de verbouwde dubbeldekkers zitten er pijltjes op de deuren, bij Veolia zijn de deuren rood, bij Arriva zit er een witte balk boven bij de deuren. VIRM, ICR en ICM zijn de grote uitzonderingen.
Bij de Fyra en de s9200 zitten er balkjes naast de deuren, bij de verbouwde dubbeldekkers zitten er pijltjes op de deuren, bij Veolia zijn de deuren rood, bij Arriva zit er een witte balk boven bij de deuren. VIRM, ICR en ICM zijn de grote uitzonderingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten