OVer je treinreiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

@Geert: viel me ook al op ja... Amersfoort Schothorst is trouwens niet de enige, Heerenveen IJsstadion wordt bv. "IJsstadion" op de binnendisplays :wink:
Afkorten zou een optie kunnen zijn, maar zoals Jurjen al noemt zit je dan met van die onmogelijke vermeldingen... heb bijvoorbeeld toen de boottreinen nog bestonden weleens in een IC naar "HOEK V HOL HAV'" gezet volgens dat display :P

Nog meer opvallendheden: op Rotterdam Alexander hangt een doorgedraaide CTA (op het perron ri. Rtd) met een defect-sticker erop.
Verder kwam ik net nog geheel toevallig in 't nachtnet terecht, want om het logisch te houden gaat de eerste nachttrein Rotterdam - Eindhoven nog eerder dan de eennalaatste IC naar Dordrecht :P Sinds wanneer rijdt er trouwens ICM in het nachtnet Brabant? Dat was oorspronkelijk Plan V toch wat daar reed?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Mark »

Plan V zit in de pendels Ht-Tb v.v. De treinen Gvc-Ehv en Ut-Ehv worden met VIRM gereden. ICM heb ik niet gezien de nacht dat ik er mee ben geweest.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Nou, de t21401 was dus gister ICM... ook zeldzaam dat je Utrecht - Dordrecht volledig met dat materieel kan afleggen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Nog meer opvallendheden: op Rotterdam Alexander hangt een doorgedraaide CTA (op het perron ri. Rtd) met een defect-sticker erop.
Ja, dat ding is al een tijdje ontspoord. Het viel mij twee weken terug ook al op, kennelijk nog steeds niet gerepareerd...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Mikos »

Nog even een reactie op Schothorst: Ga in Amf eens staan kijken naar de CTA als de s2800 langskomt... Mag je mij vertellen wat daar op staat :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Schothorst :wink: Maar vreemd genoeg staat op de CTA's voor de s5800 geen "Vathorst" maar gewoon "Amersfoort Vathorst" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Mikos »

Inderdaad. Maar, dat is het dan juist weer: ICMm toont alleen Schothorst (bij mijn beste weten), ICM Amersfoort (iets anders zit er niet in) en IRM dus kennelijk ook alleen Schothorst.
Ik zal de volgende keer dat ik in een ICMm dienst draai, eens kijken naar wat zoal de mogelijkheden zijn in het systeem...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Vannacht in trein t6090 werden we van harte welkom geheten in de "Appelpopexpres" naar Utrecht centraal.
Vervolgens bij aankomst in utrecht werd verzocht die slapende buurman of vrouw even te wekken en die dronken buurman of vrouw de trein uit te tillen of desnoods te rollen :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Gisteravond kwam er een t7000 Vtje al om :15 het station van Apd ingescheurd. Dat betekent dat het stuk Apdo - Apd in 2 minuten gedaan moet zijn, of dat het ding eerder van Apdo is vertrokken (wat mij het meest waarschijnlijk lijkt).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:ICMm toont alleen Schothorst (bij mijn beste weten), ICM Amersfoort (iets anders zit er niet in) en IRM dus kennelijk ook alleen Schothorst.
Klein detail: ICMm toont aan de buitenkant Schothorst en bij IRM wordt dat alleen binnen (maar niet buiten) getoond. Gebeurd bij meer de lange bestemmingen, zoals het al genoemde Hrij maar bv. ook "Dordrecht Stadspolders" wordt "Stadspolders" op de binnendisplays maar Dordrecht Zuid staat daar wel weer volledig op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Ik dacht eigenlijk dat ICMm aan de buitenkant Amersfoort Schot laat zien. Dat lijkt me nog wel aardig duidelijk. Beter dan Schothorst.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Inderdaad, alleen "Amersfoort Schot" (zonder puntje en de tweede regel wordt niet gebruikt) ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Er zat vanavond een stokoude man (+-80 jaar) met zijn vrouw tegenover mij in een t800 naar Ut die heel gedailleerd aan zijn vrouw aan het uitleggen was hoe je juist snachts een 1700+ICR bestuurt :D en die alle kilometrering wist.
Wel grappig zo tussen de mp3-mélange van de overige reizigers door.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Mark schreef:Plan V zit in de pendels Ht-Tb v.v. De treinen Gvc-Ehv en Ut-Ehv worden met VIRM gereden. ICM heb ik niet gezien de nacht dat ik er mee ben geweest.
ICM hoogstwaarschijnlijk aan het begin van de week en het VIRM op do/vr en het weekend :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

Begin van de week rijdt dat hele nachtnet Brabant niet ;-). Dat rijdt alleen do/vr, vr/za en za/zo.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Ik zie eigenlijk altijd ICM als ik toevallig in Amsterdam eens een nachtnettrein zie rijden. Zijn dat niet dezelfde stellen als die dan in Eindhoven komen? Of moet je in Utrecht altijd overstappen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

Als het ondertussen niet veranderd is rijdt het ICM de nachten zo/ma t/m wo/do, en VIRM de andere nachten.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Frank »

Het onlangs optrekken van de reistijd van de 3600 (Arnhem - Roosendaal) van Elst naar Nijmegen van 10 naar 11 minuten heeft z'n effect gehad: vanochtend vertrok een 3600 met -1 uit Elst om met -4 in Nijmegen aan te komen :roll: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen zaterdag (13 september) reed de t9252 weer eens voor de verandenring in omgekeerde rijtuigvolgorde (werd hadmatig omgeroepen op Rotterdam Centraal). Verder zat er in de t21763 vanaf Rotterdam Centraal tot Rotterdam Alexander een straatmuziekant, die tot ergenis van alle aanwezigen in mijn coupe gitaar begon te spelen en vervolgens een kleine bijdrage vroeg.

Bij Eurailscout werken ze schijnbaar ook op zondag, want gisteren kwam om 18:55 de UST 96 door Nieuwerkerk aan den IJssel in de richting van Gouda.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Ik zie eigenlijk altijd ICM als ik toevallig in Amsterdam eens een nachtnettrein zie rijden. Zijn dat niet dezelfde stellen als die dan in Eindhoven komen? Of moet je in Utrecht altijd overstappen?
Het nachtnet rijdt in de nachten van donderdag op vrijdag, vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag van/naar Eindhoven via Rotterdam - Amsterdam - Utrecht. Je hoeft dus nergens over te stappen, tenzij je via Tilburg naar Den Bosch wilt of andersom (daar rijdt een pendeltrein) :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Toen ik vanmiddag weekend aan het vieren was stuitte ik hier op in Groningen:

Afbeelding

Afbeelding

T 502 werd door de brandweer van Groningen voor allerlei oefeningen gebruikt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:T 502 werd door de brandweer van Groningen voor allerlei oefeningen gebruikt.
Is dat stel dan al uit dienst genomen?

Oja voor ik het vergeet: de kiosk/wizzl op station Rotterdam Alexander wordt voor de tweede keer binnen een jaar verbouwd. :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Dat denk ik dan wel dat ie uit dienst is genomen. De koersrollen zaten er niet meer in zag ik, verder ben ik niet heel uitbundig staan kijken, omdat het helemaal afgezet is verder zullen ze wel niet zo veel zin in kijkers hebben.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

Ttje 502, dat het bijzonder lang heeft uitgehouden in de reizigersdienst, is na bijna 45 jaar inderdaad weer aan een revisie toe. Die wordt uit kostenoogpunt niet meer gegeven, dus het stel is afgevoerd. Ook de 503, 504 en 506 zijn al gesneuveld, en tussen nu en over een jaar of 2 volgen de andere plan Ts.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

Nog even wat melden over vrijdag.

Ik Arnhem was de IC vanuit Den-Helder naar Nijmegen van 16.37 vertraagd, hierdoor kwam de stopper naar doetinchem van 16.45 al aan het begin van het perron te staan. De machinist van de s3000 was dit even vergeten en stopt 1 meter voor de syntus stopper.

Verder zat de Syntustrein naar Oldenzaal van 17.07 uit Zutphen lekker vol, er bleven een stuk of 8 man/vrouw achter op het station.

Verder vanmorgen met de s3700 met vertrek van 8.28 naar Nijmegen gereisd, deze werd gereden met een ICM-4 en een ICM-3.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten