Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Het kabinet is gevallen en er komen nieuwe verkiezingen *O* (logisch gevolg, een meerderheid in de TK is nu voor verkiezingen nu Wilders het ook heeft gezegd).

Ik ga weer voor D66, net als de afgelopen 12 jaar, en ik hoop op een Paars kabinet omdat dat goed is voor de democratisering, voor de staatsschuld en de werkloosheid en niet geheel onbelangrijk, voor meer persoonlijke vrijheden (euthanasie, drugswetgeving). Wat doe jij en waarom?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Wubbo »

Hoe kun je, zonder een verkiezingsprogramma te hebben gezien, nu al zeker weten waar je op gaat stemmen? Ik neig ook naar D66 maar ga me tzt eerst inlezen in wat ze precies willen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Omdat ik niet stem op losse flodders uit een verkiezingscampagne maar op een ideologie en dat is links democratisch liberalisme. Ik al bijna 10 jaar partijlid, ik weet precies wat voor programma er gaat komen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Jef400 »

Allereerst het mooie nieuws laten inwerken. Ik ben zelf nog te jong om te stemmen, maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een partij waar Deadlock lid van is. Mooi Paars is niet lelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Ardan »

Groenlinks :) Die denken ook nog aan de mensen in plaats van alleen maar aan het geld. Ik snap dat het nu keihard nodig is om te bezuinigen, maar het moet wel leefbaar blijven voor de mensen met de kleine beurs (zoals ik)..
Ik doe ook maar wat
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Raymond »

Los van het feit dat dat ik geen voorstander was van het nog huidige kabinet wordt Nederland van nieuwe verkiezingen ook niet beter. Onderhandelingen zullen hoe dan ook erg lastig worden en de PVV heeft laten zien dat ze niet klaar zijn voor regeren. CDA zal hier ook niet beter van worden gok ik. Nieuw paars kabinet zou kunnen, maar VVD liet de vorige keer duidelijk merken dat zij daar geen zin in hadden. Enige positieve kan zijn dat er hopelijk een wat evenwichtiger bezuiningsplan wordt bedacht, want de verschillen arm/rijk zijn de afgelopen jaren in verhouding wel erg hard gegroeid, zonder al te duidelijke reden. Hopelijk gaat het wel snel, want hoe langer het duurt, hoe meer er bezuinigd moet worden, des te meer problemem "de burger" hiermee krijgt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Jef400 »

@ardan: Ik niet. Waarom zouden wij moeten bezuinigen omdat een paar idioten 5000 kilometer verderop hun zaken niet op orde hebben? Dat Schengenverdrag is leuk en aardig maar je schiet er niets mee op omdat Denemarken zijn grenzen dichtgooit. En de Euro is een totale faal kijkend naar Spanje, Portugal, Ierland en Griekenland.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:@ardan: Ik niet. Waarom zouden wij moeten bezuinigen omdat een paar idioten 5000 kilometer verderop hun zaken niet op orde hebben? Dat Schengenverdrag is leuk en aardig maar je schiet er niets mee op omdat Denemarken zijn grenzen dichtgooit. En de Euro is een totale faal kijkend naar Spanje, Portugal, Ierland en Griekenland.
Euh, Denemarken is onderdeel van Schengen, heeft de grenscontroles alweer afgeschaft en Schengen heeft niets te maken met financiële problemen in Griekenland...

Verder is de euro geen faal, het toezicht heeft gefaald. De munteenheid houdt prima stand. Zelfs met een vertrek van Zuid-Europa...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Ardan »

Agree that :)
En met mensen met de kleine beurs bedoel ik niet de Zuid-Europeanen, maar de 'minder rijke' mensen in Nederland. Er zou keihard gesnoeid gaan worden waardoor mensen die al krap zitten nog erger in de problemen komen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Groenlinks :)
Dat zal 't bij mij ook wel weer worden... zowel in de gemeente, provincie als landelijk kan ik me vooralsnog steeds weer het best in hun programma vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Vinny »

JeffreyMeijer schreef:@ardan: Ik niet. Waarom zouden wij moeten bezuinigen omdat een paar idioten 5000 kilometer verderop hun zaken niet op orde hebben? Dat Schengenverdrag is leuk en aardig maar je schiet er niets mee op omdat Denemarken zijn grenzen dichtgooit. En de Euro is een totale faal kijkend naar Spanje, Portugal, Ierland en Griekenland.
In dat geval zou ik zeggen: gewoon het bankgeheim invoeren, het toptarief van de inkomstenbelasting verlagen, de vermogensbelasting afschaffen en een speciale regeling voor criminelen/terroristen en dictatoren in het leven roepen zodat ze korting krijgen op juwelen als ze hun geld op een Nederlandse rekening parkeren.

Zul je eens zien hoe snel we met zijn allen rijk worden hier... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

En jij wordt zeker de Vintator? :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Vinny »

Ja hoor eens. Als je rijk wil worden moet je natuurlijk niet aankomen met flauw geneuzel over mensenrechten enzo. Dat is linkse hippy-praat (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door webguy »

Overigens hoop ik zelf dat we verkiezingen gewoon uitstellen even, en eerst orde op zaken zetten met een demissionair kabinet met wat crisismaatregelen. Luchtfietserij om kiezers over te halen hebben we niet nodig, maatregelen wel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Geert »

Tja, op zich mooi dat de PVV eindelijk niet meer meepraat over kabinetsbeleid (en idem SGP trouwens) maar de timing is wel erg ongelukkig. De verwachting is dat er in de herfst pas verkiezingen zijn, te laat dus voor Prinsjesdag. Het huidige (en waarschijnlijk snel demissionaire) kabinet moet dus nog wel met de oppositie nu een aantal maatregelen doorvoeren om het begrotingstekort niet al te gierend uit de hand te laten lopen. Hopelijk worden de maatregelen (lees: bezuinigingen) die daarvoor genomen moeten worden nu wel iets socialer, want de CDA/VVD/PVV-combi heeft al genoeg aangericht de afgelopen jaren :X
Maar zoals ik al zei: ongelukkige timing en ik hoop dat Rutte en Verhagen in ieder geval for the time being afspraken kunnen maken met de kamer. Aan een half jaar stilstand heeft Nederland ook niets.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

Het kabinet heeft er zelf ook niet echt aan geholpen door pas in een laat stadium eens een keer te gaan onderhandelen wat ze eens moesten doen, het was allang duidelijk dat er echt ingegrepen moest worden maar probeerden zo lang mogelijk hun verkiezingsretoriek van 2010 vol piketpaaltjes te handhaven. Bovendien vind ik dat het kabinet niet pro-actief regeert maar re-actief met als gevolg etterende wonden in het onderwijs en de woningmarkt.

Ik heb in mijn vriendenlijst op Facebook een voormalig PVV-stemmer, die nu heeft aangegeven zeker niet meer op die partij te stemmen omdat ze eerst op allerlei punten draaien, een chaos maken van hun eigen organisatie en vervolgens voor eigen bejag ook nog eens met holle retoriek het land laten vallen. Waarschijnlijk is er geen partij die ooit nog met de PVV wil regeren, daarmee is het tijdperk Wilders die het land in zijn greep houdt nu eindelijk afgelopen.

Mogen we dan nu eindelijk Paars terug ja?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Ik vond de column van Bas Paternotte op GeenStijl over de PVV ook wel aardig trouwens, over draaien gesproken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door webguy »

Vast geen waarheid, maar zo leek het wel...
Afbeelding
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Jef400 »

deadlock schreef:Ik vond de column van Bas Paternotte op GeenStijl over de PVV ook wel aardig trouwens, over draaien gesproken.
Rondingen raken daar inderdaad niet uitverkocht :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ik vond de column van Bas Paternotte op GeenStijl over de PVV ook wel aardig trouwens, over draaien gesproken.
linkchen bitte
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:Ik vond de column van Bas Paternotte op GeenStijl over de PVV ook wel aardig trouwens, over draaien gesproken.
linkchen bitte
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... loper.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Thom91 »

En het is gevallen
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Jef400 »

Inderdaad. Kabinet heeft ontslag aangeboden. Dit was Rutte I. Goedemorgen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door erjeebee »

Opdracht voor Risk:
Donkerpaars Roemer-I, (SP-VVD en 1 partij naar keuze)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Jef400 »

CDJA dus. (CDA)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten