Floriade
Floriade
Deze maand kan men gebruik maken van een aanbieding van de Spoordeelwinkel voor de Floriade: een dagretour, busshuttle en entree voor 33 euro:
NS e-ticket Dagretour 2e klas, entreebewijs Floriade en een retourticket Shuttlebus van station Venlo naar de Floriade v.v.
Een goede aanbieding als je het mij vraagt. De praktische informatie ziet er ook prima uit. Jammer dat de bussen niet vanaf Blerick rijden (of Horst-Sevenum), want dat scheelt weer een paar minuten. Dat is nog te overzien.
Maar als je dan goed kijkt bij voorwaarden (waar je naar verwezen wordt als je alles goed hebt doorgelezen), zie je dat de treinkaart op werkdagen pas om 9 uur ingaat. Het park gaat om 10 uur open en dat betekent dat je al gauw een deel van de dag mist. En reken maar dat je je er een hele dag kan vermaken.
Stel je gaat vanuit Groningen. Dan neem je de trein van net na 9 uur. Dan ben je als alles meezit rond 13 uur in Venlo. Dan ga je op de bus, de entree door, dan is het al zo tegen 14 uur. Ik vind op z'n mist dat ze hier de bezoeker van de Spoordeelwinkel alert op moeten maken en dit niet ergens onderaan de voorwaarden moeten zetten, nog onder het puntje exclusief ticket voor kabelbaan. Daar zal een geïntereseerde niet zo om malen. Sorry, als ik kritisch ben, maar ik vind het een beetje misleiding.
NS e-ticket Dagretour 2e klas, entreebewijs Floriade en een retourticket Shuttlebus van station Venlo naar de Floriade v.v.
Een goede aanbieding als je het mij vraagt. De praktische informatie ziet er ook prima uit. Jammer dat de bussen niet vanaf Blerick rijden (of Horst-Sevenum), want dat scheelt weer een paar minuten. Dat is nog te overzien.
Maar als je dan goed kijkt bij voorwaarden (waar je naar verwezen wordt als je alles goed hebt doorgelezen), zie je dat de treinkaart op werkdagen pas om 9 uur ingaat. Het park gaat om 10 uur open en dat betekent dat je al gauw een deel van de dag mist. En reken maar dat je je er een hele dag kan vermaken.
Stel je gaat vanuit Groningen. Dan neem je de trein van net na 9 uur. Dan ben je als alles meezit rond 13 uur in Venlo. Dan ga je op de bus, de entree door, dan is het al zo tegen 14 uur. Ik vind op z'n mist dat ze hier de bezoeker van de Spoordeelwinkel alert op moeten maken en dit niet ergens onderaan de voorwaarden moeten zetten, nog onder het puntje exclusief ticket voor kabelbaan. Daar zal een geïntereseerde niet zo om malen. Sorry, als ik kritisch ben, maar ik vind het een beetje misleiding.
Re: Floriade
Ik kan me vinden in je opmerking, al haal je natuurlijk wel een extreem voorbeeld aan door Groningen als beginpunt te noemen. Venlo is vanuit de meeste plaatsen in Nederland binnen een treinreis van 2 uur wel te bereiken, waardoor je nog voor de middag op het Floriadeterrein kunt zijn. Niet voor niets zijn er in Venlo e.o. ook aantrekkelijke Floriade-arrangementen verkrijgbaar in diverse hotels, zodat mensen die van verder komen (bijvoorbeeld Groningen) er een dag aan vast kunnen plakken.
Re: Floriade
Inderdaad, waarom nu weer zon debiele voorwaarde?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Floriade
Misschien omdat in de spits wat meer reizigers in de trein zitten en NS niet nog allerlei dagjesmensen met een goedkoop kaartje daar bij wil hebben? Ideetje hoor ;)
Re: Floriade
Op de site van floriade (http://www.floriade.nl/tickets?tab=compare#tickets) is zo'n ticket €40, wat is dan het verschil? In ieder geval is een normaal ticket €25; dus als je voor meer dan €4 enkele reis rijdt, dan heb je het er al uit.
Het is een spectrum.
Re: Floriade
Als het inderdaad goedkoper was...Geert schreef:Misschien omdat in de spits wat meer reizigers in de trein zitten en NS niet nog allerlei dagjesmensen met een goedkoop kaartje daar bij wil hebben? Ideetje hoor ;)
Re: Floriade
Dan ga je toch op zaterdag ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Floriade
Ik zie het punt ook niet zo goed, met alle dagjes uit loop je door de weeks tegen het punt aan dat als je vroeg wilt vertrekken, je nou eenmaal meer moet betalen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Floriade
Het is min of meer standaard dat alle "goedkopere" kaartjes op werkdagen pas na negen uur geldig zijn. Ik zie niet in waarom hiervoor een uitzondering gemaakt moet worden. Zolang ze de idiote middagspits maar buiten beschouwing laten.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Floriade
De keuze is enigszins te begrijpen, maar het gaat mij meer om de manier waarop het wordt gepresenteerd met voorwaarden. Immers hebben we het over een dagretour: Logisch als dat de hele dag geldt toch, of niet? En als je dan inderdaad een uitzondering maakt, wees direct helder en geef bij de aankoop aan iets van:
Let op, dagretour is op werkdagen vanaf 9 uur geldig. Daardoor bent u op werkdagen wellicht afhankelijk van uw vertrekstation in de loop van de ochtend of middag op het terrein. Ook kunt u in dat geval een aanvullend (vol tarief) kaartje kopen voor de ochtendpits.
Dan komen mensen in ieder geval niet voor onaangename verrassingen te staan.
Overigens denk ik niet dat die paar reizigers, die van de aanbieding gebruik zouden maken en dan in de spits zouden gaan reizen echt een probleem vormen. Wel heb je dan de situatie dat deze kaart dan goedkoper is dan een reguliere dagretour voor lange reizen in de richting van Venlo.
Let op, dagretour is op werkdagen vanaf 9 uur geldig. Daardoor bent u op werkdagen wellicht afhankelijk van uw vertrekstation in de loop van de ochtend of middag op het terrein. Ook kunt u in dat geval een aanvullend (vol tarief) kaartje kopen voor de ochtendpits.
Dan komen mensen in ieder geval niet voor onaangename verrassingen te staan.
Overigens denk ik niet dat die paar reizigers, die van de aanbieding gebruik zouden maken en dan in de spits zouden gaan reizen echt een probleem vormen. Wel heb je dan de situatie dat deze kaart dan goedkoper is dan een reguliere dagretour voor lange reizen in de richting van Venlo.
Re: Floriade
ach-de treinklanten zullen wel minimaal zijn+blijven. Te duur en te ongemakkelijk met al die overstappen.
1. die dagjesmensen gaan met een toerbus-elke bedrijf heeft dat wel in het pakket.
2. de meeste dagjesmensen kunnen niet eens veel vroeger als 9.00 op stap-behalve in de schoolvakanties.
3.het grootste deel ervan heeft toch al 60+ keuzedagen oid-die gelden ook pas vanaf 9.00 (behalve als je nog tot de oude garde behoort+het aanhoudt-in juli+aug vanaf 1e trein).
4.vanaf AMSterdam biedt de BBA-tours dagtochten gericht op de vele toeristen-er zullen vast wel meer zijn, kosten iets van 33 of 35€.
1. die dagjesmensen gaan met een toerbus-elke bedrijf heeft dat wel in het pakket.
2. de meeste dagjesmensen kunnen niet eens veel vroeger als 9.00 op stap-behalve in de schoolvakanties.
3.het grootste deel ervan heeft toch al 60+ keuzedagen oid-die gelden ook pas vanaf 9.00 (behalve als je nog tot de oude garde behoort+het aanhoudt-in juli+aug vanaf 1e trein).
4.vanaf AMSterdam biedt de BBA-tours dagtochten gericht op de vele toeristen-er zullen vast wel meer zijn, kosten iets van 33 of 35€.
Re: Floriade
Iedereen gaat wel met de toerbus?
Misschien een groot deel, maar de trein biedt ook zeker wel extra's:
- Komen en gaan wanneer je wilt;
- Opstappen waar je wilt;
- Eventueel te combineren met een bezoek aan een goede oude bekende, enzovoort.
Overstappen voor woon-werkverkeer wordt als vervelend ervaren, maar een keer extra overstappen voor een dagje uit, valt wel mee toch? Bovendien kan je dan even koffie gaan halen ofzo. Voor je werkverkeer zou je dat niet zo snel doen.
Juist die extra van komen wanneer je wilt, gaat er nu vanaf, omdat je pas na 9 uur mag vertrekken. Daarnaast werken veel mensen tegenwoordig ook 2, 3 of 4 dagen of zijn ze misschien werkzoekend. Speel op die ontwikkelingen in en maak gebruik van de voordelen die de trein biedt.
En als toch niet veel mensen voor 9 uur richting de Floriade gaan, waarom zou het dan niet mogen op zo'n kaart. Als het maar een enkeling is, heb je daar toch niet zoveel last van in de spits.
Misschien een groot deel, maar de trein biedt ook zeker wel extra's:
- Komen en gaan wanneer je wilt;
- Opstappen waar je wilt;
- Eventueel te combineren met een bezoek aan een goede oude bekende, enzovoort.
Overstappen voor woon-werkverkeer wordt als vervelend ervaren, maar een keer extra overstappen voor een dagje uit, valt wel mee toch? Bovendien kan je dan even koffie gaan halen ofzo. Voor je werkverkeer zou je dat niet zo snel doen.
Juist die extra van komen wanneer je wilt, gaat er nu vanaf, omdat je pas na 9 uur mag vertrekken. Daarnaast werken veel mensen tegenwoordig ook 2, 3 of 4 dagen of zijn ze misschien werkzoekend. Speel op die ontwikkelingen in en maak gebruik van de voordelen die de trein biedt.
En als toch niet veel mensen voor 9 uur richting de Floriade gaan, waarom zou het dan niet mogen op zo'n kaart. Als het maar een enkeling is, heb je daar toch niet zoveel last van in de spits.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Floriade
Jullie bekijken het van de verkeerde kant. Het belangrijkste doel van dit soort acties is niet om dagjesmensen te weren uit de spits.
Het doel is om in de daluren lege treinen te vullen met mensen die anders op een andere manier dan met NS zouden reizen.
Het doel is om in de daluren lege treinen te vullen met mensen die anders op een andere manier dan met NS zouden reizen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Floriade
Dat is met alle kortingsacties (VDU, dalkortingen bij busboeren), maar daar is altijd mee verbonden om deze mensen ook zoveel mogelijk uit de ochtendspits te weren (en NS tegenwoordig ook middagspits met de nieuwe abonnementen) omdat de treinen dan al overvol zitten. Dan heeft men geen extra reizigers nodig, die wil men (zoals je zelf al aangeeft) in de daluren wel hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Floriade
Sorry, dit vind ik een rare opmerking. Er is geen goede en verkeerde kant. Je kan het van twee en waarschijnlijk wel meer kanten bekijken.reisthijs schreef:Jullie bekijken het van de verkeerde kant. Het belangrijkste doel van dit soort acties is niet om dagjesmensen te weren uit de spits.
Het doel is om in de daluren lege treinen te vullen met mensen die anders op een andere manier dan met NS zouden reizen.
Re: Floriade
Ik zie het probleem niet zo.
Er is een combi-kaartje trein-bus-entree in de verkoop gegaan met vergelijkbare voorwaarden als andere evenementenkaartjes. Snap niet waarom er zo nodig een uitzondering voor de Floriade gemaakt moet worden :)
Er is een combi-kaartje trein-bus-entree in de verkoop gegaan met vergelijkbare voorwaarden als andere evenementenkaartjes. Snap niet waarom er zo nodig een uitzondering voor de Floriade gemaakt moet worden :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten