OVer je treinreiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

De t7030 had denk ik een aanrijding met een persoon vanochtend tussen Deventer en Rijssen, het ding is nooit op Apd aangekomen. Ook de IC uit Hannover kwam niet (die zat er dan achter), maar er werd ICMm met ICM als vervangend mat ingezet. En dan kreeg je voor de rest snelle keringen van de s7000 serie in Dv.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

- Arriva had vandaag heel de dag een stel instructeurs op station Dordrecht gestationeerd om te assisteren bij eventuele kleine probleempjes met de nieuwe GTW's... was kennelijk wel nodig ook, ik heb ze daar alleen maar druk bellend met de collega's op de trein gezien :P
- een opmerkelijke compositie in de t9212: loc - Bs - rijtuigen - Bs, volgens Somda zou dat de laatste Prio-stam zijn die aan de buitenkant wel andere kleurtjes heeft gekregen maar van binnen niet. De tweede Bs vervangt een rijtuig dat nog bij NSR in gebruik is
- zowaar eens een omloopmatige inzet in de spitspendels op de Hoekse Lijn: een Plan V en een SGM-II reden in de s14100. Rond 17.20 uur stond de SGM-II (stel 2012) echter aan de kant op 1b met een storingsmonteur eronder, waardoor de helft van de spitspendels uitviel. Een kleine 10 minuten later is het stel door de 2014 weggesleept.
- slechts een losse IRM-VI in de t2165, d'r bleven maar uitstappers uit komen maar desondanks was er daarna nog niet veel plek in deze trein. Overigens zijn er wat reizigers achtergebleven die daar hun medereizigers voor mogen bedanken: men bleef massaal op het balkon hangen terwijl de gangpaden nog compleet leeg waren!
- de t32567 werd vandaag gereden door vijf bakken GTW, heel wat beter dan het losse V'tje wat er voorheen op ingezet werd. Vertrek was wel met +5 door wat onwennigheid van de machinist: rond vertrektijd vertrokken we niet, maar ging 't licht uit... verkeerde knopje :P
De omroep liet bij Dordrecht Stadspolders wederom het welkomstbericht met alle tussenstations horen in plaats van de stationsomroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:- slechts een losse IRM-VI in de t2165, d'r bleven maar uitstappers uit komen maar desondanks was er daarna nog niet veel plek in deze trein. Overigens zijn er wat reizigers achtergebleven die daar hun medereizigers voor mogen bedanken: men bleef massaal op het balkon hangen terwijl de gangpaden nog compleet leeg waren!
Opmerkelijk dat het wederom de t2165 is; afgelopen donderdag werd dat gereden met een losse vier... Ik mag hopen dat het berust op toeval ;)

Verder zag ik vandaag (17.30 uur) een Beneluxtrein met Traxx-loc én (achteroplopend) een Bs Amsterdam C. binnenrijden. De loc zat voorop, maar volgens mij kunnen die twee niet al te best samenwerken?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Chauf21 schreef:Verder zag ik vandaag (17.30 uur) een Beneluxtrein met Traxx-loc én (achteroplopend) een Bs Amsterdam C. binnenrijden. De loc zat voorop, maar volgens mij kunnen die twee niet al te best samenwerken?
Klopt, in de stammen die met een Traxx rijden, wordt de Bs nu ingezet als gewoon B-rijtuig. De cabine wordt niet gebruikt, en in Amsterdam en Brussel loopt de loc gewoon om.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Opmerkelijk dat het wederom de t2165 is; afgelopen donderdag werd dat gereden met een losse vier... Ik mag hopen dat het berust op toeval ;)
Zal wel toeval zijn ja, is nu iets van de derde keer sinds eind juni dat ik dat ding zo kort meemaak (al heb ik 'm ook weer niet dagelijks)
Afgelopen donderdag heeft'ie er kennelijk ergens een stelletje bij gekregen, want ik heb 'm toch echt met twee stellen genoteerd staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Excuus, het was de t2161 die ik had :oops: Niettemin hoorde dat ding óók met 10 bakken te rijden terwijl er maar vier langs het perron stonden ;)
Daan schreef:Klopt, in de stammen die met een Traxx rijden, wordt de Bs nu ingezet als gewoon B-rijtuig. De cabine wordt niet gebruikt, en in Amsterdam en Brussel loopt de loc gewoon om.
Ik heb die combinatie Traxx en Bs in de Beneluxtreinen die met Traxxen rijden (/reden) nog niet eerder gezien. Wel zie ik die Traxxbeneluxen zónder Bs rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Ben inmiddels ook al een keer een 11.8-benelux zonder Bs tegen gekomen, die variant hebben we dus ook nog :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Paar dagen terug eentje met maar 6 bakken zien vertrekken uit Asd. Je kan dus eindeloos varieren tegenwoordig :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef: - een opmerkelijke compositie in de t9212: loc - Bs - rijtuigen - Bs, volgens Somda zou dat de laatste Prio-stam zijn die aan de buitenkant wel andere kleurtjes heeft gekregen maar van binnen niet. De tweede Bs vervangt een rijtuig dat nog bij NSR in gebruik is
(...)
De omroep liet bij Dordrecht Stadspolders wederom het welkomstbericht met alle tussenstations horen in plaats van de stationsomroep.
Ik heb die s9200 ook gezien en wel in de samenstelling:
1190 107 363 365 438 235 243 105 - zoals ik gisteren al constateerde (alleen nu voor de volledigheid). Het viel me ook op.

En dat laatste had ik andersom. Bij Beesd begon het heel enthousiast te geraken, bij Leerdam kondigde men Beesd aan, en bij Arkel was het weer Leerdam. Daarna over op de handmatige ;).
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 15 sep 2008, 22:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinserie gezet t.b.v. mouse-over
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

De omroepberichten in de E-GTW (10502) waar ik in zat was perfect maar stond alleen loeihard :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond op spoor 3 te Rotterdam Centraal een trein naar Amsterdam Centraal met vertrek om 7.32 uur aangekondigd (hebben ze die proefritten nogsteeds niet van de CTA's weten te krijgen?), echter bevond zich op dat moment nog slechts een sleep Prio-rijtuigen langs 't perron... apart gezicht.
Toen ik even later met de vertrekkende t4114 weer langs de stam reed zat er inmiddels 'n loc aan, rijdt toch handiger :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Het viel me gisteren op dat voor de tekst op de displays aan de binnenkant van GTW 307 een ander lettertype wordt gebruikt dan bij andere GTW's. Het is een iets dunner lettertype, maar wel veel prettiger om te lezen. Nieuw?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanwege de aanrijding tussen Den Haag en Zoetermeer vanmiddag kwam het Haagse deel van de NoordOost naar Rotterdam. Ze bleven echter wel gewoon los van elkaar rijden, waarbij het deel dat normaal vanuit Den Haag gekomen zou zijn als extra snelle IC (zonder stop op Rotterdam Alexander) naar Gouda en Utrecht reed.

GTW 407, die gereed stond voor de t32567-A, kon vanmiddag niet direct aan de aankomende trein gekoppeld worden: het stel was er nog niet gereed voor gemaakt omdat de machinist die het leeg zou moeten terugrijden vanuit Gorinchem geen sleutel van de cabinedeur had :roll: Kennelijk had de rangeerder die het stel naar spoor 15 gereden had de enige sleutel meegenomen.
Uiteindelijk werd er alsnog gecombineerd, en hoe... de 506 stond gewoon op z'n draaistellen te schudden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

Het gaat slecht met de punctualiteitscijfertjes van de NS, deze week was slechts 1 van de 6 ritten deze week op tijd, de rest was minimaal 10 minuten vertraagd.

Nog van gisteren, er was rond 18.00 uur een seinstoring tussen Arnhem en Nijmegen. De s2000 werd tussen Ah en Nm opgeheven, hierdoor maakte de s3700 van 17.51 een extra stop te Elst. Verder kwamen we twee keer voor een rode te staan op het traject Ah-Arnhemse berg, daar zal dus wel ergens de storing hebben gezeten.

Terug van Nijmegen wilde ik de s3700 van 21.58 nemen. Door de aanrijding tussen Nijmegen en Den-Bosch was deze echter tussen Nijmegen en Arnhem een stoptrein (iemand die weet waarom? de s3600 zal toch ook gewoon gependeld hebben). Hierdoor de overstap in Zutphen gemist en een +60 aan de broek.

Dan de berichten van vandaag. Moest eerst in Nijmegen zijn, de enige rit die op tijd was deze week. Wel werd er op het station omgeroepen dat er zakkenrollers op het station aanwezig waren. Had het nog nooit eerder gehoord. Wilde in de middag met de s3600 van 12.44 naar Arnhem. Door een storing had deze echter een +15, de s3700 vertrok eerder. Bij aankomst in Arnhem dus een +10.

In de avond was het helemaal een puinhoop op Arnhem. Ik kwam om 17.34 op het station, toen stond de s2000 uit Nijmegen naar Den-haag (v 17.46) al met een +10 aangekondigd. Ik ging er dan ook vanuit dat mijn s3700 (v 17.42) ook een vertraging zou hebben, dat werd echter nog niet aangekondigd. De s3600 die meestal voor de vertraging zorgt was gewoon op tijd in Ah. 17.40 werd de s2000 met een +20 aangekondigd en gewijzigd naar spoor 7. Om 17.41 werd dit handmatig gehersteld door de omroep dat het +15 zou worden en een vertrek van spoor 6. Vervolgens kondigde tuffy dit nog eens aan. Om 17.43 (oorsprongelijke v 17.42) wordt de s3700 met +10 aangekondigd. Vervolgens wordt omgeroepen dat de s3700 van 17.51 naar Nijmegen de eerste reisgelegenheid naar Nijmegen zou zijn. De plp had ondertussen nog niet door of de s3700 naar Zwolle eerder zou vertrekken dan de s7600 naar Zutphen, reizigers stonden tussen maar te wachten bij de deuren van de s7600. Vervolgens volgt om 17.56 (terwijl de s7600 om 17.52 moet vertrekken) dat die voor de s3700 wordt uitgestuurd. Daarna volgt een omroep dat de s3700 5 heeft (huh, terwijl die toen dus al +15 had). Ondertussen wordt ook de s3000 naar Den-helder van 17.58 aangekondigd met +10. Er was dus wat mis tussen Nm en Ah. Wat blijkt na enkele minuten, de s2000 rijdt niet verder ivm een defect. Vervolgens met de s3700 naar Zutphen gereisd, lekker achter de stopper aan. De HC riep voor Zp nog wel om dat reizigers met een overstap een GTBV'tje konden ophalen en 'dat zeker ook moeten gaan doen, want je krijgt de helft van je kaartje terug". Overstap gemist, +30.

Conclusie van dit verhaal: in twee dagen 7 euro verdiend en de omroep in Ah werkt (technisch dan, de info klopt niet altijd)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

En nog vergeten te melden, nadat er gisteren in de s3700 ICM reed, reed er vandaag in dezelfde omloop (nl. de IC van 17.51 naar Nm vanuit Ah) mDDM te weten de 7827. Voor de plp te Ah was het ook een verrassing, en uit contact dat hij met de HC bleek ook dat 'een volle bak was'
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Freek schreef:Terug van Nijmegen wilde ik de s3700 van 21.58 nemen. Door de aanrijding tussen Nijmegen en Den-Bosch was deze echter tussen Nijmegen en Arnhem een stoptrein (iemand die weet waarom? de s3600 zal toch ook gewoon gependeld hebben). Hierdoor de overstap in Zutphen gemist en een +60 aan de broek.
Waarom zou men gependeld hebben met dat ding als dit met kleine vertraging ook met de t3700 kan? Je hebt een kering van 24 minuten te Nijmegen anders.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Thijs »

Als je de 3700 richting Zwolle laat stoppen zijn je aansluitingen naar de maan (uursdiensten in Zutphen), dat wil je dus niet. Andersom zit je met een (belangrijke) overstap op Veolia richting Roermond.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

tussen niet willen en niet doen zit dus een verschil. Want het gebeurde wel en mn aansluiting in Zutphen was inderdaad naar de maan, en die maan heb ik 50 minuten mogen aanschouwen.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door waldo79 »

freek schreef:Nijmegen: Wel werd er op het station omgeroepen dat er zakkenrollers op het station aanwezig waren.
Die heb ik elders regelmatig gehoord: vooral in de zomer :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door JeePee »

Vandaar eens de t12720 genomen ipv de t12522. Dat werd meteen bestrafs. Doordat prutsrail weer eens een storing in Amf er in gooide werd de 12720 in Zl opgeheven. Iedereen mocht met de t720 mee die het wel ging proberen. Aangezien die wel erg gezellig werd, maar een bakkie gehaald bij mijn oude collega's. Gevolg was dus dat ik gewoon om ongeveer 8.30 op het werk was. Had ik ook 40 minuten langer kunnen pitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

- t2223 met IRM-VI i.p.v. DDM-1
- t9212 met de beneluxcompositie met twee Bs'en, waarvan de achterste was afgesloten. Tja, dan kan je er net zo goed niks aan hangen als vervanging van de ontbrekende B :P
- de 1009 (proefritje op de HSL) stond vandaag zowaar niet als IC naar Amsterdam op de CTA's, maar met "Niet instappen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

JeePee schreef:Vandaar eens de t12720 genomen ipv de t12522. Dat werd meteen bestrafs. Doordat prutsrail weer eens een storing in Amf er in gooide werd de 12720 in Zl opgeheven. Iedereen mocht met de t720 mee die het wel ging proberen. Aangezien die wel erg gezellig werd, maar een bakkie gehaald bij mijn oude collega's. Gevolg was dus dat ik gewoon om ongeveer 8.30 op het werk was. Had ik ook 40 minuten langer kunnen pitten.
Waren alle s12500/s12700-en opgeheven gisterochtend? Ik las op Somda ook al dat de t12518 niet reed...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen werd de zoveelste sloopauto voor de 502 gegooid... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag alweer een losse IRM-VI in de t2165... kostte aardig wat tijd om daar in Dordt weer uit te komen :P

ProRail was ook weer lekker handig bezig: vanaf de Kijfhoek kwam een containertrein die naar het binnenspoor gestuurd werd. Daarvoor moest 'ie de t2165 al kruisen, dus kwam die eventjes tot stilstand bij Kijfhoek aansluiting-zuid.
Logisch gevolg was natuurlijk dat we voor Dordrecht wederom stonden te wachten omdat die goederentrein nu weer moest kruisen om op spoor 6 te komen.
Kennelijk was het erg lastig die goederentrein naar het buitenspoor te sturen en de t2165 te laten doorwisselen naar het binnenspoor (wat notabene conflictvrij kan en in het verleden ook eigenlijk altijd gedaan werd). Dan heb je immers in het geheel geen conflict tussen die twee treinen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Suus »

Treinstel 2012 was defect geraakt in zijn dienst in de t19561 en stond donker zonder pantograaf in Boskoop op spoor 1. Hierdoor was de s9500 ook ernstig in de war geraakt. Uiteindelijk heeft een andere sprinter die de t19563 hem weg gekregen. Het treinstel (volgens mij de 2010) reed heel voorzichtig achter hem aan spoor 1 op, en koppelde daarna met hem. Gebeurt niet vaak dat de volledige perronlengte van het hoge perron in Boskoop wordt benut :mrgreen:

De treinstellen zijn gezamelijk verder gereden naar Gouda, welliswaar met de 2012 zonder verlichting, maar wel weer met een pantograaf tegen de bovenleiding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten