OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Vanmiddag stond er 'Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar' op de borden van Zaandam. De omroep verwees naar de gele vertrekstaten of m.ns.nl. Toen mijn s3300 op Sloterdijk aankwam, hoorde ik de Engelstalige versie voorbij komen. :)

Vanuit Leiden had ik later de s3700 van 19:22. Op het balkon waren wat puberende meisjes bezig met het ivnalidetoilet. Geen idee wat er allemaal precies aan de hand was, maar ze waren een beetje heel erg hard aan het praten. Ik hoop dat het puberaal was, maar toen ik bij Schiphol op het balkon stond en wachtte tot de trein stilstond, was een van de jongedames bezig om te praten over zelfmoord (en volgensmij behoorde zich voor de trein werpen tot een van de opties), waarop een van de vriendinnen zei dat ze haar wel tegen ging houden...
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

VIRM schreef:Vanmiddag stond er 'Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar' op de borden van Zaandam. De omroep verwees naar de gele vertrekstaten of m.ns.nl. Toen mijn s3300 op Sloterdijk aankwam, hoorde ik de Engelstalige versie voorbij komen. :)
Was een landelijke storing ook op Bergen op Zoom en Rsd was dit het geval.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Gister kwam er op spoor 14 of 15(?) een SGM leeg binnen met op de film: Update 16 feb 2012. Daarnaast stond er op de borden Niet Instappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Ik wist niet dat ze zoveel sporen hadden in Den Haag :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Dat is DH Nieuw(!) Centraal. ;) Nee, het was op Utrecht CS.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend had ik de s3700 van 10:22 vanaf Schiphol richting Leiden.
Vlak voor Leiden gingen we ineens in een slakkengangetje rijden. De HC, die in de achterste cabine zat en vlak voor Leiden het balkon opstapte, vertelde de overige reizigers en ik dat er een kapotte wissel was en dat we met 5 km/h eroverheen gingen. Hij zou later vandaag worden gerepareerd (hij stond rond 21:30 op de storingenpagina aangegeven).

Overigens viel op het busstation van Leiden Centraal een aantal touringcars op (niet eerder gezien, maar die zijn ongetwijfeld voor de Keukenhof bedoelt :)). Op het uitstapperron (voor busperron 1) waren er drankhekken geplaatst.
Overigens kwam mijn Veolia-bus 45 helemaal niet opdagen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmorgen in de t12518 stapte was er nog niks mee aan de hand, maar na het lezen van het gratis krantje stonden we nogsteeds langs spoor 4a en was de vertrektijd in OBIS ineens in 7.36 uur veranderd...
De t518 vertrok inmiddels, dus daar had ook niemand meer wat aan en een omroep volgde pas daarna... de machinist bleek ziek te zijn. Kan gebeuren, maar als de conducteur tijdig bij de trein was geweest (die haalde ik in toen ik zo´n 4 minuten voor vertrek de trap naar het perron af kwam) was men er wellicht wat eerder achter gekomen dat er een essentieel personeelslid ontbrak :P

Overigens wist de vervangende machinist, waarmee we met +9 vertrokken, er nog best aardig wat vertraging uit te rijden. We kwamen zelfs bij Overvecht op blokafstand achter de t518 terecht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Complete chaos net op Utrecht Centraal door een "gestrande trein". Allerlei treinen van exotische sporen zoals een s800 van spoor 7 naar Limburg.
De t1759 lijkt met de kerende 15 bakken van de t554 te rijden gezien z'n lengte, het vertrekspoor en de omroepen in de trein. Die laatsten doen vermoeden dat er ook wat reizigers voor Amsterdam met een toeristische route onderweg zijn door alle verwarring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Wubbo »

Er was (door de gestrande trein?) ook een wissel stuk aan de noordkant van spoor 14, dat daardoor vanaf de noordkant niet te bereiken was. Ik vertrok uiteindelijk met +15, door ontbrekend personeel. Daar hadden meer treinen last van voor zover ik kon zien... De omroep was wel goed trouwens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Complete chaos net op Utrecht Centraal door een "gestrande trein". Allerlei treinen van exotische sporen zoals een s800 van spoor 7 naar Limburg.
De t1759 lijkt met de kerende 15 bakken van de t554 te rijden gezien z'n lengte, het vertrekspoor en de omroepen in de trein. Die laatsten doen vermoeden dat er ook wat reizigers voor Amsterdam met een toeristische route onderweg zijn door alle verwarring.
Correct. Omreisadvies Ut - Asd via Amf.

En in Dv weer het geweldige puzzeltej "Achterste treindeel blijft te Dv achter". 2 stellen eraf, 3 door ;)

De t2859 is trouwens verdampt in rook geloof ik, normaal zie je op de borden zo'n trein in grijs aangegeven met "rijdt niet", maar nu werd zo'n beetje ontkend dat die trein ooit bestaan heeft :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stond de t2859 nog als niet-rijdend op de borden, vandaar dat ik er vanaf wist. Verder niks van de omroep meegekregen, ik liep zo rond 16.49 uur in de hal daar en kon na met de nodige moeite op het perron beland te zijn (kwam nogal een grote stroom reizigers de andere kant op) nog net even naar het voorste stel van de t1759 lopen. Daar was het trouwens ongekend rustig ondanks de opgeheven voorgaande trein.

De gestrande trein was volgens Somda trouwens een SLT als t17450 die een STS begaan had op z'n weg van 12b via 13a richting Breukelen. Dat past redelijk bij een defect wissel richting spoor 14, het was dus immers ergens in die buurt misgegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Pff wat een helse rit vanavond met een van de buslijnen hier in de omgeving; htm_tram en ik begonnen onze 3-puntsgordels steeds vaster te sjorren maar het leek niet veel te helpen, we slingerden alle kanten op in dat 8 persoonsbusje. Maarja wie gaat er dan ook met 90 km/u over een weg rijden die vol gaten zit... Bij elke volgende kuil dachten we "nu komt het plafond echt naar beneden"...
Tja die lijn moet een halfjaar lang kilometers omrijden (wegopbreking) en heeft er geen enkele minuut rijtijd exta bij gekregen dus het is racen om nog enigzins op tijd te zijn...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ronald »

Zoals inmiddels bijna gewoonlijk weer problemen om Nederland uit te komen bij een buitenlandreisje. Nu weer een uitgevallen s800 naar Maastricht. Maar toch nog redelijk op tijd in Luxemburg aangekomen. En me verbaasd over het enorme aantal bussen op het station van Ettelbruck. En station Paradiso heeft geen bordje :(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Ronald schreef:En station Paradiso heeft geen bordje :(
Tuurlijk wel man.


Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ronald »

Fles schreef:
Ronald schreef:En station Paradiso heeft geen bordje :(
Tuurlijk wel man.

http://www.smorgensindevroegte.nl/2012/ ... radiso.jpg
Gloeiendegloeiende... :evil: Heb je 'm soms mee naar huis genomen? Ik ben er twee keer langs gekomen, en hij stond er echt niet (meer??).
En er is ook maar één perron, dus dat kan het ook niet zijn...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

en het is een Bedarfshalt. Vervloekt concept is dat :X Maar misschien is hij inderdaad wel "Abmontiert und mitgenommen" :X

Ben je al in Dudelange geweest?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ronald »

Morgen ga ik die kant op. Ben benieuwd.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door mijack1985 »

Vanochtend samen met Michael1988 staan wachten op de bus in 's-Hertogenbosch (en wat foto's gemaakt :mrgreen: ).
Toen kwam ineens deze (ex)DAV Wright Commander voorbij.

Afbeelding
als lijn 158.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Bart »

Ik was in Liechtenstein. De omroepen in de bus zijn daar door kinderen ingesproken, elke halte door een ander kind. Het klinkt heel vrolijk allemaal. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rJ4Y46Wpq5A[/youtube]

Maar nog niet zo vrolijk als de Metronom natuurlijk:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dogA3-ICln4[/youtube]

Het viel me wel op dat in een land van 35000 mensen, waarvan meer dan twee derde in het uitstekend befietsbare Rijndal woont, nog zo veel bussen rijden. Maar dat blijkt wel mee te vallen, bij het busbedrijf werken slechts 95 mensen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Staan we vanmidag met vier personen op de bushalte in Manternach te wachten, stuift de bus gewoon in volle vaart voorbij... :shock:
Nog een geluk dat die lijn elk halfuur rijdt, want op de meeste plekken in Luxemburg sta je in zo'n situatie minstens 1 à 2 uur te wachten op de volgende.
Met de volgende bus naar Echternach gereden, stappen we daar uit; controle van het ministerie van transport of alle bussen op de juiste tijden vertrekken en aankomen, of de chauffeurs keurig gekleed zijn, etc.
Eigenlijk een perfecte kans om die doorgereden chauffeur aan de schandpaal te nagelen, wat een timing! :lol:

Ik heb het toch maar niet gedaan, levert alleen maar veel gezeik op voor een stom blundertje. Dus gewoon het wagennummer en dienstnummer aan een andere chauffeur doorgegeven, hij zou aan het einde van zijn werkdag even op het prikbord kijken wie die wagen en dienst vandaag had om hem te melden dat het de bedoeling is te stoppen langs een halte als er mensen staan te wachten. :Y

Vroeg de chauffeur waar ik het aan doorgaf nog wat de naam van die chauffeur was... Pff, ik ken van een hoop chauffeurs de naam, maar niet allemaal hoor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Bart schreef:Maar nog niet zo vrolijk als de Metronom natuurlijk:

http://www.youtube.com/watch?v=dogA3-ICln4
Die Metronom afroepen zijn echt vet ja, eerste keer dat ik in een Metronom zat was Hannover - Uelzen, ik wist niet wat me gebeurde joh :lol:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Stond gister voor de vijfde keer in de afgelopen 9 dagen (heb er 5 gewerkt), als enige reiziger(enkel gister met een collega) op Leerdam. De machinist en steward keken de eerste keren wel even verbaasd :lol:
Maar steeds een gezellig babbeltje gemaakt. Vandaag vroeg de stewardess of ik gister niet hoefde te werken, want zij misten mij al. Dachten ff dat ik de trein zou missen :lol:
Altijd vriendelijk personeel op de MLL waar goed mee te babbelen valt, vinden zij vaak ook leuk/gezellig :D
Gezien ik tot 0:30 à 1:00 in Leerdam werk, heb ik de 0:52 of 1:22 trein uit Leerdam naar Dordrecht. Vanaf daar met de scooter door.
Werk doorgaans 3 dagen in de week, dinsdag, donderdag en vrijdag.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op vr 27 apr 2012, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

TheKnitter schreef:Altijd vriendelijk personeel op de MLL waar goed mee te babbelen valt,
Precies. Rondje om de kerk is gewoon een ZEGEN voor het spoor. Voor iedereen :Y :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Wubbo »

De discussie over internet in de trein werd me te technisch en is verplaatst naar het grote computertopic
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Fles schreef:
TheKnitter schreef:Altijd vriendelijk personeel op de MLL waar goed mee te babbelen valt,
Precies. Rondje om de kerk is gewoon een ZEGEN voor het spoor. Voor iedereen :Y :pos:
Mijn ervaringen op de s9500 waren ook zeker niet slecht. Het personeel voelde zich betrokken bij de lijn en organiseerde leuke acties voor de reizigers. Ik vind het nog steeds jammer dat het verdwenen is al zie ik heel soms nog wel een van die conducteurs in Gouda (de beste man heeft als standplaats Den Haag) en soms zit hij weer eens op de s9500 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten