Revisie DDAR #2
Re: Revisie DDAR #2
En ik heb mijn eerste NID gescoord: de s2600 vanuit Leiden naar Amsterdam Centraal van 13:07! *O*
Aantal opvallende punten:
- Het balkon leek een stuk kleiner en de metalen houvastdingetjes midden op het balkon zijn weg.
- Bij het sluiten van de deuren zijn er piepgeluidjes. Nog meer sluitsignalen, niet handig NS!
- Het geel aan de buitenkant is nog niet roestkleurig geel. Ziet er dus mooi nieuw uit.
- De binnenkant ruikt ook gewoon naar nieuwe trein. :)
- Ik heb geen OBIS-scherm gezien. Er was geen omroep (of het nu handmatig of automatisch was).
- Ik vind het interieur van de coupe's/zitgedeelte wel erg donker (bovendek).
- Op het bovendek valt het ook op dat de stoelleuningen een beetje aan de lage kant zijn (in VIRM zijn ze volgensmij langer).
- En ze proberen het weer met die hopeloze kleine prullenbakjes...
- Grootste minpunt op het bovendek: doordat mijn hoofd iets boven de stoel uitstak had ik continu een stroom van lucht van de airco. Als dat gewoon ergens buiten was geen probleem, maar ik had op een gegeven moment het gevoel dat als de rit wat langer zou duren, ik rond zou lopen met hoofdpijn. Niet echt handig gedaan...
Aantal opvallende punten:
- Het balkon leek een stuk kleiner en de metalen houvastdingetjes midden op het balkon zijn weg.
- Bij het sluiten van de deuren zijn er piepgeluidjes. Nog meer sluitsignalen, niet handig NS!
- Het geel aan de buitenkant is nog niet roestkleurig geel. Ziet er dus mooi nieuw uit.
- De binnenkant ruikt ook gewoon naar nieuwe trein. :)
- Ik heb geen OBIS-scherm gezien. Er was geen omroep (of het nu handmatig of automatisch was).
- Ik vind het interieur van de coupe's/zitgedeelte wel erg donker (bovendek).
- Op het bovendek valt het ook op dat de stoelleuningen een beetje aan de lage kant zijn (in VIRM zijn ze volgensmij langer).
- En ze proberen het weer met die hopeloze kleine prullenbakjes...
- Grootste minpunt op het bovendek: doordat mijn hoofd iets boven de stoel uitstak had ik continu een stroom van lucht van de airco. Als dat gewoon ergens buiten was geen probleem, maar ik had op een gegeven moment het gevoel dat als de rit wat langer zou duren, ik rond zou lopen met hoofdpijn. Niet echt handig gedaan...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR #2
Er kwam er zojuist een door Haarlem over spoor 2 met "Niet instappen" op het display. Zag bij een stoel nog een plastic zak, dus wellicht testrit?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Revisie DDAR #2
Heten die treinen nu DDZ of NID?
Re: Revisie DDAR #2
NID, DDZ was alleen de projectnaam in de ontwerpfase.
Re: Revisie DDAR #2
Kennelijk rijden die gepimpte ddarren ook al in de spits: om 18.23 vertrok er een duo vanaf Den Haag Centraal richting Amsterdam.
Re: Revisie DDAR #2
Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Revisie DDAR #2
Het is in ieder geval een uitbreiding aangezien hij tot nu toe alleen 'tussen de spitsen' reed.
Re: Revisie DDAR #2
Sluit jij maar gezellig achteraan de files op dat tijdstip.Vinny schreef:Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR #2
Vanmorgen rond tien voor half 9 ook een duo in de s2600 gezien vanaf Laan van NOI, dat is in ieder geval spits.Wubbo schreef:Kennelijk rijden die gepimpte ddarren ook al in de spits: om 18.23 vertrok er een duo vanaf Den Haag Centraal richting Amsterdam.
Re: Revisie DDAR #2
Aanwezigheid van files is niet gelijk aan spits (Ongelukken, werkzaamheden aan de weg etcetcetc)JeffreyMeijer schreef:Sluit jij maar gezellig achteraan de files op dat tijdstip.Vinny schreef:Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Revisie DDAR #2
Behalve dat er één gister inderdaad vrijwel de hele dag tussen DH CS en Amsterdam CS reed, stond er ook één bij opstelterrein tussen de A4 en station Leidschendam-Voorburg. Rond 15:30 uur reed die NID over de sporen o.a. langs station Leidschenveen en bleef daar een tijdje staan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Revisie DDAR #2
Zag 'm vandaag langskomen, vond het een nogal aparte verschijning… Ben er niet helemaal uit of ik 'm nou mooi of lelijk vind…
Re: Revisie DDAR #2
nou op dat tijdstip beginnen de eerste avonduitdunningen in het busvervoer al ;(JeffreyMeijer schreef:Sluit jij maar gezellig achteraan de files op dat tijdstip.Vinny schreef:Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Revisie DDAR #2
Ja, als je een uitdunning van 6 naar 4 bussen per uur bedoeld wel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Revisie DDAR #2
Nou van 4 naar 2 bussen per uur met gratis 28 minuten wachttijd op een koud en tochtig station. Ik heb de vervoersautoriteit staan vervloeken. Situatie is nu aanzienlijk verbeterd gelukkig
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 12:30
Re: Revisie DDAR #2
Vandaag een NID zien staan tussen Hollands spoor en Moerwijk.....met grafitti erop. Het zal eens niet waar zijn... :N
Re: Revisie DDAR #2
Zonde zonde. Met gevaar voor eigen leven tekeningentjes maken. Goh, leuk zeg :N :NSpoorbiels schreef:Vandaag een NID zien staan tussen Hollands spoor en Moerwijk.....met grafitti erop. Het zal eens niet waar zijn... :N
Re: Revisie DDAR #2
Hey die heb ik ook voorbij zien komen volgens mij.Spoorbiels schreef:Vandaag een NID zien staan tussen Hollands spoor en Moerwijk.....met grafitti erop. Het zal eens niet waar zijn... :N
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten