Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Fles »

Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Spoorwegbedrijf Prorail gaat de vaste beloning van zijn bestuursleden dit jaar met 16 procent verhogen.

De maatregel vloeit voort uit het afschaffen van de bonussen die directieleden tot nu toe kregen. De variabele beloning wordt in drie stappen afgeschaft. "Per 1 januari is de volledige variabele beloning opgenomen in het vaste salaris", schrijft het bedrijf in het donderdag gepubliceerde jaarverslag.

De stap is opmerkelijk te noemen, aangezien de vijf bestuurders nu defacto een gratis bonus krijgen.
Bron en meer

Maar even een apart topic hiervoor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Fles »

De stap is opmerkelijk te noemen omdat de timing vrij ehm.. hoe zeg je dat... abominabel is.

De stap is een klap in het gezicht van iedereen die als reiziger of werkend personeel bij het spoor betrokken is.

EN de stap is niet te begrijpen. Hoge bonussen en andere zakkenvullerij wordt nog weleens vergoeilijkt met de smoes "anders houden we de capabele mensen niet binnen", maar daarvan kan in dit gevan natuurlijk totaal geen sprake zijn :N
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door isadora »

Ach ja, wat zullen we nog zeggen.

Geen geld voor een fatsoenlijke beveiliging, maar...............
Misschien ben ik oud en seniel aan het worden.
En volg ik de wereld gewoon niet meer helemaal.
Misschien zijn het ook wel mijn leukemie-medicijnen, wie zal het zeggen.
Het volk roert zich niet, dus het zal wel okay zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Wubbo »

Ik vind het inderdaad echt een bizarre timing. Heb me niet verdiept in hoeveel die mensen verdienen, maar zo vlak na afgelopen weekend is nooit handig...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Caspar »

En voor de rest van het volk op de werkvloer:

CAO overleg ProRail opgeschort
http://www.fnvspoor.nl/index.php?option ... &Itemid=50
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door WSM »

Wisten jullie al dat iedereen corrupt is in dit land?
If you can't beat 'em, join 'em.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Caspar »

De Raad van Commissarissen weet zichzelf beter te bedienen waar het gaat om beloning. FNV Spoor heeft de jaarverslagen er eens op na geslagen. Over de periode 2004 tot en met 2011 zijn de vergoedingen van de leden van de Raad van Commissarissen met ruim 80% gestegen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Fles »

Daarnaast stelt de werkgever dat hij niet verantwoordelijk is voor het opvangen van de inflatie en trekt hierbij een vergelijking naar de slechte economische omstandigheden waarbij bezuinigingen de boventoon voeren.
Tsja, als dat echt waar is moet men zich heel, heel diep schamen daar :roll:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:Ik vind het inderdaad echt een bizarre timing. Heb me niet verdiept in hoeveel die mensen verdienen, maar zo vlak na afgelopen weekend is nooit handig...
Op zo'n grote organisatie maakt het relatief weinig uit. Je kunt er niet eens een tiende van een procent meer loon van betalen bij de rest van het personeel maar je geeft er zo'n verschikkelijk slecht signaal mee af. Alleen daarom moet je daar zo ontzettend mee uitkijken. Dus niet als het bedrijf net fouten heeft gemaakt: Minachting klanten. Bij CAO-onderhandelingen: Zelfverrijking top bij het uitknijpen van het personeel. Bij maatschappelijke problemen: Het zijn toch maar zakkenvullers. Je kan het feitelijk alleen doen op het moment dat de organisatie het echt geweldig goed gedaan heeft maar dan nog zou het personeel dan een presentje moeten krijgen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door R-Flow »

Die gasten kennen ook geen schaamte hè?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door webguy »

Opzich ben ik tegen het afschaffen van bonussen, maar misschien moet er dan ook eens kritisch worden nagedacht over de hoogte van de vergoedingen... Symbolische salarissen van 1 euro vind ik bijvoorbeeld mooi, maar gaat gepaard met aandelen die ze in bezit hebben...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Fles »

Iedere vorm van zelfverrijking is verkeerd natuurlijk. Kijk het is logisch dat je in een directiepositie meer verdient dan op het veld misschien, maar dit slaat ZO totaal nergens op... Men faalt en blundert werkelijk ALLES aan elkaar, en steekt gdewoon lekker zijn zakken vol. Dat KAN gewoon niet.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door robert55 »

Fles schreef:De stap is opmerkelijk te noemen omdat de timing vrij ehm.. hoe zeg je dat... abominabel is.
Ik heb bewondering voor je zelfbeheersing
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Suus »

Inmiddels is er door de Tweede Kamer een spoedbrief met uitleg gevraagd aan de minister die ook deze brand weer eens mag gaan blussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Vinny »

Welkom in de wondere wereld van semi-overheidsbedrijven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door VIRM »

Gelet op het permanente gepruts bij grote verstoringen is alleen een inflatiecompensatie op z'n plaats, denk ik zo.

Overigens: hoeveel wordt het loon dan dat ze krijgen?

Ik vraag mij echt af waarom je kennelijk mensen in de semioverheidssector moet gaan belonen met bonussen en hogere salarissen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je met een redelijk directiesalaris zonder bonussen en al te grote loonsstijgingen niet redelijk kunt leven en functioneren op je werk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door Vinny »

Zo werkt dat niet he. Je kunt als directeur natuurlijk geen genoegen nemen met de nullijn van de rest van het personeel. Dat snap je toch wel? Je nieuwe zeiljacht, de porche voor de deur, en de gouden manchetknopen moeten ook ergens van betaald worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Zo werkt dat niet he. Je kunt als directeur natuurlijk geen genoegen nemen met de nullijn van de rest van het personeel. Dat snap je toch wel? Je nieuwe zeiljacht, de porche voor de deur, en de gouden manchetknopen moeten ook ergens van betaald worden...
En de eventuele afschaffing van je aflossingsvrije hypotheek op je nieuwe huis maakt het ook allemaal niet makkelijker :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Staat zal salarisverhoging ProRail blokkeren

Bericht door Daniel »

Staat zal salarisverhoging ProRail blokkeren
Geplaatst op: woensdag 2 mei 2012 19:16
Laatst bijgewerkt: woensdag 2 mei 2012 19:16


DEN HAAG - Bij Prorail is nog niet besloten over een salarisverhoging van 16 procent voor directieleden. Maar mocht de raad van commissarissen daarop aansturen, dan zal de Staat dat als aandeelhouder blokkeren. Dat schrijft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) woensdag aan de Tweede Kamer.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten