Het grote computertopic! #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

webguy schreef:Zou me niks verbazen als op de Galaxy Tab T-mobile alle foto's en styles verkleint op de server. Dan krijg je al snel zoiets...
Dat is natuurlijk de grootst denkbare onzin, dat snap je zelf ook wel.

1) Dan doet ie dat op de iPad ook, en op alle mobieltjes ook, en ach, waarom bied je dan überhaupt nog wifi aan?
2) Alle pagina's geven die melding, ook text-only pagina's. En bovendien zonder eerst de pagina te laden, dus ook maar te kijken of er plaatjes in het geding zijn.

Die proxy config deugt gewoon niet qua routing table. En dan krijgt leuk de pagina de schuld, maar dat is het dus niet want met mijn eigen hotspot werkt die pagina, en elke andere pagina, wel gewoon goed.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Fles schreef:Dat is natuurlijk de grootst denkbare onzin, dat snap je zelf ook wel.
(...)
Die proxy config deugt gewoon niet qua routing table. En dan krijgt leuk de pagina de schuld, maar dat is het dus niet want met mijn eigen hotspot werkt die pagina, en elke andere pagina, wel gewoon goed.
Het is bekend dat T-Mobile loopt te rommelen met data over hun mobiele netwerk: http://blog.calendar42.com/post/1755349 ... an-over-3g Kan best zijn dat er daar iets fout mee gaat.

Krijg je die foutmelding trouwens voor of na het inloggen/accepteren van de voorwaarden? Aan de routing table lijkt het me niet te liggen, "te veel serveromleidingen" slaat meer op een oneindige redirect tussen bijvoorbeeld de capture page en de website die je wilde bezoeken...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Het grote computertopic!

Bericht door Fles »

Geert schreef:Aan de routing table lijkt het me niet te liggen, "te veel serveromleidingen" slaat meer op een oneindige redirect tussen bijvoorbeeld de capture page en de website die je wilde bezoeken...
Nou? Is dat geen routing probleem dan? :?

Met mijn eigen vodafone hotspot werkt het namelijk wel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Hangt er vanaf hoe je routing definieert, maar routing op tcp/ip niveau is slechts zijdelings gerelateerd: die server redirects zijn op HTTP niveau. Kan overigens wel weer dat de firewall/router in die hotspots af en toe onterecht verkeer op poort 80 naar de hotspot webserver routeert in plaats van de juiste site...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Oh ja leuk, ik ga de Klantenservice bellen en een beetje lopen steggelen over het OSI-model bejjenou lekker? :D _O-

Het moet gewoon werken, en dat doet het niet, EN het doet alsof de schuld ergens anders ligt (al is dat waarschijnlijk de interpretatie van de Android browser (A) )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk heeft de Android Browser een te lage max voor redirects...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

TUurlijk moet het gewoon werken. Maar nadat ik in februari alleen kon internetten via hotspots ben ik nog maar eens tot de conclusie gekomen dat hotspots in het algemeen gewoon een slecht concept zijn :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

webguy schreef:Waarschijnlijk heeft de Android Browser een te lage max voor redirects...
Nou nee, die redirects zijn gewoon niet nodig. Want via mijn eigen hotspot werkt het gewoon wel. En via de T-Mobile wifi SOMS ook wel :Y Maar veel te vaak niet -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

ZIjn die redirects voor of nadat je bent ingelogd? Als je bent ingelogd zou je in principe geen extra redirects moeten hebben tov je persoonlijke hotspot, om in te loggen wordt je geredirect naar de capture page :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Het grote computertopic!

Bericht door Fles »

Hij logt gewoon niet in meestal. Eenmaal ik ingelogd ben, werkt het verder wel (overigens trager dan mijn eigen mobiele hotspot maar okee)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Ik was gisteravond echt kwaad. Peperduur moederbord gekocht met een Intel Core i5-2600 erbij en 32GB DDR3 omdat ik er VMware ESX op wil draaien en de reden van het peperdure moederbord is omdat ik gebruik wil maken van een feature genaamd VMware DirectPath IO wat zit naar de chipset en processor vertaalt als Intel vPro/VT-d. Daarmee kan je hardware van je host direct aan je guest geven ook al wordt de hardware niet ondersteund door VMware ESX. Dit gebeurt vrij vaak met netwerkkaarten bijvoorbeeld. Ik heb het ook nodig in mijn homeserver setup omdat dat verdomde modem van Ziggo niet via een virtuele switch kan communiceren maar alleen als je de NIC direct aan de VM geeft.

Nou ondersteunt alle hardware dus deze prachtige feature maar is het gedisabled in de UEFI. Ik koop nooit meer een Asus moederbord. Gelukkig wil de leverancier het moederbord terugnemen en omruilen tegen het concurrerende exemplaar van MSI. Wel kut want ik had gehoopt dit weekend alles in de lucht te hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

wat is een UEFI?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

BIOS
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

webguy schreef:BIOS
Nee. Het is de vervanger van BIOS. Er is namelijk niets Basics meer aan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Voor de mensen die lachen om de ICT op mijn werk, er is nu een vacature voor een nieuwe ICT-directeur, dus slaat uw slag :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Voor de mensen die lachen om de ICT op mijn werk, er is nu een vacature voor een nieuwe ICT-directeur, dus slaat uw slag :mrgreen:
Dit lijk me nou net een baantje voor Bee :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

Bee schreef:Voor de mensen die lachen om de ICT op mijn werk, er is nu een vacature voor een nieuwe ICT-directeur, dus slaat uw slag :mrgreen:
Wat hebben ze met het lijk van de vorige gedaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Uit het raam zo in de Amstel gegooid ofzo, weet ik veel :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Daniel »

Tja, hoort 'ie nu hier of in het blundertopic... op m'n werk gaat een groot deel van de mailboxen van de bedrijfs-mailserver over naar de cloud. Meeste collega's stonden voor vandaag op de planning die eerder rondgestuurd was, maar een aantal zijn er gisteren al overgezet
Echter kreeg iedereen vandaag pas een mailtje met de checklist voor voor en na de omzetting... handig natuurlijk als je pas nadat je omgezet bent kunt zien wat je vooraf had moeten doen. En in die checklist staat ook dat je de eerste keer moet inloggen met je mailadres als gebruikersnaam, tja, daar moet je dan eerst achter komen voordat je het in die mail kunt lezen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Donderdag kwam iemand van de ICT langs om een barcodescanner van de computer van de senior te verplaatsen naar mijn kantoorcomputer. Dat lukte echter niet, maar het was ze wel gelukt om Novell te slopen. Bij drie keer herstarten toonde de NAL geen enkele applicatie :cry:

Toen heb ik de computer maar geimaged en daarna deed de NAL en de barcodescanner het direct. Vijf minuten later kwamen de twee mannetjes van de ICT binnen en die snapten er natuurlijk weer niets van. Je moet ook alles zelf doen tegenwoordig -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

Novell is gewoon afgelopen. Dat was in 1993 hip, Novell heeft de fout gemaakt te denken dat het eeuwig 1993 zou blijven. Helaas :) Optiefen met die steenkolengrafzooi.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

De ICT-man wilde trouwens niet imagen omdat iTunes op de computer stond. Tja, dat was nog een overblijfsel van de tijd dat je iTunes nodig had om de software van de iPad te kunnen updaten. Maar dat hoeft gelukkig niet meer via iTunes *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

Bee schreef:De ICT-man wilde trouwens niet imagen omdat iTunes op de computer stond.
Bizar. Als ik een machine van een gebruiker langs zie komen met problemen en met iTunes, is dat juist een reden om WEL te gaan imagen :twisted:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Novell is gewoon afgelopen. Dat was in 1993 hip, Novell heeft de fout gemaakt te denken dat het eeuwig 1993 zou blijven. Helaas :) Optiefen met die steenkolengrafzooi.
Novell is nooit 'hip' geweest. En nog steeds liggen bijvoorbeeld eDirectory, GroupWise, ZCM en Access Manager mijlenver voor op hun Microsoft-concurrenten. Vibe, ZCM en GroupWise kennen ook nog eens sterke verkoopcijfers.

Trouwens, waarom roeptoeter jij altijd maar wat terwijl je nooit daadwerkelijk de discussie aangaat? Geef mij één reden waarom MS-software beter zou zijn. Dat kan je niet want je kent de Novellproducten niet eens. Je hebt hooguit hier en daar een migratieslagje meegemeaakt van eDir naar AD. Heb je bijvoorbeeld enig idee hoe eDirectory opgebouwd is aan de achterkant? Wat FLAIM precies doet? Onbeperkt schaalbaar bijvoorbeeld. Bij AD moet je iets als verkrots als trusts uit de kast gaan trekken als de omgeving groot wordt en gaan kutten met FSMO's. Om nog maar te zwijgen over de zogenaamde LDAP-standaarden van AD. Hoe kan je nou van een leaf object een container maken :') (cn=Users,dc=ad,dc=local)

Of ben jij er zo een die denkt dat je maar gewoon met de massa mee moet? Waarom heb je geen Facebook dan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Voor de mensen die lachen om de ICT op mijn werk, er is nu een vacature voor een nieuwe ICT-directeur, dus slaat uw slag :mrgreen:
Hah. Dat wordt een volledige migratie naar AD. En wel omdat de huidige implementatie van goede software heel brak gedaan is. Dat zie je bij een hogeschool in Deventer ook, daar is gemigreerd naar AD en het werkt nog steeds voor geen kut. Probleem was namelijk niet Novell maar slechte beheerders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 101 gasten