OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:De discussie over internet in de trein werd me te technisch
Tsja, dat JIJ er niet mee om kan gaan.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Meltrain »

Vanochtend reed de t5020 niet. :evil:
Neem ik nota bene de hele week die trein terwijl ik pas om 9:00 op de TU hoef te zijn, heb ik net vandaag afgesproken om er al om 8:45 te zijn, rijdt die trein niet.
En bij de (handmatige) omroep kwam er niet eens een "Onze excuses voor het ongemak". :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
Fles schreef:
TheKnitter schreef:Altijd vriendelijk personeel op de MLL waar goed mee te babbelen valt,
Precies. Rondje om de kerk is gewoon een ZEGEN voor het spoor. Voor iedereen :Y :pos:
Mijn ervaringen op de s9500 waren ook zeker niet slecht. Het personeel voelde zich betrokken bij de lijn en organiseerde leuke acties voor de reizigers. Ik vind het nog steeds jammer dat het verdwenen is al zie ik heel soms nog wel een van die conducteurs in Gouda (de beste man heeft als standplaats Den Haag) en soms zit hij weer eens op de s9500 :)
Deze ervaringen heb je zeker van de ligtrail periode?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

bij het Castellumtremmetje had je ook altijd een vaste kliek personeel en wat vaste reizigers :)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael 1988 »

Beetje laat, maar deze week kwam ik samen met Mijack een ex-GVU bus van Diamond Executive Travel Services tegen op station 's-Hertogenbosch. Hij heeft tot nu toe de hele week al daar gereden, komende vanaf lijn 158 rit 1015 en daarna 2 ritten pendeldienst Koning Willem I College.

Afbeelding

Ps. Ook ik had een foto gemaakt van de ex-DAV Wright bus, alleen was deze helaas mislukt (te wazig) :(.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

daar is zelfs een apart topic over :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Normaal zijn treinen altijd vertraagd als ik vroeg ben (en stipt op tijd als ik laat ben :mrgreen: ), maar vandaag was de welkome uitzondering :P Zowat op vertrektijd kwam ik station Amersfoort in lopen, kon nog precies brood voor m'n lunch bij de AH to Go halen en toen ik de trap naar het perron af liep kwam precies de t2818 eraan. Met een viertje dat bij het bordje 6 stopte overigens...

Vanmiddag had ik weer zo'n geval van een trein die precies binnenkwam toen ik de trap af liep, in Utrecht dit keer, maar het was wel wat apart dat de eerste helft van de t1759 voor het sein tussen 11A en 11B stopte. Bleek echter een stukje mooi denkwerk achter te zitten... de tweede helft van de trein was een viertje en werd via 10A op 11B binnen genomen waarna de andere helft nog even een stukje verder reed om ermee te combineren. Op die manier kon er dus keurig een los zesje door naar Enschede en krijg je geen capaciteitsproblemen na Deventer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Het leek net wel Hispeed-ETMET bij Dordrecht, 3x een 9200 naar Amsterdam in 15 minuten tijd, waarbij de eerste +130 vertraagd en de 2e +70 had. Bij Lombardijen voegde er ook nog een Thalys naar Amsterdam in.

Geen idee waarom die Hispeed dienst zo verstoord is.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

De Hispeed dienst was enorm verstoord vanwege grove ellende bij Brussel:
- diverse Spoorlopers tussen Zuid en Noord, hebben circa 40 minuten geen treinen gereden :| Wat een chaos was het na 10 minuten al op Brussel Zuid.... Station stond knarvol met treinen, maar opheffen, ho maar. Werd toen helemaal filerijden naar Centraal-Noord. Ik zat zelf in een trein die met +18 uit Zuid vertrok(was op tijd binnen, deuren werden exact op tijd gesloten), met +34 in Centraal was en +42 in Noord...
Ook met mensen stond het station knarvol.
Nadeel is pas dat er een vertreksein afgegeven word, als er gesleuteld is. En dan moeten de deuren al dicht zijn. Dan zit je dus vanaf dat moment in de trein. Heeft een trein met deuren dicht 33 minuten op Zuid stil gestaan....
- Vervolgens ook nog eens een ongeval bij Lede wat veel problemen gaf rondom Brussel
- Ook was thv Brussel Nationaal geen treinverkeer mogelijk ivm bovenleidingsproblemen...

Maar NMBS ging geen treintjes opheffen, gewoon met zware vertraging doorrijden :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Wat is Brussel Nationaal voor station? :oops:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Ja, je kan meestal wel goed babbelen met de stewards op de ML-lijn inderdaad. En een maandtrajectkaart komen ze blijkbaar niet erg vaak tegen, want elke keer hebben ze wat tijd nodig om alles goed te begrijpen (van "huh" tot "oh ik zal maar niet knippen, anders word ie zo rood aan het einde van de maand") :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ronald »

Nu ook eens een buservaring uit Luxemburg van mijn kant :P . Geen bijzonderheden verder, maar lijn 100 (Luxembourg-Larochette-Diekirch) rijdt echt een schitterende route. Alleen duurt het een eeuwigheid voordat je Luxemburg-Stad uit bent, wat een mierenhoop is het daar :?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Jef400 »

TheKnitter schreef:De Hispeed dienst was enorm verstoord vanwege grove ellende bij Brussel:
- diverse Spoorlopers tussen Zuid en Noord, hebben circa 40 minuten geen treinen gereden :| Wat een chaos was het na 10 minuten al op Brussel Zuid.... Station stond knarvol met treinen, maar opheffen, ho maar. Werd toen helemaal filerijden naar Centraal-Noord. Ik zat zelf in een trein die met +18 uit Zuid vertrok(was op tijd binnen, deuren werden exact op tijd gesloten), met +34 in Centraal was en +42 in Noord...
Ook met mensen stond het station knarvol.
Nadeel is pas dat er een vertreksein afgegeven word, als er gesleuteld is. En dan moeten de deuren al dicht zijn. Dan zit je dus vanaf dat moment in de trein. Heeft een trein met deuren dicht 33 minuten op Zuid stil gestaan....
- Vervolgens ook nog eens een ongeval bij Lede wat veel problemen gaf rondom Brussel
- Ook was thv Brussel Nationaal geen treinverkeer mogelijk ivm bovenleidingsproblemen...

Maar NMBS ging geen treintjes opheffen, gewoon met zware vertraging doorrijden :lol:
Bedankt, Begrijp nu ook waarom ze op Rail-Time die vertragingen van meer dan een uur doorgaven.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Ronald schreef:Alleen duurt het een eeuwigheid voordat je Luxemburg-Stad uit bent, wat een mierenhoop is het daar :?
Lijn 100 valt anders reuze mee, ik ken veel ergere routes bij streekbussen in Luxemburg-stad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

De speciale buslijnen voor toeristen in het Mullerthal rijden vandaag precies vier weken rond en zijn nog altijd leeg. Dinsdag zijn htm_tram en ik maar weer eens een keertje meegereden, de chauffeur verbaasd vragen waar wij heen wilden (nou dan kun je wel raden hoe ongebruikelijk het is dat er reizigers instappen)...

De chauffeurs vinden het ook vreselijke diensten.
Lijn 1: 65 minuten rijden, 55 minuten pauze, 65 minuten rijden, 55 minuten pauze, etc. etc.
Lijn 2: 60 minuten rijden, 60 minuten pauze, 60 minuten rijden, 60 minuten pauze, etc. etc.

Tevens is er geen enige duidelijkheid hoe je die routes eigenlijk moet rijden, iedereen doet het op zijn eigen manier, waardoor in bepaalde dorpjes de bus zowel van links als van rechts kan komen, tja aan welke kant van de straat ga je dan op de halte staan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Michael »

Ik stond om 14.15 op station Breda en op de TB14 in de hal stond er een Thalys naar Parijs aangekondigd die om 14.48 zou vertrekken. NS Hispeed meldde me op Twitter dat dit vanwege de storing bij Rotterdam was. Er is dus een Thalys niet vanaf Amsterdam vertrokken maar vanaf Breda
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Milco »

Op de AV van Utrecht Centraal zag ik dat de IC-Brussel (9200) en de Thalys via Breda - Utrecht - Amsterdam v.v. reden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Wat is Brussel Nationaal voor station? :oops:

Brussel Nationaal Luchthaven denk ik :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Zo, bijna aan het eind van een rondje Amf - Shl - Ledn - Asd - Fyra Bd - Ht - Ut - Amf. En alleen in de Fyra een conducteur gezien... Tja. Wel eindelijk eens een NID/DDZ uitgeprobeert. Mooi spul, maar net zulk IR comfort als in de oude IRMs :(
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ronald »

STF schreef:De speciale buslijnen voor toeristen in het Mullerthal rijden vandaag precies vier weken rond en zijn nog altijd leeg. Dinsdag zijn htm_tram en ik maar weer eens een keertje meegereden, de chauffeur verbaasd vragen waar wij heen wilden (nou dan kun je wel raden hoe ongebruikelijk het is dat er reizigers instappen)...

De chauffeurs vinden het ook vreselijke diensten.
Lijn 1: 65 minuten rijden, 55 minuten pauze, 65 minuten rijden, 55 minuten pauze, etc. etc.
Lijn 2: 60 minuten rijden, 60 minuten pauze, 60 minuten rijden, 60 minuten pauze, etc. etc.

Tevens is er geen enige duidelijkheid hoe je die routes eigenlijk moet rijden, iedereen doet het op zijn eigen manier, waardoor in bepaalde dorpjes de bus zowel van links als van rechts kan komen, tja aan welke kant van de straat ga je dan op de halte staan?
Vandaag lekker de toerist uitgehangen: een bustoer gemaakt vanuit Diekirch naar Echternach (lijn 500), vervolgens naar Junglinster (111) en naar Larochette (100). Daar even de ruïne bezocht en na het eten nog even naar Vianden op-en-neer. Wat een gruwelijk mooi land is Luxemburg _O_
Ik heb trouwens alleen een lijn 470 kunnen vinden naar het Müllerthal, maar die komt niet in Echternach maar rijdt vanuit Altrier (vaag dorpje). Gewoon één lijn vanuit Echternach die ieder uur een vast rondje rijdt langs de toeristische hoogtepunten lijkt mij logischer dan drie lijnen met vage routes :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Lijn 470 is de voorloper van de MT-lijnen, twee jaar geleden in dienst gesteld tussen Altrier en Mullerthal-Schiessentumpel via Hersberg en Consdorf. Vorig jaar is de lijn doorgetrokken vanaf de Schiessentumpel via het dorpje Mullerthal naar Waldbillig en Christnach. Op de terugweg naar Altrier gaat bus 470 rechtstreeks van Christnach naar Consdorf, om daar de route weer via Hersberg naar Altrier te volgen. Per 30 april (overmorgen dus) worden de nieuwe dienstregelingen bij de RGTR buslijnen van kracht, lijn 470 was tot op heden nooit een RGTR lijn (RGTR = officeële streekbus) maar zal nu ook tot het RGTR gaan behoren. Voorheen viel die lijn ook onder toeristenbus en kon dus op de gekste datum een nieuwe dienstregeling krijgen en was ook niet in het busboek opgenomen.
De meeste ritten van lijn 470 rijden leeg rond, af en toe stappen er eens een paar reizigers in. Opmerkelijk is dat die lijn met een midi-busje (18 zitplaatsen) gereden wordt, dat is tamelijk ongebruikelijk in Luxemburg.

Die twee nieuwe MT-lijnen mocht er eigenlijk maar eentje worden, die dan wel het hele gebied zou moeten bedienen, pff dat is echt niet te doen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Ondertussen eens lopen puzzelen of je het gebied hier toch echt niet met 1 lijn kunt bedienen; nou het blijkt te kunnen, maar dan alleen door de nagenoeg nooit gebruikte halte Vugelsmillen te laten vervallen (ver bij de omliggende dorpen vandaan, ter hoogte van het kruispunt dat de wegen Grundhof - Mullerthal en Berdorf - Beaufort met elkaar verbind). Een vreselijke route, waarbij je de halve dag nodig hebt om op je bestemming te komen: 62 kilometer van Echternach naar Echternach.
Dat uitlopertje van Waldbillig naar een rotonde pal voor Christnach is nodig om de haltes van Waldbillig te bedienen.

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Wordt het niet tijd voor een Luxemburgs reiservaringen topic?
Ik haak een beetje af geloof ik :oops:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Milco »

Ik heb een vraagje: ik zoek een plattegrond van de halte-indeling van de bussen bij Arnhem CS. Weet iemand of en waar deze op het internet te vinden is? Kan iemand helpen? Ik weet dat ieder perron een letter heeft, maar ik wil weten welke lijn bij welk perron stopt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 op 12 april schreef:Zo, vandaag de eerste vertraging in april gehad bij de RET. 10 minuten. Reden: een zwartrijder die niet wilde meewerken bij een controle.
En bij die 10 minuten is het deze maand gelukkig gebleven. Gisteren de laatste reisdag van de maand april en morgen geen reisjes in de planning staan. Kan er ook nog 5 minuten af trekken, omdat ik gisteren door onregelmatig rijden van de metro 5 minuten eerder vertrok dan de bedoeling was en dus 5 minuten eerder op mijn bestemming aankwam. Tsja hoe moet je dit nu weer in de boeken zetten :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten